tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.263
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hjemme igjen. *Litt* arbeid gjenstår på nordveggen:

IMG_9248.jpeg

…..Men nå er Helga her:

IMG_9249.jpeg

Eksen kom innom for å få behandlet katten sin, og etterlot en Ripasso, og jammen kom en annen tjommi innom for å få gjort noe småtteri med hunden sin, og etterlot en vodka.

IMG_9250.jpeg

Helga er berget!:D

.......Og kan Dolbytor, kan jeg også:

vassendgutane.jpg

Mvh

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.263
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Mer Ripasso igjen i flasken, mer musikk på harddisken, og Madammen er på vift noen timer til:

Pelastein.jpg

Mye slektskap mellom Vassendgutane og Hellbillies IMO, men Vassendgutane har kanskje litt mer selvironi og snekrer egne melodier. Okkesom, jeg liker begge bandene. Og dyktige musikere er de alle sammen.

Mvh

Edit: Og AIFF fra harddisken låter et strå hvassere enn streaming fra Tidal.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.886
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Får vel som vanlig på denne tiden av året svinge innom deg og rappe med meg noe ved. Regner med du som vanlig i kveld ekserserer svingfoten i nabolaget og er først i rekken på allsang til Møkkamann (bli nå ikke full og hiv deg med sammen med dem som synger, Mokkamann) 😆

IMG_0096.jpeg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.263
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Får vel som vanlig på denne tiden av året svinge innom deg og rappe med meg noe ved. Regner med du som vanlig i kveld ekserserer svingfoten i nabolaget og er først i rekken på allsang til Møkkamann (bli nå ikke full og hiv deg med sammen med dem som synger, Mokkamann) 😆

Vis vedlegget 1019064
    Jeg går glipp av Plumbo???:oops:Det var da for jævlig!

1) Men, nei, dessverre. Vel har jeg en skinnvest ett eller annet sted, men skrotten er helt mørbanket etter å ha klatret rundt på nordveggen eller The North Face med malingpøs og pensel i hele dag, bare avbrutt av styrketrening med slegge, hammer og meisel på en holdemur i hagen. Jeg blir hjemme.

2) Man kjenner sine pappenheimere, garasjen er forsvarlig låst. Hogg din egen ved!

Du får greie deg uten meg på Sotrafest for en gangs skyld. Du treffer sikkert kjente. :)

Mvh

V

Vinyl-avgatt45

Gjest
    Hæ??

Jeg lever fortsatt, takk som spør. Hva er det som er så gærent med det stillaset, da?

Mvh
    Ser jeg kan fremstå vel streng, ikke meningen. Kommentaren var ment som et humoristisk pek.
    Utover det vet jeg ikke hvor jeg skal begynne @tkr , mye å ta tak i.
    Arbeidstilsynet har en fin oversikt:
    Håper dette svarer på noen av dine spørsmål, ta gjerne kontakt om det er
    mere du lurer på.😇

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.263
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ser jeg kan fremstå vel streng, ikke meningen. Kommentaren var ment som et humoristisk pek.
    Utover det vet jeg ikke hvor jeg skal begynne @tkr , mye å ta tak i.
    Arbeidstilsynet har en fin oversikt:
    Håper dette svarer på noen av dine spørsmål, ta gjerne kontakt om det er
    mere du lurer på.😇
    Hehe, takker!
    Det var mere lesning i den linken enn jeg greier å fordøye en søndags formiddag……Det smarteste er vel å ignorere hele forskriften, gjøre seg fort ferdig og sage opp hele greiene til vinterved. Fjerne bevisene så å si. ;)
    Mvh

V

Vinyl-avgatt45

Gjest
    Hehe, takker!
    Det var mere lesning i den linken enn jeg greier å fordøye en søndags formiddag……Det smarteste er vel å ignorere hele forskriften, gjøre seg fort ferdig og sage opp hele greiene til vinterved. Fjerne bevisene så å si. ;)
    Mvh
    Antagelig:ROFLMAO:

• Liker
    Reaksjoner: tkr

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.263
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ad stillaser.... AML og tilhørende regelverk gjelder faktisk ikke for privat arbeid.....:cool:
    Hehe, ja.....

Hadde et langt arbeids-og-planleggingsmøte med arbeidsledelse (meg selv), HMS-ansvarlig (meg selv) og hele arbeidsstokken (meg selv) i går og fant ut at vi trygt kunne gi faen i Arbeidstilsynet og bare gunne på- Etterpå gikk vi alle ut og tok oss en drink. :D

Mvh

V

Vinyl-avgatt45

Gjest
    Hehe, ja.....

Hadde et langt arbeids-og-planleggingsmøte med arbeidsledelse (meg selv), HMS-ansvarlig (meg selv) og hele arbeidsstokken (meg selv) i går og fant ut at vi trygt kunne gi faen i Arbeidstilsynet og bare gunne på- Etterpå gikk vi alle ut og tok oss en drink. :D

Mvh
    Mildt sagt sjokkert, men vær endelig forsiktig.
    Benskjørhet, i vår alder, behøver vel ikke si mer?
    mvh

• Liker

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.263
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Går stort sett helt greit, hvis man bare avstår fra å ta et skritt tilbake for å beundre arbeidet...
    Det har du helt rett i. Når det er sagt, er jeg livredd for å ramle ned, og gleder meg til å bli ferdig og rive ned hele kostebinderiet. Heldigvis har jeg også ca. 10-15 meter med hage jeg kan trekke meg tilbake på for å beundre resultatet. :)
    Mvh

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.850
    Torget vurderinger
    1
    Ha en strålende fin helg i sol og varme, men når dagens gjøre mål er unnagjort så er det lov å kose seg med noe godt i glasset som her under.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.263
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Møkk lei av å male hus……The North Face ble ferdig i dag, så nå blir det en stund før jeg rører en pensel igjen.
    IMG_9257.jpeg

Madammen på jobb, Jameson i glasset og Waylon & Willie på platetallerkenen.
    Livet er helt ok av og til.

Mvh :)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.263
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    En gang for lenge, lenge siden, da Velociraptorene ennå jaktet i skogene rundt tkrTowers, la jeg ut denne i en tråd som het presenter et mesterverk.

thevisitors.jpg

Jeg angrer ikke! :)

Ikke noe jeg spiller altfor ofte, men et album som har stått seg godt gjennom nå snart 45 år. Førsteklasses musisering, IMO, fantastiske, komplekse arrangementer og selvfølgelig lytefrie, fengende melodier.

Mvh

Sist redigert:
    T

TT.

Gjest
    En gang for lenge, lenge siden, da Velociraptorene ennå jaktet i skogene rundt tkrTowers, la jeg ut denne i en tråd som het presenter et mesterverk.

Vis vedlegget 1021322

Ikke noe jeg spiller altfor ofte, men et album som har stått seg godt gjennom nå snart 45 år. Førsteklasses musisering, IMO, fantastiske, komplekse arrangementer og selvfølgelig lytefrie, fengende melodier.

Mvh
    En av ABBAs absolutt beste.

• Love
    T

TT.

Gjest
    Tiltredes. Eller kanskje ABBAs absolutt beste. :)

Den musikalske utviklingen fra Ring Ring til The Visitors er formidabel, og det ligger bare 7 år mellom dem.

Mvh
    Det er et album der alle følelsene kom til overflaten etter skillsmissene og sangtitlene gjenspeiler dette. Egentlig utrolig at de klarte å lage dette albumet etter slt som skjedde og hadde skjedd på det private plan.

• Liker

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    25.812
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2

Vis vedlegget 1021322

Mvh
    Må innrømme, da jeg fikk tenkt litt, at jeg overhodet ikke husker denne lengere,
    så en sånn "reklame" kann man ikke la gå uhørt forbi.
    Til gjengeld fikk den så prøve en UL-vasker (Degritter) for første gang i livet sitt 🤣
    Kommer på som neste 🥰

L1010165.JPG

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.263
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    For å kvalitetssikre at det ikke var fyllerør da jeg la ut ABBA i går, spilte jeg den på nytt i dag:

IMG_9258.jpeg

Og jeg står på mitt. Dette er et album med kvalitetsmusikk.

Det hersker ingen tvil om at herrene Andersson/Ulvaeus har gjennomgåt en rivende utvikling fra de første albumene frem til dette. Ikke bare musikalsk, forøvrig, både tematisk og tekstmessig også. IMO er det et stort sprang mellom Then I kissed the Teacher og lignende, til tekstene ot tematikken på dette albumet.

Ta Cassandra for eksempel (ja, jeg vet at den ikke var på originalalbumet, men den er fra samme tiden og burde vært med der). Fra Illiaden, intet mindre. https://no.wikipedia.org/wiki/Kassandra .Den som ønsker å lese teksten i denne sangen, trenger bare å google.

Jeg har også lest igjennom en del av kritikkene fra den gang albumet kom ut, og jeg bet meg merke i ham som skrev at dette kanskje ikke er det beste albumet fra ABBA rent musikalsk, men absolutt det mest interessante.

Ja, da så......

Forøvrig det første ABBA-albumet som ble tatt opp digitalt.

Mvh

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.263
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan (ikke) teste en PU:

IMG_9267.jpeg

Sett en fjærlett liten Denon 301 i et like fjærlett headshell.
    Monter hele greia i den tyngste armen du har. Skru motvekten hele veien inn.
    Juster med klebekitt til armen begynner å senke seg. Køl på med mer kitt til stifttrykket nærmer seg 1.6 g.
    Finjuster med motvekt til vekten viser 1.4 g.
    Spill av en dublettplate.
    Og lyden? Slett ikke ille, forholdene tatt i betraktning :)

Mvh

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.263
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    O glede, familiebesøket har dratt sin kos! :D

Med andre ord har vi ikke lenger en vilter og utagerende fireårig trussel svirrende rundt i stuen i tkr Towers. Mark Twains definisjon på en liten gutt rinner meg i hu: A noise surrounded by dirt . Noe i det, i hvert fall i noise-delen.......

Jeg kan spille musikk igjen, og limkitt-provisorier er en saga blott.

IMG_9268.jpeg

IMG_9269.jpeg

Så rart som det høres ut, låter Denon 301 bedre i en lettere arm og uten limkitt-gugge på headshellet. Låter faktisk helt ok, helt til du skifter over til DV Te Kaitora Rua.

IMG_9271.jpeg

Ekstramotvekten er fjernet fra SAEC 308 L, (Mc Anna D sto på den armen, og den er blytung!)

IMG_9270.jpeg

…Og Mc Anna D er puttet tilbake på reservebenken. Ser en stooor Jameson i min nærmeste fremtid. :cool:

Mvh

Sist redigert:
    V

Vinyl-avgatt45

Gjest
    Godt å se at du har klart deg helskinnet gjennom helgen tross store utfordringer,
    nerver i helspenn og hvordan skal man fakturere for eventuelle skade de små jævlene
    forårsaker? Ro deg ned og len deg tilbake med noe godt i glasset( flertall?)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn