Balle Clorin
Æresmedlem
Husk at antall IIR filltere må økes når du øker IIR max.
Du har maksimalt 30 IIR filter å fordele på under IIR MAX. Jeg velger å holde den på 150-200 for å få smalere Q og bedre oppløsing på filteret i bassen.
For høyere frekvenser har man jo også FIR, så jeg tror det er lurt å prioritere det frekvensområdet som trenger nøyaktig korreksjon.
Det ser ut for meg som at man må ha nok IIR filter for å få bassen nok korrigert
Grensen for korreksjon bør settes i Excursion curve ikke IIR grense
ta en titt på innlegget mitt her
Jeg bruker denne settingen, det gir en oppløsning på 3.3Hz for korreksjon i bassen.
Plottet og korrigert med høyest oppløsnig viser dette..
Litt matematikk
..puh....
Du har maksimalt 30 IIR filter å fordele på under IIR MAX. Jeg velger å holde den på 150-200 for å få smalere Q og bedre oppløsing på filteret i bassen.
For høyere frekvenser har man jo også FIR, så jeg tror det er lurt å prioritere det frekvensområdet som trenger nøyaktig korreksjon.
Det ser ut for meg som at man må ha nok IIR filter for å få bassen nok korrigert
Grensen for korreksjon bør settes i Excursion curve ikke IIR grense
ta en titt på innlegget mitt her
Trinnov Altitude / JBL SDP-75
OK, thank you. Isn't weighting of 1 practically no weighting? Right now my one position is weighted 100, natch, and I was thinking of doing a little box as you said (and similar to what Dirac Live had me doing) so nine positions total. My room was heavily treated and frankly the extra positions...
audiosciencereview.com
Jeg bruker denne settingen, det gir en oppløsning på 3.3Hz for korreksjon i bassen.
Plottet og korrigert med høyest oppløsnig viser dette..
Litt matematikk
..puh....
Sist redigert: