Rommet blir borte fra bassen; bassen blir ekstremt tight og presis gjennom hele frekvensregisteret. Man kan stille styrke på decay control og WaveForming separat (etter preferanser og/eller materiale man hører på).Flott!
Hva er den ene vesentlige forskjellen med WaveForming?
Ingen.Hvilken glatting er på grafene?
Ser strøkent ut.Ingen.
Det holder jeg med deg i.Det er relativt imponerende med tanke på rommet.
Da overgår du jo til og med superesset.. Siden du er gjerrig med bilder, er det mulig å få se og høre den i levende live?Lengden er jo ca 24" da. Ingen forsøk på å sparke nedover. Litt moro må vi jo ha
Tsk. Du har jo en greie som snurrer rundt til verdi av 80% av rommet mitt.Er egentlig litt usikker på hvem du mener er fiffen jeg? Gutten med lydkalkulator til et par-trehundretusen og lifestylebasser til noe tilsvarende, eller snekkærn i en råkjeller med et anlegg fra 1956 styrt av en VIC20?
For meg har den mer verdi enn som så...Tsk. Du har jo en greie som snurrer rundt til verdi av 80% av rommet mitt.
Om det er meg du refererer til med lydkalkulator og lifestylebasser så skjønner jeg ikke hvorfor du kaster bort din, min og alle andre sin tid med å aktivt prøve å lage dårlig stemning her? Egentlig uviktig hvem du peker på - slutt å oversvøm tråden med totalt off-topic innlegg. Usikker på hva som er galt i livet ditt (eller om du bare har stått opp på feil fot)? Men la i det minste meg slippe å lese disse meningsløse innleggene du kommer med. Vær konstruktiv og bidra, eller hold deg unna. På forhånd takk for forståelsen.Er egentlig litt usikker på hvem du mener er fiffen jeg? Gutten med lydkalkulator til et par-trehundretusen og lifestylebasser til noe tilsvarende, eller snekkærn i en råkjeller med et anlegg fra 1956 styrt av en VIC20?
Hva er det du egentlig vil ha bilder av?Da overgår du jo til og med superesset.. Siden du er gjerrig med bilder, er det mulig å få se og høre den i levende live?
Aksepterer ikke kritikken av mine bidrag eller meg som person.Om det er meg du refererer til med lydkalkulator og lifestylebasser så skjønner jeg ikke hvorfor du kaster bort din, min og alle andre sin tid med å aktivt prøve å lage dårlig stemning her? Egentlig uviktig hvem du peker på - slutt å oversvøm tråden med totalt off-topic innlegg. Usikker på hva som er galt i livet ditt (eller om du bare har stått opp på feil fot)? Men la i det minste meg slippe å lese disse meningsløse innleggene du kommer med. Vær konstruktiv og bidra, eller hold deg unna. På forhånd takk for forståelsen.
Tja, vannfall og frekvenskurve? Jeg forstår såpass at det ikke sier alt. Men som jeg snakket om tidligere her i tråden så er jeg nå på stadiet at jeg ikke vet hva som evt er neste steget for å løfte opplevelsen.Hva er det du egentlig vil ha bilder av?
Jeg tar gjerne konstruktiv tilbakemelding på mine grafer Og gi evt tips om andre målinger som kan gi større innsyn..Jeg vurderte lenge å komme med noen konstruktive tilbakemeldinger om disse strekte vannfallene dine og en mangel på en overall komparativ måling, men basert på erfaringen fra sist gang jeg valgte å melde interesse, vegret jeg meg.
Dette med målinger gir jo, som du nevner over, begrenset innsikt for oss som ikke hører oppsettet direkte og forsøker adressere hørbare unoter. Skal man presentere kurver er det derfor alltid heldig å legge ved observasjoner og spesifikke problemområder man fokuserer på. Når det kommer til DSP og 2d kurveform er det i grunn lite interessant, da "alle" klarer å lage en relativ perfekt respons i to dimensjoner. De mest interessante målingene vil derfor foregå i den tredje dimensjon, tid, hvor impulsrespons, wavelet ol. kan delvis avsløre en frekvensrespons som ser bra ut, men som ikke nødvendigvis låter så bra. Nå som WF testes ut har man jo utelukkende fokus på bassrespons, men det kunne jo vært litt interessant å se hva som skjer opp til feks 1000Hz, for å få et litt bredere tidsperspektiv.Jeg tar gjerne konstruktiv tilbakemelding på mine grafer Og gi evt tips om andre målinger som kan gi større innsyn..
Før man vurderer neste steg kan det være greit å vite hvor man skal begynne..............som jeg snakket om tidligere her i tråden så er jeg nå på stadiet at jeg ikke vet hva som evt er neste steget for å løfte opplevelsen.
Jeg tror nok nesten jeg må gjøre som flageborgen over her foreslår. Jeg er nok ganske så blind på mitt eget anlegg og vet ikke hva jeg har av problemområder da det låter tålig bra, i mine ører. Men alt kan bli bedre.Dette med målinger gir jo, som du nevner over, begrenset innsikt for oss som ikke hører oppsettet direkte og forsøker adressere hørbare unoter. Skal man presentere kurver er det derfor alltid heldig å legge ved observasjoner og spesifikke problemområder man fokuserer på. Når det kommer til DSP og 2d kurveform er det i grunn lite interessant, da "alle" klarer å lage en relativ perfekt respons i to dimensjoner. De mest interessante målingene vil derfor foregå i den tredje dimensjon, tid, hvor impulsrespons, wavelet ol. kan delvis avsløre en frekvensrespons som ser bra ut, men som ikke nødvendigvis låter så bra. Nå som WF testes ut har man jo utelukkende fokus på bassrespons, men det kunne jo vært litt interessant å se hva som skjer opp til feks 1000Hz, for å få et litt bredere tidsperspektiv.
Å forsøke å holde kurvene i sånn noenlunde konsekvent skala er også heldig om jeg som utenforstående enkelt skal følge en rød tråd.
Har vel vist det som er nødvendig av målinger og kurver. Noen av de er så stramme at det nesten ser feil ut, men de låter ikke best. Kan ikke true ting på plass uten at det går ut over musikaliteten.Tja, vannfall og frekvenskurve? Jeg forstår såpass at det ikke sier alt. Men som jeg snakket om tidligere her i tråden så er jeg nå på stadiet at jeg ikke vet hva som evt er neste steget for å løfte opplevelsen.
Og hva tenker du om mine grafer?
Du må veldig gjerne rote rundt i mdaten min hvis du har lyst. Hva spesifikt vil du ha målinger av i så tilfelle? Om jeg forstod det riktig så bor du på feil side av fjorden, men jeg tar selvfølgelig i mot besøk om du skulle frekventere området SarpsborgHar vel vist det som er nødvendig av målinger og kurver. Noen av de er så stramme at det nesten ser feil ut, men de låter ikke best. Kan ikke true ting på plass uten at det går ut over musikaliteten.
Grafene din ser fine ut, men det er vanskelig å sette lyd på de. Hvis en hadde fått rotet litt rundt på en m.dat fil ville en forstått litt mer, og det å høre lyden gir ennå mer forståelse.
Høre oppsettet er mer interessant enn og rote rundt i en mdat filDu må veldig gjerne rote rundt i mdaten min hvis du har lyst. Hva spesifikt vil du ha målinger av i så tilfelle? Om jeg forstod det riktig så bor du på feil side av fjorden, men jeg tar selvfølgelig i mot besøk om du skulle frekventere området Sarpsborg
Diagnosen er herved bekreftet. Audiophilis soroundis multiplex nervosa. .Og galskapen fra et annet perspektiv.
Vis vedlegget 1038704
La meg si det på en annen måte, dette oppsettet i stua er ikke sjekketriks nummer 1 når det store flertallet mener at lydplanke er "over the top", og flertallet ser film og TV på mobiltelefonenDiagnosen er herved bekreftet. Audiophilis soroundis multiplex nervosa. .
Grattis , er bare «litt» misunnelig. Stå på!