Trondmegs anlegg - den første watten.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    Har forresten en 50 kgs kladd til venstre for DC10A som fremdeles står urørt. Kanskje den skal få føle på 230V og signal i dag også?

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    Første prøvekjøring av EQ500 RIAA. Så naturlig og helstøpt uten noen tendenser til skarp og syntetisk topp og andre artefakter. VdH er ikke spesielt mørk, men dette ble bare bra så langt. Detaljene er der likevel. Den og DACen skal forresten 1 hylle ned (inn i skapet) etterhvert, men jeg har ikke lange nok balanserte kabler til det akkurat nå. Det blir bedre visuell balanse i rommet uten en stor stabel med bokser oppe på hylla. Hylla står forresten på sorbothan som er vekttilpasset utstyret som skal stå der.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg antar at hattene også kommer fra Tannoy. Riktig så dannet :D

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.086
    Hvor gjorde du av 14 tommer`n til Kuzma med Myjajima Madake påmontert?
    Jeg skulle gjerne hatt noen nærbilder av den montasjen, da jeg i disse dager fikler fælt med 11 tommer`n og en Shilabe.
    Satt du pick-upen kant i kant med armens skjell? Hvilke vekter er benyttet (vil selvfølgelig være forskjellig fra 11 til 14 tommer`n)? Anti-skating oppheng etc. Man er fryktelig rusten etter alle disse årene uten vinylavspilling, opp og nedmontering, det er i hvert fall sikkert :p
    Jepp, har best tractor :cool:

Jeg tror vi passerte hverandre til fots på Skøyen for en uke siden.
    Dere kom gående fra Multiconsult sitt bygg langs Hoffselva.
    Hvis jeg tar feil, så må det ha vært tvillingbroren din.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    14-tommeren skal remonteres snart. Da blir 11’’ stående bak.

Og det var nok meg du så på Skøyen. Synes det var deg, men vi ble nok begge grepet av et øyeblikks ukledelig og overraskende sjenanse.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.086
    14-tommeren skal remonteres snart. Da blir 11’’ stående bak.

Og det var nok meg du så på Skøyen. Synes det var deg, men vi ble nok begge grepet av et øyeblikks ukledelig og overraskende sjenanse.
    Der kan man se. Sjenanse er noe dritt. Selv var jeg nok mest preget av buss for tog turen fra Rygge, og diverse saker som svirret rundt i hodet på fallrepet før ferien. Man driver jo kontinuerlig med vosenopplæring i jobbsammenheng, og er litt smålei sånn rett før ferier siden enkelte har svært tungt for å høre etter slik at ting glir lettere når vi skal gå i gang med oppgavene over ferien :p Forøvrig er man innsatt noen hundre meter lenger oppe i periferien...ehhh...ansatt er det vel det heter.

Ved remontering av 14` Kuzma 4Point vil du da montere Myjajima Madake på armen igjen?

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.006
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    De Tannoy ufoene kan gjøre mye godt, har hatt slike selv tidligere sammen med Tannoy talere :)

mvh

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    De Tannoy ufoene kan gjøre mye godt, har hatt slike selv tidligere sammen med Tannoy talere :)

mvh
    Ja og tja. Synes ikke bidraget er det største. Det kan være jeg som er stokk stein døv eller ikke har prøvd innstillingene nok. Noe er det nok så de blir stående inntil videre. Jeg har en plan, men det kommer jeg tilbake til. JL sub er hvertfall morsomt.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.743
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

mvh
    Ja og tja. Synes ikke bidraget er det største. Det kan være jeg som er stokk stein døv eller ikke har prøvd innstillingene nok. Noe er det nok så de blir stående inntil videre. Jeg har en plan, men det kommer jeg tilbake til. JL sub er hvertfall morsomt.
    Karmana hadde slike på Marten Miles da vi besøkte ham for noen år siden i NL.
    Jeg synes ikke det var noe vits i, og jeg har vært hos øre-nese-hals-spesialist som sa at jeg hørte bedre enn gjennomsnittet for min aldersgruppe. Men, så begynner jeg å dra på åra, så det er mulig ungdommen har bedre nytte av supertweetere?:rolleyes:
    Jeg tror effekten har stor sammenheng med rommet anlegget står i, så jeg avskriver ikke supertweetere.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh
    Karmana hadde slike på Marten Miles da vi besøkte ham for noen år siden i NL.
    Jeg synes ikke det var noe vits i, og jeg har vært hos øre-nese-hals-spesialist som sa at jeg hørte bedre enn gjennomsnittet for min aldersgruppe. Men, så begynner jeg å dra på åra, så det er mulig ungdommen har bedre nytte av supertweetere?:rolleyes:
    Jeg tror effekten har stor sammenheng med rommet anlegget står i, så jeg avskriver ikke supertweetere.
    Hvis man ikke har hørt supertweetere (ikke deg BB), så tror jeg man lett kan bli lurt ved at man tror de slår inn lenge etter at egen hørsel har sagt stopp. Nå husker jeg ikke så mye av lyden av mine Tannoy-tweetere, men hvor steilt de er delt spiller også helt klart inn. Bånddiskantene på mina Viva Allegro skulle slå inn på 17 kHZ, men jeg hørt dem riktig så godt. En annen ting er jo da selvfølgelig at det kan bli en utfordring å integrere dem hvis de er hørbar langt nedover i frekvens. My 5 cent :)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.106
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    På Tannoyene kan man velge 14, 16 eller 18 kHz som innslagspunkt. Jeg vet ikke hvor steilt highpassfilteret er på dem, men på innslagspunkt 14 kHz er selv jeg i stand til å høre dem.

mvh

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    Dagens agurk. Liggende i badekaret fant jeg ut at en fugleapp var nyttig for en som ikke vet mye om fugler. Så gjort og den måtte testes. Jeg plystret litt på måfå selv og fikk dette:

AABBCB13-C080-4F63-A4EE-F5265FA50ACC.jpg

For en som har Dr Feickert Blackbird: Tilfeldig? Neppe. (På vegne av vanvittig mange: Sture Hansen)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.086
    Jeg kommer til og selvantenne jeg da, om jeg laster ned denne appen og plystrer litt :rolleyes:
    For deretter og gjenoppstå fra asken?

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    Hyggelig tur til Horten i går med gamle og nye bekjente. Det virker å være en hyggelig sjel bak nesten hvert et nick. Turen ble hvertfall bra og det har satt seg en tanke som jeg ikke greier å slippe helt. Kanskje?.......

Bare 3 mnd leveringstid, men der dukket plutselig ny reim og pulleys (drivhjul er vel et bedre ord) opp for Blackbirden. Dritenkelt å bytte med 1 stk settskrue pr drivhjul. Satte på en plate og fant ut at både Bjella og Tønes hadde kommet i puberteten igjen. Forsøkte å justere med +/-, men ingenting skjedde. Utålmodig Ama. Mailet Chris Feickert og la inn spørsmål på Feickert-vennetråden og fikk raskt svar om at denne justeringen er veldig (les ekstremt tysk) finoppløst og etter 2-3 minutter intens trykking høres det ut som Tønes fikk bjellene ut av klem igjen. Må ned i kjellerkaoset å finne igjen stroboskopet så dette blir helt korrekt.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    Lampen henger bevisst i bare ledningen på en krok. Ledningen skal henge i bue, men retningen skal endres. Stikket den er koblet til henger og i lufta inntil videre. Dette er et prøveoppheng. ..... TBC

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    Lampen henger bevisst i bare ledningen på en krok. Ledningen skal henge i bue, men retningen skal endres. Stikket den er koblet til henger og i lufta inntil videre. Dette er et prøveoppheng. ..... TBC
    slikt blir fort permanent, been there, dønn dætt! Så du får legge ut et nytt bilde når det er endret. ;)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    Det er jo selvfølgelig en risiko for det. Permasorium er herved adoptert.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    Så er det bare å gjøre begrepet permasorium til skamme:

C924EF05-90FD-4D80-915A-9CDA27B12A0E.jpg

Måtte lage en ny løsning for å få innfelt bryterutstyr:

E3708CC2-30CA-43F1-AF01-E5DE1C561049.jpg

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    Er det noen som har 1 stk 0805 kapsling motstand med verdi 220R (merket 221). Betaler for moroa.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn