Trinnov Surround

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Når du først har opplevd Trinnov multikanal er det ingen vei tilbake :) At man får fantastisk stereo gjør det bare enda bedre. Enig med Birger her, kan ikke ramponere kino-delen. Sitter selv heldigvis med 10 kanaler til overs etter å ha satt opp 9.4.9; så skulle jeg slå meg løs på aktiv deling så har jeg den muligheten.

    Går jeg denne ruten så blir det nok en ny Trinnov Amplitude8 i tillegg. Den holder seg kjølig og leverer varene (ulempen er vekten på ca 60 KG). Den er også veldig snill mot strømkursen ved oppstart (kan la den kjøres fra 2 separate strømkurser om ønskelig). Om den ikke får nok strøm så begrenser den seg selv.

    Husker med frykt tilbake til når jeg hadde Classe forsterkere. Ved oppstart så dimmet lysene, om jeg hadde uflaks poppet sikringen. Også litt upraktisk å ha panelovner (som de forsterkerne er) stående på året rundt.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Tok noen nye bilder av oppsettet mitt her for noen dager siden. Fortsatt endringer som skal gjøres, skal flytte forsterkeren foran senterhøyttaler og rydde litt opp i kabler. Tar bare litt tid :) Skal også få rigget opp spotter slik at jeg kan bli kvitt disse 2 lampene på hver side av sofa. Skal også få skjult den stygge hvite router/modem-boksen.

    IMG_0817.jpg


    IMG_0819.jpg

    Skjermbilde 2021-05-22 kl. 17.19.31.png
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Aha!,, så det ervsånn du har det, har alltid lurt på layouten din. Der var det jaggu mye høyttalere gitt...
     
    • Liker
    Reaksjoner: TGB

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Oppsettet er optimalisert for ego-setet i midten. Fungerer greit for alle 3 setene, men selvsagt et større rom ville gjort opplevelsen enda bedre for de som ikke sitter i MLP. For å få samme omsluttende opplevelse med større rom måtte man antageligvis lagt på en del ekstra høyttalere også (har 10 ledige kanaler på Altitude32, så alt er mulig).
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Hvilken hjemmekino tre-seter har du? Fornøyd?
    Dette er min andre recliner sofa fra www.fnky-furniture.no. Ikke super kvalitet, men såpass billig at man overlever å bytte ut hvert 5 år. Blir nok Ekornes neste gang. Ulempen med fnky-furniture (produsert i USA) er at de er unødvendig brede også, nesten plass til et ekstra sete mellom setene.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Vi lever bare en gang👍
    Jepp, eneste irritasjonen min er at jeg ikke kjøpte Trinnov Altitude32 enda tidligere. Jeg kastet bort masse penger på å vente (prisene stiger og jeg var innom et par unødvendige prosessorer på veien). Har nå hatt magien i snart 2 år, men det føles som jeg kjøpte den for bare et par dager siden. Eiergleden bare øker for hver dag, og man glemmer fort den brutale prisen. Forøvrig føles det som jeg har gjort et kupp (ser jeg på dagens pris, så har jeg gjort et kupp!) :)
     
    Sist redigert:

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    834
    Antall liker
    413
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Vil bare nevne en viktig ting her angående FNKY, de er konkurs(oppløst), men har fortsatt oppegående nettsider i mange varianter…


    FNKY på Proff
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Forøvrig er jeg litt sur på meg selv at jeg ikke klinet til med A32 første gangen.
    Men min A16 er nok på å finne på brukte om ikke lenge sansynligvis.
    Jeg prøvde å overbevise deg. Så hva har vi lært av dette Birger? Hør på meg :)

    Forøvrig har jeg pakket bort kalibreringsmikrofon for en god stund siden. Gidder ikke tweake mer; mer gøy å bruke utstyret - lyden sitter fint nå (orker ikke jakte på den siste 1% forbedring).
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.963
    Recommended og greier (y)
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Nå er Storm og Trinnov testet. Skuffende fra begge både med tanke på at det er rene prosessorer, at de blir slått av den beste receiveren, og ikke minst med tanke på pris.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Nå er Storm og Trinnov testet. Skuffende fra begge både med tanke på at det er rene prosessorer, at de blir slått av den beste receiveren, og ikke minst med tanke på pris.
    Ikke med tanke på muligheter og fleksibilitet ;) Det er det man betaler for og som betyr noe for lyden. Trinnov sier jo det kommer oppgraderte DAC-moduler, samtidig som de sier det betyr ingenting for den hørbare lyden. Komponentene deres for det proffe kinomarkedet måler identisk med Altitude, som egentlig sier det meste. Målbare forskjeller utover et visst punkt har ingen betydning.
     
    Sist redigert:

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Helt enig!
    Trinnov er som et fullastet F35 å regne, da blir det helt patetisk å henge seg opp i Bagateller som overhodet ikke er hørbart.
    Sett din favoritt reciver og Trinnov i I battle, så skal vi se hvem som kommer best ut. Jeg har prøvd!
    Med en prosessor vel å merke, Classé SSP 800. som regnes for å være noe av det grommeste lydmessig for noen år siden.
    Vinneren kan du se i signaturen under her.

    En annen ting!
    Det er kun HDMI som benyttes her til kabling. Snart Ravenna med AO-IP.
    Roon er innebygd.
    Hva mer trenger man?
    Oppdatering er jo på vei😅
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Helt enig!
    Trinnov er som et fullastet F35 å regne, da blir det helt patetisk å henge seg opp i Bagateller som overhodet ikke er hørbart.
    Sett din favoritt reciver og Trinnov i I battle, så skal vi se hvem som kommer best ut. Jeg har prøvd!
    Med en prosessor vel å merke, Classé SSP 800. som regnes for å være noe av det grommeste lydmessig for noen år siden.
    Vinneren kan du se i signaturen under her.

    En annen ting!
    Det er kun HDMI som benyttes her til kabling. Snart Ravenna med AO-IP.
    Roon er innebygd.
    Hva mer trenger man?
    Oppdatering er jo på vei😅
    Synes du det er patetisk at jeg mener en prosessor med prislapp fra 180.000 og oppover ikke måler bedre enn en receiver?
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Absolutt ikke Ivan!
    Jeg henger meg ikke opp i hva du mener om det.
    Du og andre kan gjerne for min del snuse opp et produkt med bedre dac for min del. Om det er det som betyr mest.

    Jeg snakker for min egen del, men ser over i svaret mitt at det ser ut som jeg angriper kommentaren din direkte.
    Det var mer en subjektiv mening parallelt med din og @TGB sin kommentar. Ref at jeg faktisk har øvelsen i å ha eid bra reciver, god prosessor og Trinnov.
    Som jeg mener gruser alt annet uansett dac implementering. Nå er det jo slik at dac bare er en del av det totalbildet.
    Og er den god nok.....så holder det for meg!

    Nå er det jo ikke slik at Trinnov ikke er en ren multikanals dac til 180K. Da hadde jeg blitt litt surken jeg også.
    Den er mye mer enn det!

    Du er hjertelig velkommen for en gjennomgang om det skulle passe en dag.
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Godt å høre 😊

    Det er soleklart mer ved disse produktene enn hva en kan lese ut i fra SINAD målinger på ASR. Jeg ville bare likt å se gode målinger, i tillegg til alt det positive dere eiere beretter om.

    Min interesse for produktet er fremdeles der og når dobbel dose med vaksine flyter i årene så kommer jeg gjerne på en lytt!
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Testing this device as aDAC only without exploring the Optimizer room correction , is like A car revirew only testing the ashtray in a Ferrari ..

     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Testing this device as aDAC only without exploring the Optimizer room correction , is like A car revirew only testing the ashtray in a Ferrari ..

    Husk! Det er flere hundre studioer og mediahus som benytter Trinnov i deres produksjoner.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    THE LISTENING
    The Altitude16 creates an enormous sound field that engulfs the viewer. Imaging is extraordinary, sounds seemingly emanating from fixed points of space around the viewer, rather than the loudspeakers. There's a cleanness and clarity to the performance that's really rather special, plus an uncanny sense of transparency. Low-frequency articulation is excellent, producing tight and impactful bass that's never too polite.

    For example, the Wrong Turn (2020) on Blu-ray gave the Altitude plenty of opportunity to flex its processing muscle. Despite the film's 5.1 DTS-HD soundtrack, it delivered a huge sound field that enveloped the viewer. As the hikers descended into the Appalachian forest, the Trinnov created an airy acoustic with a great sense of space. Its phenomenal imaging abilities made for an exciting and, in this case, scary listen. Insects buzzed around seemingly oblivious to the location of the speakers and the confines of the room, placing the viewer in the middle of the forest with the hikers.


     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    1624926985632.gif


    Fikk forøvrig en god del penger igjen på skatten, og jeg har ingen innkjøp planlagt :unsure:
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Trinnov har optimalisert DAC modulene (bygger fortsatt på samme DAC-chip).

    Tilgjengelig fra og med følgende S/N:
    Altitude16: 1308
    Altitude32: 1390

    Denne er en minimal forbedring som man ikke vil høre uansett, derfor dette ikke har blitt annonsert heller (helt meningsløst å bytte ut DAC moduler i eksisterende Altitude) - gjort for SNR skal måle litt bedre (så ren marketing for de som er opptatt av tall i målinger fra audiosciencereview og lignende, de mener selv dette gir null reell forskjell i den virkelige verden). Dette er forøvrig ikke den annonserte DAC-modul oppgraderingen :)
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Det var da voldsomt t
    Trinnov har optimalisert DAC modulene (bygger fortsatt på samme DAC-chip).

    Tilgjengelig fra og med følgende S/N:
    Altitude16: 1308
    Altitude32: 1390

    Denne er en minimal forbedring som man ikke vil høre uansett, derfor dette ikke har blitt annonsert heller (helt meningsløst å bytte ut DAC moduler i eksisterende Altitude) - gjort for SNR skal måle litt bedre (så ren marketing for de som er opptatt av tall i målinger fra audiosciencereview og lignende, de mener selv dette gir null reell forskjell i den virkelige verden). Dette er forøvrig ikke den annonserte DAC-modul oppgraderingen :)
    1308 , det var da voldsomt !
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Altitude16 og Altitude32 produseres på bestilling; så egentlig ikke så rart. Altitude16 med S/N 1307 var produsert (og Altitude32 med S/N 1389) når ny DAC modul var testet og tilgjengelig. Sannsynligvis tømte de lager for eksiterende DAC moduler først også (det ville i det minste jeg gjort). Antall DAC moduler som går med i hver enhet er litt vanskelig å planlegge for; det kommer helt an på hvor mange kanaler den enkelte Altitude32 bestilles med. DAC moduler er de samme både i Altitude16 og Altitude32.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Kommer, jeg er for opptatt med å kose meg :love:
    Men svarte … en av subwooferne er røket nå (Rhea II er beryktet med sine Kina forsterkere)

    etter 4 subwoofere er det ingen vei tilbake til bare 2 subwoofere:ROFLMAO:
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan har du plassert 4 sub’er?, Er det AudioPhysic høyttalere vi ser på bildet ditt?
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Det er Audio Physic Avanti III, som kjører full range... flat in room til ca under 30 Hz
    Det er 4 stk Audio Physic Rhea II, der er nå plassert slik at de passive elementene står mot veggen og de aktive er fremoverrettet, subéne står stacket med superspikes imellom og den nederste står med aluminium cones mot steinplatene, deler på 65Hz tror jeg det var .... Jeg bruker 3 spikes, der det er 2 spikes symmetrisk på fronten hvor det er aktive elementer.

    Det blir egentlig 16 basser (4 av dem passive da) som jobber parallellt i bunn, og synes det er et interessant setup :)
    Det fungerer bedre med å kjøre høyttalerne full range enn med å kjøre hi-pass på dem synes jeg

    Litt ute og kjøre nå da den ene forsterkeren er gåen, så det er ikke helt i balanse lenger .....

    Vurderer litt forskjellige løsning på fix av den defekte sub´en... det kan bli at to av dem blir aktiv/aktiv.... for å teste det ut hvordan det funker ....
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn