Det varierer veldig fra person til person. Noen kjøper lisens og melder tilbake etter et par dager at de er strålende fornøyd med lydkvaliteten. Med andre så er det mange runder frem og tilbake. Tror nok det er mange som ikke helt vet hva de er på jakt etter, heller.Trompetnerd skrev:Jeg tenker også at du som selger liknende program (selvfølgelig mer avansert) har utfordringer med at kunden kanskje ikke er i stand til å finne "sin" frekvensrespons?
Det er ganske enkelt å lage en korreksjon med Audiolense som er tettere på nøytralt enn det de fleste har hørt fra hifi før. Det er heller ikke så vanskelig å lage noe unøytralt som funker bare man vet hva man er på jakt etter. Men de færreste har jo noe forhold til sammenhenger mellom hvordan anlegget måler og hvordan det låter før de begynner på dette og da kan det være en utfordring.
Det er også mange som setter i gang med lyd-pc, anskaffer et lydkort med funksjoner de aldri har hørt om før, setter i gang å måle høyttaler for første gang i sitt liv og så videre, og da blir det mye å ta rede på både for de og meg.
Lydkorreksjon a la Audiolense var forbeholdt de som var super hifi nerder og pc nerder på en gang, før Petter Dale skrev anmeldelsen i Fidelity. Etter at den kom på trykk fikk jeg mange ordrer fra "normale" hifi entusiaster i Norge. Det var jo kjempepositivt, men samtidig så stilte det større krav både til support og til enkelhet og rubusthet i den tekniske løsningen. Jeg har lært mye av de kundene som kan mye om lyd og PC-bruk, men jeg har nok lært minst like mye av de som startet med Audiolense uten erfaring fra pc-basert hifi og bruk av DSP.
Det gjør jeg også. Spesielt etter dine seneste utprøvinger av grafisk EQ så har jeg visse forhåpninger om at du kommer til å oppleve noe du setter pris på.Gleder meg veldig til å se hvor langt jeg kan komme med Audiolense. Jeg vet jeg har snakket om lenge, men jeg er og blir en skildpadde som skynder meg langsomt.