jowil
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 19.07.2006
- Antall liker
- 9
yep
Bx skrev:Av en eller annen grunn kom jeg til å tenke på denne tråden da jeg var på en liten forpåskeferie nå nettopp. Og da tenkte jeg også dette.
Tina Turner er kanskje tidenes rockestemme. Masse trøkk. Masse dynamikk. Skarp i kantene. Og svært musikalsk.
Hun har levert en del som er mer pop enn rock, men stemmen er rock & roll så det holder. Tankerekka var faktisk innom Hanne Boel og Marie Bergmann - to skandinaviske damer som slett ikke har noe å skamme seg over i denne kategorien heller. Men TT har mer av det de er bra på. Jeg tror ikke Robert Plant ville nådd opp heller. Ikke engang i sine beste stunder. Selv om han var velsignet med et av tidenes band og fikk fremføre låter av historiske dimensjoner - mens TT måtte slåss med Ike og disco. For det er vel den beste stemmen vi skal finne fram til - og ikke stemmen til favoritt-rockegruppen ??
Hvordan har vi glemt ham? Utrolig. Så ham live for Gud vet hvor mange år siden (godt over 20 år, i alle fall). Meget bra stemme. Og når han nevnes bør også Richard Thompson nevnes.Boe skrev:JOHN MARTYN
- døde 29 januar 2009 av en dobbel lungebetennelse.
Absolutt en mann med en av tidenes beste rockestemmer....
Enig,hør bare på covern deres av I Put A Spell On You For en kraft i stemmen Enormt,får frysninger langt inn i sjela ;D Sier cover fordi låten va laga av Screamin Jay Hawkins i 56 Orginalen e også heilt rå med ekstrem stemmeprakt...skjønne hvorfor tilnavnet blei Screamin` ;DR.Solhaug skrev:Mange gode, men det spørs om ikke John Fogerty burde kåres.
Mvh. RS