avelon
Hi-Fi entusiast
Du får lov til begge delerHøre oppsettet er mer interessant enn og rote rundt i en m-dat fil
Du får lov til begge delerHøre oppsettet er mer interessant enn og rote rundt i en m-dat fil
Med stack mener du array ? Hver individuelle sub må styres av Altitude , eller så fungerer ikke WaveForming. Har du begrensninger på kanaler så er en ikke optimal workaround å kombinere sub'er på bakvegg.@TGB Anbefaler du å ha en utgang per sub i stack eller holder det med en utgang for hver stack?
Ikke array, men stack som i dette tilfellet.Med stack mener du array ? Hver individuelle sub må styres av Altitude , eller så fungerer ikke WaveForming. Har du begrensninger på kanaler så er en ikke optimal workaround å kombinere sub'er på bakvegg.
I ditt oppsett ville jeg brukt 4 kanaler på front og 2 på bakvegg. Men du kan prøve som du gjør med å tolke dem som 2 stack'er i front - jeg tror du vil få bedre resultat med å ha dedikert kanal på hver (har prøvd alle tenkelig og utenkelig oppsett).Ikke array, men stack som i dette tilfellet.
Tipper jeg tar turen ila oktober og regner med at du da har noenlunde kontroll på sakene!Skal bli gøy å teste waveforming ganske så snart
Jeg ville brukt avstand fra delevegg du har front-sub'ene på til bakvegg. Har delevegg selv; ingenting funka når jeg brukte avstand til neste solide vegg i betong (motsatt vegg fra naborommet).Tro hvilken "Front to Rear Wall Distance" jeg skal benytte? For hele rommet, eller fra den halve deleveggen frontsubbene henger på? Jeg satser på avstanden mellom subbene foran og bak.
Hva er Pressurizaton Mode? Finner ikke mye om det i dokumentasjonen.
Vis vedlegget 1045294
Med delevegg-avstand funket det ikke i det hele tatt. Med avstanden lik hele rommet fungerte det bra. Mye jevnere bass, og mer detaljer oppover er førsteinntrykket.Jeg ville brukt avstand fra delevegg du har front-sub'ene på til bakvegg. Har delevegg selv; ingenting funka når jeg brukte avstand til neste solide vegg i betong (motsatt vegg fra naborommet).
Må man måle disse 10x (+ MLP) på vanlig måte?Hvilke målinger gjorde du @Frodm (del måleplan) ?
Jeg har vært gjennom en del 10-talls varianter, og for meg fungerte uten tvil denne best:
Vis vedlegget 1045321
60 cm mellom 1 og 4; 2 og 5; 3 og 6; 7 og 9; 8 og 10.
Ca 80 cm mellom målepunktene andre retningen. 9 og 10 forskjøvet med 30cm i lengderetningen i forhold til 4,5 og 6.
Nei, ikke helt vanlig...Må man måle disse 10x (+ MLP) på vanlig måte?
Nei vent, ser inne på calibration etter første måling at man kan kalibrere med subs only. Heldigvis
Glemme å mute er noe man forhåpentligvis bare gjør 1 gang i livet (jeg har også gjort det, men hadde flaks - ødela ingenting). Jeg pleier være litt sløv med å mute mellom kalibreringer. Men har gjort det til regel når jeg er ferdig med målinger:
Hadde ikke valgt mikrofon som kilde! (dog jeg gjorde det tidligere i dag når det var unmuta og volumet stod på -10... lenge siden jeg har fått så panikk... )
Kjører nå! Takk
Hvor har du cross-over ? Om WaveForming kan hjelpe deg ser du på sweep av LFE alene (husk at LFE har standard lavpass filter LR4 på 120Hz som ikke brukes på bass management).Jeg har et par kraftige nuller på høyre kanal ved 106 Hz og 135 Hz. Er dette noe WaveForming kan hjelpe med, eller er det for høyt opp?
Nei, den sier at den nedre delen er ignorert Alt som har med negativ amplitude å gjøre....
Ja, den stod på som default, og har ikke rukket å teste ut ulike innstillinger enda. Merka meg riktignok at for noen sanger så hører jeg subbene bake, så har litt å justere på for å se om jeg kan fjerne lyden av de 100% for musikk. Jeg sitter riktignok ganske så nære subbene bake, så det er mulig at det i seg selv er en begrensning.@avelon: har du prøvd Correction Regulation under WaveForming innstillinger ? Denne er relativt smart og bør prøves.
Jeg deler ved 100 Hz. Jeg har også en preset på 200 Hz. Subbene hånterer 106 og 135 Hz dippene bedre, men da dukker det opp en på 235 hz.Hvor har du cross-over ? Om WaveForming kan hjelpe deg ser du på sweep av LFE alene (husk at LFE har standard lavpass filter LR4 på 120Hz som ikke brukes på bass management).
NB! "Alle" har nuller i rommet et eller annet sted.