USER=32018]@MakkinTosken[/USER] sin jobb med de nederste frekvensene er så profesjonelt gjennomført at det nærmest er ikke-imponerende, helt til det er imponerende.
Jeg tror det handler om at det er så jevnt at ingen frekvenser trekker til seg noe oppmerksomhet, at alle Hzene behandles med samme respekt og kontroll.
Eksempelvis opplever jeg i eget anlegg på Knopflers Rudiger at noen av basstonene er kraftigere enn andre mens jeg hører de som jevnere og ikke like oppmerksomhetskrevende i Toskeanlegget.
Bassen hos
@MakkinTosken har tyngde og kraft, men aller herligst en helt vill kombinasjon av størrelse og luftighet og denne utrolige lettbentheten*.
* - Som ikke betyr at bassen er lett, men at det er så raskt, så deilig lynraskt stopp-og-start, så sammenhengende med øvrig frekvensområde og en vanskelig å beskrive opplevelse av at bassen "tapper" luften i bevegelse - ren fysisk flytting av luft.
Nivået som er valgt gir meg en dyp respekt for
@MakkinTosken sin tilnærming til musikkgjengivelse. Muligheten til å skru det parkett-flerrende imponerende sånn at pikken bytter plass i underbuksa, men i stedet har han valgt å gjøre det riktig, realistisk og i et nivå som rett og slett stemmer med de øvrige frekvensene som danner musikken. Ikke-imponerende, imponerende!
mvh