Triangle's Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Sorzy skrev:
    Lovemusikk, du vet jo nå at det er Naim som gjelder ;D
    Hehehe..er lov å ha en MA på si..
    Trekkspill loven går jo slik..:

    Du skal ikke ha noen andre trekkspill en meg, men du kan ha en torader på si..

    ;D

    Ellers må jeg innrømme at jeg har lagt ut naim'ene mine til 8000 og 7500 ved henting.
    + resten er lagt ut.
    Prøve høyt oppe først..(Brukt.. Burmester og AP Tempo6 høyttalere) men og en grunn for å kjøpe nyere naim og senere + naim høyttalere ;D
    Men hvordan er naim på Triangle da?
    Kjenner ofte jeg savner Triangel høyttalerne.. :'(
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Jeg synes Naim på Triangle fungerer utmerket. Har testet rør men det ble alt for snilt og kjedelig for meg. Har og testet 3-4 andre merker (ikke-rør) men ingen klarte å engasjere like mye som Naim. Utrolig punsj og dynamikk, eller som Naim-folket liker å si det: Masse PRaT :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Sorzy skrev:
    Jeg synes Naim på Triangle fungerer utmerket. Har testet rør men det ble alt for snilt og kjedelig for meg. Har og testet 3-4 andre merker (ikke-rør) men ingen klarte å engasjere like mye som Naim. Utrolig punsj og dynamikk, eller som Naim-folket liker å si det: Masse PRaT :)
    :) Det er flott. Då har vi en plan B ;D
     

    Sleiven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Innlegg
    2.302
    Antall liker
    21
    Er det noen som kjører Triangle på 7watt SET elller deromkring med godt resultet, i såfall hvilke Triangle er det?

    Takknemlig for erfaringer
    Sleiven
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Triangle Altea er iallfall lettdrevne, ut fra de lampene som viser effekt på NAD 3020 bør 7 watt være mer enn tilstrekkelig såfremt en ikke skal spille ordentlig høyt.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Triangle Altea hadde eg før og brukte da MAen på 2x65w som fungerte utrolig bra.
    Full kontroll og bassen satt (etter 3/4 år innspilling) som et skudd med en kvalitet sikkert ingen høyttalere gjør etter dei i den prisklassen. Gikk ikke så dypt men kvalitetene var enorm syns eg. Mellomtonen var et kapittel for seg, kanskje en hel bok. Utrolig bra! diskanten var også bra.

    Savner faktisk Triangle lyden jeg. Så skal ikke se bort fra at i fremtiden kan det merket dukke oppigjen i stua mi.
    :)

    Med rørforsterker og f.eks Ane Brun med live plata hennes, guuud det låt nydelig.. ligger et par videoer på youtube som jeg filmet med mobil..får et vist inntrykk av lyden.
    På Nils Lofgren med plata "acoustic live" låt det rått og krispy.
    Skulle tolt mer effekt er det eneste eg vil trekke for. Men toler rørforsterker alså. :)
    Knallgode høyttalere.
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har mistet skruene til føttene på mine Triangle Antal ex, noen her som vet hvilke skruer dette er? Skulle gjerne fått det opp fra gulvet..

    Mvh
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Her er det dårlig med trafikk..

    Ingen som har Triangle lenger? Eller er folk så fornøyd at dem bare hører på musikk? :)

    Mvh
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehehe. Er jo solgt noen par i Norge, men er lite på bruktmarkedet. Tegner vel et bilde på at de som har er fornøyd. Jeg savner mine Quartet innimellom...
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Her er det dårlig med trafikk..

    Ingen som har Triangle lenger? Eller er folk så fornøyd at dem bare hører på musikk? :)

    Mvh
    Jepp, hører bare på musikk og tenker ikke lenger på om andre merker er noe bra :-o

    Eneste tanken som innimellom sniker seg på er om en oppgradering innenfor Triangle kan gi enda mer av det jeg liker med Triangle :)
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Såpass ja!

    Jeg har "bare" Antal ex, men hører da musikk allikevel :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen i Triangle venner som sitter på noe fra den store serien. Kunne tenke meg å hørt et par Magellan Chello eller Quatuor... Reiser gjerne en bil for å høre også. Svært mulig at jeg kommer tilbake til Triangle igjen når anlegget til nye hifirommet skal kjøpes.

    Ta gjerne en pm om du har Magellean serien og kan tenke deg et besøk.
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hei Triangle's venner. Vurderer å selge Klipsch høyttalerne mine da jeg har lyst til å prøve noe nytt. Inntrykket mitt er at Triangle er ganske så ulik musikkformidler fra Klipsch. Klipsch RF har jo meget med dynamikk og "live følelse", men kan bli litt hard i øvre mellomtone/diskant ved pådrag, tross at elektronikken er gull matchmessig på heavy metal. Akustikken er også bra. Men skal flytte, og rommet blir ganske lite 15 kvm2 ish og ønsker å prøve noe som er mindre "slemt" for øret. Hvordan er Triangle, typisk Quartat på dette punktet? Ønsker litt fet lyd, men ikke at stereoperspektivet skal oppleves som innestengt og "hult". Noen som kan defenere typisk Triangle-lyd, og da gjerne sammenlignet med for eksempel Tannoy?
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Triangle Quartet er snilt og låter pent - all over egentlig! De er også ganske slanke i lyden, selv om de spiller dypt. Lettdrevne saker, men mangler kanskje litt av den nederste tyngden for å få en realistisk grunntone. Uansett, de er veldig lette å like og er en snill last for forsterkeren. Ihvertfall de jeg har hatt; Altea, Antal, Celsius og Quartet... Fortsatt glad i Triangle selv om de ikke står i stua akkurat nå... :)
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Triangle Quartet er snilt og låter pent - all over egentlig! De er også ganske slanke i lyden, selv om de spiller dypt. Lettdrevne saker, men mangler kanskje litt av den nederste tyngden for å få en realistisk grunntone. Uansett, de er veldig lette å like og er en snill last for forsterkeren. Ihvertfall de jeg har hatt; Altea, Antal, Celsius og Quartet... Fortsatt glad i Triangle selv om de ikke står i stua akkurat nå... :)
    Takk for respons. Hva er grunnen til at du har byttet de ut, på grunn av at de du har nå har en mer realistisk grunntone? Hva tror du om Quartet med Marantz Pre, og Primare effekt? Når du sier de har en litt slank lyd, går dette på bekostning av fylden i lyden, etterfulgt av spinkel, og spiss topp? Mulig Triangle ikke er det beste valget for meg, ettersom jeg er litt i modus for en litt mørk, og laidback klang..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei.

    Quartet er en flott høyttaler og hele Genese serien er tunet noe mørkere enn antal og altea... Har hatt Quartet 2 ganger og det ser ut som om at jeg kommer til å gå for et par Lyrr ved neste innkjøp.

    Har hatt en del høyttalere rundt 30-40k og jeg er veldig glad i lyden de gir. Sammen med rør og ellers varmtklingende alaktronikk så spiller de med mine ører og smak, veldig bra. Har lysst på Magellan serien, men det er ingen som har. I vertfall ingen som har lysst på besøk fra meg....

    De er noe slanke nedover, men til musikk, så synes jeg det holder. Skal du bruke de i kino sammenheng så må du nok ha et par subber...

    Lekre å se på, det er de.
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hei.

    Quartet er en flott høyttaler og hele Genese serien er tunet noe mørkere enn antal og altea... Har hatt Quartet 2 ganger og det ser ut som om at jeg kommer til å gå for et par Lyrr ved neste innkjøp.

    Har hatt en del høyttalere rundt 30-40k og jeg er veldig glad i lyden de gir. Sammen med rør og ellers varmtklingende alaktronikk så spiller de med mine ører og smak, veldig bra. Har lysst på Magellan serien, men det er ingen som har. I vertfall ingen som har lysst på besøk fra meg....

    De er noe slanke nedover, men til musikk, så synes jeg det holder. Skal du bruke de i kino sammenheng så må du nok ha et par subber...

    Lekre å se på, det er de.
    Lekre å se på er de uten tvil, men hvordan er lyden annet en at den er kjent for å være pen og samtidig veldig "frisk". Med andre ord kanskje ikke på den varme, og mørke siden av skalaen? ;-) Må få til en lytt for egne ører etterhvert.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes ikke at de er spesielt friske i lyden. Med frisk mener jeg pågående og kanskje litt skarp. De er snille både i toppen og i bunnen... Noen høyttalere er litt feite i bassen, gir litt mer enn de skal. Men Triangle hører på ingen måte inn under disse...
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Trives veldig godt som Triangle eier med et par Color Bookshelf, men jeg vil ha mer av dette så regner med en større modell kommer inn om ikke så lenge. Har hatt litt diverse høyttalere innom de siste årene men Triangle skiller seg veldig ut å er helt etter mine lydpreferanser.
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Trives veldig godt som Triangle eier med et par Color Bookshelf, men jeg vil ha mer av dette så regner med en større modell kommer inn om ikke så lenge. Har hatt litt diverse høyttalere innom de siste årene men Triangle skiller seg veldig ut å er helt etter mine lydpreferanser.
    Gratulerer med nye høyttalere! Herlig følelse når man finner høyttalere som matcher egne preferanser :) Du får teste noen gulvstående etterhvert da så du får litt bass også, jeg ser de har fått inn mer av utvalget hos lsound nå...
     

    xnn3882

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2009
    Innlegg
    185
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    18
    Trives veldig godt som Triangle eier med et par Color Bookshelf, men jeg vil ha mer av dette så regner med en større modell kommer inn om ikke så lenge. Har hatt litt diverse høyttalere innom de siste årene men Triangle skiller seg veldig ut å er helt etter mine lydpreferanser.
    Veldig interessant. Hvordan vil du beskrive lyden? Jeg forsto det slik, både på deg og diverse tester at denne kan bli skarp/ubehagelig i diskanten, men hos deg løste dette seg etter innspilling? Hvordan er diskanten nå? Har den bassport bak, hvordan er den med tanke på plassering? Kan den stå nært bakvegg?
     

    xnn3882

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2009
    Innlegg
    185
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    18
    Jeg tenker selv litt på den gulvmodellen. Den har bassport foran. Men er litt bekymret for den diskanten. Er ute etter en litt morsom høyttaler, gjerne med litt trykk i mellombassen, slik som Mantra 60.
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Jeg tenker selv litt på den gulvmodellen. Den har bassport foran. Men er litt bekymret for den diskanten. Er ute etter en litt morsom høyttaler, gjerne med litt trykk i mellombassen, slik som Mantra 60.
    Da er det bare på kline til. Jeg trives bedre med disse Triangle enn jeg gjorde med Mantra 60.

    Utrolig raskt og godt driv i mellombassen. Diskanten er noe hardere, men for meg nærmere sannheten. Fantastisk mellomtone.
     
    Sist redigert:

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Trives veldig godt som Triangle eier med et par Color Bookshelf, men jeg vil ha mer av dette så regner med en større modell kommer inn om ikke så lenge. Har hatt litt diverse høyttalere innom de siste årene men Triangle skiller seg veldig ut å er helt etter mine lydpreferanser.
    Veldig interessant. Hvordan vil du beskrive lyden? Jeg forsto det slik, både på deg og diverse tester at denne kan bli skarp/ubehagelig i diskanten, men hos deg løste dette seg etter innspilling? Hvordan er diskanten nå? Har den bassport bak, hvordan er den med tanke på plassering? Kan den stå nært bakvegg?
    Dette er noen sjarmerende og spillevillige tasser. Lyden er lett frempå og hifi, med fokus på musikken. Ikke klinisk eller analytisk. Gode og dårlige innspillinger går like fint. Alt får litt "live" preg og jeg føler sangeren står i rommet. Dette er det klart beste jeg har hørt av vokalpresentasjon i prisklassen. De små tassene mine har bassport bak, men spiller ikke "bass". Specet ned til 80Hz, men er godt fundament i dem fordet. En må bare innstille seg på en litt mer "kompakt" presentasjon. At de ikke spiller så mye bass glemmer en når en setter på musikk, for alt annet låter gull for mine ører hvertfall. De er ekstremt plasseringsvennlige.
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har Antal ex.
    Har ikke hørt alt i prisklassen selvfølgelig. Planen var egentlig Dali Mentor 6, men så hørte jeg disse. Det spiller med bedre sammenheng, ryddig og med en touch av "live". Jeg blir veldig sjeldent skuffa etter å hørt annet utstyr, ofte dyrere utstyr. Det er et godt tegn synes jeg.

    Mvh
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg er strålende fornøyd med mine Lyrr, drømmer dog om noe fra Magellan serien.
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har nå investert i et par Duetto høyttalere og sammen med min sub-woofer Velodyne DD-18 så er jeg nå kommet i mål! Jeg er bare sååå fornøyd! Dog må det sies at jeg lurer på om jeg skal forbedre lyden ved å investere i en ny forsterker til Duettoene. Tenker litt på rør vs. transistor og for øyeblikket så er Cary Audio CAD-120S og Cary Audio SA-200.2 som er i radaren. De vil nok kune matche min forforsterker Cary Audio Cinema 11a ganske bra.

    Vil også bare nevne at jeg ønsker nå å selge min Triangle Quartet høytalere. Bare se annonsen på torget her på hifi-sentralen.
     

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    Jeg har nå investert i et par Duetto høyttalere og sammen med min sub-woofer Velodyne DD-18 så er jeg nå kommet i mål! Jeg er bare sååå fornøyd! Dog må det sies at jeg lurer på om jeg skal forbedre lyden ved å investere i en ny forsterker til Duettoene. Tenker litt på rør vs. transistor og for øyeblikket så er Cary Audio CAD-120S og Cary Audio SA-200.2 som er i radaren. De vil nok kune matche min forforsterker Cary Audio Cinema 11a ganske bra.

    Vil også bare nevne at jeg ønsker nå å selge min Triangle Quartet høytalere. Bare se annonsen på torget her på hifi-sentralen.
    Gratuelerer! Da fungerte det som jeg trodde!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og jeg har tatt steget opp i Magellan serien selv. Triangle Chello heter de jeg nå bruker. Er en helt annen HT enn Lyrr. Anger ikke på at jeg fortsatte i samme familien denne gangen heller. Tror de som har Triangle blir mer og mer glad i dem.
    P1070534.jpg
    P1070518.jpg
    P1070524.jpg
     

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    Cello var høyttaleren jeg vurderte også, antar at du er godt fornøyd med lyden? Bruker du sub til dem?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn