Tråden for bilder av hodetelefoner/-utstyr/-oppsett.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.093
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Den beste lyden er den du bruker. Hjelper ikke med fett anlegg i kjelleren hvis du sitter mest på do med ipad og buds.

T

Tittentei

Gjest
    Fint bilde, kom gjerne med flere produktfototeknikker.

Noen pleier å kjøpe en bred rull med hvitt papir og rulle denne over noe som er høyt nok til å dekke bakgrunnen. Ganske smart og billig! Fototelt koster jo litt.

pengelek

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Tittentei, m3 super er skikkelig gode høytalere prisen tatt i betraktning, hadde disse selv, og må si jeg savner dem. Brukte de på en Doxa 140 med Densen pre

T

Tittentei

Gjest
    Ja, hadde jeg hatt plass og mulighet til å spille på dem uten å forstyrre livet av naboer, så hadde de stått her. De ligger på rundt 4000 kroner brukt nå! Det er helt villt. De er riktignok snart et tiår gamle, men de jeg har sett til salgs ser jo strøkne ut.

Loevhagen hadde signatur. :D

pengelek

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Har ikke sett de så lavt priset, var noen her for en måned siden som lå til 11 000 (?). Det er m3 som ligger veldig lavt, men skal du ha super med oppgradert diskant så koster de noe mer.. kansje jeg tar feil?

pengelek

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Ja, hadde jeg hatt plass og mulighet til å spille på dem uten å forstyrre livet av naboer, så hadde de stått her. De ligger på rundt 4000 kroner brukt nå! Det er helt villt. De er riktignok snart et tiår gamle, men de jeg har sett til salgs ser jo strøkne ut.

Loevhagen hadde signatur. :D
    Da var det signature jeg tenkte på. Var nok disse jeg hadde, de hadde en oppgradert diskant fra Super? Mine minns jeg var super som var oppgradert av oslo hifisenter til signature.. ble veldig usikker nå..

T

Tittentei

Gjest
    Da hadde du nok signature, ja.

Det var m3, m3 super, m3 signature og m3 avantgarde.

m3 hadde ikke frontplate, m3 super hadde frontplate (for å komplisere det hele, så hadde m3 super special edition også bakplate, disse hadde jeg), m3 signature hadde front- og bakplate og bånddiskant, m3 avantgarde hadde front og bakplate + enda bedre bånddiskant og andre mellomtone og basselement.

Såvidt jeg erindrer, men mener det var slik.

pengelek

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Da hadde du nok signature, ja.

Det var m3, m3 super, m3 signature og m3 avantgarde.

m3 hadde ikke frontplate, m3 super hadde frontplate (for å komplisere det hele, så hadde m3 super special edition også bakplate, disse hadde jeg), m3 signature hadde front- og bakplate og bånddiskant, m3 avantgarde hadde front og bakplate + enda bedre bånddiskant og andre mellomtone og basselement.

Såvidt jeg erindrer, men mener det var slik.
    Om dette stemmer hadde jeg m3 oppgradert til m3 super, for var ikke noen bånddiskant der..

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jeg hadde M3, M3 Super, M3 Signature og M3 Avantgarde. Mao. hele røkla. Signature var den beste i serien i lengden.

Sist redigert:

pengelek

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Jeg hadde M3, M3 Super, M3 Signature og M3 Avantgarde. Mao. hele røkla. Signature var den beste i serien i lengden.
    Stemmer det at signature har bånddiskant? Hybrid ala Dali eller kun bånd?

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Bånddiskant? Nope. Se bilde nedenfor tatt av meg i gamle dager (7 år siden) av det aktuelle paret jeg hadde. Avantgarde hadde derimot Heil-diskant.

av-sign-3.jpg

av-sign-4.jpg

Utstyrshore den gangen også:

Cherry = M3 Super
    Black Ash = M3
    Rosewood = M3 Signature

av.jpg

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Bortsett fra fargen ( :p ) - så spilte Signature mer balansert. Super hadde litt "diskantstikk".

pengelek

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Da var det signature jeg hadde. En oppgradert super til signature. Diskant var byttet til en som var bedre, og fysisk større. Ellers tror jeg det andre var likt (sikkert et oppgradert delefilter).

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    auralic taurus, xtz class a100 d3, hegel h300, hegel hd20 og hegel hd25. Suck it biiiotches!;) På utlån ja..

Vedlegg

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.093
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hører du forskjell på Supra og Nordost, marius?

Deilig bilde, forresten. Vi kjenner alle den utsikten, og den lille kinken i ryggen som kommer hvis man står og stirrer ned i baksiden for lenge..

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Frustrerende nok så klarer jeg å innbille meg at jeg hører forskjell (med fordel til nordost) på de. Det irriterer meg grønn for nordost kabelen er dyr, og jeg syns av prinsipp dyre strømkabler er mongo ;) På en annen side, det var ikke kjempe smart å låne hegel h300 og hd25 heller, for feite som jeg har lyst på begge to. Og i den sammenhegen så blir en nordost kabel en bitte liten dråpe i havet :rolleyes:

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.093
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hegel HD300 til Sennheiser HD25? Er ikke det overkill??

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Hegel H300 til xtz 99.26MKII høyttalerene, og HD25 = hegel hd25, største og nyeste dac'en deres.

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.093
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hegel H300 til xtz 99.26MKII høyttalerene, og HD25 = hegel hd25, største og nyeste dac'en deres.
    Nettopp, ja - Jeg tenker jo bare i hodetelefoner - haha :)

Hegel HD25 - Den som kan betjenes UTEN fjernkotroll?!!?

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Du kan bytte hvilken inngang den skal bruke ved å tappe på fronten (som er helt idiotisk i praksis, tro meg) men du kan ikke stille volum uten fjernkontrollen. Du kan også styre hd20/25 med fjernkontrollen til h300, men det er også bare for å bytte inngang - ikke stille volum (jesus hegel, h300 koster 30.000kr!!!!!). Så skal jeg ha h300 og hd25 så kommer jeg til å programmere inn begge to på logitech universal fjernkontrollen i steden for å bruke hegel sine fjernkontroller.

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.093
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hegel har i sannhet en noe pussig instilling til brukervennlighet....

Hvis de lager en DAC med knapper på boksen skal jeg vurdere å bytte min HD10 (som har knapp) i noe annet fra Hegel...

Du kan bytte hvilken inngang den skal bruke ved å tappe på fronten (som er helt idiotisk i praksis, tro meg) men du kan ikke stille volum uten fjernkontrollen. Du kan også styre hd20/25 med fjernkontrollen til h300, men det er også bare for å bytte inngang - ikke stille volum (jesus hegel, h300 koster 30.000kr!!!!!). Så skal jeg ha h300 og hd25 så kommer jeg til å programmere inn begge to på logitech universal fjernkontrollen i steden for å bruke hegel sine fjernkontroller.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.757
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Det er alt for få Stax´y bilder her:)

1.jpg