TTs (efterfølgers) tråd - En ny vår?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

TT.

Gjest
    Ah, Jaguar E type modell jo fandrese! Kult

BTW: du må da ha Norges lengste stereobenk??

Sist redigert av en moderator:

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Er jo ikke mer enn fire meter. Halooooo.... 8)

• Liker
    Reaksjoner: TT.

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Du kan komme på førstkommende søndag den dag. I dag altså.... :) Eneste er at Mickey må med!

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Det passer desverre ikke fandrese. Det var innmari dumt. Skal til ytre enfold i morra. Beklager

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Er jeg I heimen så er jeg klar jeg. Veldig koselig å få besøk. Trenger litt innspill I min ego-verden. :)

• Liker

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Kos deg med Pat og sov godt når den tiden kommer. Jeg får så vondt når jeg hører barn og dyr lider. Bra det ser ut til å ordne seg.
    Tiden har kommet. God natt. Sneiks! :)

• Liker

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.348
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ser koselig ut det der fandrese, godt øl og lang inneholdsrik benk som blir nevnt her;)
    Håper barnebarnet er i form igjen, alltid litt vonde situasjoner da det feiler de minste noe.
    Ha en fin søndag (1. mai):)

gismo

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Den lille har feber I dag også, men har det bra. Foreldrene fikk seg et sjokk og i tillegg utfordringen å komme seg til land I mørket med en 40 fots båt. Nå skal jeg en tur opp å hjelpe til litt. Ha en fin søndag. :)

T

TT.

Gjest
    I kveld har det vært "vårfeiing" i Fjøset og opptil flere komponenter går til de evige jaktmarker i Elreturen i morgen, pluss noe annet rask. På tide å få frigjort plass til nye prosjekter og la den en verdig avslutning. To receivere, en int forsterker, en tuner og et par høyttalere. ++

T

TT.

Gjest
    @ fandrese Håper inderlig at den lille har det bedre nå og at medisinene virker

Får spille litt islandsk smooth jazz fra Mezzoforte som trøst - Angel Town

T

TT.

Gjest
    Det spiller ingen stor rolle at Raunaene ikke kom til sin rett i stuen, da de er ment å være her i Tesalongen i utgangspunktet. Har fått mye bedre lyd her enn jeg noen gang kunne drømt om og bare det å kunne velge mellom 2-3 anlegg i heimen er jo råflott i seg selv. Mon tro hvordan et kvinnemenneske hadde reagert i mitt hjem? Tror jeg får finne meg en med hvit stokk eller noe...

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Takk TT. Hun har fremdeles feber, men foreldrene passer på. Siste var at hun sov med 38,7 I temp. :)

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    Hell no, jeg har ikke såre tær i det hele tatt. Hadde ikke hatt noe imot den dama med/uten stokk though ;)

Sist redigert:
    T

TT.

Gjest
    Takk TT. Hun har fremdeles feber, men foreldrene passer på. Siste var at hun sov med 38,7 I temp. :)
    Barn får ofte høy feber, men kommer heldigvis fort på beina igjen. Husker en av mine hadde 40,5 i feber, men det var fortsatt lek i sengen. Hadde like etterpå dobbeltsidig lungebetennelse med samme feber og da var jeg helt sikker på at min siste time rant ut.... Grusom opplevelse

T

TT.

Gjest
    Hell no, jeg har ikke såre tær i det hele tatt. Hadde ikke hatt noe imot den dama med/uten stokk though ;)
    Trodde kanskje at du var svaksynt eller noe og det er veldig fort gjort å tråkke andre på tærne med egne innlegg og det er iallefall ikke meningen.

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    Trodde kanskje at du var svaksynt eller noe og det er veldig fort gjort å tråkke andre på tærne med egne innlegg og det er iallefall ikke meningen.
    NP.

Beklager bruk av svaksynt humor. Jeg er svaksynt og av og til helt blind, men er ikke var på det. Spøker heller om det enn å ha såre tær. Skjønner dog at det er vanskelig å følge humoren i ett slikt fora ;)

T

TT.

Gjest
    NP.

Beklager bruk av svaksynt humor. Jeg er svaksynt og av og til helt blind, men er ikke var på det. Spøker heller om det enn å ha såre tær. Skjønner dog at det er vanskelig å følge humoren i ett slikt fora ;)
    Bra at du viser høyde for humor. Er ofte at "stigmatiseringskortet" dras fram og benyttes åkke som og for hva det er verdt i disse dager. For å gå tilbake til utgangspunktet så var "greia" at hvis et hunkjønn hadde funnet veien til mitt liv og hus, så mente jeg at det hadde vært best om hun ikke så alt hifi jeg har eller aller helst aksepterte det. Kanskje en bedre måte å si det på

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.578
    Sted
    Pt. Høvik
    Det spiller ingen stor rolle at Raunaene ikke kom til sin rett i stuen, da de er ment å være her i Tesalongen i utgangspunktet. Har fått mye bedre lyd her enn jeg noen gang kunne drømt om og bare det å kunne velge mellom 2-3 anlegg i heimen er jo råflott i seg selv. Mon tro hvordan et kvinnemenneske hadde reagert i mitt hjem? Tror jeg får finne meg en med hvit stokk eller noe...
    Hvit stokk? Da snakker vi vel strengt tatt om syn og ikke hørsel? :)

Jeg har 4 brukbare anlegg i huset og kona fryder seg. Du har jo møtt henne. Liker også hun musikk, så ordner alt seg.

T

TT.

Gjest
    Ja Janfrt, jeg har hatt den glede av å møte din kone flere ganger og maken til hyggelig kvinne skal man lete lenge etter. Det er utrolig at du får lov til å ha alle disse anleggene janfrt, men kanskje din viv har skjønt at duftlys, pynteputerog annet rask ikke er så viktig i det store og det hele. Du må uansett hilse, her blomstrer planten jeg fikk fortsatt.

T

TT.

Gjest
    Store forandringer i Tesalongen i løpet av helgen! Ny integrert rørforsterker på plass og erstatter en meget bra MicroMega forsterker på 2x75W. Dette lover godt. Cdspiiler er borte og det samme er DAC (fandrese låner denne), men det gjør ingenting. Anlegget i Tesalongen er satt sammen for å behage og ikke for å imponere. Riaa fra Rotel er beholdt og det samme er Touch. Det holder i massevis! Nå ble det brått moro å lytte til musikk her

Sist redigert av en moderator:

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.578
    Sted
    Pt. Høvik
    Ja Janfrt, jeg har hatt den glede av å møte din kone flere ganger og maken til hyggelig kvinne skal man lete lenge etter. Det er utrolig at du får lov til å ha alle disse anleggene janfrt, men kanskje din viv har skjønt at duftlys, pynteputerog annet rask ikke er så viktig i det store og det hele. Du må uansett hilse, her blomstrer planten jeg fikk fortsatt.
    Planter må vannes og stelles med. Som kvinner. Og duftlys og punteputer driver vi ikke med. Det nytter ikke. Give women what they want: Nice food, nice wine and good, loud music. And a surprise, something they didn´t expect..... :)

Vi har kjent hverandre i snart 40 år og gift i snart 25. Men, det tok sin tid å få henne på mat-, HiFi- og R´n´R-kjøret. Vin kunne hun fra tidligere (utdannet vin-"snuser" som hun er; det var slik vi møttes). Hun hadde null anelse om hva R´n´R var da jeg rotet meg bort i henne på NTH i Trondheim i 1978.

En suveren dame. Jeg kan spille Captain Beefheart, Zappa eller Jon Spencer Blues Explosion, hvorpå hun sier: "Guff på!" Og det kan jeg jo. :)

That´s life.

Sist redigert:
    T

TT.

Gjest
    Det er litt rart dette. Med "ny" lyd i huset i form av rør, så har jeg brukt MYE mer tid på å lytte til musikk enn tidligere. Har nesten blitt som en ny lydopplevelse for meg, enda jeg har da hatt rør tidligere, men da i andre omgivelser og settinger. Uansett veldig gøy.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    19.699
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Gratulerer så mye med ny varmelampe! :D
    Skikkelig snasen sak, hvordan står den seg mot Micromega og gammel Technics?

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Takker. Varmelampe ja, panelovnen her i Tesalongen har iallefall sluttet å skru seg på etter at det kom inn rør her. Den står seg faktisk meget godt ift tidligere forsterkere som har vært innom. En meget god match til Ymer må jeg si. Fikk mye større lydbilde og bredde og i tillegg er den helt tyst i pauser i musikken. Kan sette volumet til fullt når musikken står på pause og det er helt stille. Det har jeg aldri opplevd fra en rørforsterker før. Meget bra.

Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.986
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Endelig slapp du bomba TT. Gratulerer så mye med en deilig og dritkult forsterker. Kjenner jeg er litt misunnlig ja :)

Må få sleppa ræva opp til deg snart. Dette gleder jeg meg virkelig til å høre!

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Litt overraskende fikk jeg en henvendelse fra Italia fredag ang noen Nordostkabler jeg har til salgs her inne. Italieneren hadde funnet annonsen via noe som het AudioShark, en søkemotor som bare tar for seg audiorelaterte sider. Aldri hørt om før og jeg var meget skeptisk til salg etter en slik epost, men i dag kom det penger via PayPal og da var det bare å sende avgårde. Tydelig at svak kronekurs gjør norske varer interessante utenlands.

T

TT.

Gjest
    Hmm. Hva skal man begynne med nå, rørbytte? Er godt fornøyd med komponenter og lyd nå, så da er det vel bare å lene seg tilbake og nyte.....

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.578
    Sted
    Pt. Høvik
    Nei, nå starter det med én ting: Rørbytte til du blir skrullete og blakk. Har vært igjennom det der. :)

• Liker
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn