TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Riktig god helg alle sammen. Glasset er allerede fyllt opp og det feires at det er fredag og at endelig en ny etappe av E18 herfra og mot Oslo åpnes nå i ettermiddag. Da fjenstår kun siste biten inn mot Tusenfryd, men den er selvfølgelig ikke med i Nasjonal Transportplan. Heia norsk veibygging! Skål

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.607
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    I morra skal jeg holde meg hjemme og lese om hysteriske "voksne" shoppere som sloss åpenlyst for å spare noen skarve hundrelapper. Det er det samme hvert år og grådigheten blant hvermansen viser sitt sanne jeg. I tillegg forteller forsikringsbransjen om at kollisjoner og bulker øker med 30%. Er det da fortsatt verdt å spare småpenger på ting man egentlig ikke hadde tenkt til å kjøpe? Opphauset av media løper folk som hodeløse kyllinger. Ja ja, får se underholdningen i det. Svarte faen! ;)
    Det er faktisk et og annet tilbud som krafser litt på konto-døren merker jeg, så det gjelder å holde seg i skinnet.
    Og det gikk jo ikke bra. Å holde seg i skinnet altså:eek:.
    Så nå er det noe Naim-greier på inngang her. Av (u)praktiske årsaker får jeg ikke hentet før mandag.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    He he gismo. Er du "askefast" om dagen og langt til butikken? ;)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    I morra skal jeg holde meg hjemme og lese om hysteriske "voksne" shoppere som sloss åpenlyst for å spare noen skarve hundrelapper. Det er det samme hvert år og grådigheten blant hvermansen viser sitt sanne jeg. I tillegg forteller forsikringsbransjen om at kollisjoner og bulker øker med 30%. Er det da fortsatt verdt å spare småpenger på ting man egentlig ikke hadde tenkt til å kjøpe? Opphauset av media løper folk som hodeløse kyllinger. Ja ja, får se underholdningen i det. Svarte faen! ;)
    Det er faktisk et og annet tilbud som krafser litt på konto-døren merker jeg, så det gjelder å holde seg i skinnet.
    Og det gikk jo ikke bra. Å holde seg i skinnet altså:eek:.
    Så nå er det noe Naim-greier på inngang her. Av (u)praktiske årsaker får jeg ikke hentet før mandag.
    Grattis men nye investeringer ptb. Ser fram til utpakking og åpenbaring i din tråd etterhvert

• Liker
    Reaksjoner: ptb

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.185
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    43

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Onklen min kalte brua "blåhælet" ;). Bra ting er på stell igjen.

Vet ikke om du kjenner Lindsey Webster, men her er hun med en flott låt; Back to your heart

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.480
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Vis vedlegget 412138
    Da jorwed sannsynligvis er alt for opptatt med nilytting til sine nyanskaffelser tar jeg meg friheten og legger ut et blide fra casa jorwed, datert forrige helg ;)
    Mye riktig i det bilde der. Ha ha,
    Sannheten er nok slik at nå er det litt barne-tv før Far begynner på Tacoen.
    Men jeg har satt meg i godstolen i kroken med en forfinet versjon av mjøden til ragwo!
    fullsizeoutput_16e3.jpg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Hvor har godeste fandrese tatt veien? Lenge siden han har vist sitt blide åsyn her inne. Syden, julebord, sykdom eller annet? Noen som har hatt kontakt med ham i de senere dagene?

Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sjøsamer og reinsdyr kusker er da ikke vikinger.. 8). Ha en fin helg TT. Vært på kloklipp med ulven i dag, stell må til :)

• Liker
    Reaksjoner: TT.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sjøsamer og reinsdyr kusker er da ikke vikinger.. 8). Ha en fin helg TT. Vært på kloklipp med ulven i dag, stell må til :)
    Kanskje rett, HCS, vikingene var vel innsjøsamer og ku kusker fra vestsia ta Mjøsa;)
    Aner ikke, er ikke fra området.. Bor her. Mine to år nordpå gjorde meg oppmerksom at nordlendinger er ofre store i kjeften og godt hjertelag. Men spes tøffe var de ikke..:)

