alphamale
Hi-Fi freak
Mener Duet Audio har en ST2 som er i demo.Hvis noen låner meg en boks kan jeg gjerne prøve!
Det er vel i såfall en slik som er aktuell for deg siden du beholder riggen som den er .
Mener Duet Audio har en ST2 som er i demo.Hvis noen låner meg en boks kan jeg gjerne prøve!
Ja detcer det. Hvis de låner ut er jeg klar. Har bestilt måleutstyrMener Duet Audio har en ST2 som er i demo.
Det er vel i såfall en slik som er aktuell for deg siden du beholder riggen som den er .
Jeg har spurt Trinnov om dette før - om layout du brukte for å måle er Dolby, så er dette i henhold til anbefalinger fra Dolby.Dette har kanskje blitt omtalt før i tråden, men hva er folks erfaringer med level alignment? I mitt system synes jeg altitude setter høydekanalene ganske lavt, og når jeg kontrollmåler med db meter ligger front 4db over surround kanalene, og front height 2-3 db under det igjen. Det er godt mulig det er en grunn til at Trinnov gjør det slik, men tidligere med andre bokser har jeg alltid nivå matchet alle kanaler.
Da tester du nivå før Optimizer (så pre kalibrering og nivåjustering)Ok, det forklarer mye. Jeg har brukt pink noise fra layout.
Hvordan det ser ut på innstillinger tar jeg ikke igjen (er ikke hjemme nå), men jeg har HDMI fra Android box og en egen input som bruker optisk digital lyd med bilde fra HDMI. Skal ta en titt når jeg kommer hjem.
kommer ikke inn på VNC idag, heller ikke WEB interface, hva gjør jeg galt?Trinnov Audio Altitude16 Preamplifier-Processor Review - HomeTheaterHifi.com
The Trinnov Audio Altitude16 is a unique AV processor. Let’s see what makes this high-end reference processor so special.hometheaterhifi.com
Noen klager på web-interface ikke har støtte for alt, men det stemmer faktisk ikke helt. Man kan bruke webbrowser http://ip_for_altitude/vnc.html for å få den innebygde vnc klienten i Altitude via nettleser (for å slippe VNC klient). Da får man absolutt all funksjonalitet via nettleser
Hvis pre'er man sammenligner er kalibrert reference til 0, dvs 105/115db @ 0dB så gir det vel mening å sammenligne? Det jeg er ute etter er at når A16 viser 0 på displayet så skal dette tilsvare reference lydnivå.Dette henger sammen med hvor kraftig signal som kommer ut av utgangene... Altitude har 6V (18dBu), de fleste andre har 4V balansert. Derfor også en fordel at man ikke har altfor høy gain på forsterker inngangene. Så det du ser her virker veldig naturlig for meg.
NB! Man kan ikke sammenligne volum-identikator på forskjellige pre, det gir ingen mening.
Hvorfor får du ikke det automagisk etter auto-kalibrering?Det jeg er ute etter er at når A16 viser 0 på displayet så skal dette tilsvare reference lydnivå.
Hehe. Jeg hører på ingen måte på det volumnivået, men alle tidligere prosessorer/receivere jeg har hatt har volumet blitt kalibrert til reference på 0. Derfor hadde det vært fint å ha et referansepunkt når jeg stiller inn til film på A16. Jeg ender som regel opp på -30 ved film og dBC viser 73db ved master level -30.Referance på volum 0dB er ikke det av kalibreringsprosessen (tror ikke det gjelder noen varianter uansett produsent).
Men håper ikke folk lytter til musikk eller film på 105dB (fra alle kanaler) og 115dB LFE - det er ikke bra for hørselen!
Referance på 0dB MV er standarden for alle......enten de heter Yamaha, Pioneer, Denon, Anthem osv.......Referance på volum 0dB er ikke det av kalibreringsprosessen (tror ikke det gjelder noen varianter uansett produsent).
Referansenivået som for eksempel Lyngdorf prøver å oppnå med RP er slik at ved -20dBFS digital output og 0 på volumkontrollen skal det bli 85dBSPL i lytteposisjonen, dvs i hht THX. 20dB er ekstra headroom slik at man da potensielt peaker på 105dBSPL v/0dBFS (som er "Full Scale" digitalt inputsignal) på referansenivået.Ja, hvordan måler jeg meg frem til hva som faktisk er reference? Jeg antar jeg kan bruke REW og Generator, men hva betyr "-12dBFS" som er default her?
Vis vedlegget 806388
Hvis jeg med denne noise generatoren og 'Speaker cal' får -105db93db på f.eks -20db, betyr det at -20db på A16 er reference?
Det kan se ut som at ~-18MV er referanse på A16 i mitt rom/mine effektforsterkere (fikk litt hjelp på avforums). Dette samsvarer godt med det ørene mine hører også, da jeg som regel ender opp med å se på film på ~-30MV, som da tilsvarer -12 fra referanse og ca der jeg lå med MP60Referansenivået som for eksempel Lyngdorf prøver å oppnå med RP er slik at ved -20dBFS digital output og 0 på volumkontrollen skal det bli 85dBSPL i lytteposisjonen, dvs i hht THX. 20dB er ekstra headroom slik at man da potensielt peaker på 105dBSPL v/0dBFS (som er "Full Scale" digitalt inputsignal) på referansenivået.
Det var viften jeg tenkte på.Støy? hvorfor er det støy? Viftesus? Jeg kan av og til høre prosessorviften om jeg legger øret 10cm fra Amethyst der hvor CPU er
Om man har en relativistisk innstilling til måleresultater synes jeg Trinnovs estimater er svært gode jeg. Når det kommer til antall IIR filter, fikk jeg utmerkede resultater med kun 8 <200Hz når jeg justerte manuelt. Virker som du har kjørt deg litt fast i en teoretisk kurveperfekt tilnærming. Slik blir det sjeldent perfekt lyd av. På tide med en reset?Forøvrig kontrollmåle jeg i REW da prediksjonen til Trinnov er optimistisk
Er nok ikke det, men jeg har helt andre forutsetninger for å forme responsen i området. Har dessverre ingen rårespons kurverHvordan ser utgangspunket ditt ut , uten noen glatting, ganske sikker på at det er bedre enn mitt.
Flott kurve. Dette er lyd som jeg liker.Litt tidlig på morgen å starte å drikke, balle? Bare rør den presentasjonen der gitt...
Holder en knapp på målefeil. Her stemmer REW og Trinnov godt. Dessverre er jeg dårlig på å lagre data, så du får summere h+v i hodet.
Vis vedlegget 809938
Vis vedlegget 809939