Tråden for bilder av hodetelefoner/-utstyr/-oppsett.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Buyer no 1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.08.2012
    Innlegg
    162
    Antall liker
    65
    Sted
    Danmark, København
    Det er just præcis esken til T1 du skimter. Godt spottet!

    Stax er SR80. Jeg kan ikke huske præcist hvilket år jeg fik dem, med det må være omkring 83/84 :)
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    586
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Det er just præcis esken til T1 du skimter. Godt spottet!

    Stax er SR80. Jeg kan ikke huske præcist hvilket år jeg fik dem, med det må være omkring 83/84 :)
    Har eid disse Stax selv, husket at jeg koblet de igjennom en passiv Stax boks som var koblet til utgangene på effekt trinnet mitt den gangen, ahh gode minner :cool:
     

    _Nomad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.10.2012
    Innlegg
    73
    Antall liker
    18
    Sted
    Meråker
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er ny her, og sier hei med et bilde av stedet jeg tilbringer mesteparten av tiden om dagen. Har hengt mye på head-fi, og lusket litt her..
    Har endelig fått ny amp og dac i posten(takk til knutn her inne), og tilbringer stort sett all tid som ikke går med til jobb på å sitte med klokker på hodet og sikle..

    Komboen Woo WA2 og Abrahamsen V6 vekket virkelig gs1000 til live. Jeg syntes de var litt vel skarpe i toppen og slitsomme i lengden med Aune X1 som jeg brukte før, men gjennom dette oppsettet låter de helt fantastisk. Og jeg som nesten var inne på tanken om å selge dem for å finansiere kjøp av WA2:rolleyes:

    ..Så er det vel bare å spare penger til rør-rulling etter hvert:)

    IMG_6540.jpg


    IMG_6552.jpg


    Får ta noen bilder som yter motivet rettferdighet når lysforhold og tiltakslyst tillater det. :)
     

    _Nomad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.10.2012
    Innlegg
    73
    Antall liker
    18
    Sted
    Meråker
    Torget vurderinger
    1
    du liker Grado ser jeg:cool: har lenge ønsket å lytte til GS-1000, men ikke fått tid ennå, fint oppsett...!
    Takk for det! Hehe, jeg har nok forelsket meg litt ja, men er ikke fullblods fanboy altså :) Har lyst til å utvide horisonten litt, men bynner å bevege meg så høyt opp i prisklassene at jeg ikke liker å kjøpe uhørt lenger, og det gjør ting vanskelig da head-fi ikke er den mest utbredte hobbyen i denne kanten av skogen..

    Når det er sagt har jeg lest og siklet en del på Audeze i det siste, bildene til Loevhagen hjelper ikke akkurat..:)

    Hva gjelder GS1000, så må du rett og slett høre dem, MEN gjennom riktig oppsett..
    Jeg kom til dette oppsettet fra Aune X1'en på bildet, og det er virkelig en helt annen verden..
    Gjennom X1'en opplevde jeg dem som nevnt som fantastisk detaljrike, men litt for skarpe, og til tider litt for analytiske og rett og slett kjedelige; men med dette oppsettet ble det ganske andre boller! Plutselig er det mids i overflod, og detaljrikdommen er der fortsatt i aller høyeste grad; men med silkemyk diskant, og en bassrekkevidde som jeg innbiller meg at jeg faktisk kjenner i mellomgulvet innimellom :b Jeg begynner å forstå hvorfor det er så utrolig delte meninger der ute rundt akkurat denne modellen:)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    ^ Sexy, sexy!

    Hvordan er Burson + D5000? Har selv D7000 og noen sier de er lyse i lyden, er ikke enig i dette og vet ikke om det gjelder D5000 også, men Burson er kjent for varm klangbalanse, så hvordan gjør det seg utslag i din kombo? Regner med at det er mye deilig bass og god mellomtone? :D
     

    vosten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Innlegg
    280
    Antall liker
    40
    ^ Sexy, sexy!

    Hvordan er Burson + D5000? Har selv D7000 og noen sier de er lyse i lyden, er ikke enig i dette og vet ikke om det gjelder D5000 også, men Burson er kjent for varm klangbalanse, så hvordan gjør det seg utslag i din kombo? Regner med at det er mye deilig bass og god mellomtone? :D
    Synes definitivt ikke dette låter lyst. Kan ikke si det låter særlig mørkt heller. Bare uanstrengt, detaljert og med en deilig dypbass. :) Kunne godt tenkt meg et sett 7000 også. Helt tørke på dem på brukten for tiden. Har du sammenlignet 5000 og 7000 direkte noengang?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.370
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Bare et lite innspill fra sidelinja: Burson Soloist er ikke mørk - men såpass flat du kan få den. Men, det er ikke sikkert andre opplever det på samme måte.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    ^ Sexy, sexy!

    Hvordan er Burson + D5000? Har selv D7000 og noen sier de er lyse i lyden, er ikke enig i dette og vet ikke om det gjelder D5000 også, men Burson er kjent for varm klangbalanse, så hvordan gjør det seg utslag i din kombo? Regner med at det er mye deilig bass og god mellomtone? :D
    Synes definitivt ikke dette låter lyst. Kan ikke si det låter særlig mørkt heller. Bare uanstrengt, detaljert og med en deilig dypbass. :) Kunne godt tenkt meg et sett 7000 også. Helt tørke på dem på brukten for tiden. Har du sammenlignet 5000 og 7000 direkte noengang?
    Takk for svar, høres ut som en finfin kombo :) -- Nei, jeg har aldri prøvd D5000, men D7000 og Woo Audio WA2 er noe av det bløteste og fyldige jeg har hørt, det grenset nesten til det euforiske på visse typer musikk (men høres selvsagt ikke naturlig ut). Ardilla, den lekkerbiskenen, mente at det kunne komme av impedansemismatch. Nei, de er ikke lett å få tak i, derfor eier jeg to par, haha. Kjøpte et ekstra par, da de gikk ut av produksjon, og de ligger i esken enda. :) Kan hende jeg selger det, får se. :) Har også de J$-skinnputene, men likte ikke endringen i lydsignatur eller passform. Ble dårligere komfår og alt for mye bass (og jeg liker basselass).
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.383
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Etter en litt større ommøblering og re-vurdering er nå dette oppsettet mitt:
    DSC_0144.jpg


    For de som er nyskjerrige så kan dere lese litt mer her:
    http://www.hifisentralen.no/forumet/mitt-anlegg-og-billedtra-der/67342-min-lille-kosekrok.html

    Har funnet ut at jeg skal beholde auralic taurus'en. Selv om jeg hører lite på hodetelefoner nå mot før så er det alltid greit å ha en av de absolutt bedre forsterkerene tilgjengelig de gangene audio technica w1000x, denon d71000 eller hifiman he-500 finner veien til hodet :) Hva sier reklamen? I'm worth it? Så jævelig rett ;)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    ^ En gang ville jeg sagt at dette er galskap, nå skjønner jeg hvordan UltraInferno har en god filosofi bak sine innkjøp.

    --> Jeg, må bruke litt mindre tid her inne:)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Det låter like bra som det ser ut. Glad jeg avslo ardilla sitt loppemarkedtilbud på 3500 kroner for det ubrukte parret med D7000, slik at jeg fortsatt har to par!
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.522
    Antall liker
    1.047
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ^ Sa du ikke at du skulle brenne dem? Har dem slått på fyringa likevel?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    ^ Sa du ikke at du skulle brenne dem? Har dem slått på fyringa likevel?
    Jeg sa at temperaturen de ville avgitt som fyringsobjekt hadde vært mer tilfredstillende enn å kjenne følelsen av at en rabattorm som deg fikk lurt fra meg en av verdens beste hodetelefoner til en direkte motbydelig gjerrig-pris.

    Jeg hadde altså brent dem før jeg solgte til deg for den ardillaprisen, men nå sitter de godt plantet på hodet, og der blir de sittende.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Woo Audio WA2

    Har fri i morgen og har børstet støvet av denne gamle kjenningen. Får teste den utover natten og se om jeg legger den ut på bruktbørsen, hihi. Den er stygt lekker!

    woo-audio-wa2.jpg


    woo-audio-wa2-tubes-02.jpg


    Får rigge den opp på skrivebordet, og varme den opp litt før jeg gyver løs. :D
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Den er imidlertid BESTEVENN med Sennheiser HD 650 i mine ører, selv når forsterkeren ikke er skikkelig varm, fytti grisen!!!!!!!! Husker hvorfor jeg nærmest satt naken hver gang jeg hørte dette oppsettet nå! :D:D:D Er sikkert 4 mnd elns siden jeg kjørte den sist! Woohooo, as they say.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn