Jeg kommer til å kjøpe cd plater i lang tid fremovervinagunner skrev:Huff, jeg syndet i dag. Kjøpte ny cd, import sådan, til 189 kr
Destiny..
Jeg kommer til å kjøpe cd plater i lang tid fremovervinagunner skrev:Huff, jeg syndet i dag. Kjøpte ny cd, import sådan, til 189 kr
Hvorfor ikke bare ta vare på dem?65finger skrev:kjøper CD-plater hele tiden. Ripper og gir bort
Liker å bli kvitt ting. Har ingen nytte av CDer. Back-up har jeg ordnet på annet visDazed skrev:Hvorfor ikke bare ta vare på dem?65finger skrev:kjøper CD-plater hele tiden. Ripper og gir bort
Jeg liker å samle på ting. Tar gjerne mot noen esker med CD-er.65finger skrev:Liker å bli kvitt ting. Har ingen nytte av CDer. Back-up har jeg ordnet på annet visDazed skrev:Hvorfor ikke bare ta vare på dem?65finger skrev:kjøper CD-plater hele tiden. Ripper og gir bort
Tja si det; det er iallefall min erfaring! Sikkert mye som påvirker; strømforsyning, måte signaler overføres på, håndtering av støy.....Dazed skrev:Hvorfor i alle dager skulle dynamikken bli annerledes?yasman skrev:Pc-lyd huff og huff, ingen cover glede og på langt nær samme dynamikk!
Når man får hovedkort til pc med integrert nettverkskort er vel det et eksempel på at støy ikke er noe problem. Det er ikke mye som støyer mer enn en 802.11n sender/mottager og når den allikevel ikke forstyrrer på hovedkortet er det neppe noe problem med et simpelt lydsignal.yasman skrev:Tja si det; det er iallefall min erfaring! Sikkert mye som påvirker; strømforsyning, måte signaler overføres på, håndtering av støy.....Dazed skrev:Hvorfor i alle dager skulle dynamikken bli annerledes?yasman skrev:Pc-lyd huff og huff, ingen cover glede og på langt nær samme dynamikk!
Pc fungerer sikkert vel og bra i et midfioppsett, men har aldri hørt at det blir skikkelig high end, men det er sikkert fremtiden?
Enda et mulig tema for ørkesløse diskusjoner basert på tro og viten........yasman skrev:Tja si det; det er iallefall min erfaring! Sikkert mye som påvirker; strømforsyning, måte signaler overføres på, håndtering av støy.....Dazed skrev:Hvorfor i alle dager skulle dynamikken bli annerledes?yasman skrev:Pc-lyd huff og huff, ingen cover glede og på langt nær samme dynamikk!
Pc fungerer sikkert vel og bra i et midfioppsett, men har aldri hørt at det blir skikkelig high end, men det er sikkert fremtiden?
jeg vil tro at de fleste har en ekstern dac til oppsettet og jeg har full tro på at en pc eller nas leverer mer enn gode nok digitale signaler til slike kilder. Det er vel få som sier de spiller av fra pc som bruker lydkortet i den.yasman skrev:Tja si det; det er iallefall min erfaring! Sikkert mye som påvirker; strømforsyning, måte signaler overføres på, håndtering av støy.....Dazed skrev:Hvorfor i alle dager skulle dynamikken bli annerledes?yasman skrev:Pc-lyd huff og huff, ingen cover glede og på langt nær samme dynamikk!
Det bli helt feil å dra paralleller mellom vinyl-CD og CD-PC. Det er den samme datafilen som spilles av uansett om signalet kommer fra et drivverk inne i cd spilleren eller fra en harddisk. Påstanden om at det låter bedre fra drivverk enn fra harddisk stemmer ikke med mine erfaringer, jeg hører ikke forskjell.lassemann skrev:Stiller meg bak Destiny her gitt.. Cd plater vil bli kjøpt så lenge de er å få tak i
Har ingen samlemani, men synes CD-platen gjennom en god dedikert CD-spiller er overlegen lydmessig enten for seg selv eller som drivverk gjennom en god DAC.
