TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du hører dem nok, men gidder du betale for dem? :rolleyes:
    Tja, finnes gode kabler uten at det koster skjorta. Testet anti cables imot blue jeans, billige og gode kabler begge to. Jeg foretrakk anti med klar margin. Nå om dagen bruker jeg kabler som gjør at jeg kan bruke kabel bukkene mine, et rent estetiske hensyn. Så veldig opptatt av kabler er jeg ikke..

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bruker ikke mye energi på det selv, stort sett et resultat av bytter, gaver og saker jeg kjøpt billig eller terminert selv. Xindak solid core til høyttalerne som jeg byttet til meg mot et hauggammelt sett kabler fra VdH fordi eieren ikke hadde mulighet for banan på høyttalerne. Hjemmesnekra D-103 mkII som er 25 år og The Name kjøpt for omtrent tre halvlitere. Bruker de kablene jeg har fordi de tilsynelatende ikke gjør noe galt eller slører til noe. Har en feeling av at solid core på høyttalerne var en god idé, hadde et sett VdH CS122 som alternativ. Og lenger enn det gidder jeg ikke å tenke på det.

Har noen kabler til også, men heller ikke de tilhører det dyre skiktet. En Qed virker kompetent og er stilig og rød mellom DAC og Headamp. Og en WireWorld Ultraviolet USB forbinder pc med nevnte DAC. Begge var gaver fra generøse personer med for mye i skuffer og skap. Et unntak når det kommer til pris er en 20 år gammel VdH The First MkI som ikke er i bruk. Den fikk jeg som en del av en deal. Så penger brukes det ikke mye av på kabler, de kablene andre har til overs for en liten sum eller gratis holder mer enn godt nok for meg. Sålenge de ikke har ekstreme egenskaper som ikke er kompatible med det de skal kobles opp på.

Tror nok det er å regne for kompetente nok kabler til det meste, så hvis jeg ikke får noen gode tilbud så skal det noe til før det kommer enda en fin kabel i hus. Det brukes lakris i soveromsanlegg og mellom headfi og preamp. Kanskje jeg finner fram en bra kabel fra XLO jeg brukte i studio når jeg kobler CC Audio til Audio Alchemy, det muliggjør i alle fall god nok lyd til å overhode bry seg på et hypotetisk plan. :rolleyes:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.638
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Kanskje derfor jeg lytter mest til instrumentalmusikk, da jeg få instrumentene til å fortelle historien etter "eget" ønske
    På en annen side,noen historier er jo artig og høre på å da ;)
    O

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Nu vel, godt vi har forskjellig smak alle mann.

Til noens enorme ergrelse og irritasjon, nå spiller jeg denne med passende tittel; Temerature's Rising - Pamela Williams

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Stemningsfullt! Her nytes Mozart fiolinkonsert nummer fire i D-dur med Marianne Thorsen og Trondheimsolistene på 2L. Etter det har jeg planer om å nyte Jan Garbareks I Took Out The Runes, som jeg endelig har fått hentet på CD hos min bror. Og så må det en kopp kaffe til, merker jeg.

Ha en fin ettermiddag og kveld i tesalongen. :)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ikke ofte slik musikk spilles på HFS, desto morsommere er det da å gjøre det, Glenn Millers orchestra - In the mood

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    I morra skal jeg holde meg hjemme og lese om hysteriske "voksne" shoppere som sloss åpenlyst for å spare noen skarve hundrelapper. Det er det samme hvert år og grådigheten blant hvermansen viser sitt sanne jeg. I tillegg forteller forsikringsbransjen om at kollisjoner og bulker øker med 30%. Er det da fortsatt verdt å spare småpenger på ting man egentlig ikke hadde tenkt til å kjøpe? Opphauset av media løper folk som hodeløse kyllinger. Ja ja, får se underholdningen i det. Svarte faen! ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I morra skal jeg holde meg hjemme og lese om hysteriske "voksne" shoppere som sloss åpenlyst for å spare noen skarve hundrelapper. Det er det samme hvert år og grådigheten blant hvermansen viser sitt sanne jeg. I tillegg forteller forsikringsbransjen om at kollisjoner og bulker øker med 30%. Er det da fortsatt verdt å spare småpenger på ting man egentlig ikke hadde tenkt til å kjøpe? Opphauset av media løper folk som hodeløse kyllinger. Ja ja, får se underholdningen i det. Svarte faen! ;)
    Jeg er glad jeg er så fornøyd med utviklingen i krypten at jeg ikke engang bryr meg om det skulle komme et kanontilbud på noe som helst område. Tror ikke dette salget har så mye å tilby meg i praksis, og slik skal det være. Pengene forblir i lommeboken her også. ;)

• Liker
    Reaksjoner: TT.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.607
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Det er faktisk et og annet tilbud som krafser litt på konto-døren merker jeg, så det gjelder å holde seg i skinnet.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Vel, Ove gjorde det store blakk fredagskuppet i dag. :D
    Snakket akkurat med Evo 2 på telefon. Tror han får våkenatt i natt. Det hadde iallefall jeg hatt ;) Gratulasjoner går til Evo 2 og hans nye investering. Tøft at noen tør!

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.480
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    He He, ja han hørtes lett happy ut ja! Det kjøpet får jo hans gamle ht til å høres latterlig billig ut! :)
    Kunne passet godt inn i oppsettet mitt de :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.638
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Vel, Ove gjorde det store blakk fredagskuppet i dag. :D
    Snakket akkurat med Evo 2 på telefon. Tror han får våkenatt i natt. Det hadde iallefall jeg hatt ;) Gratulasjoner går til Evo 2 og hans nye investering. Tøft at noen tør!
    Tror nok jeg sovner sent ja;),takk TT :)

O

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det går så bra Evo 2, jeg unner deg disse for alt i verden. Etter hva du har fortalt meg og hva du har fortalt her inne, kunne ikke de havnet noe bedre sted enn hos deg!

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Og jeg som hadde trodd at det skulle bli en dag foran anlegget. Kom brått på at Mickey skal "flås" hos hundefrisøren nå kl 12.

Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Og jeg som hadde trodd at det skulle bli en dag foran anlegget. Kom brått på at Mickey skal "flås" hos hundefrisøren nå kl 12.
    Oi. Den er lei... Håper ikke du skulle til Oslo...
    Lykke til, til både to og firbeinte;-)

• Liker
    Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Oi. Den er lei... Håper ikke du skulle til Oslo...
    Lykke til, til både to og firbeinte;-)
    he he. Nei da, ikke lenger enn Spydeberg heldigvis. Han er allerede levert og jeg sitter hos bakern med kaffe og skolebrød. Null stress

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Rotteracet!

IMG_6487.jpg

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.275
    Sted
    Oslo
    Eneste "Black Friday" tilbudet, som det står respekt av, er stereofils halvering av prisen på h.t. som Evo 2 kjøpte. Alt annet fortoner seg som b.s.:cool:.

mvh

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Helt klart oct, selv om det fortsatt en mye penger