Trinnov Surround

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Frodm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2013
    Antall liker
    386
    Da aner jeg ikke, ikke sett noe til dette hos meg. Regner med Trinnov support er på ballen?
    Det er mange baller for Support om dagen. De prioriterer en bug, det betyr at de 3 andre jeg har må vente.

vosten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Antall liker
    44
    Får vel melde meg inn her jeg og. Vært eier av en Altitude 16 i litt over en uke nå. Såvidt begynt å skrape i overflaten av alt man kan gjøre. Blitt litt prøving og feiling, men må si jeg akkurat nå sitter i sweetspot i mitt 5.2.4 oppsett og gliser av hvor bra dette er!

Frodm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2013
    Antall liker
    386
    Får vel melde meg inn her jeg og. Vært eier av en Altitude 16 i litt over en uke nå. Såvidt begynt å skrape i overflaten av alt man kan gjøre. Blitt litt prøving og feiling, men må si jeg akkurat nå sitter i sweetspot i mitt 5.2.4 oppsett og gliser av hvor bra dette er!
    Gratulerer med Altitude.

Frodm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2013
    Antall liker
    386
    Er det noen som har fra Trinnov Support i det siste. Det er 10 dager siden sist jeg hørte noe. Jeg har 4 saker liggende der. To av sakene er det en workaround for, de to andre er seigere. Optimizer introduserer en artifakt rundt 80-90 Hz. Denne vises ikke i REW men høres særdeles godt, som 6-10 db kul. Denne er dessuten vanskelig å etterbehandle, da bruk av FIR-filter utløser en annen bug. Nemlig at frekvenskurven endres fundamentalt i alle presets.

Midlertidig "fiks" er deling på 80 Hz, og en krøll av en target curve.

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    2.330
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som har fra Trinnov Support i det siste. Det er 10 dager siden sist jeg hørte noe. Jeg har 4 saker liggende der. To av sakene er det en workaround for, de to andre er seigere. Optimizer introduserer en artifakt rundt 80-90 Hz. Denne vises ikke i REW men høres særdeles godt, som 6-10 db kul. Denne er dessuten vanskelig å etterbehandle, da bruk av FIR-filter utløser en annen bug. Nemlig at frekvenskurven endres fundamentalt i alle presets.

Midlertidig "fiks" er deling på 80 Hz, og en krøll av en target curve.
    Send dem et spørsmål om hva som skjer på sakene (responder på opprinnelige e-poster). Noen ganger drukner support i ting, Antoine holder ikke kontrollen der lengre dessverre.

Frodm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2013
    Antall liker
    386
    Send dem et spørsmål om hva som skjer på sakene (responder på opprinnelige e-poster). Noen ganger drukner support i ting, Antoine holder ikke kontrollen der lengre dessverre.
    Melding er sendt kan du skjønne.

• Liker
    Reaksjoner: TGB

Frodm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2013
    Antall liker
    386
    Jeg har hatt en brytekamp med en ca. 10 dB topp ved 80 Hz som har kommet og gått. Uten å ha klart å finne ut hva som utløser denne, har jeg konkludert at dette sannsynlivis må være en bug.

Ser dere hva som forårsaker toppen? Det er ikke barrkespaden. Døra! Jeg kalibrerer med døra til gangen igjen, ellers er den åpen. Det forsterkes 10 dB med 80 hz med døra åpen, når det er kalibrert med døra igjen. Dette fenomenet har jeg ikke lagt merke til før WF. En ny MLP med døra åpen fikser det hele, jeg skal gjøre en full kalibrering med døra åpen senere, også.

IMG_0920.jpeg

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    2.330
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    @Frodm: Du har jo helt åpenbart funnet årsaken her - WaveForming kan bli litt eksotisk med slike åpne ganger. Du kan ikke sammenligne frekvensrespons med og uten WaveForming, det er 2 helt forskjellige ting. Har du prøvd å justere på WaveForming setting for å se om noe øker/reduserer effekten ?

Frodm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2013
    Antall liker
    386
    @Frodm: Du har jo helt åpenbart funnet årsaken her - WaveForming kan bli litt eksotisk med slike åpne ganger. Du kan ikke sammenligne frekvensrespons med og uten WaveForming, det er 2 helt forskjellige ting. Har du prøvd å justere på WaveForming setting for å se om noe øker/reduserer effekten ?
    Jeg kalibrerte en ny MLP med døra åpen. Det ble rimelig bra. Skal gjøre en ny full kalibrering med døra åpen.

• Liker
    Reaksjoner: TGB

avelon

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Antall liker
    436
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Funderer litt på å få Adam Pelz (appelz på avsforum) til å ta turen innom her når han allerede er i Europa.
    Noen andre som kunne vært interessert?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn