Triangle's Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Melder meg inn i Triangle klubben. Har kjøpt TAF sine "gamle" Quartet. Har strevd lenge med å få dem til å spille. Hadde dem på brukten ei periode. Heldigvis så ble dem ikke solgt. Kjører dem nå med Ec 4.5 pre og Krell Kav 150a. Det har fått dem til å spille. Er så glad for at ingen smelte til på tilbudet mitt.

    Hører på alt av musikk, jazz, klassisk metall, pop, Quartetene takler alt på en meget fin måte. Jeg mener dem har sin sterkeste side på vokal og instrument ,akkustisk muskk. Når står Pantera har å dundrer.. Takler dette også.

    skal invistere i en rør cd-spiller om litt, da jeg vil tune anlegget litt nedover. Primare dvd som er kilden er god, men vil ha litt mykere lyd.

    At dem ser så pene ut som dem gjør, er bare et pluss. Fruen liker dem, ja Liker dem. Tror at det bor mye i desse og at dem tåler meget god elektronikk. Skal det oppgraderes herfra så er det nok magelan serien jeg kommer tio å gå for. Jeg har funnet min nye bestevenn i dette høytalermerket.

    Er det noen som har høytalere i magelan serien og som har hørt Quartet / Lyrr?
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har selv Quartet og er meget fornøyd men er selv på jakt etter å matche den med litt mørkere lyd. Synes mellomtone og diskant er kjempebra.

    Tenker på tiden å prøve å matche den mot klasse-D forsterker og Primare SP32 selv om jeg vet at rør-utstyr er kanskje veien å gå.

    Tenker også å utvide Genese serien med Voce senter høytaler også.

    Lykke til!


    Retep skrev:
    Melder meg inn i Triangle klubben. Har kjøpt TAF sine "gamle" Quartet. Har strevd lenge med å få dem til å spille. Hadde dem på brukten ei periode. Heldigvis så ble dem ikke solgt. Kjører dem nå med Ec 4.5 pre og Krell Kav 150a. Det har fått dem til å spille. Er så glad for at ingen smelte til på tilbudet mitt.

    Hører på alt av musikk, jazz, klassisk metall, pop, Quartetene takler alt på en meget fin måte. Jeg mener dem har sin sterkeste side på vokal og instrument ,akkustisk muskk. Når står Pantera har å dundrer.. Takler dette også.

    skal invistere i en rør cd-spiller om litt, da jeg vil tune anlegget litt nedover. Primare dvd som er kilden er god, men vil ha litt mykere lyd.

    At dem ser så pene ut som dem gjør, er bare et pluss. Fruen liker dem, ja Liker dem. Tror at det bor mye i desse og at dem tåler meget god elektronikk. Skal det oppgraderes herfra så er det nok magelan serien jeg kommer tio å gå for. Jeg har funnet min nye bestevenn i dette høytalermerket.

    Er det noen som har høytalere i magelan serien og som har hørt Quartet / Lyrr?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    For å få ut potensialet i bassen i Quartetene, så må du ha krefter. Jeg prøvde vel ca 10 ulike kombinasjoner før jeg fant noe som spillte slik jeg ville. Krall kav-150a trinnet sammen med en EC pre er en meget god kombo. Rør har jeg hørt skal vere bra, men ikke prøvd. Hvor holder du til LGP? En demo skal vi kunne få til om du bor i nærheten av Lillestrøm. Hva hører du på av musikk.

    Venter på nyekablene mine så skal jeg sette inn noen bilder av oppsettet. Trenger flere bilder her!

    TAF hvordan går det med nyehøytalerene dine?
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg holder til i Bergen så veien blir nok litt lang :) Er veldig interessert i hvilke forsterkere du har prøvd. Selv har jeg lyttet til Marantz, Electrocompaniet og Vincent med godt resultat. Likte utrolig godt bredde og 3d perspektiv i EC. Mindre heldig var Onkyo 805 og en italiensk rør integrert Unison SE.

    Jeg hører på det meste av musikk og merket meg at vi liker mye det samme. Vil si at akustisk musikk er konge og electronica er også fett. I alle fall hvis jeg legger til Velodyne DD-18.

    Som nevnt er det klasse-D forsterkere som jeg har lyst til å prøve (Wyred4sound) eller kanskje Emotiva (som ikke er klasse-D). Jeg har også fulgt Cary merket lenge og kanskje en gang så blir det Cary rørforsterker med digital-D effekt forsterker. Vi får se.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg er å anse som gjesteskribent her i Triangletråden - men jeg hadde gleden av å høre Reteps Triangle Quartet høyttalere sist helg sammen med det som på det tidspunktet var min Krell KAV150a - men som ikke er det lenger. Flaut å si det, men dette var mitt første møte med Triangle - sent, men godt. Lytteseansen ble en skikkelig "eye-opener" - flotte høyttalere, med nydelig lyd. Nå ligger det ikke umiddelbart til rette for å løpe avgårde å bytte ut alt i mine egne oppsett - men jeg kommer i hvert fall til å sette Triangle på "lytt-før-du-bestemmer-deg"-listen i tilfelle jeg blir bedt om råd.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    lgp skrev:
    Jeg holder til i Bergen så veien blir nok litt lang :) Er veldig interessert i hvilke forsterkere du har prøvd. Selv har jeg lyttet til Marantz, Electrocompaniet og Vincent med godt resultat. Likte utrolig godt bredde og 3d perspektiv i EC. Mindre heldig var Onkyo 805 og en italiensk rør integrert Unison SE.

    Jeg hører på det meste av musikk og merket meg at vi liker mye det samme. Vil si at akustisk musikk er konge og electronica er også fett. I alle fall hvis jeg legger til Velodyne DD-18.

    Som nevnt er det klasse-D forsterkere som jeg har lyst til å prøve (Wyred4sound) eller kanskje Emotiva (som ikke er klasse-D). Jeg har også fulgt Cary merket lenge og kanskje en gang så blir det Cary rørforsterker med digital-D effekt forsterker. Vi får se.
    Forsterkere som jeg har prøvd på mine Quartet som ikke nådde helt opp.
    Marantz Pm 11s1 ( meget god lyd, men miste kontrollen på høyt volume )
    Hegel H-200 ( Bedre kontroll med bassen, ble kanskje litt spisst og hard i toppen )
    AVI integrert ( god kontroll, pen lyd. Kanskje litt kjedelig (( hifi korrekt ?)) )
    Primare I30 ( Klarte ikke å drive dem godt )
    Rotel Rb 1080 ( Dette var en meget godt match, desverre.. så var det ikke mulig å få denne inn i benken )
    Krell Kav 400 ( Det var ok, men også dette var for korrekt for min del )
    Eci-4 ( Hadde denne hatt mere kontroll så hadde jeg nok gått for denne )
    T+A ( effektforsterker + ec 4.5. Meget god men kostet formye for min del )
    Krell Kav 150a + Benchmark dac direkte ( Meget godt, men noe spisst )

    Det jeg endte opp med var ( Ulf sin. nå min ) Krell kav 150a + ec 4.5. Meget god match, og med pressis bass som går virkelig dypt. Ec farger lyden dit jeg liker det. Dette er en knall kombo og kan spiller alt av musikk truverdig. Men det høres allerbest ut med Vokal musikk og akkustise instrumenter. Denne høytaleren er magisk, og med rette matchingen så tror jeg dette er en virkelig hifi høytaler meg et meget stort potensiale. Spes om man er altetende av musikk.

    Jeg koser meg like mye med Sepultura, Megadeath, Metallica, dreamtheatre som med Jamie Cullum, Diana Krall, Gosh Groban som med Bach, Bethoven som med Chess, Pavarotti ol.

    Skal jeg noengang oppgradere så tror jeg nok det blir på signalkilden. Høytalerene har jeg funnet. Skal jeg videre så er det nok innen Triangle sine modeller. Det blir dog lenge til.

    Digitalt kan vere spennende. Ikke vet jeg, har ikke prøvd. Kan kanskje bli litt spisst i toppen. Har mere trua på rør pre + digitalt.

    Mvh
    Triangle supporter


    Rommet mitt er L formet ( En opp-ned-L ) med anlegget stående på enden av kortsiden. Høytalerene er plassert ca 30cm fra bakvegg og 20cm fra sidevegg med ca 10 grader vinkling innover når fruen er hjemme. Når hun er borte og jeg skal kose meg, så står dem 1 m fra bakvegg og 50 cm fra sidevegg med ca 30 graders vinkling.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen Triangle venner som har prøve eller kjøpt høytalere i den store serien? Tenker da på Magellan serien? er bare nyskjerrig... ::)
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    870
    Antall liker
    866
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Da melder jeg meg inn i Triangle's Venner.

    Fikk i forrige uke hjem et par Triangle Antal EX. Meget fornøyd så langt. Driver dem med en Doxa 70B effekt og Doxa 04 pre.
    Har hørt folk si at Doxa forsterkeren er ganske "nøytral". Kan noen da komme med forslag til en bra men ikke for dyr CD-spiller som kan passe inn i denne komboen?
    Bruker foreløpig en 9 år gammel BILLIG dvd-spiller så det kan bare bli bedre.
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hadde bare lyst til å blåse liv i denne tråden og dele litt erfaringer med dere. Som tidligere nevnt i denne tråden så har jeg vært på jakt etter forsterker til mine Quartet høytalere, og nå mener jeg at jeg har funnet mitt nirvana :)

    Etter å ha lest mange tester på og utenfor internettet, ble jeg enig med meg selv og ville prøve en klasse D effektforsterker. Valget ble Wyred 4 Sound sine monoblokker SX-500 på 250 watt i 8 ohm. Dette valget utgjorde en dypere og fastere bass pluss et større perspektiv og romfølelse.

    Deretter var det å velge forforsterker og da den skulle integreres i et hjemmekinoanlegg, falt valget på Primare SP32 eller Cary Cinema 11a. Etter å ha testet disse mot hverandre ble konklusjonen: Primaren hadde bredest perspektiv og mest stabil funksjonalitet men valget ble likevel Cary. Den hadde mer detaljer og ble ikke så diffus i nedre mellomtone.

    Nå gjenstår bare å høre gjennom hele cd samlingen på nytt og kose seg. :)
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Da melder jeg meg ut av Patos venner og inn i Triangles venner, fikk nettop inn et par altea ex. De imponerer uinnspilt, hørte på et par innspilte hos maxwell drammen og jeg gleder meg!!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen her som har eller kjenner til noen som har kjøpt seg Lyrr? Angrer som f på at jeg solgt mine Quartet skal tilbake, men vurderer Lyrr...
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Hei alle sammen,

    Er veldig fersk her inne, men kan snart melde meg inn i klubben. Har bestilt Genese Lyrr som trolig blir levert mot slutten av uka og gleder meg som en unge. Bestilte også senter-ht i samme serie siden anlegget brukes til film innimellom og Maxwell har sommerkampanje :) Har i dag en Parasound NC2250, noen som vet hvordan denne matcher høyttalerne? Vurderer å låne med meg Unico Secondo hybridforsterker for å teste ut, hva tror dere om den?
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Til lykke med Lyrr høytalerne! Jeg fikk ikke hørt på de men er storfornøyd ned lillebroren Quartet og senterhøytaleren Voce. Fikk du sammenlignet Quartet og Lyrr?

    Ellers så testet jeg Unico Secondo og Quartet i Bergen på Musik-Magazinet og etter å h hørt på Electrocompaniet og Marantz forsterkere, ble Unico Secondo før varm og bløt i lyden for min smak. I dag bruker jeg klasse-d forsterkere fra Wyred4siund sammen med en forforsterker fra Cary. Er kjempefornøyd med den løsningen men tenkete mye på rør-eller hybridforsterkere da jeg hadde lest at Triangle og rør skulle være en bra kombinasjon.

    Gi litt tilbakemelding når du får utstyret ditt. :-D
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Jeg hørte bare på Quartet før kjøp og ble overbevist om at jeg ville prøve ut Triangle. Prisforskjellen mellom Quartet og Lyrr er jo ikke all verden så jeg tenkte som så at et ekstra basselement ikke er å forakte. Jeg hører mest på (neo)progressiv rock og føler jeg mangler litt bass i enkelte andre høyttalere jeg har testet. Jeg får gi de noen timer innspilling først og så teste ut ulike pre- og forsterkerkombinasjoner. Jeg ser lenger opp i tråden her at Retep har testet en del, veldig nyttig info, takk!
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Da er Lyrr i hus og står og spiller inn :) Fikk beskjed om minst 30 timer så vi får vente litt før vi trekker noen konklusjoner. Ser fram til å teste ulike forsterkere og kanskje også kabler etterhvert for å finne en god match. Skulle gjerne testet noen hybrid eller separate rør-pre siden mange skryter av disse. Musikk er det primære men siden jeg også bruker anlegget til hjemmekino er det gunstig med prosessorinngang og det begrenser jo utvalget en del. Enda færre har subutgang for de tilfellene der jeg vil ha med sub(ene) i stereo :mad: Mulig jeg ikke trenger sub til musikk lenger med Lyrr? Vi får se...
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med høytalerne! Det blir spennende å høre hva du synes. Hvilken musikk hører du på? Jeg har god erfaring med Electrocompaniet sine forsterkere. Tenkte jeg skulle teste EC enda mer hjemme og muligens Primare. Har hatt gode resultat med disse forsterkerne.
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Takk for det! Det går mest i (neo)progressiv rock men jeg hører på mye annet også. Håper Lyrr gir meg det trykket i bunn jeg har savnet tidligere, spec'en sier ihvertfall -3dB ned til 32Hz så vi får se... Både EC og Primare er vel tilgjengelig fra Soundgarden så jeg får ta en tur innom der. Retep har testet Primare I30 uten å like det spesielt, ref. innlegg over, men liker til gjengjeld EC godt... Kanskje EC ECI 5 kan være noe?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Endelig så er jeg tilbake denne klubben- Har kjøpt tilbake mine Triangle Quartet fra han som kjøpte dem av meg. Nå står desse pærlene i stuen igjen, og her blir de stående.

    Sorxy: Primare I30 ble nod det som mange hifi skribenter liker, analytisk, tørt og dørgande kjedelig. Nei Quartet & Lyrr trenger noe med varme og med mye strømreserver for å virkelig vakne. Jeg kunne tenke med å prøve Audio Valve pre på et Tact effettrinn..

    Hvordan gåt det med Lyrr og forsterkerjakten?

    Ps husk bare på at mine ører ikke er dine ører.
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Velkommen tilbake i klubben Retep! Varme og strømreserver skal vi nok skaffe tilveie etterhvert i form av nye forsterkere. Foreløpig er det mye frustrasjon ifm. lytterommet mitt. Startet først med enkel radioschack-måler men har nå også kjøpt inn og utført målinger med eksternt lydkort og målemic som bekrefter mistankene. Har noen veldig stygge stående bølger i bassområdet samtidig som mye bass forsvinner mellom og i veggen bak frontene. Jeg skal oppsummere og poste problemene i en annen tråd og se hva som kan gjøres med rommet. Summa summarum må jeg rett og slett få orden på lytterommet før testing av nye forsterkere og pre har noen særlig nytte. Pengene får blomstre i banken imens :mad:
     

    Erni

    Medlem
    Ble medlem
    12.03.2005
    Innlegg
    25
    Antall liker
    0
    Jag har gort som joaredge. Ut ur Pathos venner in i Triangles. Det var ett fantastiskt kupp jeg gorde i sommer när jag fick mig ett par Lyrr til ´sommerpris´ fra Maxwell i Drammen. Jammen sa jeg DYNAMIKK ;D . Har nå kobblet dem til nyinkjöpt Lyngdorf 2200 med romkorreksjon og ny processor fra Texas instruments. Pust. Dette er greier mine herrer. Jeg også lytter mye til progrock og her er vigtigt at det er punch. De er også meget bra på klassisk musikk (tross det som sto Fideliy her forleden). De er kobblede med Nordost Valkyrja og signalkjelden er Burmester 001.

    For meg, i ett relativt litet velmöblert rom er det a meeting in heaven. Bassen er bare SÅ precis, finns der når den skall, diskanten precis men ikke kvass og mellomtoner så man kan höre hva folk synger om. Om det er trökk, men samtidigt meget eksakthet man önsker, er dette tingen folkens. Förut haft Audio Aero Capitole, en Unison Unico SE (rör i pren)og alltså Phatos. Rör er greit, gott föröronen og avslappnende. Men det gir ikke, i alle fall meg med min musikksmak, den feelingen, den kribblende fölelsen av MER, jeg vill ha MER som den kombinationen jeg nå har. Drömmer om Lyrr som kjeler med Lyngdorf med Burmester som ser på !!!!!!!!! 8)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei.

    I sommer kjøpte eg og Triangle Altea EX, men var litt skuffa i begynnelsen og en stund pga mangelen på bass.
    Kom seg etter hvert, men nå nylig fant eg årsaken og det var ikke høyttalernes feil, men min MA som nok har fått for hard behandling kanskje. Ene smårøret mistet spenningen og når eg beveget litt på det kom strømmen igjen.
    Så eg åpnet den og loddet omigjen alle kontaktene til små røra og etterpå gikk eg fra hifi til Hi-end lydmessig.
    Forsterkeren er knall god. Og høyttalerne??
    Jo bassen sitter som et skudd, fast,tørr, rask og overraskende dyp.
    mellomtonen har vel fått masse skryt men også diskanten er tetaljert,vakker og Ikke skrikande i da heile som den kunne vere litt før eg fikk fiksa forsterkaren.
    En kompis sa, den høres ut som B&W men mye klarere, men det var før eg fiksa forsterkaren. Nå spiller det j...bra alså ;D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Lite liv i denne tråden, noe har vel skjedd for enkelte vil jeg tro? :D
    Bilder og denslags etterlyses! :)
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Lite aktivitet her ja :(

    Jeg blir ihvertfall mer og mer glad i mine Lyrr. Nettopp matchet de mot Naim elektronikk og synes dette spiller utrolig bra!
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    543
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Sorzy skrev:
    Gratulerer! Du driver de med rørforsterker?
    Japp, har noen singleended KT88-baserte monoblokker med svimlende 18 watt... Låter meget godt etter litt tuberolling!
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Ser du selger de allerede Ludo, det var et kort bekjentskap :eek:
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    543
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Sorzy skrev:
    Ser du selger de allerede Ludo, det var et kort bekjentskap :eek:
    Japp, men ingenting i veien med høyttalerne - ligger etpar AG Uno på brukt'n så da er det jo bare å slå til - har ønska meg sånne i maaange år!! ;D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Ludo skrev:
    Sorzy skrev:
    Ser du selger de allerede Ludo, det var et kort bekjentskap :eek:
    Japp, men ingenting i veien med høyttalerne - ligger etpar AG Uno på brukt'n så da er det jo bare å slå til - har ønska meg sånne i maaange år!! ;D
    Du klarte ikke å dy deg nei? ;)
    For ente gang; lykke til! ;D
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kan vel kanskje melde meg inn her jeg å?

    Har Triangle Antal ex, og primare elektronikk.

    Men leter etter elektronikk som kan få ut potensiale i Triangle`ne :)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Faren min har Altea og de rocket veldig med NAD 3020.

    Nå spiller de med en kt88 basert Jolida sak til rundt 15k og det låter bra så dine vil nok låte bra med tilsvarende forsterkere.
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Triangle Genese Lyrr er testet i siste utgave av Hi-fi Choice som lå i postkassa i dag. Helt klart hyggelig lesing med en overall karakter på 4,5 stjerner på en skala til 5. Artig at de også har testet hovedsaklig med Naim elektronikk ;D

    Konklusjonen er:

    Like: "Fine overall balance, dynamic midband and top class imaging"

    Dislike: "Bass lacks some precision, grip and a measure of authority"

    We say: "A well balanced speaker with generous sensitivity, fine imaging and good vocal expressiveness"
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei venner av Triangle...

    Er det noen i Oslo området som har et par Triangle Magellan Chello og som kunne tenke seg et besøk? Jeg vurderer nå å gå for denne høyttaleren, men har et sterkt ønske om å se den" live" samt å få lyttet litt til den i et hjemme miljø.

    Er det noen som tar på seg det? Send meg da en pm.

    mvh Peter
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det ingen Triangle venner som har høyttalere fra den store Magellan serien.

    Send meg en pm (om du ikke ønsker å stå frem offentlig) om du har, tenker spesielt på Cello som jeg selv drømmer om, men takker ikke nei til å høre duetto eller noen enda større.

    Mvh Peter
     

    holligong

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.12.2002
    Innlegg
    81
    Antall liker
    1
    Sitter og hører på yello-touch på mine celius esw med min dynabel brontes trykkammersub i bunn. Smaker søtt og high end av dette oppsettet. Har prøvd å legg ut min komplette surround pakke med khos bake og noxa major senter, men virker som det er lite aktivitet på bruktmarkedet. Tror folk går glipp av noe virkelig spesielt for pengene her. Denne triangle komboen er vanskelig å slå til den prisen, låter fortreffelig og oppløst organisk med rette matching. Selger for å oppgradere til genese serien, har blitt veldig glad i disse musikkglade triangle høyttalerne. ;)

    Fint at det er flere som har oppdaget triangle. :)
     

    holligong

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.12.2002
    Innlegg
    81
    Antall liker
    1
    Kjøpte for en liten stund siden en pioneer lx-73 reciever, som har en ganske avansert lydkorreksjon. Den kan tweakes til nærsagt hvilken som helst lydsignatur. Nå har den endelig begynt å bli innspilt og diverse tanker om innkjøp av monoblokker og div oppgraderinger har nå forsvunnet som dugg for solen. Venter nå på en hegel hd10 dac som jeg skal bruke sammen med min mac og også blu-ray spilleren som er en pioneer lx-54.
    Har virkelig skjønt alle de gode testene av denne recieveren nå etter at innspillingstiden går mot slutten, i begynnelsen var det mye tristere og gråere. Nå er det bare varmt og deilig såfremt innspillingen ikke er helt forferdelig såklart. :)
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Det er ærlig talt første gang jeg har hørt om en reciever!
    Men tviler ikke på at det kan spille bra :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    holligong skrev:
    Kjøpte for en liten stund siden en pioneer lx-73 reciever, som har en ganske avansert lydkorreksjon. Den kan tweakes til nærsagt hvilken som helst lydsignatur. Nå har den endelig begynt å bli innspilt og diverse tanker om innkjøp av monoblokker og div oppgraderinger har nå forsvunnet som dugg for solen. Venter nå på en hegel hd10 dac som jeg skal bruke sammen med min mac og også blu-ray spilleren som er en pioneer lx-54.
    Har virkelig skjønt alle de gode testene av denne recieveren nå etter at innspillingstiden går mot slutten, i begynnelsen var det mye tristere og gråere. Nå er det bare varmt og deilig såfremt innspillingen ikke er helt forferdelig såklart. :)
    hvorfor DAC når den innebygget er så god? Hørte den var sååå god at en ikke trengte noen annen..?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Sandlien skrev:
    Jeg kan vel kanskje melde meg inn her jeg å?

    Har Triangle Antal ex, og primare elektronikk.

    Men leter etter elektronikk som kan få ut potensiale i Triangle`ne :)
    Rør ;D Gjerne en Music Angel
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn