godt vi kan være enige om noe.I utgangspunktet er jeg enig, men sammensetningen av medlemmer på HFS har vist at det er nødvendig og at holdningsendringer ser ut som en utopi.......dette trenger vi ikke regler til, men folkeskikk. Mangler man det så ender man gjerne opp i slike diskusjoner.I mine øyne er dette ikke feil, men en overdrivelse. Dersom man et øyeblikk ser bort fra de fysiske skadene som påføres (som er overdrivelsen i dette) utføres fysisk vold og personangrepene her inne har det veldig mye til felles. Man går over streken for å poengtere noe veldig sterkt som man ikke klarer eller ønsker å gjøre på saklig måte. Man oppnår ingen saklig effekt, men forsøker i stedet å oppnå makt/posisjon.
Hvorfor trenger vi å beskytte det? Helt uforståelig for meg.
Mvh
Roysen
holdningsendringer til sine medforumister er faktisk nok.
Mvh
Roysen
Som sagt er jeg ikke uenig i det, men jeg tar ikke i mot uten å bite fra meg så lenge ukulturen ikke reguleres. Hvorfor er det min oppgave å gå foran som et godt eksempel. Poenget mitt kommer mye tydligere når jeg ikke gjør det.En ukultur som man kanskje selv er en del av?
Er det virkelig slik her, at "meg alene vite" skal råde? Da bør man som allerede foreslått; gå litt i seg selv, lese egne innlegg en gang til, og kikke seg selv litt i speilet....
Svaralternativ 1: Nei, ikke jeg i hvert fall, men du skulle sett de andre.En ukultur som man kanskje selv er en del av?
Hva med et eksklusivt underforum (eller kall det gjerne overforum) forbeholdt folk som Herr Roysen og andre "tungvektere" i hifimiljøene rundt om? Et forum der det kreves en slags opptaksprøve når det gjelder holdninger til forskjellige ting innen hifi. I tillegg krever medlemskap på et slikt forum at en har et anlegg som koster over en viss sum, la oss si kr. 750 000.-, og at kabling utgjør minimum 20% av denne summen. Forumet må naturligvis være lukket for innsyn fra "røkla", et slags hifi-verdenens svar på frimurerlosjen altså. For å bli vurdert som kandidat til denne ekslusive "herreklubben" blir det også tatt hensyn til hvordan man har oppført seg på det vanlige forumet, der en selvfølgelig må ha vært medlem i minst ett år før evt. opprykk.
"Sleivspark" på et slikt "overforum" fører naturligvis automatisk til forvisning ned på et lavere nivå der "røkla" holder til, og man blir dermed fritt vilt for disse amatørene for en lengre eller kortere periode slik at en lærer seg folkeskikk.
Edit: Roysen som moderator, naturligvis.
Knakende god idé, synes nå jeg
beste hilsen
placebo!
Dette blir jo for dumt, selv i denne tråden. Så dumt at det virker mot sin hensikt hva den enn er.
Og det er stusselig å måtte bruke flere nick....
Her går du langt over streken og gjør nettopp det du mener enkelte andre gjørVreden,
Vi kan godt gravlegge stridsøksa. Jeg har egentlig ikke noe i mot deg, men når du stadig går til angrep på meg som person og ikke klarer å holde deg til topic, må du regne med å få igjen med samme medisin.
Sorry, men jeg har ikke tenkt å la meg pille på nesen for gå foran med et godt eksempel. I stedet synes jeg det er på sin plass å vise hva som skjer/kan skjer når det ikke reguleres.
Fantasiverden er det vel for det meste du som lever i. Humfff, aktiv på det forumet?Hva skulle du ha å bidra med der?
PS! At jeg kan ha gått over streken selv for lang tid tilbake behøver ikke å bety at jeg står inne for at det er OK nå. At tråder fra andre fora henvises her gir ikke spesielt stor mening. Temaet for tråden er tiltak for å unngå krangler. Det ble ingen krangel av det jeg skrev i den siterte tråden på det andre forumet, så ingen grunn til å regulere slikt der. Her derimot.........
Mvh
Roysen
ut fra det jeg leser er du ikke villig til å gjøre noen ting med dette før det kommer regler?Som sagt er jeg ikke uenig i det, men jeg tar ikke i mot uten å bite frem så lenge ukulturen ikke reguleres. Hvorfor er det min oppgave å gå foran som et godt eksempel. Poenget mitt kommer mye tydligere når jeg ikke gjør det.En ukultur som man kanskje selv er en del av?
Er det virkelig slik her, at "meg alene vite" skal råde? Da bør man som allerede foreslått; gå litt i seg selv, lese egne innlegg en gang til, og kikke seg selv litt i speilet....
Mvh
Roysen
Lykke til! Jeg har sett dette fenomenet i så mange tråder opp gjennom årene. Ukulturen har blitt mer og mer utbredt. Til å begynne med brydde jeg meg ikke, men senere har jeg engasjert meg fordi jeg synes det er trist. Hadde dette vært et fenomen jeg oppfattet som var bare rettet mot meg hadde jeg ikke brydd meg. Jeg har vært uten en vinter-HFS natt før. Jeg har imidlertid sett det på påført så mange andre som helt tydelig ikke har satt pris på det. I tillegg vet jeg det finnes flere som ikke våger seg ut på glattisen nettopp pga dette. Jeg snakket med Knut Vadseth i Gøteborg og man kan jo spørre ham hvorfor han ikke er her. Så kan man spørre ham om han ikke vil at vi skal gjør noe med ukulturen og forsøke å skape et inkluderende HFS ved hjelp av holdningsendringer. Svarene var preget av håpløshet. Det er trist fordi slike personer har så utrolig mye positivt å bidra med som vi alle kunne dratt nytte av.godt vi kan være enige om noe.I utgangspunktet er jeg enig, men sammensetningen av medlemmer på HFS har vist at det er nødvendig og at holdningsendringer ser ut som en utopi.......dette trenger vi ikke regler til, men folkeskikk. Mangler man det så ender man gjerne opp i slike diskusjoner.I mine øyne er dette ikke feil, men en overdrivelse. Dersom man et øyeblikk ser bort fra de fysiske skadene som påføres (som er overdrivelsen i dette) utføres fysisk vold og personangrepene her inne har det veldig mye til felles. Man går over streken for å poengtere noe veldig sterkt som man ikke klarer eller ønsker å gjøre på saklig måte. Man oppnår ingen saklig effekt, men forsøker i stedet å oppnå makt/posisjon.
Hvorfor trenger vi å beskytte det? Helt uforståelig for meg.
Mvh
Roysen
holdningsendringer til sine medforumister er faktisk nok.
Mvh
Roysen
Hva med å ta tak i egne holdninger?
du bruker jo rimelig hissig ordlag synes jeg. Bruker virkemidlersom du vil til livs. Hvordan tror du ting ville blitt om man unngikk dette? Ville du bidratt til å gjøre forumet mer tilpasset dine ønsker eller gjort det til et sted hvor det gikk en kule mer varmt?
prøver du, skal jaggu meg jeg også prøve....
hvem vet, kanskje det kunne blitt en trend i det og flere følger etter? Vi trenger vel ingen regler for dette, holder med å bli enig med seg selv om jeg skal unngå å fremprovosere en krangel og går det galt, så er det bare å legge seg flat og prøve på nytt?
Å gi og ta, gjelder vel begge veier? Har du forståelse for at andre enn deg selv, også kan føle seg provosert? Forhåpentligvis.Som sagt er jeg ikke uenig i det, men jeg tar ikke i mot uten å bite frem så lenge ukulturen ikke reguleres. Hvorfor er det min oppgave å gå foran som et godt eksempel. Poenget mitt kommer mye tydligere når jeg ikke gjør det.En ukultur som man kanskje selv er en del av?
Mvh
Roysen
Nei, du har vel rett i at du ikke er noe åpenbart førstevalg til det.Hvorfor er det min oppgave å gå foran som et godt eksempel.
Jo, da jeg forstår det. Dersom man imidlertid hadde hatt regler som gjorde at moderatorene med regel i hånden kunne slå ned på det utløsende første innlegget ville nok mye vært roet ned. Forøvrig handler ikke dette i noen grad om rett eller feil. Det handler om latterliggjøring og unødvendig hoverende retorikk. At jeg ikke til enhver tid har forumets beste i tankene den siste tiden er udiskutabelt. For 3-5 år siden kan det være at dette ikke var en spesielt stort fokusområde selv om jeg ingenlunde hadde motsatte tanker.Å gi og ta, gjelder vel begge veier? Har du forståelse for at andre enn deg selv, også kan føle seg provosert? Forhåpentligvis.Som sagt er jeg ikke uenig i det, men jeg tar ikke i mot uten å bite frem så lenge ukulturen ikke reguleres. Hvorfor er det min oppgave å gå foran som et godt eksempel. Poenget mitt kommer mye tydligere når jeg ikke gjør det.En ukultur som man kanskje selv er en del av?
Mvh
Roysen
Da bør det også fra din egen side være rom, enn si takhøyde for at man må godta (saklige) argumenter som av og til kan være tunge å svelge. Og som samtidig, i alle fall av og til, bør gi rom for en innrømmelse om at man muligens har tatt feil?
Og fremstår du oppriktig talt alltid som et godt eksempel, hva forumets ve og vel angår? Oppriktig talt - jeg synes ikke det. Vi trår jo alle feil iblant, noe som gjelder selv den beste. Det gjelder bare å oppdage det selv.....
Prinsipielt kan jeg utmerket godt forstå dine intensjoner. Men hører disse strengt tatt hjemme her, ettersom langt de fleste oppfatter forumets regler som rettferdige og riktige?
Dersom du ikke er av interesse for å skjerpe deg, synes jeg faktisk ikke du skal be om å gjøre det heller.Lykke til! Jeg har sett dette fenomenet i så mange tråder opp gjennom årene. Ukulturen har blitt mer og mer utbredt. Til å begynne med brydde jeg meg ikke, men senere har jeg engasjert meg fordi jeg synes det er trist. Hadde dette vært et fenomen jeg oppfattet som var bare rettet mot meg hadde jeg ikke brydd meg. Jeg har vært uten en vinter-HFS natt før. Jeg har imidlertid sett det på påført så mange andre som helt tydelig ikke har satt pris på det. I tillegg vet jeg det finnes flere som ikke våger seg ut på glattisen nettopp pga dette. Jeg snakket med Knut Vadseth i Gøteborg og man kan jo spørre ham hvorfor han ikke er her. Så kan man spørre ham om han ikke vil at vi skal gjør noe med ukulturen og forsøke å skape et inkluderende HFS ved hjelp av holdningsendringer. Svarene var preget av håpløshet. Det er trist fordi slike personer har så utrolig mye positivt å bidra med som vi alle kunne dratt nytte av.
Mvh
Roysen
Jeg kommer aldri til å svare på denne måten dersom det er en aksept fra alle om at slikt ikke skal foregå eller dersom regler vil regulere det som forbudt. Jeg har på ingen måte ment noe annet. Ellers kan du godt legge vekk sammenligningen med barna dine.Dersom du ikke er av interesse for å skjerpe deg, synes jeg faktisk ikke du skal be om å gjøre det heller.Lykke til! Jeg har sett dette fenomenet i så mange tråder opp gjennom årene. Ukulturen har blitt mer og mer utbredt. Til å begynne med brydde jeg meg ikke, men senere har jeg engasjert meg fordi jeg synes det er trist. Hadde dette vært et fenomen jeg oppfattet som var bare rettet mot meg hadde jeg ikke brydd meg. Jeg har vært uten en vinter-HFS natt før. Jeg har imidlertid sett det på påført så mange andre som helt tydelig ikke har satt pris på det. I tillegg vet jeg det finnes flere som ikke våger seg ut på glattisen nettopp pga dette. Jeg snakket med Knut Vadseth i Gøteborg og man kan jo spørre ham hvorfor han ikke er her. Så kan man spørre ham om han ikke vil at vi skal gjør noe med ukulturen og forsøke å skape et inkluderende HFS ved hjelp av holdningsendringer. Svarene var preget av håpløshet. Det er trist fordi slike personer har så utrolig mye positivt å bidra med som vi alle kunne dratt nytte av.
Mvh
Roysen
sutring med at det er alle andre går jeg ikke på, er trebarnsfar.
gjør noe konstuktivt fremfor å be om at alle andre gjør det. Å skyve fra seg ansvar mens man roper etter endringer oppfattes lite flatterende.
Enig i at sammenlikningen er urimelig. H.R har helt sikkert utmerkede barn som vil vokse denslags av seg.Ellers kan du godt legge vekk sammenligningen med barna dine.
Enig i at sammenlikningen er urimelig. H.R har helt sikkert utmerkede barn som vil vokse denslags av seg.Ellers kan du godt legge vekk sammenligningen med barna dine.
Kjører smiley:![]()
Jobber fortsatt med saken. Savner dog litt kvalitetssikring fra noen medsammensvorne. Så kommer de.Men til topic:
Tråden er nå en måned gammel med nesten 1000 innlegg uten at det har kommet konkrete og seriøse forslag til tiltak for å bedre stemning og form. Det tyder vel på at i den grad det finnes HFSere som mener at noe må gjøres så har ingen av disse, trådstarter inkludert, konkrete forslag til hva som skal gjøres.
det er bra! litt mere humør inn i debattene vil bidra positivtEnig i at sammenlikningen er urimelig. H.R har helt sikkert utmerkede barn som vil vokse denslags av seg.Ellers kan du godt legge vekk sammenligningen med barna dine.
Kjører smiley:![]()
Festlig.
OK. Jeg foreslår at foreslåtte regler formuleres slik at det ikke i for stor grad overlates til HFSer og moderators skjønn å avgjøre hva som er innenfor.Jobber fortsatt med saken. Savner dog litt kvalitetssikring fra noen medsammensvorne. Så kommer de.Men til topic:
Tråden er nå en måned gammel med nesten 1000 innlegg uten at det har kommet konkrete og seriøse forslag til tiltak for å bedre stemning og form. Det tyder vel på at i den grad det finnes HFSere som mener at noe må gjøres så har ingen av disse, trådstarter inkludert, konkrete forslag til hva som skal gjøres.
Mvh
Roysen
Jo, det er "Egohjørnet" hvor krangler som åpenbart er startet og fortsatt med misjonerende intensjon plasseres.Så forslaget mitt om skammekroken var ikke no særlig det altså![]()
Det ser ut som "kabler" er en av røttene til alt "ondt". Det er hørbar forskjell på kabler, vil noen mene, og det er mulig for hver enkelt å dokumentere!Tråden er nå en måned gammel med nesten 1000 innlegg uten at det har kommet konkrete og seriøse forslag til tiltak for å bedre stemning og form.
Se her ja og det blir jo spennede og se hvem som blir pælma i egohjørnet førstJo, det er "Egohjørnet" hvor krangler som åpenbart er startet og fortsatt med misjonerende intensjon plasseres.Så forslaget mitt om skammekroken var ikke no særlig det altså![]()
Mvh
Roysen
Nettopp slike formuleringer er nytteløse i et regelverk*. Vi har allerede regler som i prinsippet sier at man skal være grei og Høvdingens skjønn rår. Skal HFS ha regler ut over det må de være veldig konkrete for å representere en reell endring.Jo, det er "Egohjørnet" hvor krangler som åpenbart er startet og fortsatt med misjonerende intensjon plasseres.Så forslaget mitt om skammekroken var ikke no særlig det altså![]()
Mvh
Roysen
Selve formuleringen må nok være mer konkret enn som så.Nettopp slike formuleringer er nytteløse i et regelverk*. Vi har allerede regler som i prinsippet sier at man skal være grei og Høvdingens skjønn rår. Skal HFS ha regler ut over det må de være veldig konkrete for å representere en reell endring.Jo, det er "Egohjørnet" hvor krangler som åpenbart er startet og fortsatt med misjonerende intensjon plasseres.Så forslaget mitt om skammekroken var ikke no særlig det altså![]()
Mvh
Roysen
*Jeg skjønner at dette ikke var ment som et konkret regelforslag.
Gjør det du! Skjønner ikke at du ikke blir lei alt dette jævla popcornet. Foretrekker en crackers med Knudenost i stedet.Jeg syns man skal ha en regel om at ordet "krangel" ikke kan anvendes.
Hvem bestemmer hva som er en krangel? Tendensiøse innspill om "misjonering" avslører straks at man ikke er objektiv, og misjonering kan selvsagt slå i mange retninger. Vi aner hvilket villniss av et regelverk vi er på vei inn i, helt uavhengig av "kvalitetssikring fra medsammensvorne."
Kanskje på tide å fyre opp popcorn-maskinen som ble presentert i Fidelity 37-tråden!
Jeg ville funnet det svært oppsiktsvekkende om slike endringer inntreffer.Når kan vi forvente at komiteen av ekstraordinære gentlemen som skal snekre sammen et forslag gir lyd fra seg slik at vi endelig får et forum som yter deres betydelige investeringer i HiFi-saker den rettferdigheten de alltid har fortjent?
Selvsagt gjør de ikke det, jeg er bare spent på hvordan essensen skal pakkes inn slik at det skal se spislig ut.Jeg ville funnet det svært oppsiktsvekkende om slike endringer inntreffer.
Jeg syns man skal ha en regel om at ordet "krangel" ikke kan anvendes.
Hvem bestemmer hva som er en krangel? Tendensiøse innspill om "misjonering" avslører straks at man ikke er objektiv, og misjonering kan selvsagt slå i mange retninger. Vi aner hvilket villniss av et regelverk vi er på vei inn i, helt uavhengig av "kvalitetssikring fra medsammensvorne."
Kanskje på tide å fyre opp popcorn-maskinen som ble presentert i Fidelity 37-tråden!
det er bare å stålsette seg for flommen av injuriesøksmål nb. Så slem som du er, må du forvente deg en hel del. Det skal jeg sørge for. Hver du sikker.Selvsagt gjør de ikke det, jeg er bare spent på hvordan essensen skal pakkes inn slik at det skal se spislig ut.Jeg ville funnet det svært oppsiktsvekkende om slike endringer inntreffer.
Blitt truet med det allerede, faktisk, så det er bare å stille seg i køen. Ikke av noen som har deltatt i denne tråden og det er lenge siden, bare for å presisere det.det er bare å stålsette seg for flommen av injuriesøksmål nb. Så slem som du er, må du forvente deg en hel del. Det skal jeg sørge for. Hver du sikker.Selvsagt gjør de ikke det, jeg er bare spent på hvordan essensen skal pakkes inn slik at det skal se spislig ut.Jeg ville funnet det svært oppsiktsvekkende om slike endringer inntreffer.