TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.958
    Antall liker
    5.554
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Veldig kjekt at du er tilbake. Tråden din var en av de første jeg begynte å følge da jeg ble medlem her 😊
    Jeg har fortsatt den Technics Sp-15 du bygget hos meg, blir neppe byttet ut noengang!
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    986
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    Godt å se liv i tråden din igjen TT. Veldig trivelig å ha deg tilbake rett og slett (y)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.209
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Akkurat nå:

    96C0F9A8-6B50-4FAE-AD44-8E946C556250.jpeg

    Hyggestund i Tesalongen med smooth musikk og en doven øltår! Skål godtfolk 😉👍
    Edit:
    og hva som spilles. Joey Navarro piano med Paul Brown på gitar - Strawberry moon , smooth jazz selvfølgelig.

     
    Sist redigert:

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.548
    Antall liker
    3.060
    Torget vurderinger
    2
    En tesalong etter min smak (y)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Heisan. Hyggelig å ha deg tilbake etter et lite avbrekk.
    Tesalongen ser fortsatt ordentlig kos ut:).
    Og - kred for en Strat på veggen;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.080
    Antall liker
    33.824
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Det var meget hyggelig at du fant tilbake til HFS - alltid trivelig å lese tråden din TT !
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.209
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Tusen takk @ptb og @soundscape

    ps: er nok desverre bare en simpel kopi av en Strat..men bidrar til god stemning i salongen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    5.703
    Torget vurderinger
    14
    Dagens store høydepunkt. Velkommen tilbake👍👍👍
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.209
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Avslutter kvelden her med denne, da det straks er formel 1 kvalifisering i Mexico på tv.
    Kings of convinience (sikkert ikke korrekt skrevet) er helt nytt bekjentskap for meg. Ganske så smooth er deres "Fever".(passer bra i disse RS og Covid tider)
    Takk for i aften!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.486
    Antall liker
    35.324
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Velkommen tilbake - det var kjekt å høre fra deg igjen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.209
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Siden tråden min heter "blogg og sånt", så er det rom for det meste som opptar meg. Enkelte er sikkert forarget for at man tar opp utenomsnakk som ikke er direkte musikk eller hifirelatert. Andre synes kanskje dette kan bidra til å bli mer kjent med trådstarter. Terskelen i min tråd har alltid vært lav for sistnevte og det blir det også i fortsettelsen. I dag er det Allehelgensdag, jeg er ikke mye kristen og har flere ganger sterkt vurdert å melde meg ut av statskirken, men det har blitt med tanken. Mye er bra og mye er veldig ille med kirken og dets virke, men det er en helt annen historie som vi ikke skal ta her.
    Vel, uansett er det Allehelgensdag og det er gjerne dagen vi skal minnes de man har mistet og det er en fin ting, selv om savnet er der hele året. Har selv mistet mange av de jeg har hatt kjær og noen venner som har tatt sine valg eller gått ut av tiden pga sykdom. Trist uansett. Her har jeg tent to lys, et for familie og et for venner. Tusen takk for hva dere var. Hvil i fred.


    B9AE5C62-70FA-4A70-8C81-16C8C3C72400.jpeg

     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Vel, uansett er det Allehelgensdag og det er gjerne dagen vi skal minnes de man har mistet og det er en fin ting, selv om savnet er der hele året.
    Det blir nok en tur på gravlunden i dag, med tenning av lys.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.209
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Sitter atter i Tesalongen, nå med en kaffekopp og har just lyttet kjapt igjennom Voyage med ABBA. Tja, hva skal man si?
    Skal først nevne at jeg var ihuga ABBA fan på 70 tallet og jeg har i de senere årene samlet ABBA album, da de fleste LPr ble enten gitt bort eller kastet i 20 årene. Nå er nesten alle album tilbake i samlingen. Så tilbake til Voyage: Sitter med inntrykket av at mesteparten av sporene er laget tett opp mot de gamle hitsene, uten å nå helt opp. Sporet "Just a notion" er et godt eksempel på dette."Waterlookompet" er fremtredene, men det blir liksom bare med dét. Flere rolige spor får meg til å tenke på "Fernando" og "Chiqutita", men også her når det ikke opp. "Bumblebee" er et godt eksempel.
    "When you danced with me" har mange likheter med sporene fra albumet Arrival og kunne like gjerne kommet derfra, men både sporet og nevte album var ikke noen høydare syns jeg,
    Sporet jeg liker best på Voyage er nok "Don't shut me down", selv om heller ikke det stikker seg så veldig ut. Stemmene er fortsatt bra og det ER det klassiske ABBA soundet fremdeles, men uten de flotte arrangementene som var før.
    Skulle jeg trillet terning og jeg var i det gavmilde hjørnet, så hadde det blitt en veldig svak 3-er.
    Konklusjon:Voyage tilfører ikke noe nytt, så de kunne like gjerne latt være. Det gjør ingenting negativt, men tilfører som sagt ingenting.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn