Litt het stemning tidligere i tråden ser jeg. Det er unødvendig.
Nå er vel jeg den eneste som har hørt dette utenom Trond. Det er ikke tvil om at det har løftet lydopplevelsen til et helt annet nivå enn med forrige RIAA. Skulle bare mangle.
Absolutt alle parametere har blitt bedre og ikke minst skiller den på innspillinger på en helt annen måte og det er et kvalitetstegn. Da jeg var innom spilte vi forskjellige musikkstiler og lydkvaliteter. Daft Punk ble litt vel energisk i toppen, mens Muddy Waters var rimelig nøytral og trakk ikke i noen bestemt retning. Dynamikken og impulsresponsen var derimot i en klasse som Tronds anlegg aldri har vært i nærheten av. Tom Waits ble også formidlet på en fremragende måte. Man kommer nå nære innpå artisten og man hører mange detaljer og en åpenhet som ikke har vært der tidligere. Formidlingen og musikalitet har tatt et kvantesprang.
Nå er dette fortsatt et ferskt bygg og jeg tror den trenger mange timer med musikk før den er i mål. Å begynne å tweake ved å bytte deler i konstruksjonen, er alt for tidlig. Dessuten er den jo bare et av mange steg i en bestemt retning, som innebærer mye bygging og endringer i tiden fremover. Det skal bli moro å følge. Tweaking er noe man begynner med når alt er på plass og innspilt. Å endre ht posisjoner og bytte mellom forsterkere er derimot bare moro.
At du har brukt mye tid på matching og målinger før bygget, er et must hvis man vil ha best mulig lyd og vite at det man har bygget er gjort på beste måte. Dette er noe en diy person kan gjøre uten at det koster skjorta. Det er jo bare å se på diverse high end merker. Der matcher man og bruker komponenter med utrolig små toleranse avvik på topp serien, tar vanvittig bra betalt for dem, mens man lager billigere serier av overskudds komponenter hvor avviket er større. Kretsene kan være de samme. Dette gir bra produkter for en billigere penge, men ikke samme lydkvaliteten.
Når man leser i Trondmegs tråd, må man ta på ironi hatten. Den kan ikke leses i sort hvitt, da det her finnes mange nyanser og alltid med en humoristisk undertone. Ironi og det skriftlige språk er heller ikke alltid forenlig, da det kan være vanskelig å skille på alvor og tull. Man må også, i noen tilfeller, kjenne til en forhistorie for å skjønne disse små stikkene fra noen nick. Alt er egentlig gjort i en god tone og er ganske fornøyelig, men det er litt internt og man bør ha knekt koden.
Dette var noen tanker fra meg på morgenkvisten. Fortsett arbeidet Trond. Regner med at du har vasket klærne i de to sekkene jeg tok med. 30 kr stk skulle vel bli ca 7410 kr.