MakkinTosken
Who, me?
Som dugg for solen...
Tusen takk, er faktisk veldig fornøyd. Nå gjenstår bare kosejobben. Lister, lys og LPer...Gratulerer med TWAAANG
Fase 2 starter snart, men først er det tilbake til tannlegen og litt bursdagsfeiring. Kommer sikkert til å tweake med fargen på anlegget en god stund til, nå med nyvunnen klarhet i lydbildet.Må innrømme at jeg har tittet innom HFS flere ganger i det siste, spent på om det var noe nytt i Tosketråden. Morsomt når driftige Tosken får gode resultater. Småfolket heier på sidelinjen her
Tja. Sånn ved første øyekast ser det ikke helt ulikt ut lydbula til dansken med LessLoss-fetisj. Godt å vite at du vet bedre enn som så.Dempet stemning i grotta
Feirer slutten på fase 1 med en kald Ramløsa. Nå står opprydding for tur og klargjøring før nattens kalibrering.
Vis vedlegget 1050909
Tusen takk!Gratulerer med å være ferdig med "dritjobben" og et tilsynelatende godt resultat
Selv om jeg i likhet med mange andre følger med fra sidelinja her, så har jeg ikke finlest alt. Skroter du den gamle himlingen?
Jeg må jo innrømme at man får litt lyst til å hoppe på noe lignende når man leser hvor fornøyd du har blitt, men det har heldigvis gått over for min del, foreløpig i alle fall
Ja, mein gott! Lover at ting skal se presentabelt ut igjen. Tar bare en fot i bakken!Tja. Sånn ved første øyekast ser det ikke helt ulikt ut lydbula til dansken med LessLoss-fetisj. Godt å vite at du vet bedre enn som så.
Alltid noe man ønsker skulle vært bedre, men om man er målbevisst har man alltid den beste lyden man noensinne har hatt.Godt du er så fornøyd etter jobben er gjort, skulle ønske bassen var bedre i garasjen .Får se hva som skjer etter hvert, må spare opp no peng før det skjer noe mer
Det har jeg. Et sorgens kapittel, vet ikke om noe kjedeligere, kanskje klippe plenen. Nå har jeg en rekke delinger jeg kan prøve ut da.Har du kalibrert på nytt etter tiltakene?
Det er det jo. Var vare litt nysgerrig på om ratingen ble noe mildere etterpåDet har jeg. Et sorgens kapittel, vet ikke om noe kjedeligere, kanskje klippe plenen. Nå har jeg en rekke delinger jeg kan prøve ut da.
Har allerede før dette tiltaket lagt meg på en ny metode for ratting, så ja og nei. Har funnet ut at å vurdere frekvenrespons punkt for punkt er overflødig. Jeg benytter REW og betrakter kurven ved hjelp av psykoakkustisk glatting og retter og samler h-v så mye som mulig. Nå har jeg jo også fått et stort område med relativ snill GD, så grafen er veldig EQ vennlig.Det er det jo. Var bare litt nysgjerrig på om ratingen ble noe mildere etterpå
Dette samsvarer med min erfaring. Det en kan gjøre med rommet er mye bedre enn det en kan gjøre med dsp. Når jeg ratter nå jobber jeg bredere. Bruker å sammenligne et punkt måling mot fler punkts målinger. Jeg sjekker også psykoakkustisk måling mot slakkere glatting. Alt for å analysere hvilke problemer som skal overses og hvilke som skal rettes. Jeg er langt fra noen ekspert her. Men når en går så nøye til verks, så er det tidkrevende og jeg kan ikke bli forstyrret av jentene som kjøring osv.Har allerede før dette tiltaket lagt meg på en ny metode for ratting, så ja og nei. Har funnet ut at å vurdere frekvenrespons punkt for punkt er overflødig. Jeg benytter REW og betrakter kurven ved hjelp av psykoakkustisk glatting og retter og samler h-v så mye som mulig. Nå har jeg jo også fått et stort område med relativ snill GD, så grafen er veldig EQ vennlig.
Dette korreksjonsgreiene hjelper ikke så mye, rommet setter tonen og man kan i bestefall dempe noen resonanser og gjøre stereoeffekten og scenen mer stabil. Denne fysiske dempingen av rommet gjør jo alt tydeligere og lettere å velge farge på lyden ved hjelp av tonekontroll.
Kan jo hende din stue, med den fantastiske utsikt , er tett på perfekt som den er. Da er det jo fornuftig med en digital tonekontroll.Her har man så smått begynt med en DSP REMA løsning, men så er det liksom bare tøys før man har endevendt rommet. Fokkings fokk
Sikkert mye som kunne/burde vært gjort her i stuen for å forbedre lyden, men det blir nok ikke aktuelt. Litt besnærende med DSPen i den lille Wiim ampen i sekundæroppsettet, lettvinte greier, men jeg er usikker på om jeg synes lyden blir noe særlig bedre med REMA DSPen innkoblet. Har lekt meg med tanken på å sette inn litt mer seriøs DSP i hovedoppsettet, men det har foreløpig blitt med tanken. Blir nok snart forvist opp i loftstuen med skråtak og lav takhøyde. Da kan DSP og jobbing med rommet raskt bli mer aktuelt enn jeg liker å tenke påKan jo hende din stue, med den fantastiske utsikt , er tett på perfekt som den er. Da er det jo fornuftig med en digital tonekontroll.
låter ikke dumt den, er trøkk helt nede ved 20hzFår du till denne, da er du godt på vei
Flinkismusikk...låter ikke dumt den, er trøkk helt nede ved 20hz
Hvilken skog? Du vet hvordan bøndene er her i distriktet?Kan du ikke bare løpe ned i skogen å kappe ned ei fure:>}
Er det ikke bare å ta en tur rett frem når du kjører ut på veien, er da mye trær der.Hvilken skog? Du vet hvordan bøndene er her i distriktet?
Registrerer at det ikke bare er Vipa som er paparazzi i RådetrakteneGanske stram i skinnet ja.
Lyve skal vi ikke ta deg for.
Vis vedlegget 1051615
Vis vedlegget 1051614
Monumentalt anlegg : )Tømrer Tosken
Det jobbes med Danskeveggen. Tror at jeg har et klart bilde om hvordan det skal bli nå.
Vis vedlegget 1051640
Faktisk Google maps.Registrerer at det ikke bare er Vipa som er paparazzi i Rådetraktene
Du har sørget for luft bak?Tømrer Tosken
Det jobbes med Danskeveggen. Tror at jeg har et klart bilde om hvordan det skal bli nå.
Vis vedlegget 1051640
Fy fader det må spilleTømrer Tosken
Vis vedlegget 1051640
Var ikke flaks, vi så bilen. Min datter løp ut og poserte foranFaktisk Google maps.
Flaks med den
Ja, er i grunn fornøyd!Fy fader det må spille
mvh