HCS
En vanlig fyr fra bygda..
Tkr taler vise ord, så bildene er ren bonus. Som vanlig
Den cafèn så trivelig utJo, det tror jeg på.
Ellers er det min oppriktige mening at alle her, om i sitt eget lønnkammer eller offentlig her på forumet, har rett til å synge med det nebbet en nå engang har. Musikk er musikk. Ingenting er mer riktig enn noe annet. tkr har talt!
Som plaster på såret for å ha holdt narr av prog, noen stemningsbilder fra et vinterlig Marken:
Vis vedlegget 689849
Vis vedlegget 689852
mvh
Den kaffen så trivelig ut
Ditt må jeg en tur etter å ha vært vinylsjappa.
Og ja, musikk er musikk, og alle må få lov til å syne med det nebbet de har.
Men det er opp til enhver å hygge seg med den musikken man liker.
Puss og kram tkr
Jøje meg, me lige det ikke. Sørlendinger kan vel vanskelig bli mer indignert på trykk enn det Jeg vet jo at du heldigvis har bredere smak enn krautrock og lyshårete snuskepiker fra øyene. Nå vet jeg jo også hva som blir julepresangen din neste år. Må bare finne ut av hvilken tid på året de selger ut trianglene til fordelaktige priserNå synes jeg virkelig de er ørlite "storsnuda" som man ville sagt på mine hjemtrakter caftein. Me lige det ikke!
Og ja, god variert bruk av instrumenter som veves sammen er godt for kropp og sjel i stedet for remjende vokal over intetsigende puber tale temaer.
Og nei, jeg er ikke videre interessert i hva man kan gjøre med et triangel, men utklingingen av anslaget på trianglet der i mot. Da snakker vi
Og vist er jeg glad stemmebånd, dvs. god vokal, gjerne over flere oktaver som en mengde quinder er gode på.
Derav også min fasinasjon for alvedronningen fra Færøyene som har en fantastisk stemmeprakt i tillegg til å være vakker.
Men også vokal hvor særpreg og innlevelse legges i fremføringen so de herrer Tom Waits og Nick Cave.
Så får cafteinen kose seg med sine puber tale en tone vræl fra obskure "boyband" fra glamrockens og pønkens tid
Jeg lytter heller til "skrikhalsen" Robert Plant, og hans svirebrødre fra den gang da med bandet Blyballong!
Måtte bare google litt:Jøje meg, me lige det ikke. Sørlendinger kan vel vanskelig bli mer indignert på trykk enn det Jeg vet jo at du heldigvis har bredere smak enn krautrock og lyshårete snuskepiker fra øyene. Nå vet jeg jo også hva som blir julepresangen din neste år. Må bare finne ut av hvilken tid på året de selger ut trianglene til fordelaktige priser
Kanonbra! I min godhet er det da mulig jeg tar meg råd til å kjøpe en til hvert familiemedlem. Blir rene progbandet på Klavestadhaugen daMåtte bare google litt:
En triangel koster 30 spenn før evt. rabatt! Nesten ikke bryet verdt å vente på mer fordelaktig pris. Du trenger bare å pante noen ølflasker for å få handelen i boks.
mvh
Slippery slope, det der.....Det kan jo ende slik.......Hvorfor synge det som kan spilles... Vokal er en uting og har ødelagt mange flotte innspillinger!!
Mvh
Sluk
FTBAVIM
Fritt for å ikke være tilstede når alle familiemedlemmer skal spille hver sin 10-minutters triangelsolo!Kanonbra! I min godhet er det da mulig jeg tar meg råd til å kjøpe en til hvert familiemedlem. Blir rene progbandet på Klavestadhaugen da
De vil bli behørig hengt opp ute i vinden sammen med den milde giverKanonbra! I min godhet er det da mulig jeg tar meg råd til å kjøpe en til hvert familiemedlem. Blir rene progbandet på Klavestadhaugen da
Det er du ikke alene om! Er møkk lei av corona og all dets vesen, for ikke å snakke om alle "nye og spennende" tiltak som blir innført med et par timers varsel.Det skal jeg gjøre Dessverre ser det ut til at det blir vanskelig første uken i alle fall. Må innrømme at jeg er rimelig lei av denne situasjonen med restriksjoner som endres hele tiden.
I den gamle butikken på kaien? Den fikk jeg ikke oppleve, men for strilene her ute var det den nærmeste kilden for øl før Sotrabroen ble bygget. De bestilte pr. telefon, og sendte en mann over med fergen for å hente ølkasser. Stakkaren hadde ikke lange tiden på seg for å sjaue ølkassene ombord i fergen. På Brattholmen sto folket og ventet. Der var det rikelig med hjelpende hender for å få sjauet ølkassene av fergen og inn i ventende biler. Så bar det avgårde på fest.Herdla og Alvøen er flotte steder å besøke
Min første dongeribukse ble kjøpt i Alvøen da jeg var liten, husker det vagt fortsatt, var vel fire/fem år tipper jeg. Også min første bukse med baklommer, så på samtlige bilder fra den dagen har jeg hendene godt plantet ned i baklommene, selv da jeg satt
Alvøen er kjempeflott!Flotte bilder Tønnes!
På "jenter fra Bergen" feiret jeg bryllupet mitt for et par år siden. Koselig sted. Som barn tok jeg fergen fra Alvøen til Bjorøy på hytteturer. Gode minner begge deler med 30 års mellomrom. Flott atmosfære i Alvøen.
Mvh Atle
Akkurat hvor butikken lå det husker jeg ikke, men mener det var en litt gammeldags landhandel med mye forskjellig til salgs.I den gamle butikken på kaien? Den fikk jeg ikke oppleve, men for strilene her ute var det den nærmeste kilden for øl før Sotrabroen ble bygget. De bestilte pr. telefon, og sendte en mann over med fergen for å hente ølkasser. Stakkaren hadde ikke lange tiden på seg for å sjaue ølkassene ombord i fergen. På Brattholmen sto folket og ventet. Der var det rikelig med hjelpende hender for å få sjauet ølkassene av fergen og inn i ventende biler. Så bar det avgårde på fest.
mvh
Før Sotrabroen sjauet man ølkasser, og etter broen kom sjaues det PUer. Strilene er på full fart utfor stupet, og latskapen deres kjenner nå ingen grenser!
Ja, og de ser jo til forveksling ut til å komme i riktig gamle bittesmå ølkasserLatskap??? Det ligger da mye arbeid i å kjøpe pickuper!
mvh
Ja, men den fysiske effekten av å bestille og løfte pick-uper ut av postkassen kan vel neppe sidestilles med å lempe ølkasser med 24 stk glassflasker opp i fra den gang vi var unge tkr? På den annen side er vi nok ikke fullt så animert lenger en fredag efta og hælja for øvrig den gang da.Latskap??? Det ligger da mye arbeid i å kjøpe pickuper!
mvh
Ja, det er en moddet DL 103 S. Jeg har jo en moddet DL 103 R fra før, så det kan jo bli litt interessant.Er det en Denon variant du har fått tak i nå ?
Nemlig!Ja, men den fysiske effekten av å bestille og løfte pick-uper ut av postkassen kan vel neppe sidestilles med å lempe ølkasser med 24 stk glassflasker opp i fra den gang vi var unge tkr? På den annen side er vi nok ikke fullt så animert lenger en fredag efta og hælja for øvrig den gang da.
Forskjellen er vel at vi den gang tålte både sjauing av ølkasser, skalldyraften (reke rundt og krabbe hjem) og dagen der på bedre.
Samtidig var vi i bedre fysisk form også
Så da blir vel konklusjon at vi nå har best av å sjaue med pick-uper
Semmer utvikling dette her
Om vi skal ta i litt så ligger størrelsesforholdet sånn ca rundt 1:1250 i ølkassas favørNemlig!
1) Hva veier en ølkasse? og
2) Hva veier en pickup?
Jeg sier ikke mer.......
mvh
In the ball park, det der, tror jeg. En AN Io ii veier knapt 20 g, og en DL103 R knapt 9 g. Hva en ølkasse veier, vet jeg faktisk ikke....Om vi skal ta i litt så ligger størrelsesforholdet sånn ca rundt 1:1250 i ølkassas favør
Æ sei itt meir!
.... som nok stammer fra dagens trendy mikrobryggerierJa, og de ser jo til forveksling ut til å komme i riktig gamle bittesmå ølkasser
Kjører den på ca. det.Glemte å nevne at denne 103s sporer helt fint på 1,8g.