Forøvrig mange usakelige innlegg her synes jeg, minner meg om hva vinylen måtte gjennomgå da nettopp CD-spilleren gjorde sitt inntog for MANGE år siden..
Sikkert, men jeg baserer meg kun på hva jeg hører.Barbaresco skrev:Enda et mulig tema for ørkesløse diskusjoner basert på tro og viten........yasman skrev:Tja si det; det er iallefall min erfaring! Sikkert mye som påvirker; strømforsyning, måte signaler overføres på, håndtering av støy.....Dazed skrev:Hvorfor i alle dager skulle dynamikken bli annerledes?yasman skrev:Pc-lyd huff og huff, ingen cover glede og på langt nær samme dynamikk!
Hm.... Det må åpenbart være ett eller gærnt jeg gjør, da - jeg får lyd ut av Squeezeboxene mine før jeg rekker å sette meg til rette i godstolen. Med musikken lagret på harddisken har jeg øyeblikkelig tilgang til hele musikksamlingen i hvert av de tre stereoanleggene mine. Pluss at min lille bærbare Squeezebox radio gjør alt sammen tilgjengelig når jeg sitter ute på terrassen - mindre aktuelt nå som høsten har kommet - og når jeg ligger og slapper av i badekaret - svært aktuelt på denne årstiden.Gjest skrev:Du kan slå på forsterker og plate-/cd-spiller og få go-lyd med en gang. Slipper pålogging og venting på programmer som skal starte og snakke med hverandre.
Jeg har en Mac Mini og den starter opp raskere enn rør-forsterkerne. Vil tro det tar ca. 15 sekunder.Gjest skrev:Har Mac, Apple Airport og dac. Kunne gått raskere.
jeg trodde det var lydkvalitet og ikke bekvemmelighet som var / er målet ?HC skrev:Jeg har en Mac Mini og den starter opp raskere enn rør-forsterkerne. Vil tro det tar ca. 15 sekunder.Gjest skrev:Har Mac, Apple Airport og dac. Kunne gått raskere.
Og når lydkvaliteten er lik, bruker jeg det mest brukervennlige alternativet.jokris skrev:jeg trodde det var lydkvalitet og ikke bekvemmelighet som var / er målet ?
ingen tvil omm at pc, streaming er det lettest brukelige alternativet dog
dette trodde jeg au, men hos meg er det ikke samme kvalitet, på langt nærDazed skrev:Og når lydkvaliteten er lik, bruker jeg det mest brukervennlige alternativet.jokris skrev:jeg trodde det var lydkvalitet og ikke bekvemmelighet som var / er målet ?
(Det vil si Squeezebox i stedet for CD-spiller til å mate DAC-en med signaler.)
jeg opplevde en markant lyttetretthet via sb, ala den jeg får når jeg har lyttetpå klasse d utstyr, skulle gjerne hoppet over til sb for enkelhetens skyld, men jeg velger å holde meg på cd/lp fordi lydkvaliteten betyr mest, å reise seg og bytte en lp eller en cd klarer jeg greit uten at det går på bekostning av gledenRoDa skrev:Lurer på om det er noen som har misforstått dette med såkalt "pc-lyd"?
Du behøver ikke ha en PC, du behøver ikke å logge deg på eller vente før du får spille musikk.
Det er faktisk ganske moro at noen som vil bruke tid på å hente cder for å spille klager på pc-lyd fordi det er tregt? ;D
Jeg har selv vært cd-tilhenger og sverget på at jeg ikke skulle inn på sånn pc-lyd.
Men så kjøpte jeg en Squeezebox......
Der har jeg et prima (neida, det er ikke prima hvis du spør de rette folka, det er sant...) digitalt drivverk, tilgang til WiMP/Sportify, tilgang på nettradio (som forresten er en stor jungel) og ikke minst min egen musikk på nettverksdisk.
I praksis fungerer det slik:
Jeg kommer hjem og slår på anlegg og Squeezebox.
Siden jeg har valgt å sette opp nettverksdiskene med "spin down" så betyr det noen sekunder før det kommer musikk hvis det er 30 minutter eller mer siden jeg spilte sist, rett skal være rett. Det tilsvarer vel tiden for å hente en CD kanskje?
Så husker Squeezebox hva jeg spilte sist og fortsetter der (som om en cd står i fra dagen før ), eller jeg finner den musikken jeg vil spille og snurrer ivei.
Leser jeg på HFS om musikk som jeg vil høre på men ikke har, så finner jeg den musikken på WiMP og hører på anlegget.
Får jeg lyst å høre på radio så gjør jeg det, om så det er lokalradio i Troms 8)
Det er ingen treghet, det er ingen komprimering eller reduksjon av lydkvalitet og jeg har all musikken min på en pekefingers avstand. Det er rett og slett gull!
Selv bruker jeg fjernkontrollen eller berøringskjermen mye, nettopp for å slippe å ha pc-en på.
At noen vil samle på CDer forstår jeg, at noen vil ha dette med å lete frem en bunke de vil spille forstår jeg, at noen vil bla i cover og lese tekster på den måten forstår jeg (spesielt når det er mumling ala Zimmermann) og de som mener det er bedre lyd i cdspiller som drivverk er jeg ikke uenige med... selv om jeg tror det hjelper å lukke igjen øya og prøve litt
Jeg hører ingen forskjell på musikk som kommer fra Mac'en og den som kommer fra drivverket. Siden jeg ikke opplever noen forringelse av kvalitet så er valget enkelt for min del.jokris skrev:jeg trodde det var lydkvalitet og ikke bekvemmelighet som var / er målet ?HC skrev:Jeg har en Mac Mini og den starter opp raskere enn rør-forsterkerne. Vil tro det tar ca. 15 sekunder.Gjest skrev:Har Mac, Apple Airport og dac. Kunne gått raskere.
helt klart, ville tatt samme valget selv da ;DHC skrev:Jeg hører ingen forskjell på musikk som kommer fra Mac'en og den som kommer fra drivverket. Siden jeg ikke opplever noen forringelse av kvalitet så er valget enkelt for min del.jokris skrev:jeg trodde det var lydkvalitet og ikke bekvemmelighet som var / er målet ?HC skrev:Jeg har en Mac Mini og den starter opp raskere enn rør-forsterkerne. Vil tro det tar ca. 15 sekunder.Gjest skrev:Har Mac, Apple Airport og dac. Kunne gått raskere.
ja,kjenner du igjen gutta i den ?mikefish skrev:Den avataren din var travel jokris.
mvh. s,
Ja takk begger deler. Pluss litt til.jokris skrev:jeg trodde det var lydkvalitet og ikke bekvemmelighet som var / er målet ?HC skrev:Jeg har en Mac Mini og den starter opp raskere enn rør-forsterkerne. Vil tro det tar ca. 15 sekunder.Gjest skrev:Har Mac, Apple Airport og dac. Kunne gått raskere.
slipknotmikefish skrev:Gorgoroth?
mvh. s,
Ikke de av oss som er allergiske nok mot animerte avatarer til å "adblock image" så fort vi ser snurten av en.Loevhagen skrev:3 medlemmer kommer til å få epileptisk anfall innen helga er over når de ser den der avataren...
EDIT: Takk, jokris for at du byttet ut avataren til en roligere utgave.
skulle bare mangle ;DLoevhagen skrev:3 medlemmer kommer til å få epileptisk anfall innen helga er over når de ser den der avataren...
EDIT: Takk, jokris for at du byttet ut avataren til en roligere utgave.
Det er veldig overraskende. Bruker du samme dac til cd-spiller og squeezebox(?) ?jokris skrev:dette trodde jeg au, men hos meg er det ikke samme kvalitet, på langt nær