TOUR DE FRANCE..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• B

bamsemann

Gjest
    Boonen og Mc ewen er i en annen klasse enn Thor.
    Som vanlig når Norge har en atlet med litt talent, blir han hauset opp, ut av alle proposjoner
    Her er jeg helt uenig med deg Oddgeir... Thor gjør en helt fantastisk innsats, og hvis noe, så er det Thor gjør heller undervurdert..

Vi forstår ikke hvilken steinhard idrett disse utøverne driver... jeg tar av både hatt og mer og applauderer...

bamsemann.. :)

B

bamsemann

Gjest
    Doping finns i absolutt ALLE idretter/sporter!!!!!!!!!!!!!!!

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Her er jeg helt uenig med deg Oddgeir... Thor gjør en helt fantastisk innsats, og hvis noe, så er det Thor gjør heller undervurdert..

Vi forstår ikke hvilken steinhard idrett disse utøverne driver... jeg tar av både hatt og mer og applauderer...

Jeg har ingen problemer med de driver med den hardeste idretten i verden, og at Thor er en veldig dyktig syklist.

Jeg synes bare det tar av litt vel mye, i forhold til oppnådde resultater, fra tid til annen.
    Minner litt om fotball landslaget på den måten. ;D

B

bamsemann

Gjest
    Jeg har ingen problemer med de driver med den hardeste idretten i verden, og at Thor er en veldig dyktig syklist.

Jeg synes bare det tar av litt vel mye, i forhold til oppnådde resultater, fra tid til annen.
    Minner litt om fotball landslaget på den måten. ;D
    Ang fotballandslaget er jeg helt enig.. de er blåst opp, langt over det de klarer å prestere..

A

Antonx

Gjest
    Heisann, en tråd om Tour de France på HiFi sentralen :D

Sykling er en større interesse for meg enn HiFi faktisk.
    Jeg var aktiv syklist som junior. Jeg tar noen "comeback" noen ganger. I vinter/vår trente jeg bra mye, syklet noen ritt, men så mistet jeg lysten dessverre.

Thor er en meget god syklist som gjør seg bemerket internasjonalt også. For meg som har en generell interesse så synes jeg det bli litt vel mye Thor fokus i norske medier. Jobber bl.a i NRK sporten selv så jeg skjønner at det blir slik.

McEwen er nok den spurteren som er hurtigst og dyktisk til å manøverere seg frem i feltet(det er helt avgjørende for å vinne). Tydeligvis i knallslag nå.

Tom Boonen er en imponerende rytter. Han har vunnet mye i år og er normalt sett den beste av dem. Er tydeligvis ikke helt i slag nå.

Hushovd er ikke så god som dem. Jeg synes han ikke er god nok til å manøvrere seg i massespurter ennå.
    Ikke glem at det faktisk ikke er så mange i feltet som satser på å vinne massespurter. Det er en uskreven regel at de som normalt sett ikke klarer å hevde seg blant de beste ikke skal blande seg i spurten. Dessuten er det ikke så mange som trener for å bli best mulig til å spurte.

At det er doping i sykkelsporten er ikke så rart siden TdF er en ekstrem påkjenning. Særlig for å ha en mulighet for å vinne sammenlagt. Men utrolig bra at de ble oppdaget og utestengt. Mistet lysten til å følge med siden det gjalt favoritter med det samme men nå synes jeg touren er meget åpen og interesant. Men de som ble utestengt er vel neppe de eneste som har jukset/jukser.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hehe, det var da svært. Det må da være lov å ikke ta del i det unisone hyllingskoret.

Fortsatt god sommer.
    Hmmm...

Det ma da gå an- sånn i all vennskapelighet- å fortelle deg at du er full av piss? ;)

Jeg ser ikke at jeg er del av noe hyllingskor. (Det er vel heller ikke så veldig unisont at det gjør noe). For meg personlig er ikke den grønne trøya allverden heller. Det er den gule som teller, den grønne er der mest for moro mens vi venter på at vinneren blant allrounderne utkrystalliserer seg. Det er synd at forståelsen for sykkelsporten er så dårlig at Thor får all oppmerksomheten her hjemme. Bare de siste årene har vi kunnet lese at Thor gjorde fin figur med en 6-7-8 plass. Samtidig nevnes det i en kort bisetning at Kurt-Asle Arvesen eller Steffen Kjærgård kom inn på en skuffende 136. plass (etter å ha jobbet som helter for sine kapteiner i 6 timer).

Ja. Jeg har vel en greie for de annonyme sliterne.

God sommer til deg også forresten!

Vedlegg

K

kbwh

Gjest
    Norske journalister har aldri og vil sannsynligvis aldri forstå seg på sykling. De tror det er som skiløp med minuttstart.

B

bamsemann

Gjest
    Heisann, en tråd om Tour de France på HiFi sentralen :D

Sykling er en større interesse for meg enn HiFi faktisk.
    Jeg var aktiv syklist som junior. Jeg tar noen "comeback" noen ganger. I vinter/vår trente jeg bra mye, syklet noen ritt, men så mistet jeg lysten dessverre.

Thor er en meget god syklist som gjør seg bemerket internasjonalt også. For meg som har en generell interesse så synes jeg det bli litt vel mye Thor fokus i norske medier. Jobber bl.a i NRK sporten selv så jeg skjønner at det blir slik.

McEwen er nok den spurteren som er hurtigst og dyktisk til å manøverere seg frem i feltet(det er helt avgjørende for å vinne). Tydeligvis i knallslag nå.

Tom Boonen er en imponerende rytter. Han har vunnet mye i år og er normalt sett den beste av dem. Er tydeligvis ikke helt i slag nå.

Hushovd er ikke så god som dem. Jeg synes han ikke er god nok til å manøvrere seg  i massespurter ennå.
    Ikke glem at det faktisk ikke er så mange i feltet som satser på å vinne massespurter. Det er en uskreven regel at de som normalt sett ikke klarer å hevde seg blant de beste ikke skal blande seg i spurten. Dessuten er det ikke så mange som trener for å bli best mulig til å spurte.

At det er doping i sykkelsporten er ikke så rart siden TdF er en ekstrem påkjenning. Særlig for å ha en mulighet for å vinne sammenlagt. Men utrolig bra at de ble oppdaget og utestengt. Mistet lysten til å følge med siden det gjalt favoritter med det samme men nå synes jeg touren er meget åpen og interesant. Men de som ble utestengt er vel neppe de eneste som har jukset/jukser.
    Sykkel er kjempegøy Antonx...

Hvem som får gul trøye i år er ikke lett å si, nå er det mange som har mulighet...

A

Antonx

Gjest
    Norske journalister har aldri og vil sannsynligvis aldri forstå seg på sykling. De tror det er som skiløp med minuttstart.
    Hæ? Joda det er mange som har masse peiling, men noen har ikke det. Du kan vel ikke forvente at absolutt alle har max peil på alle idretter? Det er ikke så uvanlig at en journalist blir satt til å lage en sak innen en idrett han ikke kan så mye om. Slik må det bare bli. Jeg har jobbet under slike forhold mange ganger.

A

Antonx

Gjest
    Dette blir spennende. Tør ikke tippe på hvem som vinner samenlagt. Kanskje vil topp tre endre seg fra dag til dag.

Jeg synes media burde fokusere mere på vinneren, ikke bare hvordan det gikk med Thor. På radio en dag forleden sa de at at Thor ble nummer....ikke et ord om hvem som vant.

Bamsemann hvordan klarer dine Dynaudioer å formidle lyden av sykkelhjulene? Musikalsk ::)

A

Antonx

Gjest
    Ahh jeg klarer ikke å skrive et eneste innlegg uten skrivefeil. Alltid blir det med endret logoen.. :-/

B

bamsemann

Gjest
    Dette blir spennende. Tør ikke tippe på hvem som vinner samenlagt. Kanskje vil topp tre endre seg fra dag til dag.

Jeg synes media burde fokusere mere på vinneren, ikke bare hvordan det gikk med Thor. På radio en dag forleden sa de at at Thor ble nummer....ikke et ord om hvem som vant.

Bamsemann hvordan klarer dine Dynaudioer å formidle lyden av sykkelhjulene? Musikalsk ::)
    Det er fantastisk bra sykkelhjullyd i Dynaudioene....

A

Antonx

Gjest
    Men har du hørt lyden av av et stort felt som passerer live? Det er vakkert ;D

K

kbwh

Gjest
    Hæ? Joda det er mange som har masse peiling, men noen har ikke det. Du kan vel ikke forvente at absolutt alle har max peil på alle idretter? Det er ikke så uvanlig at en journalist blir satt til å lage en sak innen en idrett han ikke kan så mye om. Slik må det bare bli. Jeg har jobbet under slike forhold mange ganger.
    Skjønner at det er teit av meg å forvente at journalisten har mer peil på sakene enn det jeg har selv, og at jeg generelt ikke må forvente å lære noe fra sportskommentatorer. Kom plutselig til å tenke på Rita Morviks eminente sprangridningskommentering.

B

bamsemann

Gjest
    Men har du hørt lyden av av et stort felt som passerer live? Det er vakkert ;D  
    Det har jeg desverre hørt mange ganger.... syns ikke det var så vakkert da nei..

Men det er vel fordi jeg ikke orka å henge på.......

B

bamsemann

Gjest

Tom Boonen er så skuffa over egen innsats, at han ikke gidder å være med på flere massespurter....

A

Antonx

Gjest
    Ja, og TH og CA klarte ikke den taktiske biten i dag heller...

B

bamsemann

Gjest

Skal denne mannen få beholde den gule trøya til Paris?

Eller kanskje Menchov blir farlig?

A

Antonx

Gjest
    Klarer ikke helt å begeistre meg for Landis, Menchov, Evans, Klöden eller Leipheimer.

Noe annet med Indurain, Armstrong, Basso, Ullrich, Pantani..

Ja, ja litt tomrom etter en stjerne og opprydding i dopmiljøet så det går seg vel til.. om noe år..

Z

Zomby_Woof

Gjest

Et nytt femtimersbrudd fra Rasmussen. Helt fantasisk!

Gratulerer Danmark.

Dere må bygge dere et skikkelig fjell så han får sjansen til å vise seg skikkelig på hjemmebane.

B

bamsemann

Gjest

Og denne stakkars mannen da, møtte veggen så det gjalla i fjellsidene..

Ferdig i gult!!!!!!!

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1
    Jeg ler om Pereiro tar hjem det hele. Om han vinner TDF på bekostning av at favorittlagene ikke anså han som farlig. Det hadde vært herlig !!!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.772
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    for et comeback av landis!
    men jeg håper enten pereiro eller sastre tar det.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det der hadde jeg aldri trodd.

På slutten i går så han ut som en torsk på vei til middagsbordet.

A

Antonx

Gjest
    Helt utrolig av Landis. Dette står det respekt av selv om jeg heller heier på Sastre nå.
    Men det blir nok Landis som vinner til slutt om vi ikke får enda flere overraskelser. Meget spennende etapper i det siste.

Heia Sastre :D

Vedlegg

B

bamsemann

Gjest
    Torsdagens etappe var helt rååååååååå av Floyd Landis

Nå har han faktisk taket på det igjen...

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Synet mitt på Landis har herved snudd.

Fra å se på han som en bleik amerikaner uten noe særlig personlighet, til å bli et villdyr.

Det nærmest lyste fandenivolskhet etter at han kom til mål. Har ikke sett maken! Og hviken etappe da.... Vinner han nå vil han bli en av tidenes helter i TdF.

For første gang: "Heia Landis!!"

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    354
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Ja, Landis var god. Men det mest utrolige som skjedde var at han i det hele tatt fikk rykke i fra. Det var en MEGA blunder av de andre lagene. Vinner Landis nå synes jeg pokker ikke synd på SCS engang. De hadde nå en stor sjanse til å ta den gule trøya, men klarte seff. å misbruke muligheten. :eek:

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Tror faktisk at de ikke turte å ta sjansen på at de hadde ben nok til å henge seg på. Å slite ut hjelperytterene på de to første bakkene innebar en for stor risiko. Da kunne de fort ha tapt enda mer.

Det var større sjanse for at de skulle klare å ta inn mye mer på Landis i den siste bakken. T-mobile kjørte nok ikke i front fordi Kloden hadde en tung dag, og da turte ikke CSC å ta initiativet.

Tror jeg.......

Vedlegg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Snittfart de to første timene i dag er 32 km/t.

Jeg hadde hengt med, lett! ;D

Mulig det blir litt mer trøkk mot slutten. :-/

Vedlegg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hvilket trøkk han la i pedalene!!!

Det er litt ekstra kult når man ikke ser konkurrentene på målfotoet.

GRATULERER THOR!!!!!!!

Og Floyd og Michael og Robbie og Damiano.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

A

Antonx

Gjest
    Helt overlegen spurt av Thor ;D ;D
    Grattis. Best første og siste dag!

Landis fortjente virkelig å vinne! Lurer på hva amish foreldrene tenker? Eller de ser vel aldri på TV eller leser aviser.

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    1.010
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Helt overlegen spurt av Thor ;D ;D
    Grattis.  Best første og siste dag!

Landis fortjente virkelig å vinne!  Lurer på hva amish foreldrene tenker? Eller de ser vel aldri på TV eller leser aviser.
    Hei
    Du kan lese om moren til Landis i VG i dag. ;D

MVH

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    1.010
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner ikke Landis`comeback. Dop?
    Dersom han var dopet hadde han vel ikke kollapset dagen før?
    Det som skjedde da han kollapset var nok at han fikk for lte næring,pluss at laget hans hadde en dårlig dag.
    Da han knuste alle dagen etter,var han veldig påpasselig med inntak av væske og næringsstoffer og nedkjøling med vann.
    I følge Kaggestsd på TV2 var det ett skoleeksempel på hvordan det skulle gjøres. :)

MVH

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn