Trinnov Surround

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• TGB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er også ekstremt fornøyd, har enda ikke finpusset på kalibreringen helt 100% (har noe pussing igjen). Så vurderer jeg å vinkle front høyttalere litt mer mot MLP (vi snakker et par grader).

TGB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    1
    Det er sprekt.
    Kjenner det bruser litt i blodet nå. Når er det PRO slippes? Jeg kom hjem fra sjøen i går og reiser igjen om en uke, så det er vel på plass til jeg er tilbake på avspasering så jeg får lekt litt.
    Den er like rundt hjørne, men det finpusses fortsatt - de lanserer ikke før de er fornøyd med kvalitet (heldigvis).

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    1.234
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Jeg er også ekstremt fornøyd, har enda ikke finpusset på kalibreringen helt 100% (har noe pussing igjen). Så vurderer jeg å vinkle front høyttalere litt mer mot MLP (vi snakker et par grader).
    Jeg vinklet jo ht. litt ut når jeg satte opp Altitude. I dag er de bare vinklet noen grader inn, men samtidig trakk jeg de litt inn mot midten. Føler det fungerer greit. Jeg sitter jo også på gjerdet og vurderer nye amper. Planen var å gå for to Amplitude8 men jeg er usikker. Vera audio kunne også være en kandidat.

mediakjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Antall liker
    402
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vinklet jo ht. litt ut når jeg satte opp Altitude. I dag er de bare vinklet noen grader inn, men samtidig trakk jeg de litt inn mot midten. Føler det fungerer greit. Jeg sitter jo også på gjerdet og vurderer nye amper. Planen var å gå for to Amplitude8 men jeg er usikker. Vera audio kunne også være en kandidat.
    Hva med Ati, de har amper med opptil 8 kanaler.

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    1.234
    Sted
    Det er ATI som bygger Amplitude ampene, på specs fra Trinnov:) Men de ville vært en het potet uansett.

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    1.234
    Sted
    Det er ATI som bygger Amplitude ampene, på specs fra Trinnov:) Men de ville vært en het potet uansett.
    Eller rett og slett en kombinasjon av amper, men noe av målet er jo å redusere bokser da. Men det går vel noen Vera på en Amplitude8.

TGB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    1
    Ja, men Trinnov sin Amplitude8 er en spesial-laget ATI forsterker på 8 kanaler som er skreddersydd for Altitude (inngang på forsterker vs utganger på prosessor). Samt man får også støtte for DB25 kobling som gir en elegant 8*XLR i en kabel/plugg (for Altitude32). Den har selvsagt også vanlige 8*XLR koblinger.

TGB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    1
    Det jeg er litt bekymret for er om de kandidatene som jeg har nevnt klarer å tøyle frontrekka tilfredstillende når det røyner på som verst:cool:
    Ikke bekymret for det. Skulle det mot formodning bli noe problem er det bare å gå for 2 (Amp8 er i utgangspunktet 2 * 4 kanals forsterkere i en boks, med separate strømforsyninger).

TGB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    1
    4.2.15 er nå lansert.

Bare å gå inn på Info/Check for Updates, så kan du kjøre installasjonen selv.
    Skjermbilde 2020-01-31 kl. 18.24.28.jpg

Så da er DTS:X Pro offisiell endelig.

TGB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    1
    Samme resultat, må jeg slå den helt av? typ cut the power?
    Jeg har sjekket årsaken for deg. Det er for mange oppgraderinger som pågår. Det er bare å prøve igjen litt seinere. Systemene er ikke skalert for et slikt massivt antall oppgraderinger samtidig.

TGB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    1
    Takk!
    Såpass ja! Trodde bare det var jeg å du i hele verden som hadde Trinnov:rolleyes:
    Alle har trippet og ventet på denne LENGE.... (ca 1 år). Så det blir litt som julaften og bursdag på en gang.

TGB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    1
    Hvertfall ensomt her inne;)
    Men du er jo en kapasitet så da er det greit.
    Må innrømme at det har blitt litt lite leking i det siste; har bare brukt for film og musikk. Føler liksom noe mangler når ikke Trinnov mikrofonene og REW mikrofonen står på klar til bruk :)

TGB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    1
    Lærte også noe nytt i dag; kildekoden for software kompileres som en del av installasjon. Det betyr at de ikke trenger kaste bort prosesseringskraft på sjekker for hvilke deler som skal kjøres avhengig av versjoner på moduler osv. Derav "Build date" = når software er laget; som skjer når installasjon gjøres :D Dette er gjort for å unngå at man trenger ha alle disse lagret ferdig på server; og for å optimalisere programvaren som kjøres på hver enkelt enhet. Så mer optimal programvare for hver enhet; og kortere deploy tid.

Så software for 8, 16, 24, 32 kanaler er forskjellige. Samme relatert hvilket HDMI kort man har.

TGB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    1
    Også en annen viktig ting med DTS:X.

Lh, Rh og Lhr og Rhr MÅ være definert. Eller så vil DTS:X decoderen prøve å generere den basert på rundtliggende høyttalere (innebygd i DTS:X/DTS:X Pro).

DTS har også Ltf, Rtf, Ltr og Rtr (de siste 2 skal ha samme posisjon som Lhr og Rhr).

Skjermbilde 2020-01-31 kl. 19.41.13.jpg

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.556
    Sted
    Stavanger
    Etter det jeg forstår så vil ikke 2stk top middle være tilstrekkelig, altså må man ha 4 ceiling ht til DTS-X?

TGB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    1
    Etter det jeg forstår så vil ikke 2stk top middle være tilstrekkelig, altså må man ha 4 ceiling ht til DTS-X?
    2 stk går bra det også, men da slår den sammen de 4 fra kilden (normalt er grunnoppsettet på DTS:X 7.1.4. Så kommer eventuelle objekter i tillegg.

Hele gleden med DTS:X Pro er at man kan ha 13 takhøyttalere aktive samtidig.

B59F319D-2ABF-4CE2-BF8D-6B3E9070BEE5.jpg

Sist redigert:

TGB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    1

TGB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    1
    Da fikk vi ordnet det (oppgradering for alphamale).

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn