Men kan ikke du fortelle mer om disse? Hvem, hva, hvor? Feks, hvorfor så lang ventetid som 8 mnd?
Lang historie.. Først fikk jeg tegnet disse Westminster-klonene fra PBN i USA med 2x21 og porter der hvor westminster har hornåpningene ;-) akkurat samme utvendig utførelse som Westminster... Burde blitt rimelig spektakulært men en smule vulgært også og nærmere 140dB SPL... Men han PBN-guruen og jeg ble liksom ikke helt enige så da avbestilte jeg i siste liten etter at jeg fikk jeg nyss om MeroVinger i Tyskland.
MeroVinger er et lite firma som spesialiserer seg på servosubber med masse effekt og ekstreme målinger ift forvrenging og dypbass. De jeg kjøpte er 2x18 i hver kasse med 2 spoler med 1,6kW effekt på hver spole. Bestemte det meste selv, utforming, finish, spekk, forsterkere, osv. Derfor tok det litt tid. Det han har levert tidligere spiller svært dypt og med ekstremt lave forvreningstall iht tyske magasiner. Og litt mer penere (eller ikke fullt så vulgære selv om de fortsatt tar litt plass) kanskje enn de første monsterne på bildet over... Angrer likevel litt nå kjenner jeg.
Men på den annen side, han meroVinger-mannen er like forbanna som jeg er og har allerede bestilt en ny batch med finer av samme type som i Westminster slik at det skal matche bra. Det ordner seg nok, om et års tid. Tanken var å trekke Westminster enda litt mer inn i rommet slik at jeg fikk plass til en sub på hver side, se bilde:
Men jeg gadd ikke flytte på Westminster så snart jeg skjønte at det var problemer også med sub#2...
Så det kan virke som dette blir et langt prosjekt. Jeg burde fulgt din framgangsmåte istedet... Men har fortsatt litt trua på servosubber så jeg får fikse de først så skal jeg invitere til litt besøk her på Kolbotn ;-)
Men nå har jeg tatt MER enn nok plass i tråden din. Tusen takk for psykoterapien!!
Erik