TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Venter med å høre på ABBA-låtene (m/unntak av det lille jeg har hørt i media) før de lander her i fysisk format.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.213
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Venter med å høre på ABBA-låtene (m/unntak av det lille jeg har hørt i media) før de lander her i fysisk format.
    Tror jeg sparer pengene foreløpig, men kanskje etterhvert. Bare sånn for å ha den i samlingen. Ang mon "anmeldelse", så fikk jeg ikke med at det var som forventet at de skulle lage låter nær de gamle hitsene.Alt annet hadde blitt feil
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.080
    Antall liker
    33.824
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Tror jeg sparer pengene foreløpig, men kanskje etterhvert. Bare sånn for å ha den i samlingen. Ang mon "anmeldelse", så fikk jeg ikke med at det var som forventet at de skulle lage låter nær de gamle hitsene.Alt annet hadde blitt feil
    Enig med deg angående Abba. Det går litt på autopilot , og bruker en gammel oppskrift som har funka før. Men mangler helt den friskheten og kjemien de hadde i sine yngre dager synes jeg. (uten at jeg har vært noen fan tidligere.)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.213
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Topp avslutning på en veldig spennende F1 helg for mitt vedkommende. Gratulerer til Max Verstappen og til Checo som den første mexicaner på pallen på hjemmebane. Og gratulerer til Sir Lewis for en god 2 plass, selv om ham måtte slite hardt for å holde Perez bak i sluttrundene. Det er fortsatt noen runder igjen fremoverog det kan for snu stillingen.
    Nå er jeg helt nødt til å roe ned med litt musikk før senga kaller. Hva passer da bedre enn Chris Standrings nyeste album (personlig signert av mannen selv). Smakebit under....Ha en fortsatt flott aften!

    Edit: og lurer du på hvem som danser? Ingen ringere enn selveste Ginger Rodgers og Fred Astaire

     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekt at du er tilbake og i gang med tråden din igjen, TT 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.213
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg ser at mange har hygget seg på messe i helgen og det er mye flott utstyr som vises fram. Har vært på to messer i Horten tidligere, men for mitt hodet blir det for mye mas og for mye mennesker på en gang. Mye av det som vises er dessuten så fjernt som jeg kan komme med min lommebok, så jeg får heller kose meg med det jeg har og heller tråle bruktmarkedet når muligheten byr seg. Er dessuten av den oppfatning at jeg ikke skal sette meg i gjeld for hifiinnkjøp og da begrenser deg seg selv.
    Jeg har allerede stor glede av musikken på gammelt utstyr, så da får det være som det er. Jeg har jo noen drømmer om en dag å få inn en integrert Accuphase i hovedanlegget, men det blir vel med drømmen 😉

    Nå spilles litt rolig Ritenour på Stueanlegget mens formiddagskaffen nytes.
    Ha en glad mandag!
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.080
    Antall liker
    33.824
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Musikken først - anlegget er et verktøy :) Ofte er det nesten mer tilfredsstillende å finne godlyden med gode bruktkjøp - og ting som ikke tømmer kontoen.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.213
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Med skyhøye strømpriser (rekord i dag!) tenkte jeg at jeg måtte fylle på vedlageret for å kunne ha det behagelig i heimen gjennom vinteren. Hentet ca 600kg for en måned siden, men ble litt i stuss om det ville være nok. Ble derfor en ny tur med henger i dag og ca 800 kg, så da er det rikelig. Kan nesten fyre med gjennomtrekk framover 😂. Har stablet ved nå i ettermiddag og endelig er hengeren tom. Sliten i både armer, rygg og knær. Godt å få det unnagjort med en gang. Jeg tenkte på Vazelina og "fem fyrer med ved" mens jeg holdt på.🤣
    Har en kompis (minstepensjonist) som bor i leilighet uten fyringsmulighet og han sa nylig at han grudde seg til strømregningene til vinteren. Skjønner ham veldig godt. Stakkars mann. 🥲
    E0816F28-981B-4C22-99BA-8A376D51347E.jpeg

    (Egen vriompeis)
    Og siden Vazelina er nevnt, så må den jo spilles. Har den ikke på fysisk format, så da er jo en streamer perfekt
    Ha en flott aften 😉👍

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.213
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Fant akkurat ut at jeg ikke hadde slik flott "medalje" i avataren som jeg hadde tidligere, så da har jeg Vippset til Høvdingen, så dukker det snart opp strass og bling. Kanskje en slik? 🤩

    B335258D-5F41-40A7-8305-EE5FD047A474.gif
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.850
    Antall liker
    38.608
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg skulle også ønske jeg kunne fyre med ved i vinter men har bare mulighet for el fyring :( Ser ikke frem til regningene som kommer
    Fine kveld til deg TT :) og kos deg i varmen

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.213
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Huff da F. Det er kanskje ikke det kaldeste stedet du bor. Her i Indre Østfold er det ikke uvanlig med temperaturer på minus 15 og kaldere. Bildet under er fra 13/2 i år. Temperatur vises litt til høyre for midten
    🥶🥶🥶
    0E14DECE-50C1-4575-A723-BB8AF9ABDC5D.jpeg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.850
    Antall liker
    38.608
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ja det er sant, sjelden vi har lengre perioder med kulde grader her i byen :unsure: men det hadde jo vært typisk hvis vi får det i år.
    Vinter er noe dritt

    mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.213
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ja det er sant, sjelden vi har lengre perioder med kulde grader her i byen :unsure: men det hadde jo vært typisk hvis vi får det i år.
    Vinter er noe dritt

    mvh
    Er IKKE glad i vinteren jeg heller. Vi får lage et opprop! 😂
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.213
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God morgen! Et skikkelig drittvær ute, men desto triveligere å sitte og lytte til god musikk med nytraktet kaffe og fyr i ovnen. Regnet skal visst gi deg ganske snart og hvis samboeren min er tolmodig nok, så slipper vi å bli gjennomvåte på morgenrunden. Ønsker alle som er innom en god tirsdag!
    Passende musikk til kaffen - Boney James - After the rain 😉👍


     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.534
    Antall liker
    102.870
    Torget vurderinger
    23

    Velkommen tilbake til hififolkets "Sanctuary" - håper du har funnet ditt!

     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.534
    Antall liker
    102.870
    Torget vurderinger
    23


    Her har du et par knallbra spor fra Kirk Whalums "The Promise" album!
    Glad musikk i en regntung høstdag





     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.213
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Mr Whalum er aldri feil, uansett vær 😉👍
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.213
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jøye meg! Måtte en tur på Europris for å kjøpe presenning til å ha over veden, da den jeg har var for liten. Og jøye meg for en velkomst jeg fikk da jeg skulle inn i butikken i Spydeberg! Utenfor er det allerede fire fem tente juletrær og en masse annet stasj for julehøytiden som først er om EN OG EN HALV måned! Vel inne i butikke fortsetter fandenskapet med mesteparten av dekor i rødt og en diger avdeling med julepynt. Erre mulig lizzom! (Som kidsa sier). Eneste som manglet var at jeg støtte på Josef og Jomfru Maria med Jesusbarnet i en barnevogn!! 🤪! Ble så satt ut at jeg etter presenningkjøpet gikk inn i nabobutikken (Kiwi) for å kjøpe meg en sixpack med øl for å roe nervene etter ankomst hjemme🤬. Så nå er det avspenning med pilsner i glasset! 🤩🍺



    og siden Kirk Whalum er nevnt, spilles det nå
    Her er et spor mest kjent fremført av Anita Baker
    Ha en julepyntfri aften! Skål!


     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.213
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Fant akkurat ut at jeg ikke hadde slik flott "medalje" i avataren som jeg hadde tidligere, så da har jeg Vippset til Høvdingen, så dukker det snart opp strass og bling. Kanskje en slik? 🤩

    Vis vedlegget 761872
    Lurer litt på om disse "medaljene" blir levert fra Kina og er belemret med pågående globale fraktkrise? 🤣 Mulig @Høvdingen vet noe vi ikke vet 😉
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.213
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Vel, litt hifirelatert mellom alt utenomsnakket; Her er en av komponentene som har inntatt Hovedanlegget. Kraftig nedgradering altså! Men lydmessig, "not so much! "

    7EDDA85F-6221-408B-8DD3-0CCC9E6742EA.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn