Trompetnerds nye stue! Jakten på det perfekte lytterom.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.130
    He he, som man spør får man svar...:)

Jeg leser deg som at strømmens variasjoner påvirker lyden hos meg er lite sannsynlig?
    Ok.
    Jeg bare synes det er så rart at lytteformen min er veldig stabil ellers, men du har helt klart rett i at den er en faktor, men KANSKJE en faktor som fungerer anderledes.
    Haha, det kan du si! :)

Ja, jeg vil mene at strømmens eller rettere sagt spenningsvariasjoner innenfor rimelige verdier har lite å si, men skal selvsagt ikke være så "tøff i trynet" at jeg helt vil utelukke muligheten.
    Jeg har for moro skyld, og i forbindelse med en annen tråd, målt spenningsvariasjonene her hos meg, over tid.
    Målingene er gjennomført mellom kl.20 og 22, hver dag gjennom en 14-dagersperiode, og det viser seg at spenningsvariasjonene begrenser seg til noen få volt - fra 229 som lavest, og 234 som høyest.
    I skrivende stund ligger den på 230V.
    Dette kan selvsagt variere fra sted til sted, og kanhende er det større forskjeller hos deg? Uansett skal ikke noen få volt +/- bety så mye for en godt konstruert forsterker (som din), at dette får en hørbar effekt.

Det som jeg samtidig synes verdt å nevne, er at det tidvis kan være andre faktorer i strømnettet som i større grad kan påvirke. Om man har en eller annen for med "tung" industri i nabolaget, kan dette i større grad gi utslag på strømkvaliteten, spesielt om det er snakk om utstyr med store reaktive effekter.

Da kan man oppleve støy i form av "rippel og spikes" (vel og merke vha egnet måleutstyr), som nok vil bety mere.

Vår dagsform og vår psyke ser jeg allikevel på som en mye større "variabel", så derfor holder jeg fortsatt en knapp på dette som en forklaring.

V

vredensgnag

Gjest
    Endring i tidspunkt for lytting kan bety at man har helt andre støygulv. F.eks. kan en plate som lød riktig så god en søndag formiddag, med mengder av detaljer, få et helt annet lydinnslag om man lytter mens det er trafikk ute og byen er på beina.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    4

Jeg leser deg som at strømmens variasjoner påvirker lyden hos meg er lite sannsynlig?
    Ok.
    Jeg bare synes det er så rart at lytteformen min er veldig stabil ellers, men du har helt klart rett i at den er en faktor, men KANSKJE en faktor som fungerer anderledes.
    Nettstøy er i prosent lavere i vinterhalvåret grunnet økt resistiv last.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    1) Sannsynligvis en sommerfugl som forbannet skjødesløst, og uten den minste tanke på hva det kunne ødelegge av lytteform så mange mil unna, flagret med vingene for tre uker siden i Sahara!! Jævla insekt!

2) Eventuelt kona som hadde skrudd av lokket på saltbøssa i kjøkkenskapet, fullstendig uten å tenke på hva det gjør med lydbildet på lytterommet! Kvinnfolk!!

3) ....eller bare dagsform? :confused:

Mvh
    RoDa
    Velkommen tilbake som offisiell bidrager til tråden! Har vært et langt år uten deg.:)

Du glemte noe gode alternativer, som snorkende naboer og månefaser:rolleyes:

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Jeg hadde alt lydbildet i midten i forgårs. I går var det som normalt. Ganske sært.. Jeg tror det var ørevoksen..
    Vet ikke om du er ironisk eller ikke nå, men det er et kjent lytte fenomen som man leser om fra tid til annen.:)
    Jeg har aldri hatt så ustabile forhold som etter at jeg flyttet inn i det lille rommet.
    Det er ikke noen krise eller natt og dag, men hvis man lytter med ørene "på stilk" er det variasjoner.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007

Ok.
    Haha, det kan du si! :)

Ja, jeg vil mene at strømmens eller rettere sagt spenningsvariasjoner innenfor rimelige verdier har lite å si, men skal selvsagt ikke være så "tøff i trynet" at jeg helt vil utelukke muligheten.
    Jeg har for moro skyld, og i forbindelse med en annen tråd, målt spenningsvariasjonene her hos meg, over tid.
    Målingene er gjennomført mellom kl.20 og 22, hver dag gjennom en 14-dagersperiode, og det viser seg at spenningsvariasjonene begrenser seg til noen få volt - fra 229 som lavest, og 234 som høyest.
    I skrivende stund ligger den på 230V.
    Dette kan selvsagt variere fra sted til sted, og kanhende er det større forskjeller hos deg? Uansett skal ikke noen få volt +/- bety så mye for en godt konstruert forsterker (som din), at dette får en hørbar effekt.

Det som jeg samtidig synes verdt å nevne, er at det tidvis kan være andre faktorer i strømnettet som i større grad kan påvirke. Om man har en eller annen for med "tung" industri i nabolaget, kan dette i større grad gi utslag på strømkvaliteten, spesielt om det er snakk om utstyr med store reaktive effekter.

Da kan man oppleve støy i form av "rippel og spikes" (vel og merke vha egnet måleutstyr), som nok vil bety mere.

Vår dagsform og vår psyke ser jeg allikevel på som en mye større "variabel", så derfor holder jeg fortsatt en knapp på dette som en forklaring.
    Takk Scrooge!
    Det med lyttepsyke har jeg oversikt over, men strøm og variasjoner fra laptop er jeg en dummie. Har svak og sterkstrømskyndige i nærmeste familie (far og bror) så veien er kort til læreboka.
    Artig at du har undersøkt ditt nett så grundig.

Enkelte hevder at ubalanse mellom de to lederene kan være vekslende og gi hørbart utslag sammen med varierende kvalitet på flytende jord.
    Gryphon legger etter hva jeg har forstått mye stolthet i at trafoene de bruker skal være stille. Her brummer den hørbart i lytteposisjon og varierer i sykluser. Det har den gjort lenge, men er ikke noe galt ved forsterkeren. Uavhengig av brommen kan det som sagt variere lydkvalitet.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Endring i tidspunkt for lytting kan bety at man har helt andre støygulv. F.eks. kan en plate som lød riktig så god en søndag formiddag, med mengder av detaljer, få et helt annet lydinnslag om man lytter mens det er trafikk ute og byen er på beina.
    Takk!
    Enig det. Du og flere andre meget seriøse legger stor vekt på dette. Hos meg hører jeg støygulvet på innspillingen over rommets. Betyr det like mye da?
    Tidspunktene var de samme. Min vanlige lytteinntrykk etter endt arbeidsdag fra 23-00. Eneste forskjell jeg kan komme på var at tven stod på i stua i rommet ved siden. Hørte den svakt på rommet.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007

Ok.
    Nettstøy er i prosent lavere i vinterhalvåret grunnet økt resistiv last.
    Ok. Takk!:)

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.130
    Merkelige greier, det der med varierende trafobrum?
    Dvs, det kan av og til oppstå forskjeller, avhengig av om trafoen er varm eller kald.
    Men at dette evnt kan skyldes "uballanse mellom lederne" som noen har hevdet, finner jeg litt pussig. En "uballanse mellom lederne" vil vel i så måte kun ende opp i en varierende spenning, vil jeg anta? Og det kan vel neppe resultere i trafobrum? Henger på et spørsmålstegn her, ettersom jeg ikke vet nok om temaet.

Men min "sunne fornuft", (i den grad den kan oppfattes som sunn :rolleyes:), forteller meg i alle fall det.

Hadde du evnt hentet ut en trefasespenning, hadde nok slike variabler vært en større mulighet / risiko, hva trafostøy angår.

Jord eller ei, jeg tror ikke denne har noe sammenheng med trafoproblemet.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Merkelige greier, det der med varierende trafobrum?
    Dvs, det kan av og til oppstå forskjeller, avhengig av om trafoen er varm eller kald.
    Men at dette evnt kan skyldes "uballanse mellom lederne" som noen har hevdet, finner jeg litt pussig. En "uballanse mellom lederne" vil vel i så måte kun ende opp i en varierende spenning, vil jeg anta? Og det kan vel neppe resultere i trafobrum? Henger på et spørsmålstegn her, ettersom jeg ikke vet nok om temaet.

Men min "sunne fornuft", (i den grad den kan oppfattes som sunn :rolleyes:), forteller meg i alle fall det.

Hadde du evnt hentet ut en trefasespenning, hadde nok slike variabler vært en større mulighet / risiko, hva trafostøy angår.

Jord eller ei, jeg tror ikke denne har noe sammenheng med trafoproblemet.
    Helt enig at det er merkelig, den er helt stille alle andre steder jeg har prøvd.
    Uannsett så brummer dessverre den og i perioder hører at brummen går opp og ned.

Når det gjelder lydkvaliteten så mener jeg den har variasjoner uavhengig av denne.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Har kjøpt inn litt flere kabler jeg kan teste mot i dag.

Kvelden har vært brukt til prøving av de forskjellige kablene.

Synes hele tiden at lyden har vært veldig ufokusert og ullen. Det verste var at jeg kjente igjen mine "dyre" kabler engang.

Nå flere timer etterpå finner jeg ut at jeg ikke har spilt gjennom Audiolense..... Heldigvis opplevde jeg ikke Nirvana i kveld.;)

tralltrall

Medlem
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    15
    Vært på inspeksjonsrunde i dag i et rykende fersk lytterom. Om et par uker er det godlyd her..... Papiret på veggen symboliserer kommende lerret. :cool:

Vis vedlegget 179067

Med meg hjem fikk jeg en etterlengtet "bluejeans" rca kabel, så nå skal det testes. Tenk så deilig hvis det faktisk er slik at denne spiller mer enn godt nok. :)

Hva heter disse flotte skapningene da? JBL 4xxx?
    Det er JBL 3678
    Næmen...... Er det kjentfolk som klarer å rote seg bort i dette hjørnet på HFS da!!?
    Får passe på hva jeg skriver da....;)

Ja, nå må du passe på hva du skriver. Alt kan bli brukt mot deg siden. Hehe.

Rockefoten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2003
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde alt lydbildet i midten i forgårs. I går var det som normalt. Ganske sært.. Jeg tror det var ørevoksen..
    Vet ikke om du er ironisk eller ikke nå, men det er et kjent lytte fenomen som man leser om fra tid til annen.:)
    Jeg har aldri hatt så ustabile forhold som etter at jeg flyttet inn i det lille rommet.
    Det er ikke noen krise eller natt og dag, men hvis man lytter med ørene "på stilk" er det variasjoner.
    Ikke ironisk.. Har forøvig nærmet meg en kurve som ligner din i audiolense nå.. Nesten flatt fra 100 til 7000 khz. Et par db opp rundt 70-80 hz rulle av fra 30hz og 10.000 khz

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    ^
    Spennende! Rapporter gjerne om tidsvinduer og liknende på PM eller her hvis du finner ut noe lurt.:)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Litt forskjellig

Siden jeg har sluttet i bandbransjen og begynt å "tjene penger" igjen har jeg for første gang på en stund kunnet "sløse" litt penger på hifi-ting som ikke er YTTERST NØDVENDIG (;):cool::rolleyes:). Så i det siste har jeg gått til anskaffelse av noen proffkabler og kjøpt meg en desibelmåler.

Jeg kan nå endelig fortelle at støygulvet mitt A.w 32db. Noe som må være godkjent.

Nå har jeg hatt "bluejeans" kabelen noen dager, og jeg må si at denne lyder ikke som en vanlig "billigkabel". Når jeg hører studiomusikk så må jeg helt ærlig si at jeg lurer på om denne låter bedre enn transparent kabelen jeg har. Spesielt basstromme og øvre bass har mer "punch" enn jeg er vant til.
    Lurer på om lydbildet har en tendens til å strekke seg litt bredere ut til sidene også.
    Når jeg lytter til enkel akustisk musikk, et eller to instrumenter, gjerne med god kvalitet på innspilling og med mye rominformasjon henter TAkabelen ut ganske mye mer informasjon. Det lyder mer naturlig. MERKELIG!!

Har også testet litt forskjellige Coaxkabler samtidig og det er samme fenomen der. Den "dyre" kabelen lyder mer naturlig enn den andre selv om den billigere også kanskje har bedre presisjon.

Dette får meg også til å reflektere over hva jeg EGENTLIG jakter på. Jeg har valgt Respons fremfor høyttalere som spiller tightere, større, dypere og morsommere for å leve med den naturlige lyden. Etter å ha jobbet mye med Audiolense så kan jeg si at dette ikke ligger i voicingen av høyttaleren kun, men mest hvordan komponentene synes å spille sammen. Dacen er litt samme historie. Det låter naturlig og musikalsk, fremfor dacer som låter større, klarere og mer behagelig i toppen.

Hva gjør at lyd oppleves naturlig for en som meg? Er det det som egentlig er lydkvalitet? Går det an å blindteste grad av naturlig lyd ved korte skift? Hvordan måler man graden av naturlig lyd/klang?

Holder på å lage en indisk suppe som skal koke i flere timer. Nå smaker den alle ingrediensene, men om noen timer er den forhåpentligvis fyllt av aroma. Kanskje aroma er en fin sammenligning til naturlig lyd?

Noen tanker en lørdagskveld...... God natt mine lydvenner!

Sist redigert:

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.675
    Når det er Blue Jeans så er det vel gjerne en Belden kabel som benyttes.

Jeg kjøpte mange meter med Belden 75 ohm video kabel for mange år siden. Vi hadde dårlig TV signal i stua og det var en stor oppgradering å bytte til denne kabelen, selv om jeg ikke hadde gode plugger tilgjengelig. Jeg brukte også samme kabel til SPDIF og til tre svært lange strekk med RGB signal til en prosjektor. Det er i alle fall ikke noe å si på båndbredde og støyskjerming på de kablene.

Jeg kan forøvrig gi deg moralsk støtte til lyden av strøm, TrompetN. Dette hørte jeg mye av for noen år siden. Det var gjerne spesielle tidspunkt på dagen da lyden ble dårligere, og det var helt klart forskjell på hverdag og helg. Etterhvert ga jeg meg i kast med diverse omfattende modifikasjonsprosjekter der stort sett alle strømforsyninger fikk gjennom gå. Siden det har jeg stort sett gått over til switch mode rund baut, og det virker som SMPS er mye mindre sensitivt på disse tingene enn lineære forsyninger.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Hei BX!

Det er en vanlig Bluejeans RCAkabel jeg låner. Coaxkabelen jeg har kjøpt meg er en Canare.
    Jeg vet ikke om Bluejeanskabelen er brukt eller ikke så jeg får gi den litt tid. :)

Takk for moralsk støtte, kan trengs iblant det. ;) Det er også mitt inntrykk at SMPS er mer immune. Kanskje ikke så rart heller....
    Hva slags modifikasjonsprosjekter gjorde du?

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.675
    Jeg har en Tact RCS 2.0s. Den var 2..0 da jeg kjøpte den og hadde en helt alminnelig og billig SMPS forsyning. Sendte den til USA og fikk 2.0s versionen tilbake. Da begynte også romkorreksjonen å fungere sånn nogenlunde. Men Tact hadde spart kroner her og der, så det var mer high end potensial i de boksene enn det som kom fra fabrikken. Det var mye avanserte modifikasjonsprsjekter gående på TAUG - Tact Audio User Group. Det var mange som testet mange forskjellige ting. Alt fra strømkabler til nye korreksjonsalgoritmer. Det var vel bare fronten på kabinettet det ikke ble tuklet med. Moddediskusjonene var omtrent som i Buffalo-tråden til LMC, bortsett fra at det var en 8-10 personer av LMC sitt aliber - og kanskje enda litt til - som prøvde alt som kunne tenkes å gi bedre lyd.

Etterhvert ble det mer enn krystallklart at det var mye å hente på å modifisere strømforsyningen. Jeg fikk hjelp noe som likner en bruksanvisning av han som hadde gjort mest på strømforsyningsfronten.

Jeg kjøpte en helt spesiell likeretterbro av han som hjalp meg. Auricap (?) kondensator på inngangen. En hel masse Black Gate i forskjellige størrelser og kvalitetet på kritiske steder, samt noe annet småtteri. Jeg gjorde også litt overkill på utgangene av strømfosyningen med mye større kondensatorkapasitet enn det som jeg fikk anbefalt - alt med de beste BG kondensatorene av en viss størrelse. Og so ERS sheet under strømforsyningen. Husker ikke om jeg tok inngangstrafoen også. Tror det var et par andre ting også. Men kjappe kondensatorer med bra evne til å absorbere høye frekvenser og relativt lavt støygulv var sentralt. Bedre likeretter var nok også av betydning.

Dette ga blod på tann og senere så kjøpte jeg en DVD spiller fra Denon, vel vitende om at selv en DVD spiller med rykte for god lyd kom til å låte middelmådig. Men på det tidspunktet var det flere internettbutikker som solgte seriøse modifikasjonsprosjekter og tilbakemeldingene var ikke beskjedne. Så jeg klinte til. Der kjørte jeg ca samme overkill opplegg en gang til. Senere ekspanderte jeg til å oppgradere stort sett alle kondiser som var store nok til å kunne byttes ut med en vanlig loddebolt. Jeg bygde også om SPDIF utgangen. I stedet for en kjip spole på utgangen har jeg en kjapp video buffer som kjører i klasse A. Denne spillere kostet vel en ca 10 tusen da jeg kjøpte den, men oppgraderingskomponentene kostet mer. Da jeg var ferdig hadde jeg en meget habil CD transport som også fungerte bra på multikanals SA-CD og DVD og til hjemmekinobruk. Nå i dag så ser jeg mest på den som en "veldig fin" lagringsplass for audiofile kondensatorer som har gått ut av produksjon.

Ettersom både kona og jeg ville ha musikk i stua så kjøpte jeg en 70 watts integrert Musical FIdelity A3 forsterker. Denne låt direkte pløsete i bassen og kontrollen på høyttalerne var omvendt proporsjonal med pådraget på volumkontrollen. Jeg husker ikke om jeg 5 eller 10 doblet lyttekapasiteten, men det ble rimelig fullt i alle fall. Og forsterkeren gikk fra skuffende til sjarmerende, men ikke helt topp.

Den siste modden jeg gjorde var Dynamic Precision A12. Erfaringene med Black Gate gjorde at jeg begynte å tenke at en oppgradering her ville gjøre forsterkeren litt bedre. Kanskje. Men store BG lytter koster skjorta, så det var bare fortrinnet som ble oppgradert, med et par småtasser på hovedforsyningen for å øke båndbredden. Nå var jo dette en ganske bra forsterker i utganspunktet og jeg kan ikke si med sikkerhet at jeg hørte en entydig forbedring. Men det virker på meg som den ble bortimot immun mot humørsvinginger på strømnettet, noe den var ganske kilen på før.

Ble nesten skuffet da jeg fikk LynxTwoB i hus. Etter å ha moddet noen strømforsyninger så begynner man etterhvert å kjenne igjen signaturen på noe som har et modifiseringspotensial. Men dette lille, pinglete kortet, plassert i et støyfylt kabinett, foret av en strømforsyning som var så dårlig at selv Windows Media Player fusket, låt rett og slett ferdigmodda og vel så det. Imponerende!

Må nesten henge på en god historie her. Noen år etter oppgraderingen av DP A12 så holdt forsterkeren på tenne fyr på hele huset. Softstart releet som skal slå inn etter noen sekunder slo ikke inn etter (antakeligvis) et kort strømbrudd dagen før, så det hadde nok gått strøm gjennom soft start motstanden i mange, mange timer. Hele familien var på vei ut av huset om morgenen da jeg kjente snevet av noe brent. Heldigvis tok jeg en tur opp i loftstua og der luktet det skikkelig svidd elektronikk.....

Da jeg omsider fikk kartlagt situasjonen tenkte jeg at det kunne være greit å ringe Mr DP himself Leiv Ernstsen for å være sikker på at et nytt rele og en ny motstand var alt som skulle til. Da vi hadde snakket en stund fortalet jeg at jeg hadde byttet ut mange kondiser og at jeg syntes forsterkeren var blitt mindre sensitiv på strømstøy etterpå. Da fikk jeg huden full av kjeft gitt :) Det var ikke mye som var overlatt til tilfeldighetene i boksene fra DP og jeg kunne formelig se at Ernstsen i den andre enden av tråden kartla hvordan jeg hadde kastet på båten en rekke delikate løsninger og valg han hadde foretatt for å få støygulvet lavest mulig. Han var fortvilet over at moddere som jeg kunne finne på å ødelegge hans produkter på denne måten! Det å få kjeft fra Ernstsen er en opplevelse som jeg unner alle. Det var en ære!;)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Såpass ja. Det var ikke småtterier heller. :)

Takk for historiene!

He he, synes jeg hører Ernstsen for meg. Det er viktig å ha tro på sakene sine.
    Lynx er spennende...

Ha en fin søndagskveld BX!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bruker selv denne kabelen... Er fornøyd med den som digital kabel. Og helt riktig som Dazed påpeker over her..

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Hei, det er en vanlig rca BJC jeg prøver. Har samtidig skaffet meg en canare coax.:)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Et nytt inspeksjon på lettdrevne JBL høyttalere.
    Denne gangen med "litt" mer membranmateriale. Alltid morsomt å høre nye ting selv om dette oppsettet langt fra er optimalisert. Vi spilte med en Yamaha reciever som forforsterker inn i Bryston og etter en stund klagde vi begge over bokslyd. Da vi byttet til Burmester skal jeg love det ble andre boller.
    PS: To 18 tommere gjør ett eller annet ved lyden selv om kassa ressonerer og det er skåret ut to "fy fy hull" nederst på hver kanal. :cool:

18tom.jpg

EHED

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Huff og huff,

her var det nakent:)
    Vi får se om vi ikke får gjort noe med det!
    Kanskje vi må gjøre noe med bass-systemet også

T

tce-teams

Gjest
    Et nytt inspeksjon på lettdrevne JBL høyttalere.
    Denne gangen med "litt" mer membranmateriale. Alltid morsomt å høre nye ting selv om dette oppsettet langt fra er optimalisert. Vi spilte med en Yamaha reciever som forforsterker inn i Bryston og etter en stund klagde vi begge over bokslyd. Da vi byttet til Burmester skal jeg love det ble andre boller.
    PS: To 18 tommere gjør ett eller annet ved lyden selv om kassa ressonerer og det er skåret ut to "fy fy hull" nederst på hver kanal. :cool:

Vis vedlegget 180460
    Begynt med nytt prosjekt nå trompetN?

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Huff og huff,

her var det nakent:)
    Vi får se om vi ikke får gjort noe med det!
    Kanskje vi må gjøre noe med bass-systemet også
    He he, ting er ikke alltid som det ser ut.
    Dette er hvordan det så ut bak lytteposisjon.

rockwool.jpg

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Begynt med nytt prosjekt nå trompetN?
    Tja, vil vel nødig kalle det mitt prosjekt, men en nær venn sitt prosjekt.
    Har vært noen timer prat om hvordan, hvorfor og hvilket her sammen.

Eneste hifibesøket jeg tydeligvis får gjort for tida. Vi kom hjem fra jobb begge to etter 22.00 og holdt på til 01.00. Praktisk med rom i rommet konstruksjon.

Det er ufattelig hvor mye arbeid som ligger bak et slikt rom og jeg bøyer meg i støvet for gjennomføringsevnen til "tralltrall". Når man har slikt pågangsmot kan det ikke bli annet enn veldig bra.

Jeg kommer ikke til å legge ut flere bilder av dette nå fremover, men det kommer nok han til å gjøre. Dette blir bra!!
    Subene kommer man kanskje til å se bilder av i mitt 9 m2 lille rom:cool:

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Her lyttes det på Guilini og Chicago i kveld. Gjorde en kjapp db måling. Peakene slår ut på 102 db og brasspartiene holder et snitt på 95-97 og det ramlet ned ting fra veggene etter noen stortrommeslag jeg ikke målte.:cool:

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.130
    Ting som ramler ned fra veggene er ikke godt nok festet.:p

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Det har du helt rett i Scrooge. Når du kommer hit på en lytt (hvis du vil høre på galskapen da) så kommer alt til å være mye ryddigere enn nå og du kan være trygg på å ikke få noe i hodet.

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.130
    Tjah.
    Kanskje jeg skulle oppfatte dette som en invitasjon? :)
    Jeg er i så måte klar, både lørdag og søndag! Bare si ifra når det passer, veien er jo ikke lang.....

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Det bør oppfattes som en invitasjon ja, men ikke så snart som i helgen. Venter på materialer til å "ferdigstille" rommet. Dessuten har jeg lovet en lytt til ganske mange nå, når det blir ferdig. Vi tar det når det passer.:)

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.130
    Det går nok alldeles bra! :)
    Veien er jo ikke lenger enn at vi ganske sikert kan ta dette på sparket - mer eller mindre.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Ncore på besøk

Da har jeg endelig fått Hypex Ncore på besøk for en liten snarlytt et par dager....
    Kan ikke si annet enn at forventningene er til å ta og føle på.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn