skranglefant
Hi-Fi freak
Så hva var greia? Noe så lite oppfinnsomt som en vokspropp?
Just precis. En vokspropp som fastlegen etter 3 utspylinggsforsøk ga opp å få ut. Han var vennligheten i egen person og henviste meg til spesialist etter bare få ukers somling. Vår lokale spesialist kunne se på det allerede medio april. Da var det svært nærliggende å betale seg ut av problemet. Skulle jeg gått med dette i 2 måneder til, hadde innleggelse på Sandviken vært en helt bankers greie.Så hva var greia? Noe så lite oppfinnsomt som en vokspropp?
Been there, done that. Den jævla proppen har badet i olje i ukevis.....En seig jævel! Måtte "støvsuges" ut til slutt.Jeg har løst opp sånt ved å lure inn litt olivenolje og så korke igjen med en hørselsvernpropp. Primitivt men relativt effektivt.
Det sagt, jeg vet godt hvor plagsomt livet er med hørsel i kun én kanal.
I tidligere tider har jeg vært på konserter der volumet har vært i heftigste laget og som røyker hadde jeg jo alltid nødpropper i form av sigarettfilter.
Knip av, skrell av papiret og døtt inn. Pangferdig.
Bortsett fra den gangen jeg trodde jeg hadde fått ut alt av filter etter konserten uten at dette nødvendigvis var heeeelt korrekt oppfatta.
Det tok noen dager/en uke? før jeg fikk ut siste rest.
Dèt var noe i retning av en religiøs opplevelse
For en ikkeegentlighifinisse så er det pussig at jeg ved ren slump dro i hus en kombinasjon som spiller mer enn OK frekvensmessig på merkverdig lavt volum; Rogue M-180 + Kensington SE - ikke akkurat veldig kompakt for andre enn SluketMange anlegg låter best på litt høyt volum
Det spørs litt hvor glad du er i bass, Fosse. Den trenger nok igjennom, men ikke noe særlig annet....Du kunne ha kjørt sov-i-ro i motsatt øre og skrudd opp volumet. Mange anlegg låter best på litt høyt volum, så det er meget mulig du hadde fått bedre lyd og spart noen kroner. Men det er klart, nå kan du jo lytte med sov-i-ro i begge ørene. Skjønner heller ikke den spylingen, må man ikke da spyle gjennom motsatt øre om det ikke bare skal pakke seg mer?
Godt du er fornøyd!
Godt å høre at det ordnet seg! Kona la igjen 2000 kr på Volvat i slutten av forrige uke. Vel anvendte penger. Det hadde ingenting med ørene å gjøre. Min kone bruker plugger om natten og hevder i ondsinnede øyeblikk at hun trenger dem på dagtid ogsåEtter noen aldeles jævlige uker, hvor høyre øre bare fungerte sporadisk, sitter jeg og hører musikk med vissheten om at begge ører funker så godt som man kan forvente i min alder. 1700 spenn og et besøk hos Volvat gjorde susen.
En bagatell vil mange mene, men jeg kan love at en normal hørsel er et stykke livskvalitet! Hvis noen ikke tror meg, er det jo bare å gjøre et lite, praktisk eksperiment:
Stapp en Sov-i-ro i høyre øre, sett deg dernest foran husalteret. Når du har fått nok av ullen mono-lyd, ta en tur ut og besøk noen venner. Prøv å følge en samtale. Prøv å følge to samtaler . Se hvor sliten og lei du blir!
Øre-nese-hals- spesialisten var en liten, gråhåret gnom som snakket gebrokkent norsk. Det var så vidt han unngikk en bamseklem fra tkr, corona be damned. Årets best anvendte 1700 spenn!
Mvh
Hvis kona trenger plugger på dagtid, burde du kanskje revudere musikksmaken din, eller eventuelt lære å holde mer kjeft!Godt å høre at det ordnet seg! Kona la igjen 2000 kr på Volvat i slutten av forrige uke. Vel anvendte penger. Det hadde ingenting med ørene å gjøre. Min kone bruker plugger om natten og hevder i ondsinnede øyeblikk at hun trenger dem på dagtid også
Skal nok klare å overleve så lenge hun bare plugger øreneHvis kona trenger plugger på dagtid, burde du kanskje revudere musikksmaken din, eller eventuelt lære å holde mer kjeft!
Enig ang. Volvat. Vel betaler du gjennom nesen, men du får time på dagen og får gjort det du skal. Et godt supplement til den offentlige legetjenesten IMO.
Mvh
Hos denne mannen:^ Hvor har du vært?
Var dere innom 103M (som ikke er mono varianten) ?Hos denne mannen:
Vis vedlegget 699255
Ivarlo.
Som sagt, vi nerdet oss gjennom forskjellige utgaver av Denon DL 103. Fra stock til blodmoddet. Kjempeinteressant!
Vi brukte dette musikkstykket:
Vis vedlegget 699257
Veldig artig øvelse.
mvh
Hei, nei, jeg mener det var 103 og 103 R vi hadde. Jeg hadde også med meg en moddet 103 S, men den rakk vi aldri å høre på.Var dere innom 103M (som ikke er mono varianten) ?
Var bare litt nysgjerrig, spiller på en 103M.Hei, nei, jeg mener det var 103 og 103 R vi hadde. Jeg hadde også med meg en moddet 103 S, men den rakk vi aldri å høre på.
Mvh
@tkr; du er klar over at Karmana er Bergenser?Hvis kona trenger plugger på dagtid, burde du kanskje revudere musikksmaken din, eller eventuelt lære å holde mer kjeft!
Enig ang. Volvat. Vel betaler du gjennom nesen, men du får time på dagen og får gjort det du skal. Et godt supplement til den offentlige legetjenesten IMO.
Mvh
Hehe, jeg ba ham vurdere å holde kjeft. Jeg sa da ikke at han skulle få det til!
Registrerer jo ellers at han også ynder å fremstille seg som kvinne - hvilket ikke gjør oppgaven enklere..........Hehe, jeg ba ham vurdere å holde kjeft. Jeg sa da ikke at han skulle få det til!
Mvh
Å be en Bergenser om å holde kjeft er uansett dødfødt.Registrerer jo ellers at han også ynder å fremstille seg som kvinne - hvilket ikke gjør oppgaven enklere..........
mvh
Proffen
Takk for at jeg fikk komme, HCS!Særdeles hyggelig å ha deg på besøk tkr. Praten gikk via døden, nazismen, anal-kjertler og Bergen. Intet til forkleinelse ifht det andre.. . Seriøst, rett og slett veldig hyggelig, takk for at du kom!
Tomt?Så litt tomt ut hos, rama, men ser du har bidratt positivt Regner med du har lagt igjen en pickup eller noe sånt på Biri. God tur til den rette siden
Fy søren, for en kjekk hobby vi har:
Vis vedlegget 700258
Vis vedlegget 700259
Og noe av det aller fineste er at en kan banke på en dør til et menneske du så vidt har truffet før, og bli tatt imot som en gammel venn. Takk for gjestfriheten @rama og @HCS.
Skal skrive litt mer når (hvis) jeg kommer meg uskadd over fjellet og hjem.
Mvh
Ingen anelse!Bærre lækkert... men hva er de ølmagene? Hvilke elementer? ( Ligna ikke på Fostex? )
Kommer gjerne tilbake!Takk for gode ord tkr. Skulle din kjære få lyst på en fjelltur i området må dere komme en tur. Så sender vi østrogen-ligaen på tur mens vi jekker oss enn pils eller tre, samt en "deathstick" eller fem for å underbygge det avslappende.
Enig med deg i beskrivelsen. Tror du ble litt overrasket over at vi fikk det til å oppleves som dynamikk på panel.. . Bass kan gjøre mye, og kapasitet er key. Men og et tveegget sverd, når vevre vakre damestemmer føles som Bryn Terfel på speed.. Også pga størrelse.
Tiden gikk så alt for fort, takk for at du kom. Det var en glede!
Ikke menigen å eksponere deg til "the dark side".. Integrering av subber kan og være en risikosport, men du har kraftige virkemidler du kan bruke som jeg ikke har her. Finnes et par norske alternativ, men ja, en stue er skal bebos, ikke ikles haifai..Kommer gjerne tilbake!
Og, tro det eller ei, jeg satt i kveld og lurte på hvordan jeg skulle greie å finne plass til en sub eller to i stua. Ingen enkel oppgave, jeg vet, men det hadde gjort seg her......
mvh
Hei tkr, hvis jeg husker rett har du dør til serverrom bak anlegget. 2x21” i døren er en mulig løsning... jeg satt i kveld og lurte på hvordan jeg skulle greie å finne plass til en sub eller to i stua...
Jeg skal kjøre forslaget ditt forbi Madammen, men jeg er relativt pessimistisk........Hei tkr, hvis jeg husker rett har du dør til serverrom bak anlegget. 2x21” i døren er en mulig løsning
'Takk for hyggelige reportasjer, @tkr. Skulle gjerne vært med på den turen
drøye 3m langt bakladet horn med fostex fe208es-r (8-tommer bredbåndselement) og fostex t500a mk2 diskant, passivt delt.Bærre lækkert... men hva er de ølmagene? Hvilke elementer? ( Ligna ikke på Fostex? )