Tims venner... EAR-Yoshino

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kjoenik skrev:
    Psychonaut skrev:
    Gago skrev:
    868 sies å ligge nærmere 912 enn 864.
    hvis det stemmer, så vil jeg si at 868 er verdt prisen ifht 864 (som helt klart er blant de beste preampene jeg vet om til under 30k).

    jeg har ikke hørt 868, men kjenner både 864 og 912 godt.
    912 er kjappere og mer dynamisk enn 864.
    bassen er mer maktfull og konturert, mens mellomtonen byr på et vell av detaljer og en herlig "smekk".
    Jøss, han bor faktisk ikke mer et par hundre meter fra der jeg bor. Kanskje jeg skal ta en prat med ham...

    Takk for svar Gago...


    Eg blei iallefall mektig imponert over 864, blei forelska;=);=) Har egentlig hatt 868 i tankene hele tiden, men etter at eg hørte 864 blei eg litt usikker.... Men no er eg "nesten" sikker igjen;=) Snakka med Sven Zackariassen som driver Audio Media, men han hadde desverre ikkje 868 inne for øyeblikket... Men skulle komme tilbake til meg når det paste seg slik;=)
    Jøss, han bor faktisk ikke mer et par hundre meter fra der jeg bor. Kanskje jeg skal ta en prat med ham. Kan jo hende han har en 912 stående (i svart) som jeg kan prøve...

    kast deg rundt, kjoenik.
    prøv, og du er solgt.
    og det er forsterkeren også. ;D
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Høres ut som farlige saker. Men "farlig" er jo mitt mellomnavn, så jeg får vel kontakte ham.

    Lekkert oppsett like over her forresten, selv om kablene kanskje var litt fremtredende.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Alltid hyggelig å lese om Tim.
    Rart han ikke har en mer synlig importør i Norge, hvem er/var det nå igjen?
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Det er ikkje lenge siden siden fungerte fint, men no er den tydeligvis lagt ned eller under oppdatering...
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Hmm, synd og skam. EAR produktene burde være bare et tastetrykk unna for alle aspirerende fans! En flott artikkel du linket til forøvrig Hagto. Takker for den :)
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    gut_man skrev:
    Hmm, synd og skam. EAR produktene burde være bare et tastetrykk unna for alle aspirerende fans!
    +1

    Ett spørsmål ang 868 pre'en... Eg har lest at denne har ett veldig bra innebygget phono trinn... Men versjonene uten er jo betydelig billigere... Vill det fungere bra med ASR mini basis som riaa trinn sammen med denne pre en?? Noen som har noen meninger om dette??

    Har nemmelig veldig lyst å oppgradere med 868 og så "kanskje" bygge videre med ett 88pb phono trinn eller noe ved en seinere annledning.....
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Står en sort 912 til salgs på Hififorum.nu nå.
    Ikke så ofte man ser disse her.
    Prisantydning 52000 Sek (ca 42500 Nok). Fristende? ;)
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Hagto skrev:
    Står en sort 912 til salgs på Hififorum.nu nå.
    Ikke så ofte man ser disse her.
    Prisantydning 52000 Sek (ca 42500 Nok). Fristende? ;)

    Ja, fristende...

    Har desverre ikkje så mykje penger....
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hagto skrev:
    Står en sort 912 til salgs på Hififorum.nu nå.
    Ikke så ofte man ser disse her.
    Prisantydning 52000 Sek (ca 42500 Nok). Fristende? ;)

    her bør en eller annen ear-fan kjenne sin besøkelsestid.
    denne er det lang ventetid på hvis man skal bestille fra forhandler.
    spiller man mye vinyl, så vet jeg ikke om bedre preampkjøp akkurat nå.
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Tør ikke tenke tanken engang. En slik hadde jo i tillegg pådratt meg utgifter til både platespiller (Xerxes) og ikke minst en evig jakt på vinyl.

    NB: Et par 509mkII til 24dkkr - ikke ueffent det heller.Er jæ...g godt fornøyd med TdPs effekttrinn.

    Mvh. Johan
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Rojoh skrev:
    Tør ikke tenke tanken engang. En slik hadde jo i tillegg pådratt meg utgifter til både platespiller (Xerxes) og ikke minst en evig jakt på vinyl.

    NB: Et par 509mkII til 24dkkr - ikke ueffent det heller.Er jæ...g godt fornøyd med TdPs effekttrinn.

    Mvh. Johan
    Har du en link til de 509 blokkene.. Eg finner de ikkje...
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    de er solgt.
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Gago skrev:
    de er solgt.
    Var det eg tenkte meg...

    Kunne vært gøyt med ett par til 509 blokker i hus ;D hehe
    Hadde vell "kanskje" blitt litt voldsomt :)
     

    Lars-Aksel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2005
    Innlegg
    82
    Antall liker
    4
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

    Ble venn av tim i dag da jeg fikk en ear 890 i hus ;D

    Førsteintrykket er at dette effekttrinnet bare oser av musikalitet og
    sjarm! Ingen effektrinn jeg har hatt tdligere har maktet å sparke liv i
    tannoy kensintonene som 890en gjør! Det låter organisk og ørevennlig
    samtidig som det er en dynamikk og autoritet!!! denne forsterkeren tror
    jeg blir stående leeenge ;D

    mvh

    Lars
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Grattis med en fantastisk god forsterker Larsey!
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Ser det ligger en EAR 864 på bruktbørsen til en latterlig penge. Hadde jeg ikke hatt en slik, så hadde jeg slått til på sekundet. Dette må være årets kjøp.

    Lf
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Ja, det var en god pris.Ligger også en 861 der, men det får holde med en. ;D

    Mvh. Johan
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Jeg har send en pm til selger. Jeg er litt interessert i den, grunnet jeg har lyst å prøve vinyl. Spørsmål til dere kjennere.

    Har forforsterkeren innbygd riia, slik at jeg kan bare pluge på vinyl spiller, eller må jeg ha noe annet i tillegg?
    Ellers lurer jeg på hvordan det låter og det blir en bra match m utstyret mitt i dag som er mcintosh?

    Fint med svares snares ;)

    Mvh. jonlam



    Rojoh skrev:
    Ja, det var en god pris.Ligger også en 861 der, men det får holde med en. ;D

    Mvh. Johan
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Forforsterkeren har en meget god RIAA. Hvordan det vil låte med McIntosh er umulig å spå for meg, men den har fungert ypperlig med alt av effekttrinn som jeg har koblet til. Jeg hadde kjøpt meg en Mc forforsterker om du liker lyd signaturen til 275ene. EARen kan fungere, men lydsignatur/lydfilosofien til MC og EAR er i mine ører langt fra hverandre. Jeg tror derfor at du verken får det beste ut av EARen eller 275ene.

    Lf
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Jeg takker for at du deler erfaringen med meg.

    Mvh. jonlam

    ELEL6200 skrev:
    Forforsterkeren har en meget god RIAA. Hvordan det vil låte med McIntosh er umulig å spå for meg, men den har fungert ypperlig med alt av effekttrinn som jeg har koblet til. Jeg hadde kjøpt meg en Mc forforsterker om du liker lyd signaturen til 275ene. EARen kan fungere, men lydsignatur/lydfilosofien til MC og EAR er i mine ører langt fra hverandre. Jeg tror derfor at du verken får det beste ut av EARen eller 275ene.

    Lf
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.333
    Antall liker
    2.564
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    ELEL6200 skrev:
    Forforsterkeren har en meget god RIAA. Hvordan det vil låte med McIntosh er umulig å spå for meg, men den har fungert ypperlig med alt av effekttrinn som jeg har koblet til. Jeg hadde kjøpt meg en Mc forforsterker om du liker lyd signaturen til 275ene. EARen kan fungere, men lydsignatur/lydfilosofien til MC og EAR er i mine ører langt fra hverandre. Jeg tror derfor at du verken får det beste ut av EARen eller 275ene.

    Lf
    [Siden lydsignaturen ikke sammenfaller kan du utdype nermere .Hva er Mc sound og EAR sound ? Kan man kompansere med rør?M/quote]
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Jeg er også litt forsiktig med å anbefale 864en til akkurat ditt anlegg. Jeg tror nemlig at din løsning med DCS Puccini direkte inn i Mc275en er nær optimal med tanke på gjennomsiktighet og oppløsning. På den annen side har 864 phonoinngang som tar både mm og mc pick-uper. Til prisen tror jeg heller ikke at man taper penger ved videresalg. Dog; ved avspilling av cd vil 864 bli en ekstra boks i signalkjeden; noe jeg antar vil dra oppløsningsnivået bittelitt ned i forhold direkteløsningen. Er du ute etter førsteklasses vinylavspilling; hadde jeg kanskje heller vurdert en mer fleksibel løsning med valgbar belastning til pick-up. Dog; jeg hadde ikke vært redd for å bruke 864 som pre til vinylrigg under 20kkr om hensikten er å komme i gang.

    Sikkert litt forvirrende, men de åpenbare valgene oppstår sjelden i hifi-sammengen vi befinner oss i. Ofte må vi prøve å finne middelveier i krattet... :)

    Mvh. Johan
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Tanken var at jeg skulle kjøre dcs og forforsterker+ vinyl separat. Jeg bruker balansert inngang fra mc til dcs nå, og tenkte videre at jeg skulle kjøre ubalansert fra mc til EAR så vinylspiller. Dette gjør at dcs slipper forforsterkeren som du nevner her.

    Og som du nevner, hensikten er å komme i gang med vinyl og ta del i denne opplevelsen av musikkinnspilling. Og kanskje vil det falle i smak. Og selvfølgelig vekket prisen nysgjerrigheten også veldig. Hadde planlagt å ikke tenke på utvidelse av alteret før sommeren, men.....

    Hva vil du anbefalt av vinylspiller i kombinasjon med EAR og ikke minst prismessig?

    På forhånd takk for svar.

    Mvh. jonlam

    Rojoh skrev:
    Jeg er også litt forsiktig med å anbefale 864en til akkurat ditt anlegg. Jeg tror nemlig at din løsning med DCS Puccini direkte inn i Mc275en er nær optimal med tanke på gjennomsiktighet og oppløsning. På den annen side har 864 phonoinngang som tar både mm og mc pick-uper. Til prisen tror jeg heller ikke at man taper penger ved videresalg. Dog; ved avspilling av cd vil 864 bli en ekstra boks i signalkjeden; noe jeg antar vil dra oppløsningsnivået bittelitt ned i forhold direkteløsningen. Er du ute etter førsteklasses vinylavspilling; hadde jeg kanskje heller vurdert en mer fleksibel løsning med valgbar belastning til pick-up. Dog; jeg hadde ikke vært redd for å bruke 864 som pre til vinylrigg under 20kkr om hensikten er å komme i gang.

    Sikkert litt forvirrende, men de åpenbare valgene oppstår sjelden i hifi-sammengen vi befinner oss i. Ofte må vi prøve å finne middelveier i krattet... :)

    Mvh. Johan
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Ah, du kan velge mellom balansert og ubalansert på Mc275en. Ok, da blir det noe annet. Rega passer finfint. Ligger noen P5er ute på børsen. Tror det er et godt utgangspunkt.

    Mvh. Johan
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Noen spes Rega modell jeg bør starter på. Jeg vil ikke overleve en uhyggelig start hvor forskjellen blir for stort i forhold til dcs kvalitet.

    Mvh. jonlam


    Rojoh skrev:
    Ah, du kan velge mellom balansert og ubalansert på Mc275en. Ok, da blir det noe annet. Rega passer finfint.

    Mvh. Johan
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Jeg er egentlig ikke vinylmann, men 864en matcher fint P5. P7 er enda litt hvassere og P9 er toppen. Ligger en P5 på børsen til 9900,-(prutbar til 8k?). Den er nok mitt tips. Skulle være en utmerket kandidat å starte med. Disse er relativt lettsolgte om man skulle finne på å oppgradere senere. P7 og P9 er sjeldnere å se brukt. Jeg ville nok startet med en grei pakke (ala p5en) til jeg var sikker på at det var rette veien og jeg hadde et visst antall LPer. Ellers er vinylavdelingen stedet for mer utdypende svar.

    Mvh. Johan
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Flotte greier at for hjelpen.

    Mvh. jonlam


    Rojoh skrev:
    Jeg er egentlig ikke vinylmann, men 864en matcher fint P5. P7 er enda litt hvassere og P9 er toppen. Ligger en P5 på børsen til 9900,-(prutbar til 8k?). Den er nok mitt tips. Skulle være en utmerket kandidat å starte med. Disse er relativt lettsolgte om man skulle finne på å oppgradere senere. P7 og P9 er sjeldnere å se brukt. Jeg ville nok startet med en grei pakke (ala p5en) til jeg var sikker på at det var rette veien og jeg hadde et visst antall LPer. Ellers er vinylavdelingen stedet for mer utdypende svar.

    Mvh. Johan
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Hvem, om noen, forhandler EAR-Yoshino i Norge?
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Takk!
    Tror jeg hadde funnet de på en måte, men håpet det kansje var noen andre, som også hadde en hjemmeside, som kansje var forhandler!?!
    Mvh
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Heisann, får vel melde meg inn her som venn jeg også selv om jeg aldri har hørt en EAR forsterker.
    Jeg har nemmelig kjøpt meg ett par 509 MKII monoblokker som jeg skal hente den 24 april.
    Gleder meg :)

    Men siden jeg fra før bruker integrert forsterker, skal jeg også skaffe meg en pre til blokkene og kvitte meg med den integrerte.
    Så jeg lurer på hva slags pre, i en prisklasse helst ikke over 15 lapper brukt, som passer til disse monoblokkene.
    Helst rør, og fjernkontroll er et absolutt krav, så derfor utgår jo feks EAR 864 desverre.

    Er takknemmelig for tips
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    prnesse skrev:
    868 har fjernkontroll.
    Vet det, men så var det det med prisklasse helst ikke over 15 lapper da :)
    Om noen har en 868 til salgs for den prisen kjøper jeg den ;)
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Da har jeg endelig fått hjem 509 MKII blokkene, men jeg skulle gjerne ha en brukermanual.
    Er det noen som har en jeg kan få en kopi av?
    Eller som vet hvor jeg kan få tak i en, laste ned eller hva som helst?
    mvh
    Sveinung
     

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Hei Sveinung.

    Tror jeg kan hjelpe deg :)
    Har akkurat kjøpt 509 MkII Anniversary, så det skal vi nok ordne.

    Mvh.
    Roald Mikkelsen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn