Har erfart at det kan ta opptil en hel time før Firstwatt variantene spilller som best. Trodde det skulle gå raskere, det er ikke så stor masse i kjøleprofilene men det kan skyldes et ganske så kaldt lytterom og at forsterkerne står på gulvnivå.Men jammen spiller Aleph J pent også etter litt lenger oppvarming enn tenkt. Jeg tror jaggu jeg liker huslyden til Nelson Pass.
Har erfart at det kan ta opptil en hel time før Firstwatt variantene spilller som best. Trodde det skulle gå raskere, det er ikke så stor masse i kjøleprofilene men det kan skyldes et ganske så kaldt lytterom og at forsterkerne står på gulvnivå.Men jammen spiller Aleph J pent også etter litt lenger oppvarming enn tenkt. Jeg tror jaggu jeg liker huslyden til Nelson Pass.
Kjører 52V ureg og ca 33 regulert så det er inne allerede og kjent stoff. Må trekke ut gode gamle Radio designers handbook fra hylla og beregne et choke input PS skjønner jeg . Har tenkt tanken allerede. Your 2 cents are appreciated, sirprøv med et choke input psu på den riaan og du får alt du likte med Aleph J uten sløret:
harmonics, body....
eller som Gizmo sa det : King Tone
samme som skjer for meg hver gang, enten det er Buffalo dac hos Vermin, min DDDAC 1794 eller POBs F5Turbo
en annen ting om du kjører regulert power....kjør høy AC før likeretting og reguler ned MYE
i mitt dac psu har jeg 34 og 24 sekundærer, likerettet og nedregulert til hhvis 12 og 5vdc
du svir av mye varme som må bort, men det låter mye bedre
just my 2 cents
mvh
Leif
Ta turen nå! Men Mergaard da de.... Mer enn forventet.Herr Mergaard,
Det er med stor glede jeg igjen kan være aktiv på HFS, og den gleden hører selvsagt hjemme i tråden til min forhenværende forforsterker.
Gleder meg stort til å kaste meg i turbo-Audien (ikke rammet av fusk, betalt mine avgifter for Quattro og bensin i en A3) og høre hva som har skjedd de siste 6-7-8 mnd? Da spesielt med tanke på vinyl og JBL-hornet i deler
Som vi snakket om stemte intuisjonen min - PM11S3 og JBL 4429 er en krem match
EDIT: Så på de FW Alpeh J, men innså at med 46kvm totalt fantes det ikke høyttalere som var kompatible..
Med bleeder tenker du på den 1R5 Arcol'en du brukte i serie med choken? Den vil jo dempe rippelen også. Vanligvis tenker jeg en stor motstand parallell med kondisen når jeg hører bleeder, men det ikke sikkert det er riktig. Ellers har jeg plukket ut Hammond 158SA som passende. Strømtrekket er konstant i klasse A så den er passe overdimensjonert. 1H, 240mA og 41R er dataene.kan legge inn en bleeder, så den ikke flipper
dette jeg slet med på F5 til POB, men belønningen er stor!
NB! Jeg kan "koke" inn de du tenker å teste ut T (V-cap trenger spesielt laaaaang innspilling, tett på håpløst i f.eks. en riaa krets)Fikk eske i posten i går. 52 kondensatorer og 46 motstander. Kondisene er hovedsaklig Auricap XO og noen Vcap CuTF. Her skal det etterhvert testes utgangskondiser.
Mye "foreign language" på Hamar nå tiss jeLets try that
På denne måten vil vel selv de største skeptikere til at det er hørbar forskjell på ting, kunne stole på eventuelle slike opplevelser (second thoght- probably not!!!)Har ikke funnet ut mer om TC, men blåser litt i det. Funker de så funker de..... Brenner gjerne inn kondisene og har 2 par XO så det blir mulig å sammenligne rå mot innbrent. Har også 6-veis vendere så det blir mulig å skifte i fart. Dette blir moro.
Venter også på chokes for choke input ps, men ett steg av gangen..
Neida, ikke noe hokus pokus med kabelen denne gangen heller. Husk også at dette er et testoppsett. Når konfigurasjonen er klar så blir det innbygging i boks (ligger på lager) med eksternt plassert trafo og likeretter uten at jeg skal påstå jeg har støyproblem i cabrioletversjonen med trafo tett nok på.....På denne måten vil vel selv de største skeptikere til at det er hørbar forskjell på ting, kunne stole på eventuelle slike opplevelser (second thoght- probably not!!!)Har ikke funnet ut mer om TC, men blåser litt i det. Funker de så funker de..... Brenner gjerne inn kondisene og har 2 par XO så det blir mulig å sammenligne rå mot innbrent. Har også 6-veis vendere så det blir mulig å skifte i fart. Dette blir moro.
Venter også på chokes for choke input ps, men ett steg av gangen..
Apropos ser nesten ut som du har slått til med noe amerikansk teflonisolert forsølvet kobber i signalene også- hmmm hva har skjedd med "biltema")
K