Tosken rir igjen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    9.734
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Takk for god feedback og god samtale i dag @svart-hvitt . Er veldig enig i dine betraktninger. Jeg føler at jeg på mange måter er tatt ut av ligningen og sitter igjen som prøvesmaker av kokkens mange retter.
    Kan dette tolkes som at Tosken ikke tukler lenger, men blir tuklet med? 🤔😅

P

parafinoksen

Gjest
    Åffer e strekke er'e dere tenker på a, guttær, når dere hørær «landevei»? Jæ likær den betan mellom Årum og Borge, jæ se. Vetatoppen. Trur u det gikk fort nerover bakken der, eller? Gikk så fort at 12-pakningen med Pepsi fra Svinesund fa*n mæ eksploderte bak i Asconaen. Mamma brukte fa*n mæ e uke på å vaske CD-skiftærn med alle Absolute Music-platene mine. Men drit i det. Det er jaffal det jæ assosierer med «landevei».

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    44.063
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Kan dette tolkes som at Tosken ikke tukler lenger, men blir tuklet med? 🤔😅
    Den største forskjellen fra når du og @_RoDa_ var her er et langt mer stabil scene og fantomkanal. Ting plasseres der de skal og små detaljer i opptaket blir tydeligere da det er mindre smøring. Å ta styring på fase viser seg å være viktig på flere plan, som jeg innrømmer å ha forsømt til fordel for frekvensrespons. Men har i grunn ikke hatt mulighet til å gjøre mye med den heller før nå. Nå som den virker å være på plass, sitter jeg kun igjen med å finne riktig forhold mellom bass og resten, ingen andre faktorer jeg føler jeg trenger tenke så mye på.

Tok meg lang tid å erkjenne at en god dsp faktisk er det ultimate tweaket om alt annet er på plass. Den krever litt innsikt, men gir tydeligere utslag enn alt det andre tøvet vi driver og har drevet med. :)

vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    9.734
    Sted
    Torget vurderinger
    1
    Den største forskjellen fra når du og @_RoDa_ var her er et langt mer stabil scene og fantomkanal. Ting plasseres der de skal og små detaljer i opptaket blir tydeligere da det er mindre smøring. Å ta styring på fase viser seg å være viktig på flere plan, som jeg innrømmer å ha forsømt til fordel for frekvensrespons. Men har i grunn ikke hatt mulighet til å gjøre mye med den heller før nå. Nå som den virker å være på plass, sitter jeg kun igjen med å finne riktig forhold mellom bass og resten, ingen andre faktorer jeg føler jeg trenger tenke så mye på.

Tok meg lang tid å erkjenne at en god dsp faktisk er det ultimate tweaket om alt annet er på plass. Den krever litt innsikt, men gir tydeligere utslag enn alt det andre tøvet vi driver og har drevet med. :)
    Hmm, høres lovende ut. Var jo så bra sist og med en enda større tydlighet og plassering må det jo bli magisk.
    Jeg og @_RoDa_ for ta en ny "kontrollrunde" når ALT er ferdigtuklet.
    Er forresten denne type dsp justering noe som de med mer "normale" anlegg også kunne ha nytte av ( spør for en venn) ;)

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    44.063
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Er forresten denne type dsp justering noe som de med mer "normale" anlegg også kunne ha nytte av ( spør for en venn) ;)
    Absolutt! Den vil forvandle et godt anlegg til et supert anlegg, med forbehold. Klart den koster litt, men med alt det som er inkludert er den for røverkjøp å regne.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.050
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Spent på om det jeg likte sist gang fortsatt er som jeg liker det.
    Noen ganger er avvikene fra det perfekte nettopp det som gjør det gøy. Noen ganger.
    Kanskje var det nettopp smøringen jeg likte... 😁 😁

Men tror egentlig ikke det :)
    mvh

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    44.063
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Spent på om det jeg likte sist gang fortsatt er som jeg liker det.
    Noen ganger er avvikene fra det perfekte nettopp det som gjør det gøy. Noen ganger.
    Kanskje var det nettopp smøringen jeg likte... 😁 😁

Men tror egentlig ikke det :)
    mvh
    Hvem vet? Tror ikke nødvendigvis du ville merket så stor forskjell om jeg finner tilbake til det tonale fra sist gang.

P

parafinoksen

Gjest
    Er DSP som en siste tøtsj å regne og forutsetter at rommet er behandlet så godt som mulig først? Og må en opp i Trinnov-klasse for at DSP skal ha noe for seg?

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    44.063
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Er DSP som en siste tøtsj å regne og forutsetter at rommet er behandlet så godt som mulig først? Og må en opp i Trinnov-klasse for at DSP skal ha noe for seg?
    Jeg måtte det, men det finnes jo mange alternativer i mange prisklasser. Trinnov leverer bærekraftige og gjennomtenkte produkter og går ikke ut på dato da den oppdateres underveis ettersom nye ting dukker opp. Jeg har tatt dette med DSP gradvis og er glad jeg ikke satset på en ferdig løsning umiddelbart.

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.074
    Torget vurderinger
    0
    Hmm, høres lovende ut. Var jo så bra sist og med en enda større tydlighet og plassering må det jo bli magisk.
    Jeg og @_RoDa_ for ta en ny "kontrollrunde" når ALT er ferdigtuklet.
    Trinnovene er forforsterker, dac, adc, Roon-streamer og Amethyst har i tillegg phono-inngang. I det perspektivet passer Trinnov inn nesten overalt som problemløser.

Jeg slår et slag for å kjøpe bærekraftig kvalitet brukt. Da kommer prisen på Trinnov på et nivå som treffer mange.

Og har jeg nevnt at Trinnov har en sjeldent kul fjernkontroll for å leke seg med alle forhåndsinnstillingene, volum mv…😎

314CC578-6D45-4A40-9F0C-32965BBBD0D6.jpeg

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.074
    Torget vurderinger
    0
    Jeg tror Trinnovs system og know-how på romkompensasjon ikke står tilbake for andre på området. Snarere tvert om. Trinnov har også et relativt brukervennlig og gjennomtenkt grensesnitt.

P

parafinoksen

Gjest
    Hadde vært gøy å høre anlegget ditt i tre moduser – uten basser og DSP, med basser og med basser og DSP. Du har jo et sabla godt anlegg «as is».

Nå aner jeg ikke hva alt dette har kostet deg – jeg har folkeskikk nok til ikke å spørre :alien: – men skal en først satse tungt på lyd, har jeg inntrykk av at du har satset der det virkelig monner. En slags fornuftig galskap :geek:

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.435
    Torget vurderinger
    2
    Trinnovene er forforsterker, dac, adc, Roon-streamer og Amethyst har i tillegg phono-inngang. I det perspektivet passer Trinnov inn nesten overalt som problemløser.

Jeg slår et slag for å kjøpe bærekraftig kvalitet brukt. Da kommer prisen på Trinnov på et nivå som treffer mange.

Og har jeg nevnt at Trinnov har en sjeldent kul fjernkontroll for å leke seg med alle forhåndsinnstillingene, volum mv…😎

Vis vedlegget 776242
    Spar pengene. Begriper ikke vitsen med den fjernkontrollen når alt kan gjøres mye bedre og veldig enkelt fra en Ipad

P

parafinoksen

Gjest
    Jeg tror Trinnovs system og know-how på romkompensasjon ikke står tilbake for andre på området. Snarere tvert om. Trinnov har også et relativt brukervennlig og gjennomtenkt grensesnitt.
    Mulig du misforsto. Spørsmålet var om en må betale såpass mye som Trinnov koster, for å få glede av DSP, eller om andre rimeligere løsninger også er verdt å investere i.

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    44.063
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Hadde vært gøy å høre anlegget ditt i tre moduser – uten basser og DSP, med basser og med basser og DSP. Du har jo et sabla godt anlegg «as is».

Nå aner jeg ikke hva alt dette har kostet deg – jeg har folkeskikk nok til ikke å spørre :alien: – men skal en først satse tungt på lyd, har jeg inntrykk av at du har satset der det virkelig monner. En slags fornuftig galskap :geek:
    Ja, det er enkelt nok det, men høyttalere er ikke satt opp for å funger alene. Mao de vil nok ikke yte sitt beste slik de står.

Kostnad er relativt og ikke en viktig faktor for meg. 😁 Men det jeg kjøper må fungere.

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.074
    Torget vurderinger
    0
    Ja, det er enkelt nok det, men høyttalere er ikke satt opp for å funger alene. Mao de vil nok ikke yte sitt beste slik de står.

Kostnad er relativt og ikke en viktig faktor for meg. 😁 Men det jeg kjøper må fungere.
    Kjøp brukt.

Kjøp kvalitet.

Toskens er dyrt fordi han elsker Mac og hans første store kjærlighet var Dynaudios største. Uten disse emosjonelle lastene kan ting gjøres enklere og treffe flere lommebøker ;)

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.435
    Torget vurderinger
    2
    Mulig du misforsto. Spørsmålet var om en må betale såpass mye som Trinnov koster, for å få glede av DSP, eller om andre rimeligere løsninger også er verdt å investere i.
    ...Roon, Dirac, Audiolense, Lyngdorf. MiniDSP. Jeg kjøpte Trinnov da en dukket opp på Finn for halv pris, og så er det absolutt alt i en boks uten at PC er nødvendig å ha koblet til anlegget. Har sett ikke sett så mange brukte til salgs , men vet om 3stk det året jeg kjøpte. Siden har jeg ikke søkt aktivt naturlig nok
    Fikk aldri prøvet ut Dirac. og Roon klarer ikke korrigere så nøyaktig som Trinnov i de spede forsøkene jeg gjorde med Roon

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.050
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det er sikkert noe type her det starter, men spørsmålet er jo om det gir en smak eller bare en besk bismak.

mvh

vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    9.734
    Sted
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 776242
    Ahh, La Rømått.
    Fantastique... 😉

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    44.063
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Kjøp brukt.

Kjøp kvalitet.

Toskens er dyrt fordi han elsker Mac og hans første store kjærlighet var Dynaudios største. Uten disse emosjonelle lastene kan ting gjøres enklere og treffe flere lommebøker ;)
    Dynaudio var ikke en emosjonell last og yter 10x bedre en høyttalere til 4x prisen. Faktisk den beste høyttaler jeg noen gang har hørt. Med McIntosh får man mye på kjøpet også design. Dette er en hobby med flere sider for meg. Orker ikke kjønnsløse datanisse produkter.

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.074
    Torget vurderinger
    0
    Det er fullt mulig å utøve sort belte i dsp uten Trinnov. Men de rimelige software-baserte løsningene - som Audiolense og Acourate - er ikke en plug-n-play-løsning som Trinnov og krever mer av brukeren.

Du kan også undersøke ARC og Sonarworks som brukes i en del profesjonelle sammenhenger også.

På forbrukersiden kommer det i 2022 nye bokser fra DEQX: https://www.deqx.com/

Kanskje verdt en titt? Deqx brukes av bl.a. Greg Timbers som kjører quad-amping på sine Everest.

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.074
    Torget vurderinger
    0
    Dynaudio var ikke en emosjonell last og yter 10x bedre en høyttalere til 4x prisen. Faktisk den beste høyttaler jeg noen gang har hørt. Med McIntosh får man mye på kjøpet også design. Dette er en hobby med flere sider for meg. Orker ikke kjønnsløse datanisse produkter.
    Enhver optimeringsfunksjon som pålegges beskrankninger oppnår høyst samme og ikke et bedre optimum enn samme funksjon uten beskrankninger.

Påpekte bare aritmetikken i HIFI-funksjonen ;)

(Samme gjelder forsåvidt for meg som er bundet til Genelec…).

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.050
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    USER=32018]@MakkinTosken[/USER] sin jobb med de nederste frekvensene er så profesjonelt gjennomført at det nærmest er ikke-imponerende, helt til det er imponerende.
    Jeg tror det handler om at det er så jevnt at ingen frekvenser trekker til seg noe oppmerksomhet, at alle Hzene behandles med samme respekt og kontroll.
    Eksempelvis opplever jeg i eget anlegg på Knopflers Rudiger at noen av basstonene er kraftigere enn andre mens jeg hører de som jevnere og ikke like oppmerksomhetskrevende i Toskeanlegget.
    Bassen hos @MakkinTosken har tyngde og kraft, men aller herligst en helt vill kombinasjon av størrelse og luftighet og denne utrolige lettbentheten*.
    * - Som ikke betyr at bassen er lett, men at det er så raskt, så deilig lynraskt stopp-og-start, så sammenhengende med øvrig frekvensområde og en vanskelig å beskrive opplevelse av at bassen "tapper" luften i bevegelse - ren fysisk flytting av luft.
    Nivået som er valgt gir meg en dyp respekt for @MakkinTosken sin tilnærming til musikkgjengivelse. Muligheten til å skru det parkett-flerrende imponerende sånn at pikken bytter plass i underbuksa, men i stedet har han valgt å gjøre det riktig, realistisk og i et nivå som rett og slett stemmer med de øvrige frekvensene som danner musikken. Ikke-imponerende, imponerende!

mvh
    Ref dette, og ref dette

Jeg tror jeg har lært noe viktig, på mange plan, hos @MakkinTosken !
    Jeg synes selv det på mange måter ligner på det som @The Shy og @Asbjørn gjør, og som ikke blir så synlig her inne på HFS.
    Vi ser bilder, grafer og kurver, leser innlegg i diskusjoner, tolker og tillegger meninger, og konkluderer. På, noen ganger, feil grunnlag.

Det @MakkinTosken gjør i kjelleren sin, og som jeg drar disse to andre med i siden jeg har møtt dem, er faen så mye arbeid og tid.
    Lese, sette seg inn i, bruke penger på, prøve og feile (gjenta tusen ganger) og stå for egne valg og egen tilnærming til å få musikken (!!!) til å låte så bra som mulig!
    Å tro at det som går å se og lese på hifisentralen er alt disse karene holder på med er polariserende, lettvint, urettferdig og for dumt!

Takk for at jeg får oppleve og lære, og at du/dere deler (y) :)

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    44.063
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Synes alltid det er hyggelig å dele egne erfaringer og også å få dem utfordret. Tror det er mange som lett blir navlebeskuende og litt vel høy på egen lyd om de aldri forholder seg til annet enn sine meningsfeller eller prøver å trosse egne oppfatninger. Føler heller ikke jeg har gjort meg fortjent til noen berømmelse, har bare fulgt en allerede opptråkket sti. Klart desto flere som tråkker opp denne stien, desto bedre blir den.

Synes @Flageborg sa det godt, fritt omformulert: Det man ikke vet, kan man ha vondt av. Tror heller ikke det er tilfeldig at min venn @The Shy reiser så mye rundt. Å eksponere seg for andres filosofi er aldri farlig, ekkokamre er det nok av både her og utenfor i den virkelige verden. De bør man ikke oppholde seg for lenge i, man risikerer å bli en ensporet rævdilter.

Så jeg holder dørene åpne i grotta, ikke bare i håp om å få skryt, men for å risikere at noen kommer med noen observasjoner om problemer jeg kan ha oversett. For lydopplevelsen blir ikke bedre om jeg innbiller meg å ha gjort alt riktig.

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    5.214
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3

Første gangen jeg hørte en Trinnov i aksjon, trodde jeg at jeg var syk.
    Demoen på lydrommet med JBL M2 (som jeg egentlig var for å vurdere) gjorde at jeg sov dårlig i en uke etterpå😃
    Det låt som ingenting jeg hadde hørt før, og beskrivelsen din her er i samme retning som jeg opplever det selv hjemme hos meg.
    Lydlandskapet er såpass mye bedre med Trinnov aktivert, enn uten at det er nærmest latterlig. Det er vanskelig å beskrive hvordan det oppleves for noen som aldri har hørt det, men hvis vi skal dra det inn mot bildeverden, blir det som å hoppe rett fra SD til 4K med HDR og beste fargedybde som er å oppdrive.
    Det er ikke det at det låter så forferdelig dårlig uten tuning med Trinnov, det er bare så mye bedre med.
    Spesielt for meg som driver med kino også, og kan utnytte formatene som tilbys. 3D mapping av lyd i 16 kanaler er såpass spesielt å høre at jeg av og til lurer på om jeg er med i filmen😎

P

parafinoksen

Gjest
    Første gangen jeg hørte en Trinnov i aksjon, trodde jeg at jeg var syk.
    Demoen på lydrommet med JBL M2 (som jeg egentlig var for å vurdere) gjorde at jeg sov dårlig i en uke etterpå😃
    Det låt som ingenting jeg hadde hørt før, og beskrivelsen din her er i samme retning som jeg opplever det selv hjemme hos meg.
    Lydlandskapet er såpass mye bedre med Trinnov aktivert, enn uten at det er nærmest latterlig. Det er vanskelig å beskrive hvordan det oppleves for noen som aldri har hørt det, men hvis vi skal dra det inn mot bildeverden, blir det som å hoppe rett fra SD til 4K med HDR og beste fargedybde som er å oppdrive.
    Det er ikke det at det låter så forferdelig dårlig uten tuning med Trinnov, det er bare så mye bedre med.
    Spesielt for meg som driver med kino også, og kan utnytte formatene som tilbys. 3D mapping av lyd i 16 kanaler er såpass spesielt å høre at jeg av og til lurer på om jeg er med i filmen😎
    Hvis du mener det er en riktig analogi, så er ikke Trinnov og dens like for meg ... Ultra HD og HDR blir så skarpt og kontrastfylt at det er unaturlig. Det blir skarpere enn virkeligheten. Skjønt det handler vel kanskje om ikke å overdrive.

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    5.214
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Hvis du søker virkeligheten oksen så er nok ikke husalteret rette plass å være uansett.
    Som jeg skrev! Det er vanskelig å beskrive det som skjer, men for MEG er det slik det oppleves.
    Og siden vi er inne på naturlighet, jeg opplever det som mer naturlig med et aktivt Trinnov korrigert system, enn uten.
    Men du får dra og lytte, og gjøre deg opp egen mening😃

P

parafinoksen

Gjest
    Det som skjer foran «alteret», blir jo uansett bare en representasjon av virkeligheten. Og selvfølgelig er det tullete av meg å gjøre meg opp en mening om noe jeg ikke har opplevd eller hørt. Jeg har bare blitt litt immun mot UHD og HDR, som jeg rett og slett ikke synes ser bra ut :) Men jeg er relativt overbevist om at jeg kommer til å få hakeslepp i grotta til Tosken.

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    44.063
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Hvis du mener det er en riktig analogi, så er ikke Trinnov og dens like for meg ... Ultra HD og HDR blir så skarpt og kontrastfylt at det er unaturlig. Det blir skarpere enn virkeligheten. Skjønt det handler vel kanskje om ikke å overdrive.
    Kan ikke snakke for andre, men min opplevelse av forbedring baserer seg på noen enkle faktorer. Den gjør ikke bedre jobb på amplitude korreksjon enn hva jeg selv klarte med en simpel boks og en klam hånd på rattet, ikke dårligere heller, men den trenger litt hjelp. Datamaskiner er nemlig dumme som staur og har null teft.

Der denne boksen skinner er i tidsdomenet. Det er ikke magi eller effekteri. Det dreier seg helt enkelt om at signalet fra mine to høyttalere + TWOT når øren mine samtidig med tilnærmet lik fase. Resultatet av det er en stabil sweetspot og masse plass til detaljene da de dukker opp der de skal og ikke svinser og svanser rundt og smøres utover.

Om du graver tilbake noen år vil du se at jeg hadde temmelig lignende reaksjoner som deg på dette dsp tøvet. Du må ikke tro at jeg tar meg bryet å skrive alt dette for å overbevise dere ludditter. 😁 Folk får gjøre hva faen de vil! Tross alt bare en fritidssyssel og selge boksene sine får Trinnov gjøre sjæl!

Ikke noen vits å tro man får noen sjelsettende opplevelser i grotta heller, er bare et fåkkings stereoanlegg!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.113
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tror ikke jeg hadde fått hakaslepp i grotten. Hadde nok heller gledet meg skikkelig på Toskens vegne, og deretter dradd hjem og hygget meg med min egen lyd med alle sine feil og mangler 😊 Ser frem til en tur utenfor folkeskikken 😃

TrompeteN

Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Antall liker
    4.678
    Torget vurderinger
    0
    Kan ikke snakke for andre, men min opplevelse av forbedring baserer seg på noen enkle faktorer. Den gjør ikke bedre jobb på amplitude korreksjon enn hva jeg selv klarte med en simpel boks og en klam hånd på rattet, ikke dårligere heller, men den trenger litt hjelp. Datamaskiner er nemlig dumme som staur og har null teft.

Der denne boksen skinner er i tidsdomenet. Det er ikke magi eller effekteri. Det dreier seg helt enkelt om at signalet fra mine to høyttalere + TWOT når øren mine samtidig med tilnærmet lik fase. Resultatet av det er en stabil sweetspot og masse plass til detaljene da de dukker opp der de skal og ikke svinser og svanser rundt og smøres utover.

Om du graver tilbake noen år vil du se at jeg hadde temmelig lignende reaksjoner som deg på dette dsp tøvet. Du må ikke tro at jeg tar meg bryet å skrive alt dette for å overbevise dere ludditter. 😁 Folk får gjøre hva faen de vil! Tross alt bare en fritidssyssel og selge boksene sine får Trinnov gjøre sjæl!

Ikke noen vits å tro man får noen sjelsettende opplevelser i grotta heller, er bare et fåkkings stereoanlegg!
    Mon tro om det ikke er en oppgradering at du får likere respons i begge kanaler også? 🤔

TrompeteN

Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Antall liker
    4.678
    Torget vurderinger
    0
    Liker å tro det! Kan i ihvertfall late til at det er tilfelle! Egentlig er jeg overbevist om at det er slik! ☺
    Det du beskriver om tidskorreksjon sammen med at responsen ble likere på begge høyttalerene var faktorene som gjorde meg selv frelst da jeg gikk over til den opplyste siden😃

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    44.063
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det du beskriver om tidskorreksjon sammen med at responsen ble likere på begge høyttalerene var faktorene som gjorde meg selv frelst da jeg gikk over til den opplyste siden😃
    Ja, for det hadde ikke en subtil effekt på lydbildet her. Det er flere oppfatninger jeg har reevaluert den siste måneden, ingen vei tilbake. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn