TTs (efterfølgers) tråd - En ny vår?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

TT.

Gjest
    @ janfrt: det var vel bare et utsagn om at "nå er jeg fornøyd" og litt fleipete spøk om tuberolling. Vanskelig å uttrykke denslags skriftlig. Blir masse lytting fremover

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.578
    Sted
    Pt. Høvik
    Tuberolling er artig, det mener jeg.

Har en ganske fet og tung forsterker stående (DK Reference Mk II), fungerer, men hoster og harker litt. Usikker på hva det er, sannsynligvis bare støv og dritt. Kjøpte nye 6922-rør fra Motron for litt siden (2 mndr.), de beste han hadde, men jeg har ikke gjort noe mer.

Forslag til å hjelpe pasienten slik at hun kommer i form? Hun veide 24 kg. da jeg kjøpte henne og har ikke gått ned i vekt. Hvis du vil kikke på den så kan du sitte her og prøve deg frem, mens hunden angriper deg. :) Trenger også en kikk på en Music Angel.

T

TT.

Gjest
    Tuberolling er artig, det mener jeg.

Har en ganske fet og tung forsterker stående (DK Reference Mk II), fungerer, men hoster og harker litt. Usikker på hva det er, sannsynligvis bare støv og dritt. Kjøpte nye 6922-rør fra Motron for litt siden (2 mndr.), de beste han hadde, men jeg har ikke gjort noe mer.

Forslag til å hjelpe pasienten slik at hun kommer i form? Hun veide 24 kg. da jeg kjøpte henne og har ikke gått ned i vekt. Hvis du vil kikke på den så kan du sitte her og prøve deg frem, mens hunden angriper deg. :) Trenger også en kikk på en Music Angel.
    Jeg har desverre liten kompetanse på rørutstyr, så det er nok tryggest å overlate dette til ekspertisen

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Fin liten tass det der. Ikke all verden av effekt å rutte med, men matched mot ikke alt for krevende høyttalere kan det nok bugne for mye go`lyd:).

Er det KT120 effektrør?
    Og pre-rør 2x ECC83 + 2xECC85? Trolig har jeg ubrukte NOS Telefunken og Siemens liggende, som kan avhendes mot en kurrant pris.

• Liker
    Reaksjoner: TT.

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ååååå ja. Det ble visst litt rør.... ;D

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Har vært i kontakt med Mala i ettermiddag ang brum i LM-126 og blitt enige om å komme med den i morgen for fix. Krysser fingrene for at det ordner seg på en grei måte.

Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.986
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Har vært i kontakt med Mala i ettermiddag ang brum i LM-126 og blitt enige om å komme med den i morgen for fix. Krysser fingrene for at det ordner seg på en grei måte.
    Uff da. Dette var ikke akkurat positivt...

T

TT.

Gjest
    Ja da. Tviler ikke på at det blir orden i sakene. Har backup forsterkere her, så ikke noe problem å være uten noen dager. Jobber dessuten i Mysen og bor ikke langt unna heller, så dette ordner seg.

Sist redigert av en moderator:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Høres meget bra ut. kT120 ja og 12ax7
    Hmm.. det er vel ikke 4x 12AX7?

Men, uansett. Det jeg har på rør-lageret er:
    2 stk NOS Telefunken Diamond ECC85
    2 stk NOS Siemens ECC85

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Ahh.. 6N1 er også betegnet som ECC85, men jeg tror spec ikke er helt lik med mine 6AQ8/ECC85. Jeg ser at de både omtales og annonseres som ekvivalente.

Om du skulle være interessert, så bør vi i såfall sjekke med eks. Audiomix først. Uansett, om du har tenkt å tube-rolle, så bør du jo uansett få verifisert det.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Men, angis som det allikevel - selv på Dared`s hjemmeside under spec av Dared Saturn:confused:

Sakset derfra:
    Preamp & Driver Tubes Required: 12AX7 x2 (ECC83x2), ECC85 (6N1) x2

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvis kretsen tåler det er det ikke noe problem. 6N1 har ingen direkte ekvivalenter.

T

TT.

Gjest
    Takket være gode venner her på Sentralen, så har jeg klart å få "åpnet" USB porten på Squeezebox touch, slik at jeg nå kan tappe det digitale signalet fra Touch og ut til DAC. Dared har en innebygget 32bits DAC som bør benyttes og nå funker den opsjonen. Sentralen er uvurderlig for en novise som meg. Tusen takk

Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.986
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo gode nyheter TT. Da kan du jo bedrive med DAC-rulling også da ;-)

• Liker

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Hei igjen!
    Da er det på tide med en irrelevant og ditto urelevant post..
    20160501_125728.jpg

Har omsider fått kjørt noen timer på Hypex / Project rs box pre.
    Alt annet enn smps var nytt, så tok litt tid å venne seg til signatur.
    Kom frem til at til tross for kraftig modifiserte beolab htt så likte jeg ikke den harde lyden.
    Og med de nye Heinz og Kaufman rørene ble ikke ting stort bedre.
    Relativt kjipe rør i pro ject, så ventet mere. Lot anlegg spille noen dager. Marginal bedring!
    Så slo det meg at fin kabler var kanskje for fine. Sølv hele veien. Byttet ut kimber rca fra dac. Hørte fint lite, byttet så ut solid core xlr fra pre-power, begynte å løsne. Byttet til slutt htt kabler til kobber kimber tc8 og voila. Hardhet borte. Ble fremdeles ikke magisk rør lyd. MenMen godt over snittet sjarmerende.
    Da er det omsider et stk sjarmerende mini anlegg i heimen!
    Konklusjon : vet ikke HVOR mye Heinz Kaufman rør utgjorde. Men er helt klart i mål. Da trenger jeg bare å skaffe jamo concert 8 htt til mikro anlegg.
    Takk igjen Fandrese for trivelig handel. :)
    Arild

T

TT.

Gjest
    Hei igjen!
    Da er det på tide med en irrelevant og ditto urelevant post..
    Vis vedlegget 379059
    Har omsider fått kjørt noen timer på Hypex / Project rs box pre.
    Alt annet enn smps var nytt, så tok litt tid å venne seg til signatur.
    Kom frem til at til tross for kraftig modifiserte beolab htt så likte jeg ikke den harde lyden.
    Og med de nye Heinz og Kaufman rørene ble ikke ting stort bedre.
    Relativt kjipe rør i pro ject, så ventet mere. Lot anlegg spille noen dager. Marginal bedring!
    Så slo det meg at fin kabler var kanskje for fine. Sølv hele veien. Byttet ut kimber rca fra dac. Hørte fint lite, byttet så ut solid core xlr fra pre-power, begynte å løsne. Byttet til slutt htt kabler til kobber kimber tc8 og voila. Hardhet borte. Ble fremdeles ikke magisk rør lyd. MenMen godt over snittet sjarmerende.
    Da er det omsider et stk sjarmerende mini anlegg i heimen!
    Konklusjon : vet ikke HVOR mye Heinz Kaufman rør utgjorde. Men er helt klart i mål. Da trenger jeg bare å skaffe jamo concert 8 htt til mikro anlegg.
    Takk igjen Fandrese for trivelig handel. :)
    Arild
    Si ifra om du trenger bedre 6922 rør ;)

T

TT.

Gjest
    Sikkert spilt denne før, men den blir ikke dårligere av å spilles flere ganger

Four80East - Been too long

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.877
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Dette er jeg veldig spent på. Min Icon er tyst som i graven mellom låtene. Og som jeg nevnte tidligere så er jeg småsvett på en LM jeg også. Håper dette ordner seg og at dette ikke viser seg å være en blemme fra LM. Fint med god info i denne tråden om det skjer videre her.

• Liker
    Reaksjoner: HCS
    T

TT.

Gjest
    Bare for å nevne det, det finnes særere hobbier enn hifi. En god venn av meg skal flytte og i den anledning skal han kvitte seg med det meste. Han er en i mine øyne ganske ivrig puslespillegger, som bruker kanskje maks 2-3 timer pr uke i perioder om vinteren for å pusle. Han pusler kun Ravensburger, da dette visstnok er Trolls Choice/Rolls Royce av alle puslespill. Nok om det. Han hadde verdens største puslespill fra nevnte firma i skapet, kun åpnet for å se på det; 32 ooo brikker! Det er visst svindyrt, men vekk skulle det og det gikk til en kar fra Buskerud for kun kr500,- Vedkommende som kjøpte det brukte 6 til 8 timer hver dag for å pusle puslespill. Tok gjerne et 3-5000 brikkers spill på en kveld. Ja ja. Tror ikke hifi er så sært....

• Liker
    Reaksjoner: HCS
    T

TT.

Gjest
    Der den spesielle stolen til selveste Lady Gaga stod, hadde de JBL array 1400 (tror jeg de heter) på et av møterommene. Aner ikke hva som var foran disse da jeg tror at resten var innlåst i et skap. Uansett litt over gjennomsnittet for et møterom.

T

TT.

Gjest
    Fin liten tass det der. Ikke all verden av effekt å rutte med, men matched mot ikke alt for krevende høyttalere kan det nok bugne for mye go`lyd:).

Er det KT120 effektrør?
    Og pre-rør 2x ECC83 + 2xECC85? Trolig har jeg ubrukte NOS Telefunken og Siemens liggende, som kan avhendes mot en kurrant pris.
    Ikke noe problem å lytte til 100dbA i Tesalongen nå i kveld og det er mer å gå på! Moro!!!

EDIT: Målt med mobilapp og ikke lest i en bok!

Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.986
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Bare for å nevne det, det finnes særere hobbier enn hifi. En god venn av meg skal flytte og i den anledning skal han kvitte seg med det meste. Han er en i mine øyne ganske ivrig puslespillegger, som bruker kanskje maks 2-3 timer pr uke i perioder om vinteren for å pusle. Han pusler kun Ravensburger, da dette visstnok er Trolls Choice/Rolls Royce av alle puslespill. Nok om det. Han hadde verdens største puslespill fra nevnte firma i skapet, kun åpnet for å se på det; 32 ooo brikker! Det er visst svindyrt, men vekk skulle det og det gikk til en kar fra Buskerud for kun kr500,- Vedkommende som kjøpte det brukte 6 til 8 timer hver dag for å pusle puslespill. Tok gjerne et 3-5000 brikkers spill på en kveld. Ja ja. Tror ikke hifi er så sært....
    Ja ja TT. Vi er jo alle spesielle ;-)

T

TT.

Gjest
    Ja ja TT. Vi er jo alle spesielle ;-)
    Jo da, men noen kanskje litt mer enn andre. Noen samler på fiskesneller, andre bruskorker og noen bygger stavkirker med fyrstikker, noen samler dametruser, så hifi er nok ikke en så alvorlig sinnslidelse som vi ofte tror. God bedring! ;)

T

TT.

Gjest
    hørt noen timer med bruk av DAC i Dared i stedet for Touch sin interne og jeg opplever bedre bredde i lyden. Det har jeg ikke lest i en bok

T

TT.

Gjest
    Kanskje dette er en gylden anledning til å gi høyttalerne i Hovedanlegget skikkelig bank? Har jo mer enn en forsterker til den oppgaven. Tenke tenke. Og det har jeg ikke lest i en bok!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn