Heisann, en tråd om Tour de France på HiFi sentralen
Sykling er en større interesse for meg enn HiFi faktisk.
Jeg var aktiv syklist som junior. Jeg tar noen "comeback" noen ganger. I vinter/vår trente jeg bra mye, syklet noen ritt, men så mistet jeg lysten dessverre.
Thor er en meget god syklist som gjør seg bemerket internasjonalt også. For meg som har en generell interesse så synes jeg det bli litt vel mye Thor fokus i norske medier. Jobber bl.a i NRK sporten selv så jeg skjønner at det blir slik.
McEwen er nok den spurteren som er hurtigst og dyktisk til å manøverere seg frem i feltet(det er helt avgjørende for å vinne). Tydeligvis i knallslag nå.
Tom Boonen er en imponerende rytter. Han har vunnet mye i år og er normalt sett den beste av dem. Er tydeligvis ikke helt i slag nå.
Hushovd er ikke så god som dem. Jeg synes han ikke er god nok til å manøvrere seg i massespurter ennå.
Ikke glem at det faktisk ikke er så mange i feltet som satser på å vinne massespurter. Det er en uskreven regel at de som normalt sett ikke klarer å hevde seg blant de beste ikke skal blande seg i spurten. Dessuten er det ikke så mange som trener for å bli best mulig til å spurte.
At det er doping i sykkelsporten er ikke så rart siden TdF er en ekstrem påkjenning. Særlig for å ha en mulighet for å vinne sammenlagt. Men utrolig bra at de ble oppdaget og utestengt. Mistet lysten til å følge med siden det gjalt favoritter med det samme men nå synes jeg touren er meget åpen og interesant. Men de som ble utestengt er vel neppe de eneste som har jukset/jukser.