Basert på denne tråden tenker jeg å kjøpe en rimelig T12 loddebolt. Bruksområde er reparasjoner, hobby og småfiks.
Kan noen anbefale en grei variant på eBay?
Ser at noen bruker nettspenning og andre adapter. Hadde kanskje vært greit med nettspenning for å slippe å ha en adapter som alltid mangler? Eller fins det 12V varianter som kan tas med på hytta?
Hva er det som trengs for et "komplett" sett? Tror ikke jeg har behov for så mange spisser. Kanskje en "general purpose" og en tynn en. Men hvis det er veldig rimelig med et større sett, hvorfor ikke.. Spørs jo hvor mye det koster, for ser for meg at det ikke kommer til å bli så voldsomt mye brukt.
Hva med denne her for eksempel?
Quicko (ser ut som den mangler strømforsyning)
Find many great new & used options and get the best deals for T12-942 Mini OLED Digital Soldering Station T12-907 Handle +T12-K Tip HF at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!
www.ebay.com
KSGER (ser også ut til å mangle strømforsyning)
Find many great new & used options and get the best deals for V2.1S Digital Temperature Controller Soldering Iron Station Tip T12-K+907 Handle at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!
www.ebay.com
Er ikke så veldig interessert i å kjøpe en billig loddebolt på Jula eller lignende, for brukervennligheten og effektiviteten på de er jo ikke helt på topp. Og så finner jeg ingen loddebolter til 59 kr som nevnt i tråden. De har en på Clas Ohlson for 249 kr, men den har dårlige tilbakemeldinger.