Du har vel planer om inngrep i taket Harald?
Da ville jeg ventet med å kjøre massiv demping av gulvet også. hvertfall til en får kontroll på hvordan det låter.
Jeg har også teppe, men ikke av det kaliberet over her, men ganske grovt det også. Det kan fort bli litt sånn "under dyna lyd" om det blir for mye av det gode
Ja jeg har noe upcoming
Step 1
- 6 stk hengende Rockfon Blanka Activity B hengende paneler i taket 600 x 1200 x 40 (fikk feil type av leverandør så det blir retur og forsinkelse)
- jeg har et prosjekt med Rockfon Industrial baserte bass-traps (bruker Industrial mest pga lav pris),
Benytter en konstruksjon fra Master handbook of acoustics, disse skal full-integreres i hjørner = VISUELT PENT
men jeg ser nå at Rockfon Industrial har lavere tetthet enn det jeg opprinnelig ønsket, men det blir en ok test.
Step 2
- To stk Rockfon Eclipse 1160×2360 på ene hele hele sideveggen, to stk svære plater med 5 cm avstand til vegg
- Venstre sidevegg er vanskelig, da det er vindu og får, og jeg må se ut ... satser på flyttbare absorbenter der (Rockfon Industrial med rødt stoff)
Må tenke kreativt her
- bakvegg kan jeg ikke gjøre noe med, 4 stk Rockfon industrial flyttbare paneler, igjen kledd med rødt stoff
Step 3
- Målinger, rt60, lytting. lytting, lytting.... måling
- Kanskje ennå mere galskap
Så ja, jeg har litt mere på gang enn bare takpaneler, tror dette kan bli supermoro
Når da jeg forhåpentligvis får inn Trinnov, så regner jeg med at ovenstående + Trinnov får det til å ta helt av
Jeg har fått denne skissen fra en leverandør, det blir ikke helt slik, men noe lignende
I tillegg bass traps eller hva jeg kan få til der, skikkelig moro med bass trap i venstre hjørne hvor vinduet går nesten helt til frontveggen
PS: Jeg har mye større høyttalere enn dette
Rockfon Blanka Activity B
Rockfon Industrial
Rockfon Eclipse