Jada!Nyt det, tkr! Du har sikkert mer enn nok som skal prøves ut og testes nærmere!
Tore
Joa,Du gale mann. Alene hjemme og med en nyskjenket diger pjolter i neven. Så finner du frem en….
Test og måleplade
"Drikke seg til mot", heter det!Jeg synes ihvertfall at pjolter og testplate hører sammen som "hånd i hanske"! Stress etc kan fort ødelegge lytteropplevelse, og der kommer pjolteren til sin rett! Mvh Tore
Godt spørsmål.Hm... til ettertanke... kan det gjelde mye annet i sjangeren også ????
....samt formildende omstendigheter"Drikke seg til mot", heter det!
platetallerkenen slik at den "svever" på magnetfeltet................... Er det for at aflaste lejet på grund af den tunge platetallerkenen`?En tung jævel, ja! Jeg tror at 16 kilo er riktig. Og samlet vekt på 65 kg er selvsagt uten armtårn og armer.
Det er i hvert fall en utfordring å stille inn høyden på platetallerkenen slik at den "svever" på magnetfeltet. Da må man fjerne platetallerkenen, skru ut noen umbrakoskruer i lagersøylen, skru på en stor justerskrue under (!) platespilleren, feste umbrakoene igjen, sette på platetallerkenen. Og så gjenta hele prosedyren til du har fått det riktig.
Snakk om å pumpe jern....eller bronse og aluminium.......
mvh
Ikke bare.platetallerkenen slik at den "svever" på magnetfeltet................... Er det for at aflaste lejet på grund af den tunge platetallerkenen`?
Ikke bare.
Manualen sier at den låter best slik. På den annen hånd sier manualen at man også kan eksperimentere med å fjerne lagerkulen og la platetallerkenen sveve helt fritt på magnetfeltet, uten kontakt med selve leiet. Har prøvd begge deler uten å høre særlig stor forskjell. Det ble også litt vanskelig å bruke en tung plateclamp når tallerkenen svevde helt, så jeg satte lagerkulen inn igjen.
Mvh
[/QUOT
Okay
på min giver magnetfeltet en aflastning af lejet. Men min kan ikke svæve som din kan ??
EAT - ForteHvilken platespiller har du?
mvh
Det var synd. Har aldri hørt om noen som har forsøkt seg på noe sånt. En god platespiller hadde du fått deg!Interessant spiller, som jeg kjenner godt til, - uten å ha sett den i virkelighet....Den gode J.C. Verdier publiserte nemlig også tegninger og byggebeskrivelse for en DIY utgave av Le Platine i franske l'Audiophile.. tegningene ble også publisert i en svensk utgave, og jeg begynte faktisk på denne.. Lagerhylsa er støpt i zamac ( sink-alu legering) som bla lages av Nordsink... jeg ringte rett og slett til Norsink og fikk snakke med en salgssjef som syntes dette hørtes så morsomt ut at jeg fikk en zamac-barre tilsendt gratis og franco...men noen støping ble det ikke... Jeg dreide også de to stålplatene som inngår i magnetkretsen, og kjøpte motoren, - en børsteløs Philipsmotor.. Et par kompiser ved et av landets større forskningsverksteder hadde klagjort et tallerkenemne i magnesium... men så ble det husflytting og haloi i stedet, så prosjektet stoppet der.... Sad, but true, som det heter...
Meget pen spillerEAT - Forte
Venner af Europeanaudioteam
Hvor mange her på HiFisentralen har udstyr herfra https://www.europeanaudioteam.com :)www.hifisentralen.no
Se evt indlæg 13
TakMeget pen spiller
mvh
Ja helt enig, og riaa trinnene deres ser meget bra ut og har forstått det slik at de lyder like godtTak
Ja jeg synes EAT laver nogle pæne produkter
Læs evt denne Norske testJa helt enig, og riaa trinnene deres ser meget bra ut og har forstått det slik at de lyder like godt
mvh
Fikk meg til å tenke på "Vildanden" av Ibsen..I avdelingen for nerding og undring:
Riktig satt opp i gode armer er det neimen ikke store lydforskjellen mellom en PU til 4 KKr og en til 80 KKr.........
Mvh
Innertier! En dumrian er du ikke!Fikk meg til å tenke på "Vildanden" av Ibsen..
Det er nok slik det er.Er vel nokså mye av det i "haiend" - men det kommer vel litt "and" på øya som ser... eller kanskje øra som "hører"....
Etter min erfaring er det heller ikke alt i livet som betales med penger.........In life you don't get
everything you pay for, but
you must pay for everything
you get...
Something to ponder...
Tja......Bare litt "filosofi", tkr! Hva du er villig til å bruke av penger på en pickup, er totalt din sak!! Om "forandringer" er høbare, er også kun dine ører og hodes sak! Det er bare forbannet artig for en "tilskuer" å lese hvilke tanker du gjør deg om forandringer etc du gjør i anlegget, og hva du oppfatter som forskjeller før og etter! Da blir kanskje "redselen" for forandringer i oppsett etc, mindre hos lesere, som feks meg selv! Stå på, tkr! Tore
Løp og kjøp. Du har jo to armer som skriker etter en navne brorJeg har veldig, veldig lyst på en slik en:
Vis vedlegget 751821
-Kan noen forbarme seg over meg, og bare fortelle meg at jeg har nok pickuper?
mvh
Det blir dessverre ikke fler PU-kjøp i denne omgang.Gjør som "musikkhjertet" sier, tkr! Du lever kun en gang(hvis ikke Vår herre ser mangel på veterinærer, og resirkulerer" deg)! Har du penger og "lov", kjøp den, tkr! Lagga gjør forresten det samme, bare med flere "kverner", som han kaller det! Jeg får sånn lyst til å banne når jeg er inne på denne tråden - vet ikke hvorfor!? Svarte fanden, tkr! Kjøp i vei, men vær så snill å gi oss "tilskuere" dine refleksjoner, tanker, ideer underveis! Jeg er ikke helt "hjernedød" enda, og vil gjerne høre hvordan du opplever diverse musikk på diverse pickuper - noe jeg ihvertfall vil lese, og senere forhåpentligvis får prøve! Og selv om jeg er "altetende" når det dreier seg om musikk, ligger nok country mitt "innerste hjerte" nærmest! Mvh Tore(som gjerne henger 30 år etter "dagens" kalender)