TGB
Hi-Fi freak
Dette vil slå ut på Richters skalaen skjønner jegI morgen er det hjemreise fra sjøen for denne gutten.
da skal fire subber innkvarteres med optimizeren. Gud bedre det skal bli et leven i gata
Vet bare når jeg skulle få på plass de initielle PEQ filtrene på 2xParadigm Persona subbene så stod hele bygget her i hellspenn på den første målingen som var ALTFOR høy (langt over 120dB!)
Ref Subber.
Jeg har tenkt å kombinere alle 4 subbene mine via active xover; sette PEQ filter på hver enkelt så finpusse alle 4 via PEQ før jeg kjører kalibrering på alle 4 som en samlet enhet. Pr nå har jeg hver sub individuelt kalibrert via Optimizer. Med mindre du har et veldig stort rom så sier ryktene at det gir bedre resultat å kombinere dem, finpusse PEQ på hver enkelt for å få et bra resultat samlet før man kjører kalibrering på alle 4 som en enhet for Optimizer. Med Active xover må man legge inn delay (og alternativt fase) manuelt. Dette har man allerede tilgjengelig om man har kjørt kalibrering på dem individuelt.
Hver kveld jeg har planlagt å gjøre nye kalibreringsrunder for å teste så ender jeg opp med å høre et par album i stedenfor... skjer hver gang; kalibreringen jeg har nå er veldig bra - så har ingen behov for å endre på noe - men nysgjerrigheten sier at jeg må prøve ut. Har også tenkt å prøve 2 grupper (venstre front sub og venstre bakre sub i en gruppe; og høyre front sub og høyre bakre sub i en annen gruppe).
Får se hvordan dette går.... ender alltid opp med at jeg hører på musikk med et stort smil før jeg klarer ta frem kalibreringsmikrofonen.
Sist redigert: