Jepp, var ikke optimal drill som ble brukt. Måtte kompansereHøyrearmen vibrerer ennå her etter boring i betong
I utgangspunktet en godt tips, men tror ikke jeg skal gå fra full range til mindre høyttalere.Jeg kom til å tenke på en ting i går.......Mens vi holdt på der.
Jeg kjenne jo ytelsen i SBS.1 veldig godt, og jeg tror du kunne ha godt av å få testet med tre par av disse i surround, for å se hva du syntes.
Jeg blir ikke overrasket om du finner ytelsen på dem like god eller bedre enn hva som står der nå. Ikke det at de som står nå ikke holder mål generelt, men for den perfekte kinoytelsen, med ambience, og lokasjon av lyd tror jeg det kan bli svært overbevisende.
Grunnen til at jeg tror det er evnen SBS.1 har gjennom svært god fasekontroll, og de er aktivt delt.
Bare en tanke her fra sutrekroken.
Optimalt burde sub'ene på gulvet løftes ca 30 cm, men det er relativt store marginer som er tillatt - så dette vil gå fint.Hvordan blir det med waveforming med inkognitoene i dba og paradigm/b&w på gulvet?
Jeg hadde en runde med Trinnov salg vedr. Waveforming for mitt oppsett. Det er teknisk mulig å inkludere Kii/BTX, men lite sannsynlig at den muligheten er der i den første fasen.Litt mer info om waveforming og software oppdateringen rundt dette.
Trinnov | Trinnov released a new WaveForming software for the Altitude
Trinnov released a software version for the Altitude Platform as part of the WaveForming early access programwww.trinnov.com
Kjører du 9 height høyttalere? Hvordan ville du optimalt sett plassert 4 height mtp vinkler avstander?Steve Wilson - The Harmony Codex
Spennende og aktiv bruk av Atmos på musikk, bør sjekkes opp for de med Atmos-oppsett.
Vis vedlegget 973547
Vis vedlegget 973577
Vis vedlegget 973576
Kjørte tidligere PBK på Paradigm sub'ene først, men gjør det ikke nå lengre.Dere som bruker Trinnov og Paradigm subber, bruker dere PBK romkoreksjonen på Paradigm før dere kjører Trinnov sin romkoreksjon?
Følg Trinnov sin guide for plassering (denne guiden bygger på et ekstremt research materiale som går veldig mye dypere på alle områder).Kjører du 9 height høyttalere? Hvordan ville du optimalt sett plassert 4 height mtp vinkler avstander?
Dette er gøy kurvenEr det der "gøy" kurven eller kjører du samme kurve på musikk også? Spør bare på grunn av den ekstreme økningen nedover i frekvens som er hele 3 til 8 db over det jeg selv vanligvis lander på her hjemme i mitt oppsett basert på hva jeg oppfatter som nøytralt og kvalitetsmessig sømløst over et bredt spekter av musikk.
Er det Genesis 1.7.4 som er riktig Software til SUB 2. mange år siden jeg rota med dette og redd for og gjøre feil.Dere som bruker Trinnov og Paradigm subber, bruker dere PBK romkoreksjonen på Paradigm før dere kjører Trinnov sin romkoreksjon?
Har lastet ned Arc Genesis, ble bare usikker da SUB 2 ikke var nevnt blant mange SUB navn. 10 år siden jeg kalibrere subben og redd for og kjøre inn en software som ikke burde være der.Signature SUB 2
The Best Subwoofer in the World, Period. Hexagonal cabinet with multiple high-excursion drivers radially aligned in a Vibration-Canceling Design Architecture, patented built-in Ultra-Class-D™ power amplifier with Power Factor Correction, sealed enclosure, PBK room correction.www.paradigm.com
Last ned ARC Software.
Ja der er du inne på ett tema, har en Mcintosh Mx 160 som bruker Lyngdorf sinn romkoreksjon, tør du komme med en anbefaling om og fjerne romkoreksjon eller kjøre den på nytt, du skriver fjerne dsp, betyr det att forsinkelsen i subben blir mye mindre, tallfest gjerne vist det stemmer.Er bare å laste ned og sjekke om du får kobling til sub. Om software kommuniserer med sub så er alt tipptopp.
Siste gang jeg koblet til Paradigm Persona Sub'ene til en PC så var det for å koble fra alt av DSP i sub'ene.
Stilte spørsmål til Paradigm om og bruke Paradigm sin romkoreksjon når prosessor har romkoreksjon, han sa klart fra om att bruk bare den som er i prosessor. Lurte og på hvor stor forsinkelsen ble uten romkoreksjon, han trodde rundt 5 millisekunder litt usikker, så håper att TGB eller Alphamale gan fortelle meg hva Trinnov legger til.Ja der er du inne på ett tema, har en Mcintosh Mx 160 som bruker Lyngdorf sinn romkoreksjon, tør du komme med en anbefaling om og fjerne romkoreksjon eller kjøre den på nytt, du skriver fjerne dsp, betyr det att forsinkelsen i subben blir mye mindre, tallfest gjerne vist det stemmer.
Mulig vi prater forbi verandre her, jeg fikk denne skjermdumpen fra Alphamale hvor Trinnov kalkulerte en avstand til SUB på 7 m + mens den reelle avstand er kanskje 3 m. Den forskjellen legger jeg inn i Mcintosh Mx160 for og utligne forsinkelsen, ble derfor overrasket over att du tilsynelatende har mye større delay enn det Alphamale har med samme subber, mulig du bruke fot og han meter. Har brukt den verdien som Alphamale gav meg + att jeg bruker bakvegg isteden for mitten på subben som faktisk plassering av subb og så legger jeg til forskjellen i meterverdien som Trinnov mente subben er plassert , men når dine data er veldig forskjellig fra Alpamale sin så blir det ikke enkelt, men utgangspunktet for meg er om den meterverdien ble mindre når du kjører Paradigm SUB uten dsp korreksjon, slik att jeg kan trekke fra dette i mitt nåværende oppsett.Rart siden skjermdumpen fra Alpsmale har helt andre verdier, er dette Trinnov sitt svar etter att dsp er fjernet?