Tims venner... EAR-Yoshino

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Designeren skrev:
    Hei Sveinung.

    Tror jeg kan hjelpe deg :)
    Har akkurat kjøpt 509 MkII Anniversary, så det skal vi nok ordne.

    Mvh.
    Roald Mikkelsen
    Takk, det er utrolig bra av deg. Men jeg klarte å fikse det. Bestilte av EAR Yoshino og fikk manualen i posten 2 dager senere.
    Så tusen takk for tilbudet, og gratulerer så mye med fete blokker!
    Mvh Sveinung
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Jeg har forelsket mig lidt i en integreret EAR forstærker.

    Kan nogen af Jer EAR kyndige forklare mig forskellene på en 834 og en 8L6?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    The EAR 8L6 is identical to the 834 but can be used as an integrated amplifier or as a separate preamplifier and power amplifier, using the switchable ‘Pre/power split’. No connection is required between the ‘Pre out’ sockets and the ‘Power amp in’ sockets.
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Gago skrev:
    The EAR 8L6 is identical to the 834 but can be used as an integrated amplifier or as a separate preamplifier and power amplifier, using the switchable ‘Pre/power split’. No connection is required between the ‘Pre out’ sockets and the ‘Power amp in’ sockets.
    Tak :)
     

    Nailhead

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    272
    Antall liker
    305
    Torget vurderinger
    1
    Har en EAR 899 som jeg er svært godt fornøyd med.
     

    KP-AUDIO

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2010
    Innlegg
    43
    Antall liker
    0
    Til dere som har litt peiling på disse Ear produktene... :)

    Har begynt å forhandle dette merket og har kommet over noe som gjør meg litt usikker..
    Det er ht terminalene... disse plastkappene som er over disse terminalene kan de fjernes ( er de ment å fjernes ) Finner ingen forklaring i manualen ... manualen sier gaffler og bananer opp til en viss størrelse..men det går jo ikke uten å fjerne disse..

    Har snakket med importøren og han var litt usikker pga. regelverket....

    Derfor tenker jeg dette må være rett plass.... :)

    Får ha meg unnskyldt for at jeg ikke vet dette selv.... stien er lang i forhold til kunnskap..

    mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    de er ikke ment å fjernes.
    de kan fjernes - med makt.
    dvs at man skjærer dem løs og kaster dem.
    du som forhandler skal selvfølgelig ikke fikle med dette.

    de er der for å beskytte kontaktene mot korrodering, samt hindre at spader/løse tråder skal komme borti hverandre.
    man må velge seg kabler/plugger som passer, eller skjære vekk plastkappene.
    det er brukerens valg.

    btw, gratulerer med forhandlerstatus for ear.
    fantastiske produkter, over hele spekteret.
     

    KP-AUDIO

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2010
    Innlegg
    43
    Antall liker
    0
    Canales skrev:
    de er ikke ment å fjernes.
    de kan fjernes - med makt.
    dvs at man skjærer dem løs og kaster dem.
    du som forhandler skal selvfølgelig ikke fikle med dette.

    de er der for å beskytte kontaktene mot korrodering, samt hindre at spader/løse tråder skal komme borti hverandre.
    man må velge seg kabler/plugger som passer, eller skjære vekk plastkappene.
    det er brukerens valg.

    btw, gratulerer med forhandlerstatus for ear.
    fantastiske produkter, over hele spekteret.
    Hei og takk for svaret... :)

    mvh
    :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ps! det er kanskje mulig å fjerne dem uten å ødelegge dem også, ved å demontere hele terminalen først.
    dette innebærer imidlertid å åpne opp chassiset og fikle innvendig, noe som ikke alltid er like lett på ear-produkter.
     

    KP-AUDIO

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2010
    Innlegg
    43
    Antall liker
    0
    Canales skrev:
    ps! det er kanskje mulig å fjerne dem uten å ødelegge dem også, ved å demontere hele terminalen først.
    dette innebærer imidlertid å åpne opp chassiset og fikle innvendig, noe som ikke alltid er like lett på ear-produkter.
    Hei igjen !

    Tror jeg lar det være... :) men takk for tipset..

    mvh
    :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, selvfølgelig skal du la være.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Får en 869 som låne amp når KRén min skal bytte en kondis, noen som har erfaring med denne?

    mvh
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Noen som tok bilder av den nye V12? som ble lansert på Horten messa? Det nærmeste jeg kom, er dette bildet som ikke avslører så mye :(
     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    er det den borteste der? ser ut som en mini v20, coolt.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Hei,

    Er det noen som vet hvor jeg kan finne en oversikt over hvilke rør som er plassert hvor på en V20?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    KP-AUDIO skrev:
    Hei !

    12ax7 eller 12au7 ?

    mvh
    KP
    Alle egentlig. Alt funker bra men jeg har 2 12ax7 liggende fra tidligere som sikkert er litt bedre enn de som står i og undret litt på om det hadde noe for seg å sette inn disse to hvis det sto slike som inngangsrør eller noe slikt. Men jeg aner ikke hva som står hvor på denne. Så et skjema over plasseringene hadde vært kjekt å ha. Har ikke manualen til forsterkeren.
     

    KP-AUDIO

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2010
    Innlegg
    43
    Antall liker
    0
    Gjestemedlem skrev:
    KP-AUDIO skrev:
    Hei !

    12ax7 eller 12au7 ?

    mvh
    KP
    Alle egentlig. Alt funker bra men jeg har 2 12ax7 liggende fra tidligere som sikkert er litt bedre enn de som står i og undret litt på om det hadde noe for seg å sette inn disse to hvis det sto slike som inngangsrør eller noe slikt. Men jeg aner ikke hva som står hvor på denne. Så et skjema over plasseringene hadde vært kjekt å ha. Har ikke manualen til forsterkeren.
    Sendte forespørsel i går kveld, men har ikke fått noe svar enda. sender deg info med en gang den forligger vedr. rør-plasseringen på v-20... manualen har denne oppstillingen.

    mvh

    KP
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    KP-AUDIO skrev:
    Sendte forespørsel i går kveld, men har ikke fått noe svar enda. sender deg info med en gang den forligger vedr. rør-plasseringen på v-20... manualen har denne oppstillingen.

    mvh

    KP
    Tusen takk. Hyggelig av deg. :)
     
    M

    musicus

    Gjest
    Hagto skrev:
    Verdens beste cd-spiller .........................?

    http://www.positive-feedback.com/Issue54/ear_acute.htm
    Hehe, verdens beste er kanskje å ta i litt hardt, men jeg skal innrømme at jeg går noen runder med meg selv for tiden, har hørt litt på Mk II og den er bra, så farlig god at jeg kjenner Mk III med dens digitale innganger også kan være en spiller for fremtiden, den skulle jo passe godt sammen med min EAR 869 int amp, ikke mange spillere/kombinasjoner jeg har hørt som har truet min kjære AMR 777, kanskje ett hjemlån neste fri periode ;D ...

    mvh
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    musicus skrev:
    Hagto skrev:
    Verdens beste cd-spiller .........................?

    http://www.positive-feedback.com/Issue54/ear_acute.htm
    Hehe, verdens beste er kanskje å ta i litt hardt, men jeg skal innrømme at jeg går noen runder med meg selv for tiden, har hørt litt på Mk II og den er bra, så farlig god at jeg kjenner Mk III med dens digitale innganger også kan være en spiller for fremtiden, den skulle jo passe godt sammen med min EAR 869 int amp, ikke mange spillere/kombinasjoner jeg har hørt som har truet min kjære AMR 777, kanskje ett hjemlån neste fri periode ;D ...

    mvh



    Det er helt sikkert en meget bra spiller, men verdens beste kan nok diskuteres. Hvis man ser testeren sitt valg av utstyr i anlegget sitt har han nok en liten preferanse for EAR produkter ;)



    ROBERT H. LEVI'S SYSTEM

    LOUDSPEAKERS
    Marten Bird Loudspeakers, Marten Duke Loudspeakers, and REL Stadium III subwoofer

    ELECTRONICS
    E.A.R. 324 phono preamplifier, [2] E.A.R. 890 amplifiers (run as monos), E.A.R. 534 Stereo Amplifier, E.A.R. 912 Professional Preamplifier, E.A.R. 834L Tube Line Stage, E.A.R. HP4 Headphone Amplifier, Grado Battery Headphone Amplifier, and KingRex Headphone Amplifier.

    SOURCES
    Analog: E.A.R. Disk Master Turntable with two Helius Omega Tonearms. Digital: E.A.R. Acute III CD player, E.A.R. Acute 1 CD Player, ModWright Sony 9100ES SACD/CD/DVD Player with Signature Truth Modifications, Mod/Bybee Filters and Revelation Cryo Silver Umbilical. ModWright Sony 999ES CD/SACD/DVD Player with signature Truth Mod and Tube Power Supply, and Alesis Masterlink 24/96 Recorder/Playback Deck. Cartridges: Koetsu Rosewood Signature Phono Cartridge, London Reference Phono Cartridge, and Grado Statement1 Phono Cartridge. LD: Pioneer DVL 919 CD/LD/DVD Player. Tuners: Magnum Dynalab MD-108 Reference Tuner, Marantz 10B FM Tuner, Day Sequerra Reference FM1 Tuner, McIntosh MR71 FM Tuner, Dynaco AF6 FM Tuner, and Marantz ST17 FM Tuner. Headphones: Stax 7t Electrostatic headphones, Grado RS1 headphones, Grado PS 1000 Headphones, Ultrasone Edition 8 Headphones,and Koss ESP950 Electrostatic Headphones
     
    M

    musicus

    Gjest
    Hehe, kan ikke si annet enn at han tok vel hardt i jeg, selv om jeg kan skjønne hans forkjærlighet for EAR ;) ;D.....

    Spilleren er iaf meget spennende, om enn ikke verdens beste, så veldig veldig bra :) ...

    mvh
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    musicus skrev:
    Hehe, kan ikke si annet enn at han tok vel hardt i jeg, selv om jeg kan skjønne hans forkjærlighet for EAR ;) ;D.....

    Spilleren er iaf meget spennende, om enn ikke verdens beste, så veldig veldig bra :) ...

    mvh
    Helt klart en spennende spiller, spesiellt nå som den også har fått digitale innganger.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    melder meg inn med en 88pb på vei, gleder meg stort ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis, jokris.

    spriter opp vennetråden med noen bilder av min 912:














     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Sabla fin , kikket på den jeg og, skal jeg bytte pre er vel den kanskje øverst på listen , selv om den har 88pb innebygd, har denne forøvrig samme step ut som 88pb også?
    vet at det er forskjellen man kan finne på 868s ria og 88pb riaa
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg bruker siemens halske pcc88 nå, men har mullard og telefunken på lur også.

    har prøvd siemens cca og telefunken e88cc også, men foretrekker pcc88 i både 912 og 868.
     

    300B

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.12.2003
    Innlegg
    101
    Antall liker
    15
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    3
    mesut skrev:
    jeg bruker siemens halske pcc88 nå, men har mullard og telefunken på lur også.

    har prøvd siemens cca og telefunken e88cc også, men foretrekker pcc88 i både 912 og 868.
    OK.

    Bruker nå Telefunken pcc88 og er meget fornøyd.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har 88PB og vil komme med litt info om hvordan den er i bruk , komboer med spiller,arm,pu
    lydmessig kvaliteter, rør, i deet hele tatt alt mulig ;D håper min ankommer landet imorgen
     

    Luxor

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.12.2009
    Innlegg
    93
    Antall liker
    1
    Sted
    Vest-Agder
    Torget vurderinger
    4
    Hei alle Ear vwenner :),tenkte det var på tide å melde meg inn i denne flotte klubben.

    Jeg har ett 890 effekttrinn,går med planer om å kjøpe ett til for å kjøre dem som mono blokker ;D
    Videre fikk jeg i dag en Ear 868 levert på døra.

    Synes det er ekstremt gode produkter,alt fra ytels,kabinetter og den meget flotte finish.

    Jeg har ett par spørsmål til alle dere som har noen erfaring med rør bytte på disse to.
    Jeg spiller på orginal rørene i 868 for øyeblikket,og så har jeg ett komplett sett med Telefunken Pcc88 liggene,hvordan gjør disse rørene seg i preampen?Vil det bli en oppgradering i forhold til de orginale?
    Ellers lurer jeg på hvilke rør typer dere har prøvd og funnet meget bra fortell gjerne litt om lydsignaturen som dere har funnet.

    Har dere tips til rør typer til 890 hadde det også vært kjekt å vite.

    mvh
    Supersam :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    leste siste hifi news bladetigår og der er ear dacen anmeldt av ken kessler,kort versjon så er detden dac han har hørt som har lignet mest på lp lyd, manglet bare en knapp for å legge til knittring
    faen, blir dyrt dette her ???
     

    Leifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    23
    Sted
    Karmøy
    Får man kjøpt dette på narvesen Jokris ? Skal ha ny dac , å hadde tenkt å gå for Dacute 192 .

    Finner man annmeldelsene på nett også kansje ?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Leifi skrev:
    Får man kjøpt dette på narvesen Jokris ? Skal ha ny dac , å hadde tenkt å gå for Dacute 192 .

    Finner man annmeldelsene på nett også kansje ?
    fant bladet der ja,er det nyeste
    god anmeldelse for oss som liker tim og analog lyd
     
    M

    musicus

    Gjest
    SUPERSAM skrev:
    Hei alle Ear vwenner :),tenkte det var på tide å melde meg inn i denne flotte klubben.

    Jeg har ett 890 effekttrinn,går med planer om å kjøpe ett til for å kjøre dem som mono blokker ;D
    Videre fikk jeg i dag en Ear 868 levert på døra.

    Synes det er ekstremt gode produkter,alt fra ytels,kabinetter og den meget flotte finish.

    Jeg har ett par spørsmål til alle dere som har noen erfaring med rør bytte på disse to.
    Jeg spiller på orginal rørene i 868 for øyeblikket,og så har jeg ett komplett sett med Telefunken Pcc88 liggene,hvordan gjør disse rørene seg i preampen?Vil det bli en oppgradering i forhold til de orginale?
    Ellers lurer jeg på hvilke rør typer dere har prøvd og funnet meget bra fortell gjerne litt om lydsignaturen som dere har funnet.

    Har dere tips til rør typer til 890 hadde det også vært kjekt å vite.

    mvh
    Supersam :)
    Kanksje ikke helt svar på spmét ditt, men jeg har selv en EAR 869 (15W int) og har tenkt samme tanken som deg, rulle litt rør, men har vel egentlig kommet til at dette er så bra orginalt at det får bli slik, her tror jeg det er mer snakk om forandring enn forbedring, liker du det du hører, så kjør med det, imo :) ...

    mvh
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Jeg kjørte Telefunken på alle smårøra i 890 da jeg hadde dem; både ecc83 og ecc85. Tror jaggu jeg har et par 85 rør liggende hvis noen er interesserte i dem? Kan ta dem med til Cobra2 og måle dem evt. Jeg testa aldri 6550 effektrør, men det skal visstnok la seg gjøre å bytte KT90 røra med 6550.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ut av det blå kan det hende det blir ny preamp på meg
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    873
    Antall liker
    127
    Sted
    Bergen
    Jeg er visst blitt litt EAR venn jeg også...har en V20 på lån pga at min Conrad-Johnson PV11 pre er levert inn til service.
    Var veldig spent på hvordan dette ville låte, og kan bare si : me like ;D, det som er ekstra hyggelig er at jeg har inntrykk av at CJ forsterkerne ikke er helt borte vekke de heller...var redd for de ville falle helt igjennom når EAR kom i hus, det er heldigvis ikke tilfellet :)

    Men når det gjelder utseende og finish er jo V20 i en helt annen liga !
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn