tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Jeg vet en ting, tkr: Den spilleren hadde ikke vært noe for meg!🤔 Men gud hjelpe så mye "moro" den bringer til rette mann - du!👍👍 Mvh Tore
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.574
    Antall liker
    27.658
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vet en ting, tkr: Den spilleren hadde ikke vært noe for meg!🤔 Men gud hjelpe så mye "moro" den bringer til rette mann - du!👍👍 Mvh Tore
    Se på det slik: En Verdier la Platine gir deg ubegrenset anledning til å nerde. 😀


    Og her i tkr Towers nerdes det over flere temaer. Litt kunstnerding

    A701C458-F765-4440-B41D-5EBB00633903.jpeg

    D4CFEF76-45D5-4DA9-9381-F1B0A704454C.jpeg

    John Savio er tilbake der han hører hjemme, nå i glass og ramme, og ble prompte hengt opp på veggen.
    Mvh
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.178
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Synes det ble veldig bra med mørk ramme og passepartout!
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.178
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takker, det synes vi også.

    Glass & Ramme oppe i Øvregaten pleier å gjøre en god jobb, og er veldig flinke til å komme med gode råd og forslag. :)

    mvh
    Jeg har også brukt dem. Ble ekstra god service når det viste seg at innehaveren er kunde hos, Roald 😊
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.952
    Antall liker
    27.972
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Allerede i ettermiddag fikk jeg koblet opp Lyra Parnassus dct.
    Den skulle egentlig ikke funket på en så tung arm, men den funker helt fortreffelig. Begynner virkelig å lure om den tommelfingerreglen med høy compliance-> lett arm, lav compliance-> tung arm ikke alltid stemmer!

    Nå er ikke Lyra Parnassus den PUen som har verdens høyeste compliance, den ligger rundt 15-16 ved 100 Hz, men likevel.....
    Mvh
    Pent tkr!
    Det er som du sier, høykompliant pu kan spille helt utmerket i tyngre armer, det omvendte derimot, har jeg dårlige erfaringer med.

    Det er dog greit å ha i bakhodet at dette belaster opphenget til nålefanen mer enn den (antagelig) er designet for, jeg har opplevd
    én gang at opphenget ga seg og pu'en gjorde et mageplask i plata under avspilling, og jeg mistenker at det før nevnte var årsaken...

    /Morten
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.574
    Antall liker
    27.658
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Pent tkr!
    Det er som du sier, høykompliant pu kan spille helt utmerket i tyngre armer, det omvendte derimot, har jeg dårlige erfaringer med.

    Det er dog greit å ha i bakhodet at dette belaster opphenget til nålefanen mer enn den (antagelig) er designet for, jeg har opplevd
    én gang at opphenget ga seg og pu'en gjorde et mageplask i plata under avspilling, og jeg mistenker at det før nevnte var årsaken...

    /Morten
    Interessant! :)

    Kan du gå litt nøyere inn på hva du mener med større belastning på opphenget? I og med at en jo ikke øker sporingskraften mer enn PUen er designet for, er jeg litt forvirret. Ved normal drift vil hverken horisontale eller vertikale krefter bli særlig større enn ved bruk av en lettere arm.

    Nå vil jo en litt "bulkete" plate øke belastningen på opphenget fordi den større effektive massen vil ha større treghet. Er det den effekten du tenker på?

    Mvh
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.952
    Antall liker
    27.972
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nå spør du godt, jeg er relativt hands on når jeg holder på med ting, men å forklare noe teknisk...

    La meg begynne i den motsatte enden, med et praktisk eksempel:

    I et anfall av sinnsforvirring monterte jeg min Miyajima Shilabe (lav komplianse) i SME 312S (liten masse).
    Riktig stifttrykk og riktig anti-skating.

    Det som da skjedde var at opphenget var så stivt at det skjøv på armen og skapte så mye "kast" i den at stiften ble dratt ut av rillen,
    gang på gang.

    Det må mao være en balanse mellom masse og stivhet.

    Derfor tenker jeg at når vi snur dette rundt så skjer det motsatte, at det er nålefanen/opphenget som får en feil belastning/for mye bevegelse
    ift hva det er konstruert for. Dette er vel da pga at den store massen gir en treghet i armen, slik du skriver.

    Som sagt, teknisk kyndig er jeg ikke, så jeg stiller meg åpen for hogg. 😇

    /Morten
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.574
    Antall liker
    27.658
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Nå spør du godt, jeg er relativt hands on når jeg holder på med ting, men å forklare noe teknisk...

    La meg begynne i den motsatte enden, med et praktisk eksempel:

    I et anfall av sinnsforvirring monterte jeg min Miyajima Shilabe (lav komplianse) i SME 312S (liten masse).
    Riktig stifttrykk og riktig anti-skating.

    Det som da skjedde var at opphenget var så stivt at det skjøv på armen og skapte så mye "kast" i den at stiften ble dratt ut av rillen,
    gang på gang.

    Det må mao være en balanse mellom masse og stivhet.

    Derfor tenker jeg at når vi snur dette rundt så skjer det motsatte, at det er nålefanen/opphenget som får en feil belastning/for mye bevegelse
    ift hva det er konstruert for. Dette er vel da pga at den store massen gir en treghet i armen, slik du skriver.

    Som sagt, teknisk kyndig er jeg ikke, så jeg stiller meg åpen for hogg. 😇

    /Morten
    Takker.

    Slik jeg har forstått det, vil en lav-compliance PU i en lett arm føre til at "halen logrer hunden", altså at vibrasjonene fra nål/cantilever overføres til armen. De (u)sympatiske vibrasjonene i armen fører til at pickupen sporer av, nærmest vibrerer seg ut av sporet. Det gir en viss logikk for meg, selv om det er godt og vel 50 år siden jeg åpnet en fysikkbok. 😀

    Omvendt sliter jeg litt. En høy-compliance pickup kan vel ikke få høyere utslag i et platespor enn det som er gravert inn der? Jeg kan jo se for meg at en tung arm er tyngre å trekke inn gjennom sporet, men vil ikke f. eks. antiskating kunne stilles litt lavere for å motvirke dette? En dåre kan spørre mer enn ti vise menn kan svare og alt det der, men jeg kan vanskelig forstå at det kan være like feil med tung arm/høy-compliance PU som det påviselig er andre veien.

    Men jeg lar meg gjerne korrigere! Jeg har forsøkt å google dette her, men finner ikke mye på nettet.

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.574
    Antall liker
    27.658
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje litt oppklarende dette:

    A phono cartridge with the compliance in the range of 5 to 10 µm/mN is considered as a very low compliance cartridge, a cartridge with the compliance in the range of 10 to 20 µm/mN is moderate compliance cartridge and a cartridge with the compliance value above 35µm/mN is very high compliance cartridge.
    En Lyra Parnassus dct er etter dette en medium compliance PU. :) Skulle gå bra, da, med en tung arm (håper jeg!).

    mvh
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.927
    Antall liker
    11.333
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Vet egentlig ikke... er jo en nokså tung arm, da.... Har en TD125 som jeg skal forsøke å renovere til 125LB ila vinteren.... og en 3012 til å sette på...PU har jeg egentlig ikke tenkt på enda... First things first...:cool:
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.208
    Antall liker
    3.125
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Vet egentlig ikke... er jo en nokså tung arm, da.... Har en TD125 som jeg skal forsøke å renovere til 125LB ila vinteren.... og en 3012 til å sette på...PU har jeg egentlig ikke tenkt på enda... First things first...:cool:
    Har jo en 103 du kan få låne da... ;)
    Den skal ha tung arm...
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.574
    Antall liker
    27.658
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Vet egentlig ikke... er jo en nokså tung arm, da.... Har en TD125 som jeg skal forsøke å renovere til 125LB ila vinteren.... og en 3012 til å sette på...PU har jeg egentlig ikke tenkt på enda... First things first...:cool:
    En Denon DL 103 høres jo attraktiv ut på meg...... Eller en SPU? :)

    mvh
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.927
    Antall liker
    11.333
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Mulig jeg holder deg til på den 103'ern seinere, Per.... men first things first.. Fjøset vest og huset i nord "stjeler" fortsatt av min tid.. :cool:
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Håper jeg ikke blir "et gnagsår" her inne, tkr, men det du og Lagga diskuterte er vel på godt norsk, mekanisk mykhet fra stift, nålerør gjennom gummioppheng og inn i en pickup med MM eller MC opplegg? Så ved høy compliance er det relativt mykt - ved lav compliance er det stivere/ mer stivt? Så hele poenget er at en massiv arm med en tyngre pickup bør bruke en "stivere fjæring" enn en lettere arm, som helst skal ha en " mykere fjæring? Har jeg nå rotet meg langt "til havs", eller er jeg i nærheten av "sannheten"🤔🤔
    Mvh Tore
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.952
    Antall liker
    27.972
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    I all enkelhet Tore: Ja.

    Det er ønskelig at selve nålefånen er så lett og stiv som overhodet mulig. Den er vanligvis i aluminium, som IKKE er spesielt stivt,
    mens det i mer kostbare pickuper ofte benyttes mer eksotiske materialer, så som Boron, Beryllium, rubin og diamant.

    Opphenget derimot (gummiforingen nålefanen sitter i) skiller en del på hvor myk den er. Desto mykere oppheng, desto mer bevegelsevillighet (kompliance=ettergivenhet).

    Så (slik JEG tenker); å sette en høykompliant (myk) pu på en tung arm, er som å utstyre en to-tonns amerikaner med den mykeste fjæringen du kan finne.
    Det går fint rett fram på flatmark, men idet det begynner å bli svingete eller hullete vil bilen bevege seg mye og tungt og rive og slite i fjæringen.
    Slik tenker jeg og om kombinasjonen myk pu / tung arm. Men det er altså kun MINE funderinger.

    Omvendt; å sette en pickup med stivt oppheng på en lett arm, blir som å utstyre en VW Boble med fjæringen til en formel 1 bil = null bevegelse og du havner i grøfta før du vet ordet av det. Som tkr så treffende sa; halen vifter hunden.

    Tyngden på pickupen er forsåvidt irrelevant, utover at vekten av den, samt skruene, er med i regnestykket for å finne total masse.

    Vel, jeg er som sagt ingen teknisk kyndig person rundt dette (heller), men det er MIN virkelighetsoppfatning rundt akkurat dette emnet.

    😇
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Tusen takk for grundig og forståelig svar, Lagga!👍 Jeg holder på med "etterutdanning" i emnet HiFi! Kjell Kranzberg anbefalte boken "Ljud och hur det ska låta"(Faktabok om ljud), og den vil jeg absolutt anbefale for andre som vil lære "grunnlaget" for det vi snakker om her på forumet! Alt er forklart meget grundig og hele veien med figurer og plansjer etc! Oversiktlig og grei - og tar for seg alt innen tradisjonell hifi! De som vil lære mer om "datafisert" hifi, bør nok lete etter en "nyere" bøker enn denne! Min er utgitt i 1976!☺ Mvh Tore
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    635
    Antall liker
    1.924
    Torget vurderinger
    1
    Heisann Tønnes.

    Mye eksotica i towers. Ikke bare de flotte pu’ene, armene og spilleren som borger for godlyden. Er fan av steelhead og tror nok den har litt av skylden for godlyden. Litt lengre borti gaten har jeg fått en overnattingsgjest i anlegget. Dersom fisken er så god som jeg håper så er det mulig jeg griper inn i pensjonsfondet og den flytter inn. Riaa med nautisk tema burde passe inn her også. For en som kun har en arm i sving rekker det kanskje med lillebroren ?
    0DD5DE7B-C31C-427E-A12D-56F26749AFFE.jpeg

    Førsteinntrykk: litt Odde dimensjoner, tar knekken på symetrien( aka ocd’en ) og hvorfor ikke heeelt sort?
    lytteinntrykk: en klok man i towers fortalte meg at sideveis steg var bare å gå i ring, ta et skikkelig steg opp! Etter et par timer vil jeg si at det kan se skummelt ut for fondet. Har heldigvis noen dager å fordøye inntrykkene.

    Fortsatt flott helg

    mvh Atle
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.574
    Antall liker
    27.658
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Heisann Tønnes.

    Mye eksotica i towers. Ikke bare de flotte pu’ene, armene og spilleren som borger for godlyden. Er fan av steelhead og tror nok den har litt av skylden for godlyden. Litt lengre borti gaten har jeg fått en overnattingsgjest i anlegget. Dersom fisken er så god som jeg håper så er det mulig jeg griper inn i pensjonsfondet og den flytter inn. Riaa med nautisk tema burde passe inn her også. For en som kun har en arm i sving rekker det kanskje med lillebroren ?
    Vis vedlegget 744026
    Førsteinntrykk: litt Odde dimensjoner, tar knekken på symetrien( aka ocd’en ) og hvorfor ikke heeelt sort?
    lytteinntrykk: en klok man i towers fortalte meg at sideveis steg var bare å gå i ring, ta et skikkelig steg opp! Etter et par timer vil jeg si at det kan se skummelt ut for fondet. Har heldigvis noen dager å fordøye inntrykkene.

    Fortsatt flott helg

    mvh Atle
    Dæven, Atle, det kaller jeg en oppgradering! 😁😁😁 Gi nå faen i pensjonen, dette er noe du trenger!

    Måtte google litt: Denne har fått glimrende kritikker overalt, og selv nyprisen er overkommelig sånn i highend-sammenheng. Og 6922/6 DJ 8/ Ecc 88 er det rikelig tilgang på. Du må jo seff prøve den ut, men jeg ser mørkt på fremtiden til pensjonsfondet ditt......

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.574
    Antall liker
    27.658
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Litt naturnerding:

    0B150E4D-A629-4500-8929-BEEB30B9DE74.jpeg

    Vi har flere humlebol rundt omkring i TKR Towers. Hver vår i vårknipa lar vi være å slå plenen, slik at alle villblomstene i plenen skal kunne tjene som humelfor. Belønningen er rikelig med pollinering av både epler og plommer, her illustrert med årets epleavling.
    C8C30864-1D3A-4681-97B7-27BB2950CBFC.jpeg

    På øvre del av tomten har vi anlagt en diger kvist- og komposthaug, og flere små. Halve tomten er et villniss av bringebær og bjørnebær, og slik skal det forbli. Resultatet er at pinnsvin har flyttet inn, og vi ser stadig både mamma-pinnsvin og junior-pinnsvin. Her et junior-pinnsvin på jakt på plenen. Håper at det er snegler den jakter. Det er ingenting å si på tilbudet. Her er rikelig!

    En siste gladnyhet: Etter flere års fravær så jeg flaggermus over TKR Towers igjen! Her sprøytes det ikke med noe som helst, og insektmengden her er formidabel. Gleder meg! :)
    Mvh
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Du har ei steike fin tomt, tkr!😀 Mao litt av hvert, og det er vel det som skal til for å beholde mangfoldet! Her oppe har vi flere kvisthauger med det gresset vi slår på "finplenene" oppå! Resultatet har i år vært strålende - aldri hatt så mange humler, og aldri har hageplantene vokst og blomstret som i år! Og dette i et år som har vært under "middels" værmessig!😀 Mvh Tore
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.574
    Antall liker
    27.658
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Du har ei steike fin tomt, tkr!😀 Mao litt av hvert, og det er vel det som skal til for å beholde mangfoldet! Her oppe har vi flere kvisthauger med det gresset vi slår på "finplenene" oppå! Resultatet har i år vært strålende - aldri hatt så mange humler, og aldri har hageplantene vokst og blomstret som i år! Og dette i et år som har vært under "middels" værmessig!😀 Mvh Tore
    Flotte greier, ToreP ! En vinn-vinn situasjon, IMO.

    Vi har knappe 2 mål her, og det finnes ingen grunn til at vi må gjøre alt om til plen....:)

    Jeg synes at det er viktig og riktig, jeg, å legge til rette for at andre dyr og insekter kan trives her. Å yte vår skjerv, så å si, for å beholde mangfoldet. Tenk om alle gjorde det samme!

    Naboen sin tomt er like stor, men der er det bare en grønn ørken. Plen så langt øyet rekker. Han er bare ikke interessert. Han om det.

    Vi for vår del trives med vår måte å gjøre ting på, så får naboene tenke det de vil.

    Mvh
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.952
    Antall liker
    27.972
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kjenner følelsen, måtte til slutt ut en sen kveld og sjekke for et par uker siden, da Gio bjeffet intenst,
    og ikke ville gi seg.
    Det var et pinnsvin, et stort et, klart det var feil for Gio - i HANS hage!?!!

    Det var godt å se, for de har vært borte noen år.
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Vi har 2 mål her også, men 3/4 deler er "naturtomt" hvor trær, gress, ville planter osv får lov til å "leve sitt eget liv", og vi blander oss ikke opp i det! Ja, utenom at det er trivelig å rusle litt rundt og nyte "naturen"! 😀 Enig med deg! Tore
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.574
    Antall liker
    27.658
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Pensjonisttilværelsen er bare slit, savn og kjeft, del 2:
    Nei, jeg har det ikke lett! Ikke før Madammen hadde sett sitt snitt til å dra på venninneferie, datt det inn en kvart hjort. Sendte henne en SMS med den gode nyheten, og fikk svar tilbake at hun var glad at hun ikke var hjemme! Det er faen ikke lett. Noen kan leke dagdriver og slurpe i seg paraplydrinker i Syden, mens andre må slite for føda. ☹ :

    4229E528-1418-468A-8D61-9C5641A57ABD.jpeg

    Ikke mye å lure på dødsårsak. Kulehullet var lett å få øye på:

    CF7EB907-27F6-4BC8-96BD-4470E04E112A.jpeg

    Jeg er ikke spesielt flink til å partere fremparter, det blir ganske mye grytekjøtt. Bestemte meg for å utbeine så mye som mulig, og fryse det ned som grytekjøtt:

    26EEC538-94EF-4BDB-8428-D50D8E184A6D.jpeg

    Dette ser da ut som koteletter?

    2FA11EE0-E21E-4DBB-8989-72E86809E571.jpeg

    Hmmm…..Får prøve å beholde det ryggstykket helt, og lete opp noen som har en båndsag.

    Synes at jeg er blitt relativt flink til å svinge slaktekniven. Det er ikke mye kjøtt igjen på de beina:

    1BAD12CB-AD6F-4030-B376-418FF6C30351.jpeg

    Og har du sett slikt! Jammen ble det en liten rest skavekjøtt. Tror det heter Dinner for One…

    9336B8FB-4252-40A6-8160-017F603D0572.jpeg

    Mvh
     
    Sist redigert:

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Jeg tillater meg å si "stakkars mann", selv om jeg "misunner" deg kjøttet!😀 Holdt på med det samme, helt til ryggen "meldte pass"! Å stå bøyd over slaktet var faen ikke like lett bestandig - måtte gå et godt stykke til skivene i ryggen skled på plass igjen!😰 Altså i min rygg, ikke slaktets!☺
    Men ellers ser det alldeles flott ut - masse god mat som det blir godt å finne i fryseren utover høsten og vinteren!👍
    Ellers ble jeg litt overrasket over at litt "teiting" av skruene på platespiller, skulle ha så mye effekt på lyden!🤔 Men da skjønner du at vi spiller i "forskjellige divisjoner"! Om jeg "teitet" skruer til jeg ble blå i trynet, ville det aldri bli/være hørbart hos meg!🤣
    Tore
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.574
    Antall liker
    27.658
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tillater meg å si "stakkars mann", selv om jeg "misunner" deg kjøttet!😀 Holdt på med det samme, helt til ryggen "meldte pass"! Å stå bøyd over slaktet var faen ikke like lett bestandig - måtte gå et godt stykke til skivene i ryggen skled på plass igjen!😰 Altså i min rygg, ikke slaktets!☺
    Men ellers ser det alldeles flott ut - masse god mat som det blir godt å finne i fryseren utover høsten og vinteren!👍
    Ellers ble jeg litt overrasket over at litt "teiting" av skruene på platespiller, skulle ha så mye effekt på lyden!🤔 Men da skjønner du at vi spiller i "forskjellige divisjoner"! Om jeg "teitet" skruer til jeg ble blå i trynet, ville det aldri bli/være hørbart hos meg!🤣
    Tore
    Hehe, partering ble utført i sittende stilling ved kjøkkenbordet. 😁 Har ikke allverdens rygg, jeg heller.

    Jeg hadde heller ikke trodd at det hadde så stor innvirkning på lyden å teite til skruene, men det var slik at på den ene armen var både armtårnet og armfestet bare provisorisk festet fordi jeg hadde byttet arm/armtårn. Det var absolutt hørbart, ja.

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.178
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nice! Spar de beste stykkene så kommer jeg over med en anstendig rødvin 😊 I mellomtiden skal jeg bare få dusjet og kommet meg over til den nærmeste tavernaen som helgriller lam om onsdagene 😊
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Da forstår jeg mer, tkr! Når alt "kommer på plass" blir det vel mer "holdbart"!😀
    Ellers tok jeg opp din måte "å klyve ved" på nå i høst! Jeg satt på en lav krakk og "kløvde" i vei - og både "veden og jeg" var enige om at dette var måten å gjøre det på! Vedskiene ble bra, og med litt "konehjelp" kom jeg meg opp igjen! Snakk om man kan lærer noe i disse trådene Alt fra hifi til vedkløving!👍👍 Tore
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.574
    Antall liker
    27.658
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Siste pickup ut før den armløfteren dukker opp:

    F7179077-CD30-4FA3-B3FC-BFF9FCD0411B.jpeg

    Gammel, moddet Denon DL 103 S. Ørlitegrann høyere compliance enn 103 R, men ikke mye…..Slett ikke dum til prisen. Flott bass, men litt «spiss» i klangen i SAEC 506. Vi får se om ting spiller seg til.

    Og siste pickup jeg kjøper i år, kanskje. Denne er på vei inn:

    spu-gold.jpg

    Mvh
     

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    Hvilken SPU er det som er på vei inn?
    Alle jeg har vært borti spiller flott:)
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.464
    Antall liker
    102.630
    Torget vurderinger
    23
    - og det blir ikke mer regn I Bergen heller!
     
    • Haha
    Reaksjoner: tkr
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn