Triangle's Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Hei folkens.

    Ser ut som det går mot nye høytt her i gården. ;)

    T A F
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Venter på eit tilbud og leverings info på Genese Quartet. Håper på litt fyldigare og djupare bass.

    Ser litt på andre alternativ,men er blitt glad desse Trianglene. :D

    Det blir avgjort i løpet av morgendagen,så følg med.

    T A F
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    T A F skrev:
    Venter på eit tilbud og leverings info på Genese Quartet. Håper på litt fyldigare og djupare bass.

    Ser litt på andre alternativ,men er blitt glad desse Trianglene. :D

    Det blir avgjort i løpet av morgendagen,så følg med.

    T A F
    Audio Note ;D Neida, spennende de der, jeg har fyldig of fin bass på mine Celius. Dypt går de ikke men runder fint av der det skal
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Dette blir spennende!! Er meget spent på hvordan Genese-serien låter :)
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Oh - du må komme tilbake med masse bilder og lytteinntrykk så snart pappeskene forlater importøren ;D
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Ludo skrev:
    Oh - du må komme tilbake med masse bilder og lytteinntrykk så snart pappeskene forlater importøren ;D
    Skal bli Ludo. ;)

    T A F
     

    Motoman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.07.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Mitt første innlegg her :)

    Etter å ha levde med Celius ESW i ca ett år nå, må jeg innrømme at vi er blitt gode venner, veldig gode venner. Disse skal jeg ha lenge. Det eneste disse mangler er bass. Derfor har jeg supplementert med en sub. I den forbindelse må det sies at jeg er glad i litt pondus. Jeg er ikke den som må ha ting 100% nøytralt. Mellomtone og diskant er i toppklasse, og jeg lider ikke av skarp diskant på noen som helst måte. Det hele låter varmt, behagelig og meget detaljert. Guffer man på med volum blir man belønnet med herlig dynamikk og attack. Disse høyttalerene spiiler ikke høyest i klassen, men høyt nok til å få god følelsen når man har noen øl innabords ;D
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Velkommen t Motoman ;D

    Altid spennande å høyra andre beskriva samme utstyr som ein sjølv eig. Er enig med deg angående bassen.
    Eg har også suplert med sub,men kommer til å prøva ut dei nye Genese Quartet.

    Kva elektronikk brukar du til dine Celius?

    T A F
     

    Motoman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.07.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    T A F skrev:
    Velkommen t Motoman ;D

    Altid spennande å høyra andre beskriva samme utstyr som ein sjølv eig. Er enig med deg angående bassen.
    Eg har også suplert med sub,men kommer til å prøva ut dei nye Genese Quartet.

    Kva elektronikk brukar du til dine Celius?

    T A F
    Jeg bruker Xindak Muse Deluxe 1.0 med JAN Philips rør, og en NAD C370 forsterker. Jakter for tiden på en "rimelig" rørforsterker (helst med pre out )for å erstatte NADen. Har veldig lysst til å prøve Xindak V30I, da jeg virkelig har fått sansen for dette merket.

    http://www.xindak.com/english/products/showditail.asp?id=321
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Posten Norge AS har registrert følgende sporingsinformasjon om sendingen:
    Søketidspunkt: 17.10.07 kl. 20.08.20
    Sending har flere kolli 70702125264005067
    Kollinummer 370702125264005075 Produkt SERVICEPAKKE
    Vekt 33,1 kg
    Volum 298,5 dm3 (133x51x44 cm)
    Prisgrunnlag 59,7 kg
    Signatur

    Dato Kl Hendelse Poststed
    17.10.07 13.00 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5029 BERGEN
    16.10.07 17.40 INNLEVERT POSTTERMINAL 3007 DRAMMEN
    16.10.07 10.43 INNLEVERT POSTKONTOR 3007 DRAMMEN

    Kva kan detta vera må,n tru? ;)

    T A F
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    T A F skrev:
    Velkommen t Motoman ;D

    Altid spennande å høyra andre beskriva samme utstyr som ein sjølv eig. Er enig med deg angående bassen.
    Eg har også suplert med sub,men kommer til å prøva ut dei nye Genese Quartet.

    Kva elektronikk brukar du til dine Celius?

    T A F
    Kva kan det være? :p
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Necroth skrev:
    T A F skrev:
    Velkommen t Motoman ;D

    Altid spennande å høyra andre beskriva samme utstyr som ein sjølv eig. Er enig med deg angående bassen.
    Eg har også suplert med sub,men kommer til å prøva ut dei nye Genese Quartet.

    Kva elektronikk brukar du til dine Celius?

    T A F
    Kva kan det være? :p
    Ja det kan det. ;D

    Er på veg til postkontoret for avhenting av nye høytt. ;D ;D

    Bilder kjem ila helga. ;)

    T A F
     
    A

    Atle Kristiansen

    Gjest
    Da har jeg Triangle Antal Ex og Volante 260 i hus, det er trygt å anta at sistnevnte får kjørt seg mest - bra saker, definitivt.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Hei The Atl

    Velkommen her og gratulerer med nye høyttalere. Dei Volante er sjelden vare. ;) Kjenner ikkje til dei,men har lest mangt eit god ord.

    Har hatt Antal Esw tidlegere men den maglet bass,men det skal ha forandret seg vesentlig med den nye Ex serien har eg sjønt. Nye elementer rundt baut.

    Hvilken elektronikk bruker du?


    TAF
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Hei og takk for sist.

    Da "begynner" mine Quartet og forme seg lydmessigt og detta er stort og vakkert.(for meg da eg ikkje kjenner til meir en ca 10-12 høyt opp til 40k) Lydbildet er stort og majestetisk med et nærvær av instrumenter som eg ikkje har høyrt tidlegare. (unntagen Accuphase og Avantgarde referanse/messe annleget til Lyric da ;))

    Dynamikken,musikaliteten,kjapp og stramm bass med dybde.Skikkeleg punch i basse her gitt. :) Dette er eit godt skritt opp fra Espirit serien ja.

    Det virker også som om Cary,en har meir kontroll på denne høyttaler,n en på Antal,en.

    Slike oppgraderinger er morro når det virker til d grader som man hadde håpet på. ;D Også den flotte finishen da.

    Noken andre som har lytta til den??

    TAF
     
    A

    Atle Kristiansen

    Gjest
    T A F skrev:
    Hei The Atl

    Velkommen her og gratulerer med nye høyttalere. Dei Volante er sjelden vare. ;) Kjenner ikkje til dei,men har lest mangt eit god ord.

    Har hatt Antal Esw tidlegere men den maglet bass,men det skal ha forandret seg vesentlig med den nye Ex serien har eg sjønt. Nye elementer rundt baut.

    Hvilken elektronikk bruker du?


    TAF
    Det er vel på sin plass med en gratulasjon til deg også.

    Nei jeg er i en utskiftelsesfase, så elektronikken mangler enn så lenge. Har enn så lenge prøvd noen relativt dyre rørblokker med så som så hell, og noen billige integrerte blant annet en mosfet sak som har lått helt greit, altså i forhold til hva jeg mener å kunne lukte at bor i høyttalerne. Det låter faktisk veldig bra, men med litt mer klasse over elektronikken og bedre treff så tror jeg dette blir veldig, veldig, seriøst, ikke noe tull -bra.

    Høy eller ren klasse a, eller en kvalitets mosfet sak tror jeg vil funke. Har en Jeff Rowland Model 1 på hånden, men den blir så billig at en blir skeptisk. Tror jeg går for den i første omgang når jeg får pengene jeg har utestående fra et salg, om den fortsatt er å oppdrive altså.

    Du må for all del gjerne anbefale meg noe da jeg egentlig bare går ut i fra intuisjon, og det kan jo også fort bli bom. Har en følelse av at Triangler har mye av de samme trekkene.

    Moro å høre at det funker hos deg, besnærende høyttalere.

    Ai!!
     
    A

    Atle Kristiansen

    Gjest
    jonas skrev:


    Hos forrige eier, å si at det ikke ser slik ut hos meg er en lei underdrivelse. Takk for kjøpet og beklager at jeg eksponerer stuen din på denne måten om du skulle se det (fant bildet på avforum, så jeg tenkte det var ok).

    Mvh
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Hei igjen.

    No er Trianglene gått ca 300 timer og det meste begynner å falle på plass. Her er bassen som eg har vore på jakt etter komt på plass,samtidig som eg har kunnet beholde den flotte klangen som Triangle har.
    Desuten er Quarteten ein fryd for auga.

    Nåken andre som har vært og lytta på den? Ambefaller å gjera det. ;D

    TAF
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    Hallo
    Eg har lytta på Genese og Megellan. fy f.... drømmer om et par Magellan Cello SW2 en gang i fremtiden.

    Men for tiden nyter eg mine Altea Ex, og eg må personlig si at de låter mye bedre en gamle serien.
    eg har en billige drittsubb,(skikkelig kommer) og eg merker ikke noe spesjelt til om den står av eller på, dvs mere trøkk med den på, men dårligere lydbilde. Men har mere og mere sett i fra meg at eg må ha subb til de, men så har eg en liten stue som gjør at eg får litt igjen der. Ellers spiller høytalerne helt kanon spesjelt med den elektronikken eg har, rette elektronikken kommer snart håper eg. og har hørt en del på de sammen med Atoll, og alt ser ut som det blir en Atoll IN200.. digger den. og så med litt ekstra tid kommer det sansynligvis en spiller med rør. håper at UnisonResearch Unico CD mk2 blir en bra match. Ellers kan eg si at en Simaudio Moon I-7 er en drømmeforsterker, I-5.3 er heller ikke verst.

    Litt om min erfaring.
    Fikk HT og Reciver heim(reciver for kino med en Integrert for drift av HT og for stereolytting når eg får In200`en da)
    Reciveren er en Onkyo SR-705.
    Koblet dette opp og ble bra saker. hadde ikke nokk kabel så det ble ikke bi-amp`ing med en gang, gikk en uke før eg fikk tid til handle kabel. Og Bi-amp`et Reciveren(takk for 7 kanaler) og dette ga det største løftet eg noen gang har hørt fra en så liten forandring.
    Lyden forandret seg helt, ble mye mere dybde osv Høres ut som HT`ene spiller 20HZ lavere,kontroll kalles det. Og ikke minst diskanten "roet" seg ned, mere luft rundt den. ikke hard og kald.
    Så min konklusjon, Med skikkelig kraft blir Triangle HT Magiske :D

    Og fins det egentligt vakrere Høytalere.. nei......

    Og av musikk spiller eg mye rart, men det jeg liker best er innenfor .Symphonic Gothic Metal, viking metal,black metal, osv Listepopp, nei takk
     

    bjornendrestad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    239
    Antall liker
    7
    Jeg lurer på om det er noen her som har lyttet til Tringle quartet eller Lyrr.
    Lurer på slags kvaliteter disse har.
    quartet er en intresang høytaler, prisen er heller ikke så avskrekkende.
    Så kjøpelysten er der.
    har foresten Magnat Vintage760 nå
     

    stesch

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    64
    Antall liker
    0
    Hei! Jeg har veldig lyst til å bli med i Triangles venner, så det jeg vil si er at dersom noen skal bytte ut sine Celius så er jeg interessert. Høres som som om de er rette partnere til min MA med KT88 rør.
    Steinar
     

    drerling

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.11.2003
    Innlegg
    59
    Antall liker
    0
    Triangle Celius her også :-*



    Lysten på Noxa Major, Onkyo eller Yamaha receiver i tillegg...
     

    stesch

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    64
    Antall liker
    0
    Hei! Min MA KT88 fikk en tragisk død her om dagen. Har nå bestilt en Yaqin 300B, har begynt å få kalde føtter. Vil den med sine beskjedne 9,5wx2 klare å drive Triangle Celius? Dersom ikke, hva bør man satse på, vil det hjelpe med forforsterker, monoblokker? En nybegynner tar gjerne i mot råd.
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Hørte på en Celius esw i går og har tenkt å låne de med meg hjem til over helgen for å høre. Jeg ble ekstremt skuffet da jeg hørte dem i butikken.. ingen bass, tynt og pistrete, skingrende og rett og slett møkkadårlig. Synes det var fryktelig rart ettersom jeg aldri har lest et dårlig ord om dem. Men selgeren overtalte meg til å teste dem hjemme et par dager, så vi får se hva som skjer..
     

    Lokie

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.12.2005
    Innlegg
    101
    Antall liker
    40
    Sted
    Hordaland, Øygarden
    Inter skrev:
    Hørte på en Celius esw i går og har tenkt å låne de med meg hjem til over helgen for å høre. Jeg ble ekstremt skuffet da jeg hørte dem i butikken.. ingen bass, tynt og pistrete, skingrende og rett og slett møkkadårlig. Synes det var fryktelig rart ettersom jeg aldri har lest et dårlig ord om dem. Men selgeren overtalte meg til å teste dem hjemme et par dager, så vi får se hva som skjer..
    Nå ka ble konklusjonen din etter hjemlån?

    Var selv å hørte på Triangle Quartet i går og vil si at eg likte dem godt,dem var satt opp med E.C og DP elektronikk. Er et par eg faktisk vurderer mulig eg kanskje kan strekke meg til Lyrr også, får jo 20% på dem om dagen så sparer jo litt der.
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Det er mye bedre hjemme. Men jeg synes fremdeles det mangler en del i bassen, det er litt lite bass for min smak. Er dette noe som kommer med innspilling? Noen som vet? Stereophile påstår at Celiusen kicker ass i bassen men det gjør det slettes ikke her, men litt bedre har det blitt.. etter ca 5-6 timers spilling.
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Har hørt et par timer til nå og det totale fraværet av dypbass (kicktrommer har ingen punch i det hele tatt og bassporten nederst er dørgende stille) gjør dette til et vanskelig valg for meg. Noen som har noen synspunkter om dette er normalt eller om det kan være meg/min elektronikk/plassering? For dette er for tynt.
     
    A

    Atle Kristiansen

    Gjest
    Inter skrev:
    Har hørt et par timer til nå og det totale fraværet av dypbass (kicktrommer har ingen punch i det hele tatt og bassporten nederst er dørgende stille) gjør dette til et vanskelig valg for meg. Noen som har noen synspunkter om dette er normalt eller om det kan være meg/min elektronikk/plassering? For dette er for tynt.
    Triangler virker å være kresne på match har jeg fått erfare. Men når det sitter, så sitter det. Men det vil jo sjelden være god ide å kjøpe en høyttaler som ikke passer til det øvrige utstyret en besitter.

    Mvh
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    Esw du lånte med deg hjem? dvs den gamle serien.
    Får du en grevla bra pris da ??
    Har ikke hørt den gamle serien hjemme, men sammenliknet gamle og nye serien på samme elektronikk hos forhandler, mye forskjell.
    eg skulle ha triangle uansett, men pga pengene måtte eg utsette kjøpet noen måder, og da dukket nye serien opp. var aldri i tvil. Skulle få Gamle Antal for samme pris som nye Altea, men var IKKE i tvil, gikk for nye Alte ex fremfor Antal som er hakket over.
    Men det var min meining da.
    Eg mene at dersom du har mulighet til og høre nye serien også, ex`serien så bør du gjøre det og sammenligne...
    Eg likte den gamle serien, og skulle gå for den og en subb for det som manglet av bass, nå slår eg ikke på subben når eg spiller musikk, den ødelegger mere en den tilfører.... Men trur eg e heldige med plasering, romakustiken osv, ikke alle som er det..
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Skal høre på ex serien bare for å høre hvordan det er. Etter å ha satt inn de gamle høytalerne så hører jeg hvor mye klarere mellomtonen på Trianglene var i forhold. Synd det med bassen. Jeg skal ta en hør på ex og se hva jeg syns. :)
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    872
    Antall liker
    875
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har prøvd Antal EX med Doxa 70b? Vurderer å kjøpe disse høyttalerne.
     

    larskv

    Fersking
    Ble medlem
    23.08.2008
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Hvordan ser en forskjell på Triangle Comete es 25 ANS utgave og vanlig triangle comete es ??
     

    hroekk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2008
    Innlegg
    213
    Antall liker
    12
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Hvordan er det egentlig med bi-amping på f.eks Antal og Quartet, går det an? Ser at det er bare bi-wire som er spesifisert i de tekniske dataene på Triangle sine WEB sider.
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bi-amping skulle vel ikke være noe problem da forskjellen mellom bi-wire og bi-amping handler om forskjellig type kabling eller forsterkeroppsett (derav navnene wire og amping). Er ikke 100% sikker men slik har nå jeg forstått det.

    Har selv Quartet og kan bekrefte at bi-wire fungerer.
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    Eg har Bi-ampet Altea Ex`ene, og det funker glimrende, mye bedre lyd en ved singel-amp. det har nokk med at det blir mere støm tilgjengelig, mere kontroll.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn