thetjomster
Overivrig entusiast
8 stk 21"? Jeg ville sagt sylfrekt! Tøft prosjekt. Gjøres ikke noe halvveis hjemme hos deg
Har ikke bestemt meg for 21 ennå, men skulle noen ha en anbefaling om et element som passer nevnte kassevolum, er det en vurdering jeg tar med.8 stk 21"? Jeg ville sagt sylfrekt! Tøft prosjekt. Gjøres ikke noe halvveis hjemme hos deg
Da hadde jeg mye heller bestilt et sett med Shyhønn!Åtte slike hadde vært noe, men du er vel på lukket konstruksjon......du også
Fordi et horns munning har en avstand til elementet og vil gi økt GD?Mer etterslep i bass med horn? Åssen resonerte (hirr hirr) du deg fram til det?
Annerledes...Aha, jeg skjønner! Det der så jo helt abstinens-fremkallende ut.
Hvordan ser det ut teoretisk med sånne du har tegnet over da?
Ser nok på de fire siste som pynt jeg altså Men de er ikke det verste å pynte med da, ikke koster det skjorta heller.Jepp, holder meg nok til Ultimax. Med åtte slike jobber de så lite at evt ulineæriteter er nesten 0....tror jeg da
Det endelige designet kommer her i løpet av dagen. Flott å tegne i 3D. Lettere å se hvordan det skal bygges irl for amatører som meg.
Rundt 100HzHvor er delingspunktet mellom basselementer og mellomtone i frontene dine? Regner vel nesten med at du deler ganske lavt ....
Det kalles lekter....Hah, ikke verst med eikespiler på baksiden og mahogny bracing. Da vet man at kvalitetsfokuset er på topp!
Ikke jeg heller, men når man blottlegger sjelen blir man ofte litt defensiv.Jæ ække sint. Bare veldi veldi skuffa!
Det vil alltid være rommet som står for mesteparten av rotet når det kommer til GD. Noen hornbasskonstruksjoner er gjennomtenkt og noe ikke.
De fleste hornbasser i kasse har vel en kanal som er foldet og ikke rettet mot lytter? Det må jo ta tid hvor trykkbølgen ikke er på vei i riktig retning? Bassrefleks har jo også som regel en høyere GD enn lukket.Noen hornbasskonstruksjoner er gjennomtenkt og noe ikke.
Det er vel time delay jeg piper om da antar jeg?Når det kommer til horn så er time delay og group delay to forskjellige ting.
Hvert kammer blir på ca 120l netto. Hadde tenkt å la dem være parvis åpne for å få noen liter ekstra, men tenker jeg legger potensialet for stående bølger internt, så langt fra delefrekvens som mulig.Tøft prosjekt
Tenker du eget lukket kammer pr. sub og hva er størrelsen pr. kammer?
Jo, men godt konstruert neppe nok til at det bør være avgjørende mot en lukket konstruksjon.Men bokser ala Shyhorn og i videoen vil vel egentlig ha en liten "smearing" av responsen?
Ja, jeg forstår egentlig det.Jo, men godt konstruert neppe nok til at det bør være avgjørende mot en lukket konstruksjon.
Samme med godt konstruert bassrefleks.
Hadde vært fint om jeg bare kunne klikket alt på plass, men akk...Bære lekkert
Pøh, forholder meg kun til liter pr millimeter. Kronen er fortsatt din!Flytter 21 liter luft lineært. mine flytter ca 18, så nå er rollen byttet... hehe