Tråden for oss med Auralic Aries Streamer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.696
    Antall liker
    518
    Torget vurderinger
    1
    Bruker du 'Dark Theme', Man?
    Langt mer eksotisk og behagelig i bruk enn White.
    Det kan også nevnes at Lumin jobber med en 'iPhone' variant samt for Android.
    Ja, syns hvitt blir litt in-your-face;)
     

    GeirTj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2003
    Innlegg
    197
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    6
    Leste på ComputerAudiophile at dersom man innstilte Aries’en til uPnP når man kun spiller fra USB inngang (eks. Harddrive,minnepinne etc) så var lydkvaliteten enda bedre. Har prøvd det og jeg er enig. Om det er placebo, vet jeg ikke ;)

    Når man skal spille fra Wimp så må man sette Aries’en tilbake til OpenSource igjen men jeg synes ikke at det er så veldig brysomt.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Leste på ComputerAudiophile at dersom man innstilte Aries’en til uPnP når man kun spiller fra USB inngang (eks. Harddrive,minnepinne etc) så var lydkvaliteten enda bedre. Har prøvd det og jeg er enig. Om det er placebo, vet jeg ikke ;)

    Når man skal spille fra Wimp så må man sette Aries’en tilbake til OpenSource igjen men jeg synes ikke at det er så veldig brysomt.
    Jeg regner med at du mente OpenHome :)
    Men ohMedia er open source, så det er sagt!
     

    prince2

    Medlem
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    30
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    6
    Hei Folkens.

    Har kjøpt meg denne Aries streameren. Har ikke satt meg inn i dette helt. Merker dette nå. Har ingen lyd. Koblet strøm til Aries,n og lastet ned lighting DS appen. Her er det noe muffens. Må jeg ha en server for å få Lightning appen på min ipad til å "prate" med Aries,n? Kan det være f.eks min bærbare pc? Skal i første omgang kun brukes til wimp hifi.
    Sorry folkens. Er dårlig på sånn data greier. Forklar lettfattelig:)

    MVH
    Knut
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    @prince2;
    Litt uklart for meg hvordan du har koblet dette.
    Hvilken utgang bruker du på Aries?
    Streamer du trådløst? Aries må befinne seg på samme nettverket som kontrollpunktet.
    Har du koblet opp via ruter?
    Har du satt opp en uPnP server på PC'en din?
    Har du musikkfilene liggende på PC'en?
    Det kan være greit å kikke litt på streaming begreper og basics før man gir seg i kast med dette, men hvis du svarer på punktene over så er vi kommet et steg videre i forståelsen.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Har koblet opp USB bridge mot Aries i kveld.
    Legger ved et par bilder av oppsettet.
    Merk at denne oppkobingen er foreløpig i test modus, så det ser litt rotete ut.
    Alt funket helt upåklagelig. Ytterligere erfaringer følger snart.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    prince2

    Medlem
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    30
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    6
    Oi.
    Dette virket litt komplisert for den "vanlige" mannen i gata:)
    Har nå en Sheva Dac som er koblet til Aries med USB.
    Satser på trådløst. Hvordan koble Aries opp til ruter? Har Get Box som skal greie 5G hastighet.
    Er helt fersk i dette så har ingen musikk på pc,n. Har heller ikke uPnP som jeg er litt usikker på hva er?:)
    Mulig å kjøpe en boks der man kan lagre musikk filer og få wimp til å spille? Alt styrt fra min IPad?
    Tror nok dette kan ta litt tid før jeg for til å funke, ja.:)

    MVH
    Knut
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Oi.
    Dette virket litt komplisert for den "vanlige" mannen i gata:)
    Har nå en Sheva Dac som er koblet til Aries med USB.
    Satser på trådløst. Hvordan koble Aries opp til ruter? Har Get Box som skal greie 5G hastighet.
    Er helt fersk i dette så har ingen musikk på pc,n. Har heller ikke uPnP som jeg er litt usikker på hva er?:)
    Mulig å kjøpe en boks der man kan lagre musikk filer og få wimp til å spille? Alt styrt fra min IPad?
    Tror nok dette kan ta litt tid før jeg for til å funke, ja.:)

    MVH
    Knut
    Bare sånn for å ta det helt fra bunn av... Du får opp Wimp i DS appen? Husk også at det er to usb porter, en inn og en ut.

    A.J.
     

    prince2

    Medlem
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    30
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    6
    Hei.

    Ser bak aries. Der står det USB og DAC. Er det dac som er ut og usb som er inn? For No Device på på DS appen. Må jeg koble aries,n på get boksen(kablet)for å få den "inn i systemet"
    Må nok ta dette HELT fra bunn av, ja:)

    MVH
    Knut
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Dac blir ut ja. Kjører kun kablet selv, så har ikke prøvd trådløst. Men hvis du har muligheten kan du jo koble til nettet med kabel og se om du ihvertfall får det til å virke. Ikke veldig teknisk av meg jeg heller, men gikk ganske av seg selv her...

    A.J.
     

    prince2

    Medlem
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    30
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    6
    Hei A.J.

    Skal få prøvd kablet.
    Bruker du noen form for server, eller kun kabler fra ruter og kablet til dac på aries?

    MVH
    Knut
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Bruker kun kablet fra router og kablet til dac... Spiller bare wimp hifi foreløpig.

    A.J.
     

    prince2

    Medlem
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    30
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    6
    Da er den kablet med LAN kabel fra ruter og Usb til Dac? Da blir lan kabelen 6 meter lang i dette hus. Det går bra? Ruter og Aries står langt fra hverandre. Derfor trådløst etter hvert håper jeg.

    MVH
    Knut
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Da er den kablet med LAN kabel fra ruter og Usb til Dac? Da blir lan kabelen 6 meter lang i dette hus. Det går bra? Ruter og Aries står langt fra hverandre. Derfor trådløst etter hvert håper jeg.

    MVH
    Knut
    For å sette opp Aries trådløst, må den først være koblet til ruter med kabel, så du er på rett vei Prince.
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Da er den kablet med LAN kabel fra ruter og Usb til Dac? Da blir lan kabelen 6 meter lang i dette hus. Det går bra? Ruter og Aries står langt fra hverandre. Derfor trådløst etter hvert håper jeg.

    MVH
    Knut
    Er det lyd? Husk at det mest sannsynlig er diverse oppdateringer både på Aries og DS.

    A.J.
     

    prince2

    Medlem
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    30
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    6
    Må Bare få kjøpt meg en lang nok LAN kabel før jeg for prøvd:)

    MVH
    Knut
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Må Bare få kjøpt meg en lang nok LAN kabel før jeg for prøvd:)

    MVH
    Knut
    Kanskje det bare er å koble til router med kabel og slå over til trådløst, for så å koble til dac etterpå? Du kommer vel inn uten å ha koblet til dac, og da får du ihvertfall slått over til trådløst. Det gjør du i menyen på DS.

    A.J.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Koble Aeris til strøm nær ruteren din, koble til Lan kabel.
    Slå på Aeris, det tar et minutt og starte den opp, info i displayet.
    Bruk Lightning appen på iPad, gå på tannhjulet(innstillinger) sett den over på Wireless og tast inn passord.
    Koble den fra igjen og sett den der du vil ha den, Wimp fungerer uten NAS.
     

    prince2

    Medlem
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    30
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    6
    Da gjorde jeg som dere sa. Det funka litt. Fikk lytte på wimp hifi ,men det var utrolig ustabilt. Sangen kom og gikk hele tiden. Dette var med Lan kabelen koblet på. Har rask linje. 100MB/pr sec. Satt den da over til trådløs. Da forsvant forbindelsen helt. Har nå koblet Lan tilbake. Da var den veldig ustabil med henhold til signal fra aries. Nå har den "klikka" helt. Står å blinker(raskt)PRESS TO START. Trykker jeg start 20(mange) ganger på fjernkontrollen kommer den seg igjen. Så noen sekunder etterpå blinker den igjen PRESS TO START. Dra ut strømmen hjelper ikke noe. Har den hengt seg opp? Resettes?

    Steike. Trodde jeg var i mål nå...
    PS:brukte 10 meter Lan kabel. Blir det for ustabilt?

    MVH
    Knut
     

    prince2

    Medlem
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    30
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    6
    Fant reset knappen under. Det hjalp ikke noe. Står bare å blinker raskt PRESS TO PLAY...Shit

    Tror faktisk at siden jeg brukte 10 meter Lan kabel ble dette for langt og jeg har sikkert sent inn et svakt signal inn i aries når jeg skulle over til trådløst. Dette har gjort ar den har fått noe galt i softwaren og har hengt seg opp helt. Siden musikken datt ut hele tiden med så kjapt internett igjennom kabel tror jeg lengden er skylda. Dette er litt gjetting fra min side. For ikke press to play bort. Uansett hva jeg gjør.

    MVH
    Knut
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Fant reset knappen under. Det hjalp ikke noe. Står bare å blinker raskt PRESS TO PLAY...Shit

    Tror faktisk at siden jeg brukte 10 meter Lan kabel ble dette for langt og jeg har sikkert sent inn et svakt signal inn i aries når jeg skulle over til trådløst. Dette har gjort ar den har fått noe galt i softwaren og har hengt seg opp helt. Siden musikken datt ut hele tiden med så kjapt internett igjennom kabel tror jeg lengden er skylda. Dette er litt gjetting fra min side. For ikke press to play bort. Uansett hva jeg gjør.

    MVH
    Knut
    Nei, dette er ikke grunnen. Du kan kjøre opp til 100m strekk med cat. 5.
    Har du likheter med denne problemstillingen?
    Auralic Aries (Hardware) - Impressions and Information - Page 53
     

    prince2

    Medlem
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    30
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    6
    Hei.

    Egentlig ikke det samme. Her står den konstant å blinker PRESS TO PLAY. Slår jeg den av og så på igjen går den rett til denne beskjeden. I starten tok det litt tid før den startet opp når jeg skrudde den på. Ikke nå. Rett på PRESS RO PLAY. Resete hjelper ikke. Når denne blinkingen startet har jeg aldri hatt kontakt med lighting appen. Står NO DEVICE.

    MVH
    Knut
     

    prince2

    Medlem
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    30
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    6
    Har prøvd alt nå. Må få importør å se på den. Mulig løsningen ikke er så komplisert men jeg for det ikke til.

    MVH
    Knut
     

    sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    818
    Antall liker
    256
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Har kjøpt meg Auralic.
    Problemet er at jeg får ikke den til å kommunisere med Ipaden.
    Teksten nede til venstre er "No device" og det dukker ikke opp noen i feltet på høyre side av " Device" når jeg trykker på Tannhjulet/ innstillinger.
    Har prøvd den på et annet nett og annen IPad hos en kamerat etter anbefaling fra leverandør uten hell.
    Har sendt den inn til leverandør etter anbefaling. Der virker den fint sier de og den ble sendt i retur MED faktura på frakt og ikke noe mer info om at alt er OK.
    Kobler den opp på nytt og den kommuniserer fremdeles ikke.
    Begynner å bli fortvilet.
    Tar en telefon til leverandør.
    Leverandør vet ikke hva som er problemet å ønsker at jeg tar kontakt med produsent SELV.
    Når jeg får summet meg litt etter at jeg har lagt på røret så tenker jeg.
    Er d ikke leverandøren som skal hjelpe kunden da......

    Er d noen som kan hjelpe?

    mvh Roger
     

    PowerQuality

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2012
    Innlegg
    94
    Antall liker
    18
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Du har prøvd å koble Aries til med kabel, til samme router Ipad trådløst kommuniserer med?

    Har kjøpt meg Auralic.
    Problemet er at jeg får ikke den til å kommunisere med Ipaden.
    Teksten nede til venstre er "No device" og det dukker ikke opp noen i feltet på høyre side av " Device" når jeg trykker på Tannhjulet/ innstillinger.
    Har prøvd den på et annet nett og annen IPad hos en kamerat etter anbefaling fra leverandør uten hell.
    Har sendt den inn til leverandør etter anbefaling. Der virker den fint sier de og den ble sendt i retur MED faktura på frakt og ikke noe mer info om at alt er OK.
    Kobler den opp på nytt og den kommuniserer fremdeles ikke.
    Begynner å bli fortvilet.
    Tar en telefon til leverandør.
    Leverandør vet ikke hva som er problemet å ønsker at jeg tar kontakt med produsent SELV.
    Når jeg får summet meg litt etter at jeg har lagt på røret så tenker jeg.
    Er d ikke leverandøren som skal hjelpe kunden da......

    Er d noen som kan hjelpe?

    mvh Roger
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Bruker du 2.4GHz båndet og har du aktivert uPnP eller DLNA i ruteren din?
    Slipper ruteren gjennom uPnP trafikk?
    Hvilken ruter har du?
     

    sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    818
    Antall liker
    256
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Har en ruter fra telenor.
    Den heter zyxel multimodem P2602HWT.
    Jeg er ikke datakyndig så hvordan finner jeg ut om uPnP er aktiv?
    Hvordan finner jeg ut om den slipper gjennom uPnP trafikk?

    mvh Roger
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.696
    Antall liker
    518
    Torget vurderinger
    1
    merkelig nok har upnp-settingen i ruteren har ikke noe med upnp-rendere/cp/servere å gjøre, det har med å åpne porter for NAT-trafikk :)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Gå til App store og hent appen 'Fing'
    Når du er på samme nett som Aries så skal du normalt finne igjen mac adressen til Aries under LAN mac address i Lightning DS appen.
    Du finner også mac adressen fysisk skrevet på undersiden av Aries boksen.
    Den andre mac adressen er NIC til wireless forbindelsen.
    Du vil også finne den IP adressen som DHCP serveren (dvs. din ruter) har tildelt Aries.
    Sjekk at Aries dukker opp i Fing.

    Rapporter tilbake.
     

    sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    818
    Antall liker
    256
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Takker for hjelp så langt.
    Er nå på arbeid og drar på hytta i helga (rett etter arbeidsslutt) og er tilbake søndag kveld.

    Mvh Roger
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Satte inn JCat USB kabelen mellom Aeris og Dac, vet ikke om det ble noe forskjell fra AQ Coffe kabelen.
    Om ikke annet så låter det iallefall like bra ;D
    Hadde et snodig problem når jeg skulle slå av Aerisen, den gikk i en slags loop.
    Slo jeg den på igjen hang den seg på "starting".
    Koblet den fra strømnettet og til igjen så ble den frisk ...phuu...ble litt nervøs et øyeblikk.
    Er fremdeles veldig fornøyd med lyden både fra NAS og Wimp, går med tanker om og kjøpe en til for anlegg 2 8)
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.620
    Antall liker
    3.733
    Ny firmware oppdatering i dag. Noen som vet hva den gjør?
    iflg facebook-siden deres:

    ARIES firmware V1.11 is now coming, a late Christmas gift for everyone. This version of firmware focus on resolving some reported USB playback problems. Here is the change log:
    -Fix the bug that ARIES display may not get updated correctly in previous version of firmware.
    -Fix the bug that ARIES could not wake up from standby.
    -Fix the bug that Lightning Server will crash if DFF file contains ID3 tag information.
    -Fix the bug that Lightning Server could not identify hard disk if the first partition number does not start by "1".
    -Fix the bug that Lightning Server does not provide MIME information correctly.
    -Lightning Server will not read HFS+ partition contains journaled error now (User need to fix the error on Mac first).
    -ARIES can remember shuffle and repeat status after switching to different service mode like radio now.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn