TTs (efterfølgers) tråd - En ny vår?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    De der blir det god suppe på.

• Liker
    Reaksjoner: TT.

Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.986
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Så hyggelig da... Hvis jeg bytter til "T" kan vi kalle oss "The T Gang" eller "The Tripple T`s" ;-)

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Pakker og innlevering av forsterker. Skjer stadig vekk noe her. 8) Krysser fingrene for de fikser Ole Brum. Han kan være gjenstridig noen ganger.

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Sorry. Sovnet på sofaen etter fysioterapi og middag i ettermiddag

Dette var i pakken. (Ser jeg trenger nye sokker)

image.jpg

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Fin skive. Har den i et par varianter, bl.a en eldre sk half-speed mastering. Fremragende lyd:)

BTW - Morsomt med tær på bilder:cool:

• Liker
    T

TT.

Gjest
    ^ Fin skive. Har den i et par varianter, bl.a en eldre sk half-speed mastering. Fremragende lyd:)

BTW - Morsomt med tær på bilder:cool:
    Tror denne skal være bra lyd på også. Hadde den i MFSL half speed rec i gamle dager, men tjukk i hue som jeg er, solgte jeg den for småpenger. Håper denne står til forventningene. Selger som hadde to eks av samme, skrøt veldig av demne. Jeg kjøpte hans forseglede for en "høvding". ;)

• Liker
    Reaksjoner: ptb
    T

TT.

Gjest
    Jupp, penga flyr om dagen.... :rolleyes:

Men som en kompis av meg sa: "Du har ikke brukt nok penger før du er misunnelige på deltagerne på Luksusfellen"

T

TT.

Gjest
    Over til noe helt annet. Veien til Mysen og Mala var spesielt kul i dag. Evo 2 i sin åpne MB 450 SL og jeg i min Audi A4 cabrio i finværet. Side om side på E18. Tok film av det, men i slike hastigheter, ble det 45 sec med overkropp og Tskjorte, da feil kamera gikk. Desverre. Uansett en herlig tur i vårsola. Ikke sant Evo 2?

T

TT.

Gjest
    Byttet batteri i fjernkontrollen til rørforsterkeren i Tesalongen i dag. Ikke lett å finne et 27A batteri på kiwi, så det ble bestilt fra Batterieksperten.no i Frstad og det ankom heimen i dag. Fjernkontrollen er litt lunefull og da tenkte jeg at et batteribytte kunne hjelpe og selv med nytt Duracellbatteri ble ikke betjeningen med fjernkontroløen særlig bedre, men lyden ble merkbart bedre og mye sortere bakgrunn og hver gang jeg trykker på fjernkontrollen hopper og spretter det Duracellkaniner rundt omkring. Utrolig hva man kan få til ved å lese i en bok :rolleyes:

image.jpg

T

TT.

Gjest
    Ser at man nå kan kjøpe pickups ferdig dekorert med pissgule striper. Ser ut som urinalet på Smuget i sine glansdager. Kanskje jeg skal la barnebarnet få male mine. WTF is the frikin point?

T

TT.

Gjest
    Er fantastisk fornøyd med den innebygde DACen på forsterkeren. Meget bra oppløsning og lyd. Analog lyd er vel kanskje et ord som passer.

T

TT.

Gjest
    Siden vi er innom merkedager, så er det en mexicansk merkedag i dag Cinco de Mayo. 5 mai. Ingen nationaldag, men alikevel så feires denne dagen stort i Mexico og i USA av de med mex opprinnelse.

Sist redigert av en moderator:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    60.294
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    82
    Over til noe helt annet. Veien til Mysen og Mala var spesielt kul i dag. Evo 2 i sin åpne MB 450 SL og jeg i min Audi A4 cabrio i finværet. Side om side på E18. Tok film av det, men i slike hastigheter, ble det 45 sec med overkropp og Tskjorte, da feil kamera gikk. Desverre. Uansett en herlig tur i vårsola. Ikke sant Evo 2?
    Var en fin tur det,synd du filmet feil vei :)

O

• Liker

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.481
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Dared saturn er en flott sak :) hadde mye glede av en slik selv en periode :)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Audio Innovation overrasker med å holde NHT godt i ørene. Crisp og fin lyd, mangler litt i mellomtonen, men klarer jobben bra. Dette kunne jeg fint ha levet med, selv om den er bitteliten. Ikke alltid det er størrelsen det kommer an på.....

T

TT.

Gjest
    Tesalongen er nok min favorittplass å lytte til musikk. Iallefall nå som forsterkeriet er på "hospital" . Det er noe eget her oppe i andre etg. Nærhet, intimitet, lite klang fra rommet og her er det nærhet til høyttalerne på en helt annen måte enn når jeg lytter til hovedanlegget. Skikkelig fast, stram bass, nesten "studiolyd" (max dempet og stramhet i lyden). Akkurat slik jeg liker at det skal være.

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    De som har flere annlegg har jo muligheten til å la humøret og dagsformen styre hvor man lytter. Fattige meg gjør det samme med headsett. En dag er det T1 som ruler, andre dager er det HD650 og noen dager når bass-fantomet vil ha sin dose er det Custom One pro ;)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Å ha flere anlegg har ikke noe med å være rik på penger iallefall. Jeg er pt på arbeidsavklaring og har lønn deretter og det er bare ca 60% av grunnlønn man hadde. I tillegg å være tidligere statsansatt, så sier det seg selv at livet ikke er " fett" økonomisk. Litt flaks, bytting og et småhus for seg selv, bidrar til at jeg kan ha fler anlegg. Barna er blitt voksne og de har nok med sitt liv. Kanskje luksus, men allikevel ensomt. Ting kan kjøpes....

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    "Liten" LM-forsterker på Extrema er som å prøve å ta livet av en bjørn med en fluesmekker. Jævlig dårlig ide. LM-ampene er fantastisk gode, det er ikke det, men Extrema er noe av det mest notorisk tungdrevne som finnes. De våkner knapt ved bruk av åpen sveiseflamme..

T

TT.

Gjest
    Hei impulse. Nå er Extremaene long gone (solgt sommer 2015) og de var ekstreme i alle henseende. Nå har jeg NHT 3.3 som spiller meget bra med LM-126. Ingen vanskelige impedanskurver eller fasevinkler. Litt tungdrevne, men selv 126 klarer over 100db på 3m lytteavstand. Det er ikke verst for 2x15W

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Et lite tips dersom du mottar AAP, TT - Skattelette.

Du kan søke om skattelette når du mottar AAP. Du kan søke inntil 3 år tilbake i tid.

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Tesalongen er nok min favorittplass å lytte til musikk. Iallefall nå som forsterkeriet er på "hospital" . Det er noe eget her oppe i andre etg. Nærhet, intimitet, lite klang fra rommet og her er det nærhet til høyttalerne på en helt annen måte enn når jeg lytter til hovedanlegget. Skikkelig fast, stram bass, nesten "studiolyd" (max dempet og stramhet i lyden). Akkurat slik jeg liker at det skal være.
    Det rommet der er det som låter best synes jeg. Akkurat som du beskriver og så fin dybde. I et knøttlite rom er det nesten et musikknirvana du har fått til. Me like! :)

• Liker
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn