tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.602
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Trist å høre! Leit om en er aldri så rutinert veterinær.
    Takk. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt til dyreeiere du må tenke mer på dyret enn på deg selv. Ikke like lett å omsette de ordene når det treffer deg selv.....

Det er temmelig tomt i tkr Towers nå. Alt er ryddet av veien, og Emely er begravd i hagen. Men jeg vet at når jeg går ned i første etasje og åpner stuedøren, vil jeg se et lite "gjenferd" som har hørt skrittene mine i trappen, og sitter på andre siden av døren og venter på meg..........

Jeg vet ikke, jeg.
    På den ene siden; det var bare en liten, sort, 13 år gammel katt. Det finnes mange av den sorten.
    På den andre siden; det var vårt husdyr, og IMO hadde Emely en egenverdi. Som sådan er det vel bedre å være litt trist enn å legge inn "bruk og kast" - modus.

IMG_0742.jpeg

Siste bilde av henne.

Mvh

Sist redigert:

MFA

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Antall liker
    2.329
    Torget vurderinger
    1
    Trist å høre Tønnes. Blir litt tomt i towers.

mvh Atle

• Liker
    Reaksjoner: tkr

PederP

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Antall liker
    24.572
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    5
    Eg har ein svart katt som eldes, men ho følger meg til postkassen etter avisa om morgonen enda, så er det inn for mat og medisin og så finn ho stolen sin.
    Ser ikkje fram til ho ikkje klarer det lenger. Ein vert jo ikkje mindre sentimental med åra. Eg føler med deg.

Peder

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.849
    Sted
    Sunnmøre
    Dette var leitt å høyra. Medkjensle. 💔

Kjenner godt att slik du skildrar siste tida hennar. Godt ho slapp å avslutta med å dra til dyrlegen.

• Liker

eksu

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Antall liker
    1.214
    Torget vurderinger
    4
    Føler virkelig med deg. Har selv en katt som begynner å bli gammel og vet at det snart er slutt. Mange kan si at det er jo bare et dyr, men for meg så betyr de så mye mer. 🥰

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.253
    Nekrolog over en liten sort katt:

Vis vedlegget 1110819

Min tråd, så jeg kan skrive om det jeg vil innenfor rimelighetens grenser.

I dag ble vi katteløse for første gang på 16 år. Emely har trukket seg mer og mer tilbake de to siste månedene. Til slutt oppholdt hun seg nesten utelukkende under vasken på toalettet. Hun lot seg ikke håndtere, hun hadde så store smerter i ryggen at hun hogg etter meg hvis jeg forsøkte å klappe henne på ryggen. Hodet var ok, klø henne bak ørene også. Men ikke lengre bak enn det.......

En stund responderte hun på smertestillende, men i de siste ukene var det tydelig at hun ikke ble lindret skikkelig. De siste par dagene hadde hun problemer med å gå, og det var tydelig smertefullt for henne å gå på do. I morges hadde hun tisset ved siden av kattedoen. Hun greide sannsynligvis ikke å krabbe oppi lenger. Vi kunne ikke la det fortsette slik, og veterinæren og palliativsykepleieren fant ut at nå var nok nok.

Vi gjorde jobben hjemme. Vi kunne ikke overlate slikt til andre. Fy faen, det var hardt..... ☹

Mvh
    Du har min dypeste forståelse og medfølelse tkr.
    I dag forsvant "skravlebøtta" til ex`en til de evige jaktmarker :cry:
    Hun ble +20 år gammel den lille svarte skogskatt hunnen, og jeg har kjent henne i 12 år.
    Jeg skal ikke gå i detaljer om nedturen hennes, men fælt var det å se 😔
    I fjor høst røyk dattera på 16 år. Hun fikk kreft, og det var ikke pent etter hvert, så da var det bare å ta turen for å få slutt på lidelsene.
    Jeg er dessverre blitt for pysete til å ta affære selv, og har heller ikke tilgang til nødvendige toksiske væsker og kanyler, så jeg/vi tyr til dyrlegen.
    Det gjør vondt å miste en pelskledd venn som kommer og henter deg når du sitter inne for lenge, er sulten eller bare vil bli klødd, klappet og pratet med.
    .
    Husker Emely godt når jeg var hos dere.
    Gruer meg til et "tomt" hus på besøk i kveld :(
    Men Nemi har fått slippe mer vondt, og ex`en er gått i tusen knas.

Avslutningsvis er jeg veldig enig med deg at man skal og bør være sitt ansvar bevist når man velger å bo sammen med en pelskledd følgesvenn.

Sist redigert:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    31.659
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Trist å høre om Emily. Vår forrige hund ble godt og vel 16 år gammel og selv om hun ikke gjorde så mye ut av seg på slutten så ble det utrolig tomt i huset når hun ikke var mer. Det tar en stund å venne seg til at de ikke er der mer, men det går heldigvis over…

Knutn

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Antall liker
    45
    Det var trist å høre. Det blir rart i tkr Towers uten Emely. Føler med dere.

• Liker

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.602
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Mang slags tidtrøyte på en lørdagskveld:

IMG_0763.jpeg

-Men nå ankom akkurat Helga.

IMG_0764.jpeg

Madammen på noen yogagreier. Kommer hjem i morgen. Jameson på bordet

Av og til er det helt ålreit. :D

Mvh

Edit: Og så spilles det mer god musikk:

armedforces.jpg

Sist redigert:

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.602
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg forstår ikke helt hvordan noen kan greie å synge dette:

Helt vanvittig!

Talent opp og talent i mente. Hal David/Burt Bacharach/Dionne Warwick.

Mvh

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn