TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Første etappe går til Ørje nå i kveld, så bærer det mot estockholmo i morron ;D

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da har vi vært på samme kjede. Tipper maten var like god begge steder... ;)

• Liker
    Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Gjett om vi kom til rette havn for Viking Line i Stockholm!?

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Vi bomma. Han ene som var med hadde tatt det for gitt at han andre hadde booket tur med Siljaline, så vi møtte glade og tilfredse opp i "god tid" i Siljalineterminalen like før kl 16 fredag. Øl ble bestilt og vi fikk endelig slappet av etter mye køkjøring gjennom Stockholm. Båtens avgang var jo kl 17:30, så så langt alt under kontroll.
    Jeg hadde lastet ned Vikinglineappen på iPhone og tenkte jeg skulle kikke litt på den mens vi slappet av. Jeg spurte kompisen om hva båten het og søkte denne opp for å se hva som skjedde ombord av underholdning og sjekket også rutetidene fra Helsinki hjem igjen for å se hvor god tid vi hadde og da ser jeg at det står avgang fra Stockholm 16:30, så vi drikker kjapt opp og skynder oss til innsjekking. Kl er da 16:12. Damen i skranken ser på bookingen og sier på dårlig finsksvensk: "Detta här er inte Vikingline, men Siljaline!" "Eh, javel?" Sier kompisen min. "Hvor er Vikingline sin innsjekk?" "Ja, den är på andra sidan av Stockholm!" "Å faen" utbryter vi i kor. "Taxi" skriker en. "Ut" sier han andre. "Klokka er16:14" roper jeg. "Løp" hører jeg og vi styrter ned trappa og ut til taxiholdeplassen. Vi får tak i taxi og spør om vi rekker Vikinglineterminalen før 16:30 og taxisjåføren trekker på skuldrene og sier "inte omöjligt". Ene kompisen leter etter Vikingline sitt tlfnr på mobilen. Klokka blir 16:20 og vi er overstressa. Rødt lys. Faen. Nytt rødt lys. Så kø. Vi står bom fast i fredagsrushet i Stockholm. Kompis kommer igjennom på tlf og ber om at de venter på oss. "Nej, det kan vi inte göra". "Där, där är Vikingline" sier sjåføren og peker. Fortsatt håp tenker vi. Nesten bare et steinkast unna i luftlinje og båten ligger der fortsatt, problemet er at veien går en lang omvei gjennom noen lyskryss og en tunnel.
    Vi ankommer terminalen 16:34 og presser oss inn mellom folk som venter og kommer til innsjekk. Neida, vi kom for sent. Hva gjør vi? Tankene flyr og vi SKAL til Helsinki, koste hva det koste vil. Etter litt googling og spørsmål, kommer vi til at det går en båt fra terminalen kl 20:00 til Åbo/Turku og det går tog til Helsinki derfra.
    Terminalen er fyllt med svartkledde folk i skinnvester og svarte Tskjorter. Det viser seg at neste båt er en chartret båt som har rockefestival ombord, så vi tror at det er denne vi skal være med. Det blir mye tullprat ang heavy metal og Baron Blod og mye annet mens vi venter. Etterhvert begynner "rockerolf" og vennene hans å gå ombord og vi prøver det samme, men billettene virker ikke i gaten. Tilbake til innsjekk og spør, da viser det seg at det er ikke den båten, men neste båt vi skal være med. Egentlig like greit. Vel, vel, vi kom oss ombord til Turku/Åbo og opp grytidlig for å rekke toget. Vi ankom Helsinki 30 min etter båten vi egentlig skulle ha. Ca kr4000,- fattigere, men for en opplevelse. Hadde ikke byttet for alt i verden. Vi har ledd og hatt det moro hele veien. Morna Jens! Hilsen "gutta" på tur! :cool:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.607
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Det er slik gode historier skapes:cool: - og den turen blir aldri glemt.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Vrææææl. To ganger i dag, i ellevetiden og akkurat nå, har det kommet et kraftig smell i venstre høyttaler i Tesalongen. Er dette et tegn på at rørene er klare for utskiftning. Høres nesten ut som en kraftig kortslutning. Har heldigvis nye rør liggende. Noen tips eller forslag?
    Nye Tung Sol KT120 effektrør er satt inn i Dareden i ettermiddag og det har ikke vært noen smell hittil. Et godt tegn. Lyden er betraktelig strammere med nye rør, men i tillegg meget detaljert. Et godt tegn det også.
    Et meget hyggelig forummedlem har "donert" sin brukte Ortofon PU til meg og er akkurat satt opp og grovjustert i toerarmen og den låter veldig fint. Finjustering skjer etterhvert. Tusen takk tkr! ;)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Må bare nevne, som jernbaneentusiast, at fra Åbo/Turku, så tok vi to etasjes tog. Oppe var det første klasse, nede andre klasse. Vi satt selvfølgelig oppe! ;)

IMG_6446.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Var dere innom Turku? Jeg har minner fra et par uforglemmelige rotbløyter på punkeklubben Tinis, og en T-skjorte derfra som bevis. Nedslitt og befolka av blakke folk som går fra halvliter til halvliter, ikke noe sted med godt rykte i studentbyen Turku. Selv om jeg tror det opprinnelig regnes som studentpub. Uansett, god musikk over høyttalerne (alt fra Nick Cave til Clash via Led Zeppelin). :cool:

• Liker

Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Dette hørtes virkelig ut som en uforglemmelig tur ja!
    Godt det ordnet seg, og att turen ble bra!

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Dette hørtes virkelig ut som en uforglemmelig tur ja!
    Godt det ordnet seg, og att turen ble bra!
    Turen var full av knusktørr og barnslig humor, akkurat som jeg liker det. Du skjønner sikker hva jeg mener. Du har dessuten sett/lest mine innlegg i div tråder. Altså helt perfekt! *fnis* ;)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Hva annet skal man gjøre. Full gass framover er det som gjelder på tur. Å bli i Stockholm var helt uaktuelt. På tur skulle vi. Nå gjelder det bare å få igjen penga fra opprinnelig tur, men det skal "kverulanten" ordne. Så da kommer det snart, med renter.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.480
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Har en plate til deg neste gang du svinger innom. Om den ikke allerede finnes i samlingen?
    Hr. Duke

• Liker

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.029
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Leste om turen din TT, og måtte flire godt.
    Det er nok ikke første gang lignende ting skjer.

(Vi kan ta historien mer privat tror jeg:cool:;))

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Jeg må di at jeg var helt uforskyldt ang "valg" av fergeterminal, det var de to andre som ikke hadde snakket godt nok sammen.
    Nu vel, reisen er allerede et godt minne. Nå sløves det foran Hovedanlegget og akkurat nå lyttes det til Lin Rountree - Sumthin good

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Tar likegodt en til; Alex Lattimore - Keep rising to the top

smooth sax..

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Hadde tenkt å skrive litt om tråden om biwirekabler, men fant raskt ut at jeg gidder ikke å engasjere meg ner enn jeg allerede har gjort. Hva folk gidder å bruke penger på får være deres sak, om det låter beder, tvilsomt. Så der har du meg lissom ;D

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.480
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Den tråden er ett typisk eksempel på "ukulturen" på hfs. Blir lettere fortvilet når jeg leser dem. Samme folka, samme argumentene, samme utfall...
    Enig i at folk få rbruke penger på hva de vil og folk får bruke tiden (og energien) på hva de vil. Da er det mye koseligere her inne :)
    Sett på litt lugn musikk, TT. Så tar vi det litt ned :)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Skulle legge ut et lengre innlegg, men som sagt, jeg gidder ikke. Vi koser oss her og spiller litt smooth i stedet.

Pamela Wiliams - Temperatures rising

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.196
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det er aller, aller best for sjelefreden å sky tråder som legger på seg 20 innlegg i timen som pesten. Enten skal noen henges ut, eller diskuteres det kabler.

Litt vinylmusikk som øker sjelefreden:

variouspositions.jpg

mvh

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Kremt, trodde aldri jeg skulle få selveste Cohen i min tråd, men nå har det skjedd. Ok, greit nok. Det kunne vært enda verre. Har ikke noe forhold til LC og der tror jeg det skal forbli for mitt vedkommende. at andre mener han er fantastisk, må de gjerne mene, men ikke meg...

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.196
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Kremt, trodde aldri jeg skulle få selveste Cohen i min tråd, men nå har det skjedd. Ok, greit nok. Det kunne vært enda verre. Har ikke noe forhold til LC og der tror jeg det skal forbli for mitt vedkommende. at andre mener han er fantastisk, må de gjerne mene, men ikke meg...
    -Må lytte til tekstene også, vettu! :)

Mvh

Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Kabeltråder er alltid like spennede. Starter saklig, også er det arena drittslenging etter hvert. Best å styre unna syntes nå jeg.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Beste med kabel tråder er å bare ha et litt halvdistansert forhold til det hele. Har ingen sterke meninger i noen retninger. Ifht betydning av evt forskjell på lyd i kabler er de så små at tviler jeg på at jeg hører det uansett ;)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn