staker
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 02.06.2004
- Antall liker
- 43
Da stoler jeg på deg. I alle fall dersom resultatet er så bra som du sier. Får høre om han fler igjen..
Det blir spennende å høre om dine erfaringer når du har testet ut!staker skrev:Da stoler jeg på deg. I alle fall dersom resultatet er så bra som du sier. Får høre om han fler igjen..
Det er ikke nødvendig å matche rørene i Acute, ettersom de er koblet slik de er. Så lenge de er matchet innbyrdes i hvert rør. Et rør bruker begge sider (høyre/venstre), og sender videre til neste rør, og bruker høyre og venstre på siste rør. Altså er det ikke et rør for høyre, og et rør for venstrestaker skrev:Har mailet Matts nå, og han har fler igjen, så dette skal nok gå bra
Har du foresten fått matchet rørene, eller har du bare puttet dem inn? Fikk jo målingene på Tesla rørene, men de vet jeg ikke hvor jeg har gjort av..
staker skrev:Dersom man lurer på om man er en av oss, er det bare å kjenne litt ekstra etter når man lytter til et EAR produkt. Kjenner man da en indre uro over ikke å ha et slikt produkt, og en sterk trang til å ta den med hjem, da vil jeg helt klart kalle deg en venn!
bare prospect? det må vi jo snart få gjort noe med...JanR skrev:Kan vel kalle meg en EAR prospect
/jan
Har EAR noe med max 5W ? 8)joaquin skrev:bare prospect? det må vi jo snart få gjort noe med...JanR skrev:Kan vel kalle meg en EAR prospect
/jan
de har en på 13w (859), men det blir vel for macho for deg.JanR skrev:Har EAR noe med max 5W ? 8)joaquin skrev:bare prospect? det må vi jo snart få gjort noe med...JanR skrev:Kan vel kalle meg en EAR prospect
/jan
/jan
Det blir nok å dra den litt langt ja.joaquin skrev:de har en på 13w (859), men det blir vel for macho for deg.
Ja, det er helt utrolig hvor mye denne kombinasjonen gjorde.staker skrev:Det er helt utrolig at det skal ha så mye å si med et rør, som i denne sammenhengen. For som du har vært inne på, så låter det hele bare bedre og bedre. Til og med på lavere volum, kan du tydlig høre dynamikken, og stillheten rundt instrumentene.
Nå skal det sies at jeg gjorde en annen endring også. Jeg satt base plattformen min opp på tre soundcear spikes, noe som også forterket virkningene jeg har beskrevet over. Nå er det bare bytte av strømkabel som skal til(prøve noe annet enn supra), så er jeg usikker på om det lar seg gjøre å få denne spilleren stort bedre. Vel å merke uten å gå mye hardere til verks.
Sikkert ikke dumt!staker skrev:Det skal jeg gjøre. Lurte også på om jeg skulle prøve meg med noen slike :
http://www.audiofoni.no/index.php?umen=1310&id=281&tid=prod
Dette lurer eg også på;=)Sota skrev:Har også 864 er veldigt fornøyd med denne , lurer på kva som er forskjel på Ear 864 og 868 , veit att det er fjernkontroll men utover dette , er det noko forskjel på desse byggemessigt.
Psychonaut skrev:Dette lurer eg også på;=)Sota skrev:Har også 864 er veldigt fornøyd med denne , lurer på kva som er forskjel på Ear 864 og 868 , veit att det er fjernkontroll men utover dette , er det noko forskjel på desse byggemessigt.
Kjøpte meg noen 50909 blokker for en liten stund tilbake ( veldig fornøyd ), og eg var så heldig å få låne meg en EAR 864 heim frå butikken til Roald i Bergen... 864 gjorde virkelig forskjell, hadde aldri trudd at så "lite" skulle greie å gjøre så mykje!!!;=)
Neste på oppgraderingslisten blir då altå en pre amp, og då er det jo sjølvsakt en av Tim sine godsaker som er mest i tankene;=)
Er det mykje å hente på å gå fra en 864 til en 868 lydmessig, eller er det bare fjernkontrollen som er forskjellen??
For guds skyld ikke gi den mannen noen ideer nå da.om.s skrev:du får satse på en slik neste gang gago
EAR DiscMaster
mvh
;DJanR skrev:For guds skyld ikke gi den mannen noen ideer nå da.om.s skrev:du får satse på en slik neste gang gago
EAR DiscMaster
mvh
;D
/jan
JanR skrev:For guds skyld ikke gi den mannen noen ideer nå da.
;D
/jan
Takk for svar Gago...Gago skrev:868 sies å ligge nærmere 912 enn 864.
hvis det stemmer, så vil jeg si at 868 er verdt prisen ifht 864 (som helt klart er blant de beste preampene jeg vet om til under 30k).
jeg har ikke hørt 868, men kjenner både 864 og 912 godt.
912 er kjappere og mer dynamisk enn 864.
bassen er mer maktfull og konturert, mens mellomtonen byr på et vell av detaljer og en herlig "smekk".
Jøss, han bor faktisk ikke mer et par hundre meter fra der jeg bor. Kanskje jeg skal ta en prat med ham. Kan jo hende han har en 912 stående (i svart) som jeg kan prøve...Psychonaut skrev:Jøss, han bor faktisk ikke mer et par hundre meter fra der jeg bor. Kanskje jeg skal ta en prat med ham...Gago skrev:868 sies å ligge nærmere 912 enn 864.
hvis det stemmer, så vil jeg si at 868 er verdt prisen ifht 864 (som helt klart er blant de beste preampene jeg vet om til under 30k).
bassen er mer maktfull og konturert, mens mellomtonen byr på et vell av detaljer og en herlig "smekk".
Takk for svar Gago...
Eg blei iallefall mektig imponert over 864, blei forelska;=);=) Har egentlig hatt 868 i tankene hele tiden, men etter at eg hørte 864 blei eg litt usikker.... Men no er eg "nesten" sikker igjen;=) Snakka med Sven Zackariassen som driver Audio Media, men han hadde desverre ikkje 868 inne for øyeblikket... Men skulle komme tilbake til meg når det paste seg slik;=)
JanR skrev:For guds skyld ikke gi den mannen noen ideer nå da.om.s skrev:du får satse på en slik neste gang gago
EAR DiscMaster
mvh
;D
/jan
Ingen dum ide kjoenikkjoenik skrev:Jøss, han bor faktisk ikke mer et par hundre meter fra der jeg bor. Kanskje jeg skal ta en prat med ham. Kan jo hende han har en 912 stående (i svart) som jeg kan prøve...Psychonaut skrev:Jøss, han bor faktisk ikke mer et par hundre meter fra der jeg bor. Kanskje jeg skal ta en prat med ham...Gago skrev:868 sies å ligge nærmere 912 enn 864.
Takk for svar Gago...
Eg blei iallefall mektig imponert over 864, blei forelska;=);=) Har egentlig hatt 868 i tankene hele tiden, men etter at eg hørte 864 blei eg litt usikker.... Men no er eg "nesten" sikker igjen;=) Snakka med Sven Zackariassen som driver Audio Media, men han hadde desverre ikkje 868 inne for øyeblikket... Men skulle komme tilbake til meg når det paste seg slik;=)