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje rett, HCS, vikingene var vel innsjøsamer og ku kusker fra vestsia ta Mjøsa;)
    Aner ikke, er ikke fra området.. Bor her. Mine to år nordpå gjorde meg oppmerksom at nordlendinger er ofre store i kjeften og godt hjertelag. Men spes tøffe var de ikke..:)
    Da har du ikke vært på Senja;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gryllefjord er et vakkert sted.. Og der har jeg vært ja.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Jeg har faktisk vært på militærøvelse på Senja. Husker at en bil ble rygget over av en PPK ved Gibostad, den var ikke som den burde ha vært etterpå. Første gang jeg fikk se skikkelig nordlys. Heftig. Dessuten har jeg fisket mellom Senja og der første "Farmen" ble spilt inn. Overnattet på Sandsøy. Så flere havørn, men ingen hval. Fikk uer på over 8 kg. Største fisken jeg har sveivet inn. Artig for en landkrabbe som meg.

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Idyllisk på sin måte, ja. Men mannfolka er alltid utpå havet. Så da skjønner jeg hvorfor du ikke har sett tøffe nordlendinger:p.

Men OK, hvis vikinger var det som vises på NRK fredagskvelder for tida, så trenger vel ikke nordlendinger være lei seg for at de aldri var vikinger.

Takke meg til...:rolleyes:

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har faktisk vært på militærøvelse på Senja. Husker at en bil ble rygget over av en PPK ved Gibostad, den var ikke som den burde ha vært etterpå. Første gang jeg fikk se skikkelig nordlys. Heftig. Dessuten har jeg fisket mellom Senja og der første "Farmen" ble spilt inn. Overnattet på Sandsøy. Så flere havørn, men ingen hval. Fikk uer på over 8 kg. Største fisken jeg har sveivet inn. Artig for en landkrabbe som meg.
    Fantastisk, TT. Du høres nesten ut som du likte deg i nord:).

Bare gi meg et hint: Du skal alltid være hjertelig velkommen til "my humle home". Så kan vi sikkert ta en runde rundt på gamle kjente trakter:cool:.

Hvis du lager Nachos til frokost;)

• Liker
    Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Skal klare å lage noe mer eksotisk enn det til frokost. Takker for invitt. :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Idyllisk på sin måte, ja. Men mannfolka er alltid utpå havet. Så da skjønner jeg hvorfor du ikke har sett tøffe nordlendinger:p.

Men OK, hvis vikinger var det som vises på NRK fredagskvelder for tida, så trenger vel ikke nordlendinger være lei seg for at de aldri var vikinger.

Takke meg til...:rolleyes:
    Hele morslekta mi er på havet.. Så kjenner typen..Og helt enig med deg i det med NRK ja.. :cool:

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Skal klare å lage noe mer eksotisk enn det til frokost. Takker for invitt. :)
    Nachos-en var bare et pek ift turen din til Helsinki forrige helg. Ble så imponert over innlegget ditt kl 1100 lørdag morgen fra Hard Rock Cafe i Helsinki. Med en stor tallerken nachos. Tenkte det måtte ha vært den ultimate lørdags frokost i Helsinki;). Der jeg satt med en brødskive med gulost:rolleyes:

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ha ha. Smakte bra etter øl fra kl 16 dagen før!

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ikke noe øl i kveld. Har fått sett en del opptak jeg hadde på tvboksen, deriblandt fiskeprogram med Jeremy Wade. Like spennende hver gang. I morgen er planen å få spilt igjennom en del "shitty" plater, for å se om de er verdige i samlingen. Dette gleder jeg meg til, da platene har stått på "vent" siden i sommer. Info om hvilke plater dukker plutselig opp.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Jeg har endelig fått venner og familie til å skjønne at jeg ikke har tenkt til å markere julehøytiden på den tradisjonelle måten. Det gjør at desember blir "nesten" hvilken som helst annen måned. Skal gi barna mine og moren min gave, men "thats it". Julen har i mine øyne blitt en greie for handelstanden som ikke har bakkekontakt. Sikkert hyggelig for de som har små barn, men for mitt vedkommende er det kun kommers.

PS: Står fortsatt i Statskirken, men vurderer sterkt å melde meg ut...

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hvor har godeste fandrese tatt veien? Lenge siden han har vist sitt blide åsyn her inne. Syden, julebord, sykdom eller annet? Noen som har hatt kontakt med ham i de senere dagene?
    Her er'n, som barnebarnet mitt på litt over to sier. Det er jo så poppis å ta pauser her på sentralen, så jeg tok en.;D Nå sitter jeg koser meg med litt musikk. Av en eller annen grunn sitter jeg å hører på Mariza. Hun synger på et språk jeg ikke skjønner og det passer meg utmerket. Sjelden at tekst gir meg noe, men unntak finnes selvsagt.
    Her ser det ut som en byggeplass - fullt kaos i Underhuset. Kompressor og stiftepistol i hjørnet og materialer overalt. Jeg har da fått gjort endel på dempeprosjektet mitt. Kjøpte inn Biltemas høyttalerstoff da jeg hadde rommet den andre veien. Svart går ikke lengre til rammene jeg driver og bygger. Det blir for ruvende. Dette ble litt større enn jeg hadde tenkt. Må ut på byen å finne noe litt lysere i løden... En ramme igjen å bygge. Begynner å få teken så i morgen er den nok klar før lunch håper jeg. Så er det bare resten igjen. 8)

Så jeg lever og har det bra. Ha en riktig herlig helg og takk for omtanken. :):):)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Så hyggelig å se deg igjen fandrese. Du har vært savnet her inne. Godt å høre at det ikke er noe alvorlig! Klem til deg :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.638
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Her er'n, som barnebarnet mitt på litt over to sier. Det er jo så poppis å ta pauser her på sentralen, så jeg tok en.;D Nå sitter jeg koser meg med litt musikk. Av en eller annen grunn sitter jeg å hører på Mariza. Hun synger på et språk jeg ikke skjønner og det passer meg utmerket. Sjelden at tekst gir meg noe, men unntak finnes selvsagt.
    Her ser det ut som en byggeplass - fullt kaos i Underhuset. Kompressor og stiftepistol i hjørnet og materialer overalt. Jeg har da fått gjort endel på dempeprosjektet mitt. Kjøpte inn Biltemas høyttalerstoff da jeg hadde rommet den andre veien. Svart går ikke lengre til rammene jeg driver og bygger. Det blir for ruvende. Dette ble litt større enn jeg hadde tenkt. Må ut på byen å finne noe litt lysere i løden... En ramme igjen å bygge. Begynner å få teken så i morgen er den nok klar før lunch håper jeg. Så er det bare resten igjen. 8)

Så jeg lever og har det bra. Ha en riktig herlig helg og takk for omtanken. :):):)
    Og når ditt rom er ferdig kan vi starte her ;)

O

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Klem til deg og lillegutt også. Her har det ikke skjedd mer alvorlige ting enn at jeg trakk en visdomstann på mandag. Lene, kollega til min faste tannlege vippet den ut så fort at jeg ikke skjønte noen ting før det var over. Det værste var bedøvelsen, noe jeg aldri tar. Hater de stikkene og presset det gir. Tok det rolig på tirsdag og gjorde bare det som var helt nødvendig jobbmessig. Gjemmekontor... ;D

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    O: Hehehe... Moro å holde på med å prøve å temme rommet. Håper det blir bra til slutt hvis jeg kommer inn her da for diffusorer og steinull. Går du i tanker om å foreta deg noe i den retningen så kan vi jo ta en kollokvie rundt temaet. 8)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.638
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    O: Hehehe... Moro å holde på med å prøve å temme rommet. Håper det blir bra til slutt hvis jeg kommer inn her da for diffusorer og steinull. Går du i tanker om å foreta deg noe i den retningen så kan vi jo ta en kollokvie rundt temaet. 8)
    Høres bra ut,jeg åpner dørene for alle som har lyst til og komme og høre på de nye sonusene som vanker i denne tråden ;)

O

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn