Da har det blitt en kopp kaffe og lytt hos Tønnes.
Det har blitt en stund siden sist. Ingenting nytt utenpå, men inni har det skjedd litt. Det låt utmerket sist gang men nå registrerte jeg litt mektigere mellomtone. Klangfarger var litt sterkere og det var litt mer magi, dvs jeg ble dratt lengre inn i musikken. Siste justeringer må sies å være meget vellykket og et godt eksempel på at ørsmå justeringer kan gi bedre musikkopplevelse.
Nå er det ikke hverdagskost å kunne spille på 3 ulike pickuper helt oppe i elitedivisjonen på samme spiller, på samme system. Hadde aldri turt å betjene denne uten å være edru og klar. Koetsuen låt flott, deccaen overrasket med sprudlende lyd og kanskje audio note som vi hørte på sist var den som jeg ville hørt mer på. Kan ikke kåre noen vinner av disse flotte pu’ene.
Et system som dette ligger det mye tid og arbeid i. Det tar litt tid før alle kvalitetene kommer frem. Ingenting stikker seg ut. Så er visitten over og det bærer hjem. Heldigvis låter det ikke halvgærnt der heller men det gjør godt å få kalibrert ørene en gang i blant og man gjør seg noen tanker om hvordan ta sitt eget system videre.
Takk for trivelig stund
Mvh Atle
Takk for trivelig besøk, ja!
En vel anvendt lørdags ettermiddag var det, og det er alltid både nyttig og trivelig med et ekstra sett med ører til å bekrefte eller avkrefte ting.
Joda, her har skjedd litt, både utvendig og innvendig, egentlig:
CJ ET 250 S er fjernet fra anlegget til fordel for en CJ Premier 350 SA # 2. Det har gjort EQ-ratting og volumjustering på enkeltkanaler uendelig mye enklere, siden alle 4 forsterkerkanaler nå har samme gain. Usynlige forandringer siden du sist var her er utskiftning av store deler av innmaten i Metric Halo, og innstilling av høyttalerenes "egg" vha. lasermåler.
Artig at du likte den gamle Audio Noten. Jeg har kalt lyden av den forførende, og det er jo litt hyggelig at du beskriver det samme. Personlig er jeg nok mest begeistret for Koetsuen, men forsøker å gi alle 3 PUene lik spilletid.
Du er alltid velkommen tilbake, men jeg får vel ta meg en tur ned til Kaien først.
mvh
Edit:
Nå er det ikke hverdagskost å kunne spille på 3 ulike pickuper helt oppe i elitedivisjonen på samme spiller, på samme system. Hadde aldri turt å betjene denne uten å være edru og klar.
Det er derfor Vårherre ga oss streaming!
(Og Apple ga oss skjermdeling.)