TTs (efterfølgers) tråd - En ny vår?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke bare ES-spillerne fra Sony som gir et godt kvalitetsinntrykk. Min ydmyke Sony CDP 790 føles også ut som et kvalitetsprodukt, og lyden er punchy og gøyal. Det eneste jeg mangler er en fjernkontroll til den, så hvis noen av dere har noe slikt liggende i en skuff så setter jeg pris på en heads up om det. RMD 490 heter den visst.

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    Lydmessig var disse mye mer forskjellige enn jeg trodde. Hari bare spilt en halv time med mk I, men de er slankere i bassen og gjør dermed mellomtonen kraftigere. MkI er to veis, mens mk II er 2,5 veis. Hva som låter best er nok en smakssak, men jeg holder nok en knapp på mk II, iallefall i dette rommet og til musikken jeg spiller. Moro uansett å ha prøvd

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har du en Dared under der ? Husket ikke at du hadde en slik jeg. Fornøyd ?

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Stemmer det HCS. Ankom Tesalongen i juni. Byttet til Telefunken i pre og Tungsol i effektdelen. Er godt fornøyd med lyden.

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Så det er såpass forskjell I størrelse. Som HC er inne på så har du jo snart en hær av dem. Rauntroopers... 8)

T

TT.

Gjest
    Kassene er helt identiske! Eneste er at jeg måtte bygge opp sokkelen på mk II for å få plass til det store delefilteret
    Er ikke helt sikker, men mener at i mk II så er det 7" elementer
    IMG_6096.jpg

Sist redigert av en moderator:
    T

TT.

Gjest
    Liker den ampen der, klassisk. Signature?
    Nei, std. Litt artig at den har en innebygd 32 bits DAC, som jeg kan nyttegjøre meg av til Squeezebox Touch. Ja, jeg vet du ikke er glad i streaming, men for meg passer det utmerket. Dessuten nok trøkk til å spille i rommet oppe

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er ikke det at jeg er glad i, men foreløpig ikke behov. Mye amp for pengene :)

• Liker

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg håper ryggen holdt. Tunge beist...

Et lite musikktips til de siste minuttene av dagen nå så. Etter det kan jeg legge meg med et smil. :)

• Liker

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ja, onsdag passer jo fint med en torsdag. Takk for tips på en sen aften. Den snurrer. :)

T

TT.

Gjest
    For å beholde nattesøvnen fremover, legger jeg ut bilde av følgende bryter på min LM 126 og spør, hvilken funksjon har denne?

Med en bruksanvisning som kan leses av over en milliard kinesere, men uten engelsk versjon, ivrer jeg etter å finne ut hva dette betyr!

IMG_6105.jpg

T

TT.

Gjest
    Det er en ting jeg ikke har omtalt fra tidligere teaser. For kjennere, så ser man at det er en Sony XA-5ES. Denne har tatt plassen til McIntosh multispilleren som stod der. Ikke de helt store forskjellene rent lydmesdig, men Sonyen er mye raskere, da den oppfører seg som en CD spiller og ikke en DVD spiller. Kvalitetsfølelsen til Sony overgår alt jeg har vært borte i ang CD spillere. Den er som en tanks. Ser det ligger en i sølv for småpenger på Torget. Rart at ingen har kjøpt den. Anbefales!
    Bilde av "tanksen"

IMG_6107.jpg
    IMG_6108.jpg

T

TT.

Gjest
    Fikk akkurat epost Fra OHC ang Høstpuls 2016. Det var ikke så mye som var interessant i mine øyne, så jeg forblir nok i sofaen

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kanskje ampen din kan brukes som ren power amp? Med egen pre. Tenkte på knappen.

Messa i Oslo er litt stusselig, rart de ikke kan støtte Horten på en bred front.

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Kanskje ampen din kan brukes som ren power amp? Med egen pre. Tenkte på knappen.

Messa i Oslo er litt stusselig, rart de ikke kan støtte Horten på en bred front.
    det finnes ingen "pre out" på den. Er det "trans" for transistor eller "trans" for transformator?

T

TT.

Gjest
    For å være ærlig, er det litt svakt av Mala å ikke ha oversatte manualer. Det er vel egentlig et krav tror jeg, iallefall på et skandinavisk språk

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.619
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97

det finnes ingen "pre out" på den. Er det "trans" for transistor eller "trans" for transformator?
    Er jo ikke "Pre Out" på en effektforsterker?
    Kanskje det er innstillingen for å kjøre din som effekt/monoblokk?

T

TT.

Gjest

Er jo ikke "Pre Out" på en effektforsterker?
    Kanskje det er innstillingen for å kjøre din som effekt/monoblokk?
    Nope, den spiller like herlig i begge posisjoner

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Bryter til besvær dette skjønner jeg. Vår venn Goggle har ikke noe I ermet heller?

Fruen og hennes ekte mann har akkurat kommet hjem fra en kinotur på freda aften. Vi spurte, men Kongen sa nei. 8) Hørt på makan! Fin film. :)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Ha ha fandrese, godt sagt! For si det på en annen måte, jeg kan ikke høre forskjell hverken på den ene eller den andre stillingen på bryteren, så da får jeg vel sove alikevel...

T

TT.

Gjest
    Ang Kongens nei/ 2. Verdenskrig/innvasjonen av Norge: litt artig at Hamar var hovedstad i Norge 10. april 1940. Ikke alle som vet...

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Bra film. Nygårdsvold og Koht, uff. Stakkars Breuer.
    Vi likte filmen svært godt. Godt håndverk. Spennende er den også selv om historien er kjent. Norske filmer er ikke lenger hva de var - I positiv mening. :)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.578
    Sted
    Pt. Høvik
    For å være ærlig, er det litt svakt av Mala å ikke ha oversatte manualer. Det er vel egentlig et krav tror jeg, iallefall på et skandinavisk språk
    Slike oversettelser koster kroner; det er ikke bare å bruke Google. Så han venter sannsynligvis helt til noen klager.

Ellers er det vel bare å snakke med Mala og be ham om å finne ut av det?

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.125
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Ang Kongens nei/ 2. Verdenskrig/innvasjonen av Norge: litt artig at Hamar var hovedstad i Norge 10. april 1940. Ikke alle som vet...
    Og senere ble det vel Rundhaugen, her like om hjørne. Eller:confused:. Spørs hva man mener er definisjonen på en hovedstad...

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, ja, min farfar var med fra Midtskogen og hele Gudbrandsdalen. Hva som var hovedstaden tror jeg ikke betød så mye i det kaoset som var.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn