Tråden for oss med Auralic Aries Streamer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.499
    Antall liker
    36.182
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Blir ikke tvunget, bare og trykke sett opp senere.
    Noe jeg egentlig ikke skjønner vitsen med hvis Aeris allerede er satt opp??
    Min har nyeste oppdatering og firmware uten og sette den opp.
    E.I.A. ikke misforstå meg eller ta det ille opp, men må da være slitsomt å eie en sånn:rolleyes:
    Syns det handler om oppdatering av firmware et par ganger i mnd jeg...:cool:;)

    gismo
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger
    Hvis alternativet er non-responsive fabrikanter som gir ut noe en gang i året (til nøds) for å roe gemyttene, så er dette enklere enn å åpne vinduet en gang i måneden for å kaste produktet ut av vinduet (å jada, been there done that.....) :rolleyes:
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.389
    Antall liker
    3.584
    Torget vurderinger
    49
    Blir ikke tvunget, bare og trykke sett opp senere.
    Noe jeg egentlig ikke skjønner vitsen med hvis Aeris allerede er satt opp??
    Min har nyeste oppdatering og firmware uten og sette den opp.
    E.I.A. ikke misforstå meg eller ta det ille opp, men må da være slitsomt å eie en sånn:rolleyes:
    Syns det handler om oppdatering av firmware et par ganger i mnd jeg...:cool:;)

    gismo

    Jeg er omtrent på din alder så det er lenge siden jeg hisset meg opp over ingenting:)

    Fordelen med Aeris er at den som regel oppdaterer seg i bakgrunnen, og da til og med uten og gi beskjed 8)
     
    Sist redigert:

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.172
    Antall liker
    1.728
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6
    Er det flere enn meg som har opplevd at ikke alle spillelistene i Tidal (eller eventuellt andre steder) kommer opp etter v2.0.1 Lightning DS kom? Og eventuellt har en løsning på det? Får bare frem til H i alfabetisk rekkefølge. Bruker iPad med iOS v8.4.
     

    Hookeye

    Medlem
    Ble medlem
    25.04.2011
    Innlegg
    12
    Antall liker
    6
    Sted
    Oslo
    Nok en bruker

    Da fikk jeg omsider hentet og rigget opp Auralic Aries i går. Det gikk greitt å sette opp og få den til å spille. Selv for en gammel gubbe som meg. Det hele låter også utmerket med den riggen jeg har. Jeg bruker den utelukkende til å strømme HiFi fra Tidal.

    Jeg er imidlertid, som så mange har skrevet i tidligere innlegg, skuffet over Lightning appen til iPad. Og oppgraderingene kommer treigt. Det virker som om Auralic ikke har nok ressurser til å få sving på sin app-utvikling. De lovet en iPhone versjon sist Oktober - og man venter fortsatt. Mest irriterende for meg er at appen ikke kan kjøre i bakrunnsmodus. Om du starter en annen app, som f.eks. Safari for å finne info på nettet, og så returner til Lightning må du starte den opp på nytt. Det virker på meg fullstendig corny. Jeg har imidlertid ikke sett problemet beskrevet ovenfor; at hele spillelisten ikke kommer opp. Men så er mine spillelister temmelig korte, foreløpig..

    Er det noen som har erfaring med å kjøre Auralic'en Wireless versus Wired? Jeg har brukt en dag på å kravle rundt i kjelleren mellom edderkopper, støv og spindelvev. Målt meg frem med lommelykt og tommestokk og boret hull gjennom betongvegger og gulv for å føre en rådyr Cat7 eternettkabel fra modemet til Auralic'en. Bare å terminere kablene riktig var trolig livsfarlig for blodtrykket. Kunne jeg like gjerne latt det hele være, og kjørt Wireless?
     
    Sist redigert:

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    526
    Antall liker
    833
    Torget vurderinger
    8
    Da fikk jeg omsider hentet og rigget opp Auralic Aries i går. Det gikk greitt å sette opp og få den til å spille. Selv for en gammel gubbe som meg. Det hele låter også utmerket med den riggen jeg har. Jeg bruker den utelukkende til å strømme HiFi fra Tidal.


    Er det noen som har erfaring med å kjøre Auralic'en Wireless versus Wired? Jeg har brukt en dag på å kravle rundt i kjelleren mellom edderkopper, støv og spindelvev. Målt meg frem med lommelykt og tommestokk og boret hull gjennom betongvegger og gulv for å føre en rådyr Cat7 eternettkabel fra modemet til Auralic'en. Bare å terminere kablene riktig var trolig livsfarlig for blodtrykket. Kunne jeg like gjerne latt det hele være, og kjørt Wireless?
    Ja uten tvil...men det kommer jo litt ann på nettverket ditt og kvaliteten på det trådløse signalet der hvor du har Aries'en men dette har jeg testet ganske mye fram og tilbake på mitt nettverk og jeg kjører også 192/24 filer trådløst uten problemer på 50 mb/s linje, synes faktisk Aries'en låter minst like bra trådløst som med en dyr eternettkabel, og etter de siste oppgraderinger slås vel eternett kretsen av i Aries'en ved oppsett av av wi-fi, noe som igjen skal forbedre lydkvaliteten....
    Ved kun bruk av Tidal skal du ha et temmelig begrenset trådløst nettverk hvis ikke dette fungerer...
    Så hos meg er blir kun trådløst som gjelder til Aries'en.
     

    Hookeye

    Medlem
    Ble medlem
    25.04.2011
    Innlegg
    12
    Antall liker
    6
    Sted
    Oslo
    Takk, Atletico. Som du forstår, er det nettopp det svaret jeg fryktet. Jeg får prøve å eksperimentere litt selv. Jeg poster konklusjonen min her om en ukes tid. Det er en fattig trøst at jeg neppe er den første som har kastet bort unødig med tid, innsats og penger på HiFi anlegget sitt... Kanskje det hele ender med at jeg forsøker å legge ut noen pent brukte borehull i gulv og vegger her på "Torget".
     

    slettix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    241
    Antall liker
    212
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    3
    Da fikk jeg omsider hentet og rigget opp Auralic Aries i går. Det gikk greitt å sette opp og få den til å spille. Selv for en gammel gubbe som meg. Det hele låter også utmerket med den riggen jeg har. Jeg bruker den utelukkende til å strømme HiFi fra Tidal.

    Jeg er imidlertid, som så mange har skrevet i tidligere innlegg, skuffet over Lightning appen til iPad. Og oppgraderingene kommer treigt. Det virker som om Auralic ikke har nok ressurser til å få sving på sin app-utvikling. De lovet en iPhone versjon sist Oktober - og man venter fortsatt. Mest irriterende for meg er at appen ikke kan kjøre i bakrunnsmodus. Om du starter en annen app, som f.eks. Safari for å finne info på nettet, og så returner til Lightning må du starte den opp på nytt. Det virker på meg fullstendig corny. Jeg har imidlertid ikke sett problemet beskrevet ovenfor; at hele spillelisten ikke kommer opp. Men så er mine spillelister temmelig korte, foreløpig..
    Er helt enig i at app'en er en skuffelse. Dette var faktisk en av grunnene til at jeg gikk fra Bluesound til Auralic - jeg var overbevist om at appen kom til være mye bedre. Den gang ei, den har jo til og med fortsatt ikke en Iphone app en gang. I tillegg er Ipad app'en ustabil, jeg må titt og ofte restarte app'en eller Auralic'en når jeg setter meg til for å høre musikk. Er ikke imponert over brukervennligheten, og Auralic virker ikke ha de ressurser som skal til for å lage en virkelig god brukeropplevelse - dessverre...
     

    Rene.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    179
    Antall liker
    44
    Da fikk jeg omsider hentet og rigget opp Auralic Aries i går. Det gikk greitt å sette opp og få den til å spille. Selv for en gammel gubbe som meg. Det hele låter også utmerket med den riggen jeg har. Jeg bruker den utelukkende til å strømme HiFi fra Tidal.

    Jeg er imidlertid, som så mange har skrevet i tidligere innlegg, skuffet over Lightning appen til iPad. Og oppgraderingene kommer treigt. Det virker som om Auralic ikke har nok ressurser til å få sving på sin app-utvikling. De lovet en iPhone versjon sist Oktober - og man venter fortsatt. Mest irriterende for meg er at appen ikke kan kjøre i bakrunnsmodus. Om du starter en annen app, som f.eks. Safari for å finne info på nettet, og så returner til Lightning må du starte den opp på nytt. Det virker på meg fullstendig corny. Jeg har imidlertid ikke sett problemet beskrevet ovenfor; at hele spillelisten ikke kommer opp. Men så er mine spillelister temmelig korte, foreløpig..
    Er helt enig i at app'en er en skuffelse. Dette var faktisk en av grunnene til at jeg gikk fra Bluesound til Auralic - jeg var overbevist om at appen kom til være mye bedre. Den gang ei, den har jo til og med fortsatt ikke en Iphone app en gang. I tillegg er Ipad app'en ustabil, jeg må titt og ofte restarte app'en eller Auralic'en når jeg setter meg til for å høre musikk. Er ikke imponert over brukervennligheten, og Auralic virker ikke ha de ressurser som skal til for å lage en virkelig god brukeropplevelse - dessverre...

    Jeg havde ellers bestemt mig for den nye Auralic mini til og streame tidal hifi med. Men hvis appen er så dårlig vil jeg overveje en bluesound node i stedet for. Har du kunne høre forskel på Auralic og bluesound?
     

    slettix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    241
    Antall liker
    212
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    3
    Da fikk jeg omsider hentet og rigget opp Auralic Aries i går. Det gikk greitt å sette opp og få den til å spille. Selv for en gammel gubbe som meg. Det hele låter også utmerket med den riggen jeg har. Jeg bruker den utelukkende til å strømme HiFi fra Tidal.

    Jeg er imidlertid, som så mange har skrevet i tidligere innlegg, skuffet over Lightning appen til iPad. Og oppgraderingene kommer treigt. Det virker som om Auralic ikke har nok ressurser til å få sving på sin app-utvikling. De lovet en iPhone versjon sist Oktober - og man venter fortsatt. Mest irriterende for meg er at appen ikke kan kjøre i bakrunnsmodus. Om du starter en annen app, som f.eks. Safari for å finne info på nettet, og så returner til Lightning må du starte den opp på nytt. Det virker på meg fullstendig corny. Jeg har imidlertid ikke sett problemet beskrevet ovenfor; at hele spillelisten ikke kommer opp. Men så er mine spillelister temmelig korte, foreløpig..
    Er helt enig i at app'en er en skuffelse. Dette var faktisk en av grunnene til at jeg gikk fra Bluesound til Auralic - jeg var overbevist om at appen kom til være mye bedre. Den gang ei, den har jo til og med fortsatt ikke en Iphone app en gang. I tillegg er Ipad app'en ustabil, jeg må titt og ofte restarte app'en eller Auralic'en når jeg setter meg til for å høre musikk. Er ikke imponert over brukervennligheten, og Auralic virker ikke ha de ressurser som skal til for å lage en virkelig god brukeropplevelse - dessverre...

    Jeg havde ellers bestemt mig for den nye Auralic mini til og streame tidal hifi med. Men hvis appen er så dårlig vil jeg overveje en bluesound node i stedet for. Har du kunne høre forskel på Auralic og bluesound?
    Den er ikke SÅ dårlig, bare ikke noe bedre enn Bluesound sin. Jeg ville ikke veddet penger på å skille mellom Aries og Bluesound i en blindtest med identisk DAC, mulig andre hadde klart det...
    er spent på å se hvordan Roon blir når den får støtte for Aries, det blir kanskje andre boller da. Trenger et selskap som virkelig fokuserer på software og har det som kjernevirksomhet. Hardwareselskaper får det liksom ikke helt til virker det som...
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Noen andre som har problemer med at Aries spiller av 1-2 sanger av spillista også stopper den? Har fått problemer med det etter at jeg oppgraderte til 2.7.1 Det er skjer bare kanskje hver 5. gang jeg legger inn en spilliste og det er spesielt når det spilles av fra Tidal.

    Opplever det som at Auralic kunne trengt en 101 i software-utvikling og testing da jeg aldri har hatt så mye software relaterte problemer og ustabilitet med tilsvarende produkter (Sonos og M50).

    Har ikke testet Bluesound Node mot Aries, men foretrakk Aries med god margin over M50 og Node er en nedskalert versjon av M50. For min del så foretrekker jeg å kjøre over Wi-Fi da det skrur av ethernet interfacet og gjør at Aries ikke jordes mot andre apparater da alle inngangene på DACen min er jordisolerte.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.172
    Antall liker
    1.728
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6
    Noen andre som har problemer med at Aries spiller av 1-2 sanger av spillista også stopper den? Har fått problemer med det etter at jeg oppgraderte til 2.7.1 Det er skjer bare kanskje hver 5. gang jeg legger inn en spilliste og det er spesielt når det spilles av fra Tidal.
    Jepp, samme problem her også. Sånn ca like ofte som du, og har dessverre ingen løsning. Satser på at det om ett år eller noe, vil ha gått seg til. Mener å huske det tok litt tid med både bluesound og sonos før ting fungerte sømløst ??????
     

    hugo25

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    3
    Noen andre som har problemer med at Aries spiller av 1-2 sanger av spillista også stopper den? Har fått problemer med det etter at jeg oppgraderte til 2.7.1 Det er skjer bare kanskje hver 5. gang jeg legger inn en spilliste og det er spesielt når det spilles av fra Tidal.

    Opplever det som at Auralic kunne trengt en 101 i software-utvikling og testing da jeg aldri har hatt så mye software relaterte problemer og ustabilitet med tilsvarende produkter (Sonos og M50).

    Har ikke testet Bluesound Node mot Aries, men foretrakk Aries med god margin over M50 og Node er en nedskalert versjon av M50. For min del så foretrekker jeg å kjøre over Wi-Fi da det skrur av ethernet interfacet og gjør at Aries ikke jordes mot andre apparater da alle inngangene på DACen min er jordisolerte.
    samme problem,spiller bare 2 sanger av hvert album,ble sånn når den ble oppgradert til 2.7.1
    må vell sende klage,kan ikke ha det sånn.
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Kjører nå siste versjon med LDS sin egen innebyggede server.
    Bye, bye Minimserver....
    Kobler du serveren til Aeris med USB kabel da?
    I versjon 2.6 Aries firmware og LDS 2.0 så kom støtte for å lese nettverksdisker med den innebygde media serveren til Aries. For min del så bruker jeg den innebygde media serveren og leser fra fileshare på NAS over Wi-Fi.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.389
    Antall liker
    3.584
    Torget vurderinger
    49
    Kjører nå siste versjon med LDS sin egen innebyggede server.
    Bye, bye Minimserver....
    Kobler du serveren til Aeris med USB kabel da?
    I versjon 2.6 Aries firmware og LDS 2.0 så kom støtte for å lese nettverksdisker med den innebygde media serveren til Aries. For min del så bruker jeg den innebygde media serveren og leser fra fileshare på NAS over Wi-Fi.
    Oki :)
    Får sette meg litt inn i det, innstalere fileshare på NAS, og så finner Aries filene?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.389
    Antall liker
    3.584
    Torget vurderinger
    49
    Hva må installeres på NAS for og bruke Aeris innebygde server?
    Har nå Minimserver installert.
     

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    325
    Antall liker
    102
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    Plages ikke med at den spiller bare 2 sanger av spillelista,men skal jeg skippe sang kan jeg gjøre det bare 1-2 ganger på spillelista før musikken stopper.noen flere som har det problemet?
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Hva må installeres på NAS for og bruke Aeris innebygde server?
    Har nå Minimserver installert.
    På NAS så setter du opp en vanlig network share.

    I LDS så går du inn på "Settings" -> "Music Library" -> "LightningServer". Der velger du "Network Folder" som work mode og under "Network Drive Path" så peker du til lokasjonen til lokasjonen hvor filene ligger på NAS.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger
    Hva må installeres på NAS for og bruke Aeris innebygde server?
    Har nå Minimserver installert.
    Poenget er at nå trenger du ikke å installere en uPnP server på NAS'en lenger. Nå ligger denne på Aries'en istedenfor.
    Når man velger denne må man bare gi beskjed om media ligger på minnepinne/USB disk (direkte tilkoblet) eller om den skal finne biblioteket på NAS (over wifi i mitt tilfelle). Man legger inn nettverks path til denne (smb) i Aries'en isåfall og - voila.
    Deretter skannes biblioteket. Funker bra dette.

    NB!
    Er opptatt med ombygging til ekstern XO så jeg har ikke fått testet Playlist.
    Men ellers er det som evhvis sier i posten over.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.172
    Antall liker
    1.728
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6
    Er det flere enn meg som har opplevd at ikke alle spillelistene i Tidal (eller eventuellt andre steder) kommer opp etter v2.0.1 Lightning DS kom? Og eventuellt har en løsning på det? Får bare frem til H i alfabetisk rekkefølge. Bruker iPad med iOS v8.4.
    For info, tilfelle andre sliter med samme problem (hvilket jeg ikke fikk intrykk av, basert på svaret). Men sendte en mail til Auralic og etter ett par mailer att og frem var konklusjonen og svaret fra Auralic følgende:
    actually there are limitations and we are working on this. Sorry, it doens't happen very often that someone has so many playlists. We are on this...
    Dette gjaldt Tidal.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.389
    Antall liker
    3.584
    Torget vurderinger
    49
    Takker for svar Distinctive og Enhvis :)
    Bra du la inn bilde Distinctive, jeg slet med og legge inn rett mappeadresse:rolleyes:
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger
    Bra du la inn bilde Distinctive, jeg slet med og legge inn rett mappeadresse:rolleyes:
    Ja, det ble en del styr rundt dette på CA siten, men til slutt så fant vi ut at det er kun navnet på musikkbibliotek-mappen som trengs å linkes til. Det må sjekkes at denne plasseringen på NAS har blitt satt som 'shared folder'. Hvis noe i den oppgitte path inneholder mapper som ikke er shared så vil det ikke funke.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.172
    Antall liker
    1.728
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6
    Hvor mange spillelister er det snakk om? :cool:
    Det var 102 hvis jeg husker rett :)
    Trodde det var mange som hadde flere spillelister enn det?
    En til hver sinnsstemning? :confused:
    Jeg har ikke opprettet min første enda......
    Hehe, kanskje jeg har 102 forskjellige sinnstemninger :rolleyes:
    Det er ihvertfall mange forskjellige sjangere med musikk der. Stort sett hele/originale album jeg liker men ikke kjøpt :)
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.172
    Antall liker
    1.728
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6
    Hvor mange spillelister er det snakk om? :cool:
    Det var 102 hvis jeg husker rett :)
    Trodde det var mange som hadde flere spillelister enn det?
    Det var jo litt.. kansje grensa går på 99?
    Jeg tok en opptelling, og ser 40 spillelister her. 40 lister er jo allt for lite :cool:

    Kommer til å vente litt før jeg eventuellt gjør noen endringer, det kan jo hende de oppgraderer dette i en neste versjon av sw, det koster dem sikkert ikke noe. Jeg mener ihvertfall at jeg hadde alle listene i forrige versjon av sw.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.389
    Antall liker
    3.584
    Torget vurderinger
    49
    Funker fjell her nå med Lightning server:)
    Veldig enkelt når man bare vet hvordan man skal gjøre det.
    Btw har bare en spilliste her, resten er på Tidal.
     

    Hookeye

    Medlem
    Ble medlem
    25.04.2011
    Innlegg
    12
    Antall liker
    6
    Sted
    Oslo
    Som lovet (innlegg # 368 ) har jeg nå prøvet Auralic'en, mot Tidal, kjørt alternativt med eternett-kabel direkte fra modemet, plugget inn i Auralic, sammenlignet med kjøring over WiFi, da uten kabelen. Min konklusjon er at jeg overhodet ikke kan høre noen forskjell i lydkvalitet. Ei heller merker jeg forskjell i funksjonalitet.

    Jeg har samtidig oppdaget en ny "bug" i Lightning appen på iPad. Det gjelder når brukt mot Tidal. Når man søker opp en artist, i mitt tilfelle YES, så får man opp maksimalt 40 album i Ligthning. Men på Tidal ligger det faktisk 48 album av YES. De siste 8 vises ikke i Lightning. Deriblant klassikere som "Fragile" og "Close to the Edge". Det betyr at, om man ønsker å spille fra disse må de søkes opp på albumnavn (om man husker dette) og ikke artistnavn. Dette kan være greit å vite for de som leter etter spesielle album fra produktive artister.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.172
    Antall liker
    1.728
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6
    Som lovet (innlegg # 368 ) har jeg nå prøvet Auralic'en, mot Tidal, kjørt alternativt med eternett-kabel direkte fra modemet, plugget inn i Auralic, sammenlignet med kjøring over WiFi, da uten kabelen. Min konklusjon er at jeg overhodet ikke kan høre noen forskjell i lydkvalitet. Ei heller merker jeg forskjell i funksjonalitet.

    Jeg har samtidig oppdaget en ny "bug" i Lightning appen på iPad. Det gjelder når brukt mot Tidal. Når man søker opp en artist, i mitt tilfelle YES, så får man opp maksimalt 40 album i Ligthning. Men på Tidal ligger det faktisk 48 album av YES. De siste 8 vises ikke i Lightning. Deriblant klassikere som "Fragile" og "Close to the Edge". Det betyr at, om man ønsker å spille fra disse må de søkes opp på albumnavn (om man husker dette) og ikke artistnavn. Dette kan være greit å vite for de som leter etter spesielle album fra produktive artister.
    Ser ut som en "fellesnevner" her i forhold til spillelister man lager selv.
    Skal ta og nevne dette i en mail til han jeg fikk svar fra tidligere. De er sannsynligvis klar over det, men for sikkerhets skyld.
     

    slettix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    241
    Antall liker
    212
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    3
    Da fikk jeg omsider hentet og rigget opp Auralic Aries i går. Det gikk greitt å sette opp og få den til å spille. Selv for en gammel gubbe som meg. Det hele låter også utmerket med den riggen jeg har. Jeg bruker den utelukkende til å strømme HiFi fra Tidal.

    Jeg er imidlertid, som så mange har skrevet i tidligere innlegg, skuffet over Lightning appen til iPad. Og oppgraderingene kommer treigt. Det virker som om Auralic ikke har nok ressurser til å få sving på sin app-utvikling. De lovet en iPhone versjon sist Oktober - og man venter fortsatt. Mest irriterende for meg er at appen ikke kan kjøre i bakrunnsmodus. Om du starter en annen app, som f.eks. Safari for å finne info på nettet, og så returner til Lightning må du starte den opp på nytt. Det virker på meg fullstendig corny. Jeg har imidlertid ikke sett problemet beskrevet ovenfor; at hele spillelisten ikke kommer opp. Men så er mine spillelister temmelig korte, foreløpig..
    Er helt enig i at app'en er en skuffelse. Dette var faktisk en av grunnene til at jeg gikk fra Bluesound til Auralic - jeg var overbevist om at appen kom til være mye bedre. Den gang ei, den har jo til og med fortsatt ikke en Iphone app en gang. I tillegg er Ipad app'en ustabil, jeg må titt og ofte restarte app'en eller Auralic'en når jeg setter meg til for å høre musikk. Er ikke imponert over brukervennligheten, og Auralic virker ikke ha de ressurser som skal til for å lage en virkelig god brukeropplevelse - dessverre...
    Vil bare moderere mitt tidligere innlegg noe dersom det er lesere som vurderer anskaffelse av Aries: Etter oppgradering til siste versjon har i hvert fall appen vært mer stabil. Det er slutt på restart av app og / eller Aries...
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.172
    Antall liker
    1.728
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6
    Gode nyheter, skal sjekkes ut i ettermiddag :cool:

    Fixes:

    • Fix the issue that album without release data information will shown of date 1970-1-1 or 1969-12-31.
    • Fix the issue that cause lightning server setting page to crash app.
    • Fix the issue that App will crash if select an artist in filter sidebar.
    • Fix the issue that 'Refresh Cache' function does not work.
    • Fix the issue that App do not music library cache upon start.
    • Fix the issue that App will crash when use 'add to queue' function to add streaming playlist.
    • Fix the issue that only first 40 of user's streaming playlist can be displayed.
    • Fix the issue that 'Release Date' are not displayed correctly.
    • Fix the issue that search function does not work well if the keyword contains particular special keyword.
    • Other user interface issue fixes.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Kjenner jeg har veldig lyst på en aries mini. Bruker i dag airplay via airport Express. Vil jeg få bedre lyd med en aries mini tror dere. Kjører optisk ut til rega dac fra Airport Express, og tenker da å gjøre det samme på aries.
     

    Hookeye

    Medlem
    Ble medlem
    25.04.2011
    Innlegg
    12
    Antall liker
    6
    Sted
    Oslo
    Jeg har samtidig oppdaget en ny "bug" i Lightning appen på iPad. Det gjelder når brukt mot Tidal. Når man søker opp en artist, i mitt tilfelle YES, så får man opp maksimalt 40 album i Ligthning. Men på Tidal ligger det faktisk 48 album av YES. De siste 8 vises ikke i Lightning. Deriblant klassikere som "Fragile" og "Close to the Edge". Det betyr at, om man ønsker å spille fra disse må de søkes opp på albumnavn (om man husker dette) og ikke artistnavn. Dette kan være greit å vite for de som leter etter spesielle album fra produktive artister.
    Denne "bug"'en har de ikke fått gjort noe med, dessverre. Kanskje de ikke kjenner til den? Men store forbedringer forøvrig!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn